Mistä syystä olet ollut viimeksi sairaalassa yötä?
Olitko kuinka monta yötä? miten sait ajan kulumaan parhaiten? Oksettiko sairaalaruoka?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Olin psykiatrisessa sairaalassa masennuksen ja lääkeriippuvuuden takia kolme viikkoa, siitä tosin on onneksi jo 2,5 vuotta. Ruoassa on harvoin ollut valittamista.
Minunkin viimeinen sairaalassaoloni oli masennuksen ja lääkeriippuvuuden vuoksi psykiatrisella. Siitä on aikaa jo yli 10 vuotta.
Olin varjoainetutkimuksessa. Minun piti vain käväistä sairaalassa, mutta munuaisarvojen takia minut haluttiinkin laittaa 24 tunniksi nesteytykseen, kanyyli kyynärtaipeeseen siis ja osastolle. Seuraavana iltana olisin päässyt kotiin, mutta paikalla ei ollut enää lääkäriä joka olisi voinut kotiuttaa minut, päädyin siis olemaan sairaalassa vielä toisenkin yön.
Olin sen verran väsynyt, ettei ajan tappaminen tuottanut ongelmia. Enimmäkseen kuuntelin musiikkia kuulokkeilla ja torkuin. Sairaalaruoka oli erinomaista, jopa lohifilettä sattui olemaan tarjolla.
Lähes 5 vuotta sitten 4 yötä, kun lapsemme syntyi. Sairaalan ruoka oli hirveää. Tai söihän sitä, mutta ei se maistunut juuri miltään. Varsinkin "kesäkeitto", jossa ohuessa suolattomassa maitoliemessä väsähtänyt pakaste-porkkana ui yhtä väsähtäneen pakaste-pavun kaverina.
Mutta ruoka on minusta ihan ok, eikä tulisi mieleenkään alkaa valittaa esim. henkilökunnalle sen laadusta. Suurtalous safka nyt vaan on sellaista, varsinkin kasvisruoka.
Psykoottinen masennus, 60vrk olin, sairaalaruoka oli hyvää, hoitajat ihania ja jos en olisi päässyt osastolle olisin tappanut itseni. Nyt olen terve, ilman lääkitystä jo vuosia :)
Synnyin itse reilut 23 vuotta sitten. Sen koommin ei ole sairaalassa tullut yötä oltua. Ehkä vasta seuraavan kerran, jos oman lapsen saan :D
vuosi sitten sappirakon poiston jälkeen, olin niin tokkurassa että ottivat varalta yöksi..
ei valittamista, neljän hengen huone jossa kaikkia pieretti. sain vahvaa, unettavaa kipulääkettä ja katselin yhdellä silmällä leffaa välillä nukahdellen. aamulla lähes itkin ilosta kun sain pitkästä aikaa aamukahvia!
Osastolla en ole koskaan ollut yötä, mutta päivystyksessä olen kahdesti istunut pitkälle yöhön ja melkein aamuun.
Sinä, jolla matala hb. Tarkoitatko, että hemoglobiini laski 30 yksikköä? Paljonko se silloin oli?
Itselläni oli hengästymistä, käsittämätöntä voimattomuutta, rytmihäiriöitä, huimausta ja tajusin vasta sitten mennä tarkistuttamaan hemoglobiinin terkkarilla. Se oli 104.
Käski ostaa rautaa ja tulla muutaman viikon päästä kontrolloimaan. En mennyt.
En tiennyt, että sairaalaankin voi joutua.
En ole raskaana
Yli 10 vuotta sitten kun synnytin. Olisinko ollut 3 yötä. Sitä ennen kai lapsena parin vuoden iässä.
Viime syksynä. Lapsen "seuraneitinä" lastenosastolla, kun lapsi joutui sinne vatsataudin vuoksi (lapsella pitkäaikaissairaus, jonka vuoksi vatsataudit hankalampia kuin "terveille" lapsille). viikko meni reissussa.
Omia eväitä söi, patjalla lattialla nukuin. Rankka reissu, kun viihdyttää ja hoitaa leikki-ikäsitä lasta pienessä eristyshuoneessa. Nukkuminen on pätkittäistä, kun tippakone piippailee ja lapsi heräilee yön aikana monta kertaa.
Yritin itsemurhaa, olin viikon ja en edes muista miten sain ajan kulumaan? Olin jotenkin shokissa sen koko ajan. Sairaalaruoka oli hyvää.