Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansalaisaloite seksin ostamisen krminalisoimiseksi Suomessa

Vierailija
25.06.2016 |

Ihmiskaupan uhrien suojeleminen tulee pitää polttopisteessä, ei seksin puutteessa olevien miesten tai ns. vapaaehtoisten alan ammattilaisten. Ruotsissa kiellolla on ollut selviä myönteisiä vaikutuksia jo ihan asennetasolla.

www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2035

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksin ostamisen kriminalisointi lopettaa tehokkaasti ns. normaalien miesten seksin ostamisen, mutta ei vaikuta niiden ikävimpien asiakkaiden toimintaan. Ja edelleen joillakin naisilla säilyy tarve myydä seksiä paremman toimeentulon toivossa, joten jatkossa nämä naiset saavat asiakkaikseen vain niitä naisia halveksivimpia ja mahdollisesti väkivaltaisia asiakkaita. Kukaan asiakas ei myöskään enää jatkossa ilmoita poliisille mahdollisesta ihmiskaupasta, jos asiakkaan rooli kriminalisoidaan.

Mistäs tiedät, onko tutkimustulosta asiasta?

Nytkö asiakkaat ilmoittelee poliisille mahdollisesta ihmiskaupasta?

Vierailija
22/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki naiset antaisi ilmaiseksi niin koko prostituutio ongelmasta päästäisiin eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostamisen muttei myynnin kieltäminen olisi pahimman luokan jeesustelua.

Eipäs vaan järkevää. Jos myynti kriminalisoitaisiin, tulisi ihmiskaupan uhreista rikollisia.

Vierailija
24/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärjistäen:

Syyllinen on mies, kuten aina, siis ostaja

Muttei myyjä, nainen, joka on aina uhri.

Ei mitään uutta tuossa logiikassa.

Vierailija
25/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipäs vaan järkevää. Jos myynti kriminalisoitaisiin, tulisi ihmiskaupan uhreista rikollisia.

Jos myy itsenäisesti itseään on itsensä uhriksi vapaaehtoisesti tekevä.

Vierailija
26/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksin ostamisen kriminalisointi lopettaa tehokkaasti ns. normaalien miesten seksin ostamisen, mutta ei vaikuta niiden ikävimpien asiakkaiden toimintaan. Ja edelleen joillakin naisilla säilyy tarve myydä seksiä paremman toimeentulon toivossa, joten jatkossa nämä naiset saavat asiakkaikseen vain niitä naisia halveksivimpia ja mahdollisesti väkivaltaisia asiakkaita. Kukaan asiakas ei myöskään enää jatkossa ilmoita poliisille mahdollisesta ihmiskaupasta, jos asiakkaan rooli kriminalisoidaan.

Osittain totta, mutta yhteiskunnan pitäisi antaa selkeä viesti että tällainen toiminta ei ole ok. Ei se nyt vaan ole normaalia myydä vartaloaan rahasta. Jos olisi niin eikö kaikkia tyttöjä pitäisi oikein kannustaa tuolle uralle kun palkkakin on niin hyvä suhteessa tehtyihin työtunteihin. Kyllä ooiskelijoiden toimeentulo pitäisi rahoittaa jollaun muulla kuin itseä myymällä.

Vierailija
27/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos myy itsenäisesti itseään on itsensä uhriksi vapaaehtoisesti tekevä.

Tässäkin keskustelussa on yksi, joka kertoi myyvän seksiä vapaaehtoisesti. Sivulauseessa tuli ilmi, että hänen pääasiallinen tulonsa on KELAN KUNTOUTUSTUKI. Että se siitä väitteestä, että prostituoidut tekevät työtään henkisesti terveinä ja onnellisina.

Vierailija
28/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki naiset antaisi ilmaiseksi niin koko prostituutio ongelmasta päästäisiin eroon.

Feministit puhuu paljon ongelmasta, mutta eivät tee mitään sen ratkaisemiseksi.

Vierailija
29/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Jos ihminen myy seksiä itsenäisesti siinä ei ole mitään rikollista. Olen itse opiskelija ja ostan ruokani ja maksan laskuni rahoilla jotka saan tavatessani miestä joka antaa rahaa seksiä ja seuraa vastaan. Samaa tekee myös pari ystävääni kun nykyään ei muuten pärjää.

Eri asia jos jotkut naiset pakotetaan myymään itseään. Se homma ratkaistaan aivan eri tavalla

Onpa kumma, kun minä opiskeleva mies pärjään ilman seksin myymistä.

No ei sinulta kukaan mitään ostaisikaan, puhutaan nuorista opiskelijatytöistä.

No niin, nyt päästään asiaan. Miten ne opiskelijapojat pärjäävät, kun eivät saa huoratuloja?

Minä olen nuori opiskelijatyttö pääkaupunkiseudulla ja pärjään mainiosti opintotuella+asumislisällä. On varaa kotieläimeen ja harrastuksiin, vaikka töitä ei ole löytynyt opintojen ohelle. Mihin hemmettiin rahasi kuluvat, jos pitää seksiä myydä? Ja se tärkein, miksei pojilla ole samaa ongelmaa? Rahoitatko jotain naishanketta vai sulaako sinulta puoli tonnia tamponeihin joka kuukausi?

Vierailija
30/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tukea esitystä, koska ei esitetä kriminalisoitavaksi myös seksin myyntiä. Myynnin kieltäminen mahdollistaisi entistä tehokkaamman puuttumisen jo havaittuun myyntitoimintaan ja myyjän taustojen selvittämisen -  ihmiskaupan uhri ei syyllistyisi rikokseen, mutta vapaaehtoisesti myyvä syyllistyisi.

Vierailija
31/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärjistäen:

Ei tietenkään ole mitään uutta, tuo on jo kauan sitten todettu loogiseksi ja toimivaksi ratkaisuksi monessa maassa.

Nainen on usein pakotettu myymään seksiä, kyllä, myös Euroopassa. Tätä kutsutaan ihmiskaupaksi. Jo valmiiksi kusessa olevaa sakottamalla ei saa ongelmaa korjattua. Siksi ihmiskauppaa pyritään rajoittamaan hillitsemällä sen kysyntää, sillä tarjonta riippuu siitä.

Vierailija
32/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saivartelua ^ laki voidaan aivan hyvin muotoilla niin että ihmiskaupanuhrit eivät joutuisi syytteeseen mistään. Elikkä höpö höpö. Miehet vaan eivät halua luopua tästä edusta saada ostaa seksiä. Sitten keksitään kaikenmaailman höttöargumentteja jotta kieltoja ostoon ja myymiseen ei tehtäisi. Itsekästä ja erittäin väärin. Ei naisten tarvitse tällaisessa enää elää. Maailma pitää muuttaa paremmaksi paikaksi askel kerrallaan. Myös köyhille naisille!

Vierailija
33/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Jos ihminen myy seksiä itsenäisesti siinä ei ole mitään rikollista. Olen itse opiskelija ja ostan ruokani ja maksan laskuni rahoilla jotka saan tavatessani miestä joka antaa rahaa seksiä ja seuraa vastaan. Samaa tekee myös pari ystävääni kun nykyään ei muuten pärjää.

Eri asia jos jotkut naiset pakotetaan myymään itseään. Se homma ratkaistaan aivan eri tavalla

No niin, nyt päästään asiaan. Miten ne opiskelijapojat pärjäävät, kun eivät saa huoratuloja?

Minä olen nuori opiskelijatyttö pääkaupunkiseudulla ja pärjään mainiosti opintotuella+asumislisällä. On varaa kotieläimeen ja harrastuksiin, vaikka töitä ei ole löytynyt opintojen ohelle. Mihin hemmettiin rahasi kuluvat, jos pitää seksiä myydä? Ja se tärkein, miksei pojilla ole samaa ongelmaa? Rahoitatko jotain naishanketta vai sulaako sinulta puoli tonnia tamponeihin joka kuukausi?

Kyllä säkin paremmin pärjäisit jos myisin itseäsi.

Vierailija
34/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkin on laki joka kieltää ihmiskaupan, mutta kuinka monta tuomiota ollaan oikeasti saatu aikaan? Siis näille jotka pakottavat naisia prostituutioon eikä vuokraisännille jotka lasketaan parittajiksi jos tiedetään mitä naiset myyvät asunnossa?

Vierailija
35/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakottaisi tekemään laista mustavalkoisen, kun ihmiskaupan uhrien kohtelusta voidaan aivan hyvin säätää omilla pykälillään? Taitaapa muuten lainsäädännöstä löytyä jo nykyiselläänkin yksi ja toinen pykälä niitä tapauksia varten, joissa on pakotettu tekemään rikos.

Vierailija
36/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain totta, mutta yhteiskunnan pitäisi antaa selkeä viesti että tällainen toiminta ei ole ok. Ei se nyt vaan ole normaalia myydä vartaloaan rahasta. Jos olisi niin eikö kaikkia tyttöjä pitäisi oikein kannustaa tuolle uralle kun palkkakin on niin hyvä suhteessa tehtyihin työtunteihin. Kyllä ooiskelijoiden toimeentulo pitäisi rahoittaa jollaun muulla kuin itseä myymällä.

Perustoimeentulon rahoittaminen tulisikin järjestää yhteiskunnan taholta opiskelijoille.

Mutta entäs kun nämä muutamat haluavat vähän ekstraa. Komeampaa luksusta jne? Ei heitä voi estää tulevaisuudessa, niinkuin ei nytkään voi.

Vierailija
37/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi tukea esitystä, koska ei esitetä kriminalisoitavaksi myös seksin myyntiä. Myynnin kieltäminen mahdollistaisi entistä tehokkaamman puuttumisen jo havaittuun myyntitoimintaan ja myyjän taustojen selvittämisen -  ihmiskaupan uhri ei syyllistyisi rikokseen, mutta vapaaehtoisesti myyvä syyllistyisi.

Juuri näin! Ihmiskaupanuhri ei syyllistyisi rikokseen vaan olisi juurikin se uhri mikä oikeasti onkin ja muut seksinmyyjät saisivat sakkoja verottoman harmaan työn tekemisestä. Sillä sitähän mm on.

Vierailija
38/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä säkin paremmin pärjäisit jos myisin itseäsi.

Mielenterveydellisesti vai rahallisesti?

Jo on taas argumentti. Itse presidenttikin pärjäisi vähän paremmin, jos möisi persettään ja saisi siitä ylimääräisen tonnin käyttörahaa kuussa.

Vierailija
39/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärjistäen:

Ei tietenkään ole mitään uutta, tuo on jo kauan sitten todettu loogiseksi ja toimivaksi ratkaisuksi monessa maassa.

Nainen on usein pakotettu myymään seksiä, kyllä, myös Euroopassa. Tätä kutsutaan ihmiskaupaksi. Jo valmiiksi kusessa olevaa sakottamalla ei saa ongelmaa korjattua. Siksi ihmiskauppaa pyritään rajoittamaan hillitsemällä sen kysyntää, sillä tarjonta riippuu siitä.

Nainen myy itseään myös omaan piikkiin. Ilmeisesti Suomessa suurin osa heistä on yksinäisyrittäjiä. Pakottavat sitten itsensä myymään. Miten heitä tulisi rangaista?

Valtaosa ei ole Suomessa ihmiskaupan uhreja, jolleivät sitten ole itsensä uhreja. Tavoittelevat luksusta tuollatavalla.

Vierailija
40/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Mulla jää 60 euroa kuukaudessa millä pitäs elää. Mites vitussa sillä voi pärjätä. Ei mitenkään. Töitä ei löydy. Opiskelua vielä 5 v jäljellä.

Laina. Ei paljoa kirpaise maksaa takaisin 40€/kuussa opintojen jälkeen.

Töihin kannattaa heti syksyllä hakea kun kesätyöntekijät lähtevät. Toimistosiivousta löytyy, jos opiskellen kaupallisia alaa niin kassahommia myös. Pikaisella vartijan tai tarjoilijan koulutuksella saa myös hyvin töitä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan