Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansalaisaloite seksin ostamisen krminalisoimiseksi Suomessa

Vierailija
25.06.2016 |

Ihmiskaupan uhrien suojeleminen tulee pitää polttopisteessä, ei seksin puutteessa olevien miesten tai ns. vapaaehtoisten alan ammattilaisten. Ruotsissa kiellolla on ollut selviä myönteisiä vaikutuksia jo ihan asennetasolla.

www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2035

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin ostaminen ja myyminen laittomaksi, myös yritys pitäisi olla rankaistavaa.

Vierailija
42/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksin ostamisen kriminalisointi lopettaa tehokkaasti ns. normaalien miesten seksin ostamisen, mutta ei vaikuta niiden ikävimpien asiakkaiden toimintaan. Ja edelleen joillakin naisilla säilyy tarve myydä seksiä paremman toimeentulon toivossa, joten jatkossa nämä naiset saavat asiakkaikseen vain niitä naisia halveksivimpia ja mahdollisesti väkivaltaisia asiakkaita. Kukaan asiakas ei myöskään enää jatkossa ilmoita poliisille mahdollisesta ihmiskaupasta, jos asiakkaan rooli kriminalisoidaan.

Mistäs tiedät, onko tutkimustulosta asiasta?

Nytkö asiakkaat ilmoittelee poliisille mahdollisesta ihmiskaupasta?

Ainakin Norjassa perheenisät lopettivat seksin ostamisen, mutta on tosiaan vaikea tutkia luotettavasti sen jäljelle jäävän ostajakunnan ostokäyttäytymistä sen jälkeen kun toiminta on kriminalisoitu. Yksi hyvä mittari on seksinmyyjiin kohdistunut väkivalta, joka ei ole vähentynyt Ruotsissa eikä Norjassa seksinoston kriminalisoinnin jälkeen. Ja kyllä, asiakkaat toisinaan ilmoittelevat poliisille mahdollisesta ihmiskaupasta ainakin asian parissa vuosia työskennelleen rikoskonstaapeli Kenneth Eriksonnin mukaan.

"Asiakkaat jopa ilmoittavat meille, jos näyttää, että tyttö työskentelee jonkun alaisuudessa."

http://yle.fi/uutiset/seksin_myynnista_90__katseilta_piilossa__vaikea_v…;

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös seksin ajatteleminen tulisi kriminalisoida.

Vierailija
44/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostamisen muttei myynnin kieltäminen olisi pahimman luokan jeesustelua.

Eipäs vaan järkevää. Jos myynti kriminalisoitaisiin, tulisi ihmiskaupan uhreista rikollisia.

Jos myy itsenäisesti itseään on itsensä uhriksi vapaaehtoisesti tekevä.

Tässäkin keskustelussa on yksi, joka kertoi myyvän seksiä vapaaehtoisesti. Sivulauseessa tuli ilmi, että hänen pääasiallinen tulonsa on KELAN KUNTOUTUSTUKI. Että se siitä väitteestä, että prostituoidut tekevät työtään henkisesti terveinä ja onnellisina.

Olen sairastunut masennukseen 13 vuotiaana ja olen kuntoutunut pahimmista ongelmistani jo pois. Minulla on vain yksi asiakas jota tapaan 2 kertaa kuukaudessa. Enkä todellakaa ole mikään uhri. Mt ongelmilla ei ole tän kanssa tekemistä. Ainakin talous on turvattu ja se poistaa ahdistusta.

Vierailija
45/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärjistäen:

Syyllinen on mies, kuten aina, siis ostaja

Muttei myyjä, nainen, joka on aina uhri.

Ei mitään uutta tuossa logiikassa.

Ei tietenkään ole mitään uutta, tuo on jo kauan sitten todettu loogiseksi ja toimivaksi ratkaisuksi monessa maassa.

Nainen on usein pakotettu myymään seksiä, kyllä, myös Euroopassa. Tätä kutsutaan ihmiskaupaksi. Jo valmiiksi kusessa olevaa sakottamalla ei saa ongelmaa korjattua. Siksi ihmiskauppaa pyritään rajoittamaan hillitsemällä sen kysyntää, sillä tarjonta riippuu siitä.

Nainen myy itseään myös omaan piikkiin. Ilmeisesti Suomessa suurin osa heistä on yksinäisyrittäjiä. Pakottavat sitten itsensä myymään. Miten heitä tulisi rangaista?

Valtaosa ei ole Suomessa ihmiskaupan uhreja, jolleivät sitten ole itsensä uhreja. Tavoittelevat luksusta tuollatavalla.[/quote

Mistä pitäisi rangaista??  No kuule ihan vaikka siitä että tekevät pimeää työtä. Siitähän pitäisi ottaa verot pois niinkuin muustakin työstä, jos kerran asia on niin hyväksyttävää! Johan loppuisi monelta "yksityisyrittäjältä" halu pyllistellä rahasta kun verottaja veisikin tienesteistä saman osan mitä muiltakin! 

Jos taas ihan bordellilinjalle lähdettäisiin ja laillistettaisiin tämä touhu, niin sitten kannattaisi ilman muuta antaa viesti koko kansalle että tämä ammatti on AIVAN NORMAALIA TOIMINTAA ja perustaa vaikka alan oppilaitoksia Suomeen. Sinne kaikki kynnellekykenevät nuoret tytöt vain oppiin! Vai mitäs miehet ja perheenisät sanotte?!

Eiköhän näissä tullutkin jo ilmi tuon koko "ammatin" todellinen luonne...

Mitä ihmiskauppaan tulee, niin lakeja voidaa muuttaa niin etteivät ihmiskaupanuhrit joudu syytteeseen mistään. Hehän ovat nimenomaan UHREJA. 

Onko teillä mihet tämän jälkeen vielä jotain kunnollisia argumentteja miksi seksiä pitäisi saada joka miehen ostaa?? Siis muutakin kuin itsekkyys??!!!!

Vierailija
46/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Jos ihminen myy seksiä itsenäisesti siinä ei ole mitään rikollista. Olen itse opiskelija ja ostan ruokani ja maksan laskuni rahoilla jotka saan tavatessani miestä joka antaa rahaa seksiä ja seuraa vastaan. Samaa tekee myös pari ystävääni kun nykyään ei muuten pärjää.

Eri asia jos jotkut naiset pakotetaan myymään itseään. Se homma ratkaistaan aivan eri tavalla

Onpa kumma, kun minä opiskeleva mies pärjään ilman seksin myymistä.

Hmm. Mulla jää 60 euroa kuukaudessa millä pitäs elää. Mites vitussa sillä voi pärjätä. Ei mitenkään. Töitä ei löydy. Opiskelua vielä 5 v jäljellä.

Oletko kuullut opintolainasta?

Ha. Opiskelen kuntoutusrahalla joten ei mahdollinen.

Mistä sä olet kuntoutumassa? Onko joku psyykkinen sairasus kuten masennus tms? Siinä onkin paraneminen taattu, jos elätät itseäsi prostituutiolla. Onko sulla lääkäri tai terapeutti siinä kuntoutuksessa, oletko kertonut hänelle, että myyt itseäsi koko ajan? Kannattaisi lopettaa tuo prostituutio, kun on jo valmiiksi kuntoutettavana, jos haluat itsesi ehjäksi joskus.

Sen aikana kun olen tavannut 2 kertaa kuukaudessa sitä ainoaa ja yhtä asiakasta mikä minulla on niin olen kuntoutunut suurimmaksi osaksi. Edelleenkään en ole työkykyinen mutta ainakin pystyn pitämään huolen itsestäni kun on rahaa ostaa ruokaa ja maksaa laskut. Yhden illan jutut tai seksisuhteet vahingoittaa minua enemmän psyykkisesti kun tämä "prostituutio". En siis tapaa ketään muuta kuin yhtä. Siitä saan 600 euroa kk kun vietän 2 tuntia hänen kanssaan. Mielenterveyteni ei ole enää niin horjuva kun on ainakin rahaa mihin turvautua.

Vierailija
47/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina eräs hyvin kaunis ja kylmähermoinen naistuttuni teki keikkaa rahoittaakseen ne humanistiopintonsa. Koska oli ns keskimääräistä nätimpi, hän pystyi valitsemaan asiakaskuntansa eli käytännössä huipputason vaikuttajia. Kuussa 12000-15000 mk puhtaana kätöseen plus korut, vaatteet ja matkat. Ysärin lopussa hurja raha opiskelijalle.

Lopetti keikat kun valmistui. Taisin olla viimeinen jolle antoi huorana, tosin hänen aloitteestaan. Naureskelikin aamusella että harva kundi saa hänen tasoiseltaan ilmausnumeroa. Vaimoni saisi raivarin jos tietäisi minun käyneen maksullisissa :)

Vierailija
48/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostamisen muttei myynnin kieltäminen olisi pahimman luokan jeesustelua.

Eipäs vaan järkevää. Jos myynti kriminalisoitaisiin, tulisi ihmiskaupan uhreista rikollisia.

Jos myy itsenäisesti itseään on itsensä uhriksi vapaaehtoisesti tekevä.

Tässäkin keskustelussa on yksi, joka kertoi myyvän seksiä vapaaehtoisesti. Sivulauseessa tuli ilmi, että hänen pääasiallinen tulonsa on KELAN KUNTOUTUSTUKI. Että se siitä väitteestä, että prostituoidut tekevät työtään henkisesti terveinä ja onnellisina.

Olen sairastunut masennukseen 13 vuotiaana ja olen kuntoutunut pahimmista ongelmistani jo pois. Minulla on vain yksi asiakas jota tapaan 2 kertaa kuukaudessa. Enkä todellakaa ole mikään uhri. Mt ongelmilla ei ole tän kanssa tekemistä. Ainakin talous on turvattu ja se poistaa ahdistusta.

Hei herääpä nyt. Olet sairastanut vuosien ajan masennusta (=mielenterveysongelma), ja niin vakavasti jopa, että olet päässyt kuntoutukseen ja elät Kelan kuntoutustuella. Et mitenkään voi uskoa, että prostituutiosi olisi terve ja tasapainoinen valinta. pikemminkin kuulostat aika rikkinäiseltä uhrilta. Käy juttelemassa terapeutin kanssa masennuksesta toipumisestasi ja kerro samalla suoraan, että myyt seksiä. Kuulet asiantuntijalta, miten se vaikuttaa toipumiseesi ja kuinka "vahva" henkinen pohja sulla on sellaiseen puuhaan, ellet usko tuntematonta netissä. Oikeasti, tuo kuulostaa ihan tosi huolestuttavalta. Toivoisin, että pääsisit elämässä eteenpäin ja ehjän itsetunnon. Lopeta prostituutio ja ala vaikka jataa mainoksia postiluukkuihin, jos on pakko saada lisärahaa, tai sitten pienennä elinkustannuksiasi mahdollisimman paljon.

Vierailija
49/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin ostajahan siinä on useammin uhri, mitä myyjä.

Vierailija
50/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyminen ja ostaminen pitäisi ilman muuta kieltää kokonaan. Kenenkään ei mistään syystä pidä myydä omaa kehoaan.

Miettikääs jo tämän letjun perusteluja: muuten ei pärjää. Eli toisin sanoen ovat pakotettuja myymään, kun rahat ei muuten riitä.

Vierailija
51/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei pillua luusereille :(

Vierailija
52/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista kieltää hyväkroppaista naista hyötymästä tilanteesta vain koska mammoja vituttaa.

Vierailija
53/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyminen ja ostaminen pitäisi ilman muuta kieltää kokonaan. Kenenkään ei mistään syystä pidä myydä omaa kehoaan.

Miettikääs jo tämän letjun perusteluja: muuten ei pärjää. Eli toisin sanoen ovat pakotettuja myymään, kun rahat ei muuten riitä.

Minkä ikäisenä menetit neitsyytesi?

Vierailija
54/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun "keikkaa" tehnyt  naistuttuni olisi pärjännyt ilman huoraamistakin, mutta se oli hänen päätöksensä ettei ala kitkuttelemaan opintotuki+asumislisällä eikä hän todellakaan aioa lähteä kaupan kassalle tms. Vaan päätti omaehtoisesti rahastaa kunnolla sillä mitä hänellä oli. Juuri tässäkin hänen kylmähermoisuutensa  tuli esiin.

Vierailija
55/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femakot ovat tätä yrittäneet jo vuosikausia. RKP:n Anna-Maja Henriksson taisi oikeusministerinä viimeksi yrittää saada ostokieltoa läpi myös Suomessa. Mutta feministeillä ei ole maassamme sellaista valtaa kuin Ruotsissa, joten kaikki yritykset ovat tuomittuja epäonnistumaan. Ja hyvä niin.

Vierailija
56/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni yli 30v mies on menettänyt poikuutensa maksulliselle neidolle ja tämä pitäisi nyt sulkea pois? Fakta on selitti täällä mammat mitä tahansa, että seksin saanti miehelle on ihan hiton vaikeeta.

Vierailija
57/67 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Jos ihminen myy seksiä itsenäisesti siinä ei ole mitään rikollista. Olen itse opiskelija ja ostan ruokani ja maksan laskuni rahoilla jotka saan tavatessani miestä joka antaa rahaa seksiä ja seuraa vastaan. Samaa tekee myös pari ystävääni kun nykyään ei muuten pärjää.

Eri asia jos jotkut naiset pakotetaan myymään itseään. Se homma ratkaistaan aivan eri tavalla

No ei sinulta kukaan mitään ostaisikaan, puhutaan nuorista opiskelijatytöistä.

Miehenä pitää rahan eteen nähdä vähän enemmän vaivaa, kuin naisena.

No ole hyvä vaan ja anna ison läskin miehen panna sua perseeseen 1 tunti ja sano oliko se raha helppoa rahaa.

Onpa tosi järkevä vertaus. Naisethan saavat hyvät rahat suojatusta normaalista seksistä vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, joka on luultavasti vielä ihan kivannäköinen ja mielenterveys kunnossa. Yksikään näistä naisista tuskin antaa "panna perseeseen" tuntia putkeen ja vaikka antaisikin, olisi sentään kyse heteroseksistä, johon suurin osa ihmisistä pystyy.

Tuollaiset naurettavat vertaukset osoittavat miten naiset eivät tykkää kun elämän helppous paljastuu.

Vierailija
58/67 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin oston tai myynnin kriminalisoiminen jättää jäljelle vain sen rikollisen toiminnan joka tuskin vähenee.

Vierailija
59/67 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini eskorteerasi opiskeluaikoina vanhempia rouvia ja pariskuntia joiden mies kärsi impotenssista. Kaverista tuli juristi ja rouvat tulivat tyytyväisiksi. Win-win.

Vierailija
60/67 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sinulta kukaan mitään ostaisikaan, puhutaan nuorista opiskelijatytöistä.

Miehenä pitää rahan eteen nähdä vähän enemmän vaivaa, kuin naisena.

No ole hyvä vaan ja anna ison läskin miehen panna sua perseeseen 1 tunti ja sano oliko se raha helppoa rahaa.

Minulle kävi näin juhannuksena, eikä mieheni edes maksanut siitä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi