Onnibus on katastrofi
Pe 24.6. Klo 11.30 Piti lähteä bussi Roihin. Bussi myöhässä 20 min, saman matkustajan 2 laukkua eri tiloissa ja kuljettaja jo ehdotti toisen laukun jättämistä. KÄSITTÖMÄTTÖMÄNTÄ vastuusta pakoilemista.
Pyörätuolihenkilö löytyi odottamaan Kampissa 10 min koska metallilevyn hakeminen kesti niin kauan. Sama bussi seisoi Äänekoskella 15 min, koska ei löytynyt metallilevyn pyörätuolihenkilöä varten.
Ahneella on paskainen loppu !!!
Kommentit (41)
Onnibussin pahin puoli on kivikovat penkit. Toki penkin välit ovat ahtaat mutta miksi penkit ovat vielä kovatkin. Ei junassakaan matkustus mukavuus ole bussia kummepi ja ainoa etu on nopeus.
Vierailija kirjoitti:
Onnibussin pahin puoli on kivikovat penkit. Toki penkin välit ovat ahtaat mutta miksi penkit ovat vielä kovatkin. Ei junassakaan matkustus mukavuus ole bussia kummepi ja ainoa etu on nopeus.
Junassa ei ole kivikovat penkit.
Onnibussi kyllä edullinen, joten ei sen mikään luksuskyyti tarvitse olla. Kovin pitkää matkaa en kyllä Onnibussilla menisi juuri ahtauden ja epämukavuuden takia. Bonuksena vessat ovat harmillisen usein tukossa ja koko bussi haisee kakalle.
Kyllä mua viimeks otti selkään ne junan penkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi eiiiiii....oikein 15min jouduit odottamaan kun haettiin apua!!!!!
Iiiiiikkkkkk!!!!!!! Mulle nyt hetiiii ja kaikkkiiiiii, ettekö näe että minä olen täällä!!!!
Kuka se ahne on kun pitää päästä matkustamaan maan halki 5 eurolla??Kenen etu on epäterve hintakilpailu? Kuka tuon laskun maksaa kun paikallis- ja lähiliikenteen hoitaneet bussifirmat menevät konkkaan menetettyään reittejä?
Kenen etu on aiempi riistohinnoittelu, koska ei ollut kilpailua? Ei kuluttajan ainakaan..
Riistohinnoittelu? Kannattaa opiskella, että on varaa maksaa enemmän kuin 5 € Helsinki-Oulu välistä.
Niin juuri, kannattaa maksaa se sata euroa vr:lle niin ei tarvii täällä rutista vartin myöhästymisistä.
Meitä opiskelijoita ei haittaa pienet myöhästelyt tai se jos rullatuolissa istuvalle haetaan koroketta..
Tilaa sinä vaikka taksi sinne Rovaniemelle jos et parempaa käyttöä rahoillesi keksi.. Toki luulen että olet joko 15- vuotias Jonne Julkujörveltä tai perus läskiperse av-mamma jonka ukko kuskaa nissanilla lähisiwaan kerran viikossa.
Junassa ei välttämättä ole mahdollisuutta (jos kyseiset paikat täynnä tai vanhempi junatyyppi) ladata puhelinta/läppäriä. Minulle sähköpiste penkin yhteydessä on "elinehto" pitkillä matkoilla.
Olen opiskellut kyllä maisteriksi saakka, mutta palkka ei ole häävi. Ihan mielelläni säästän matkoissa, jos vain voin. Matkustan yleensä yöbussilla, jotka ovat tyhjempiä ja ihmiset nukkuvat, eli en ole kohdannut häiritseviä kanssamatkustajia.
Onnibussin lisäksi suosin Norwegianin 25-29 e:n lentoja samalle välille.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ei ole moitittavaa, mutta Onnibussissa on yleensä aina ihan saatanan ärsyttäviä kanssamatkustajia :D Niiden vuoksi menen junalla, ellei ole erityisen tiukka taloustilanne. Junassa (IC/Pendolino eikä missään tapauksessa lapsi- tai eläinvaunu) on yleensä aikuisia matkustajia jotka lähinnä räpläävät omia läppäreitään tai lukevat/nukkuvat/istuvat hiljaa. Onnibussissa on kaiken maailman teiniporukoita, meluisia ulkomaalaisia ja kännisiä elämänkoululaisia.
Samaan tulokseen oon tullut 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuo nyt vähän oli mitä oli, mutta jos verrataan vaikka VR.ää ja Onnibusia niin yksi iso valtti VR:llä on nopeampien kyytien lisäksi se, että siellä sentään korvataan matkustajille jos juna on myöhässä tai jos se perutaan.
Onnibus tuskin korvaa yhtään mitään.
Kokeilepa hakea VR:ltä korvauksia seuraavan kerran kun juna myöhästyy 20 minuuttia. Pienistä viivästyksistä ei saa mitään korvauksia, pitää olla yli tunnin viivästyminen kaukoliikenteen junissa.
.
Okei...ja kuinka usein Onnibus korvaa sinulle sitte kun heidän bussi on sen 20 minuuttia myöhässä?
VR korvaa sentään jo tunnin myöhästymisen kaukoliikenteessä ellei syy ole täysin heisyä riippumaton kuten myrskyn kaatamat puut radalla tai muuta vastaavaa....entäs Onnibus???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuo nyt vähän oli mitä oli, mutta jos verrataan vaikka VR.ää ja Onnibusia niin yksi iso valtti VR:llä on nopeampien kyytien lisäksi se, että siellä sentään korvataan matkustajille jos juna on myöhässä tai jos se perutaan.
Palstan fanaattiset Onnibus-fanit laittaneet peukkua alas tuolle kirjoitukselle, heh :)
Joo Vr:lla korvataan 5 euroa lipun hinnasta mitta onnibussi koko matka maksaa sen 5 euroa
Joo. Kyllä kannattaa lisätä matka-aikaa usealla tunnilla säästääksen parikymppiä.
No kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa hakea VR:ltä korvauksia seuraavan kerran kun juna myöhästyy 20 minuuttia. Pienistä viivästyksistä ei saa mitään korvauksia, pitää olla yli tunnin viivästyminen kaukoliikenteen junissa.
.Okei...ja kuinka usein Onnibus korvaa sinulle sitte kun heidän bussi on sen 20 minuuttia myöhässä?
VR korvaa sentään jo tunnin myöhästymisen kaukoliikenteessä ellei syy ole täysin heisyä riippumaton kuten myrskyn kaatamat puut radalla tai muuta vastaavaa....entäs Onnibus???
Tämä.
Itse olen käyttänyt onnibussia reilu kolme vuotta, välillä turku-helsinki. Eli matkoja on kertynyt yli sata. Kertaakaan Onnibussi ei ole lähtenyt myöhässä, saapunut on muutamia kertoja 5-15min myöhässä liikenneruuhkien takia mutta en tiedä onko sekään varsinaisesti Onnibussin vika. Junalla matkustin myös monta kertaa kuussa ennen Onnia ja todella usein 'odotellaan vastaantulevaa liikennetä' ja juna oli tällöin 5-30min myöhässä. Kerran myrskyn jälkeen juna oli yli 2h myöhässä, hain korvauksia ja niitä taisi tulla muutama euro. Mutta hienoa, että teit tällaisen päätelmän yhden (?) vuoron perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iiiiiikkkkkk!!!!!!! Mulle nyt hetiiii ja kaikkkiiiiii, ettekö näe että minä olen täällä!!!!
Kuka se ahne on kun pitää päästä matkustamaan maan halki 5 eurolla??Kenen etu on epäterve hintakilpailu? Kuka tuon laskun maksaa kun paikallis- ja lähiliikenteen hoitaneet bussifirmat menevät konkkaan menetettyään reittejä?
Kenen etu on aiempi riistohinnoittelu, koska ei ollut kilpailua? Ei kuluttajan ainakaan..
Etu oli siinä, että vuoroja oli olemassa.
Eikös Expressbussit ole laskenut hintojaan, nyt kannattaa matkustaa niillä.
Millään kulkuneuvolla matkustaminen ei ole aina ongelmatonta. Junat ovat olleet myöhässä, bussit ovat olleet myöhässä, ratikat metrot lähijunat eivät saapuneetkaan pysäkille, pyörästä oli kumi puhki ja lento peruttiin. Aina on harmittanut ihan älyttömästi seistä pysäkillä tietämättä, pääseekö perille ajoissa tai edes saman päivän aikana.
Mutta sitä en tajua, miten Onnibussi voi aiheuttaa ihmisissä tällaisia tunnereaktioita - erityisesti vastaan. Jos käy ihmi jotain väärinkäytöksiä esim. työvoiman tai kaluston kunnon suhteen, se on eri asia, mutta käsittääkseni mitään sellaista ei vielä ole tullut esiin. Harmittaako joitain ihmisiä se, että oikeasti vähävaraisetkin ihmiset pääsevät matkustamaan? Mistä puristaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin? Et siis edes tiedä päätät vain, että näin se varmasti on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta vanha keskustelu, ja nyt alkavat mainitun epäterveen hintakilpailun seuraukset näkyä. Onnibus on laajentunut (Koiviston auto -konserni on nykyään OnnibusFlex), ja Onnibussiin sulautuneiden firmojen vuorot ovat alkaneet vähetä, kun Onnibus keskittää isoille reiteille. Jo aiemmin järjetön kilpailu pakotti kilpailijat supistamaan. Ei varmaan haittaa niitä, jotka matkustavat vain isoimpien kaupunkien välillä, muita kyllä. Kalliimpi lippu on pienempi paha kuin ei vuoroa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riistohinnoittelu? Kannattaa opiskella, että on varaa maksaa enemmän kuin 5 € Helsinki-Oulu välistä.
Ennen Onnibusia jopa opiskelijalippu (-50%) oli kalliimpi kuin mitä matkat nyt ovat keskimäärin. Hinnat ovat tulleet todella paljon alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta vanha keskustelu, ja nyt alkavat mainitun epäterveen hintakilpailun seuraukset näkyä. Onnibus on laajentunut (Koiviston auto -konserni on nykyään OnnibusFlex), ja Onnibussiin sulautuneiden firmojen vuorot ovat alkaneet vähetä, kun Onnibus keskittää isoille reiteille. Jo aiemmin järjetön kilpailu pakotti kilpailijat supistamaan. Ei varmaan haittaa niitä, jotka matkustavat vain isoimpien kaupunkien välillä, muita kyllä. Kalliimpi lippu on pienempi paha kuin ei vuoroa ollenkaan.
Koiviston auto osti Onnibusin, ei päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ahneella on paskainen loppu." Eli sinulla ja muilla Onnibus-matkustajilla, joiden on pakko päästä reissaamaan minimaalisella maksulla.
Ei AP ole ahne. AP on köyhä ja pakko matkustaa sillä minimaalisella maksulla koska kunnon kuljetuksiin ei ole varaa.
"Ken halpa osta, hän paska saa". 😄
Muuten ei ole moitittavaa, mutta Onnibussissa on yleensä aina ihan saatanan ärsyttäviä kanssamatkustajia :D Niiden vuoksi menen junalla, ellei ole erityisen tiukka taloustilanne. Junassa (IC/Pendolino eikä missään tapauksessa lapsi- tai eläinvaunu) on yleensä aikuisia matkustajia jotka lähinnä räpläävät omia läppäreitään tai lukevat/nukkuvat/istuvat hiljaa. Onnibussissa on kaiken maailman teiniporukoita, meluisia ulkomaalaisia ja kännisiä elämänkoululaisia.