Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö tupakanhajua pääse karkuun minnekään? Miksei polttamista kielletä kaikkialla?!

Vierailija
25.06.2016 |

Rautatieasemalla junaa odottaessani nenääni tuli tupakankatku. Juhannuskokolla nenääni tuli tupakankatku. Kadulla, puistossa, luonnon helmassa löytyy AINA niitä tupakoitsijoita. Pari päivää sitten päiväkotolaiset olivat retkellä ja yksi opeista meni kauemmaksi röökille.

Emmekö voisi alkaa kerätä nimiä adressiin: savuton Suomi ja vaatia tupakoinnin täyskieltoa. Ja olen muuten tosissani!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on muuten ihan sama polttavatko ihmiset vai ei, mutta olen myös sitä mieltä, että ihmiset voivat tehdä mitä haluavat, niin kauan kuin se ei vahingoita muita. Tupakointi vahingoittaa. Ei se tietenkään ole ainuo sellainen asia, mutta se ei myöskään ole välttämättömyys kenellekään, siihen ei kuole, tai terveys kärsi, jos sen joutuu lopettamaan.

Vierailija
22/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännisten mölinä häiritsee ja alkolista aiheutuvat haitat ovat yhteiskunnalle kalliita.

Kielletään viina.

Ja hajuvedet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykykehityksen valossa luulen (ja toivon), että muutaman sukupolven päästä tupakointi on monissa länsimaissa muuttunut hyvin marginaalisen vähemmistön harrastukseksi, ellei sitä ole saatu kokonaan kitketyksi lainsäädännöllä, politiikalla ja valistuksella. Tupakointi näyttäytyy koko ajan yhä oudompana ja sen puolustaminen yhä huvittavampana ilmiönä.

Roskasakki tupakoi, ja on vielä ylpeä siitä.

Vierailija
24/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidettiinkö tupakointia niin luonnollisena ennen, että siitä ei kukaan valittanut? Vai onko ihmisten hajuaisti parantunut 2000 luvulla. -70 luvullahan poltettiin joka paikassa, ja silti siitä harva valitti.

Vierailija
25/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautatieasemalla junaa odottaessani nenääni tuli tupakankatku. Juhannuskokolla nenääni tuli tupakankatku. Kadulla, puistossa, luonnon helmassa löytyy AINA niitä tupakoitsijoita. Pari päivää sitten päiväkotolaiset olivat retkellä ja yksi opeista meni kauemmaksi röökille.

Emmekö voisi alkaa kerätä nimiä adressiin: savuton Suomi ja vaatia tupakoinnin täyskieltoa. Ja olen muuten tosissani!

Kyllä kyllä olen mukana. Täyskielto ja heti.

Vierailija
26/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidettiinkö tupakointia niin luonnollisena ennen, että siitä ei kukaan valittanut? Vai onko ihmisten hajuaisti parantunut 2000 luvulla. -70 luvullahan poltettiin joka paikassa, ja silti siitä harva valitti.

Passiivinen tupakointi on haitallista, sitä ei kukssn kiellä. Siksi olisi kiva nähdä tilastoja 60-70 luvun lapsista ja heidän hengityselinsairauksista versus 2000 luvun lapset. Luulisi niiden olevan hyvin suuret, koska silloinhan lähes kaikki vanhemmat poltti sisällä.

Vierailija
27/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaa vaan ihmetyttää miten köyhä ja helppo elämä pitää ihmisellä olla, että toisten tupakointi on oikeasti se isoin murhe ja ongelma. Jotkut tupakoi, tupakoi myös jatkossa, etkä sille mitään voi. Mikset siis antaisi vaan olla etkä kuluttaisi energiaasi moiseen?

Kyllä minuakin häiritsee monet äänet, asiat, monet hajut ja mä nyt vaan elän sen kanssa ja keskityn tärkeämpiin asioihin. Ihan turha päivästä toiseen keuhkota jostain mille et mitään voi. Peace.

Monet hajut eivät vain ole yhtä kuvottavia kuin tupakanhaju. Monet hajut eivät tuo tullessaan kuolemaa, niin kuin tupakanhaju. Eikö sinulla muka ole tupakan aiheuttamaan keuhkosyöpään kuolleita sukulaisia tai ystäviä? Minulla on, enemmän kuin yksi.

Jos sinua ei tupakanhaju haittaa, ole kiitollinen. Meitä toisenlaisia on tässä maassa kymmenin tuhansin. Ei ole erityisen mukavaa kärsiä kaikki hellepäivät lamauttavasta päänsärystä, mutta kiva, kun ei sinun tarvitse.

Siinä se taas tuli, yhden typerän ihmisen typerä kommentti "tappava tupakansavu". :D Etkö ymmärrä, että esimerkiksi sinun parvekkeellesi leijaileva "savu" on se pelkkä haju, eikä sisällä enää niitä aineita jotka ovat sun terveydellesi haitallisia. Se savu on myrkkyä, mutta sille ihmiselle joka itse tupakoi. Lakkaa olemasta kyylä, älä puutu muiden asioihin. Kyllä minäkin saan päänsärkyä ja pahaa oloa hajuista ja muista asioista, ne nyt vaan kuuluu elämään. Muuta maalle keskelle ei-mitään, eipä tarvitse kitistä enää. :)

Mihinköhän oikein kuvittelet niiden partikkelien ja kaasujen häviävän siinä matkan varrella? Madonreiän kautta toiseen ulottuvuuteen? Tajuatko edes mistä haju muodostuu? Valistanpa sinua: haju muodostuu kun nämä tupakan sisältämät haitalliset partikkelit ja kaasut kulkevat sieraimista sisään ja aikaansaavat ärsykkeen hajureseptoreissa. Ihmisen hajukynnys on moniin eläinlajeihin verrattuna korkea, joten puhumme kohtuullisen suuresta määrästä partikkeleja ennen kuin haistat edes häivähdyksen tupakanhajua. Jos haistat tupakan, silloin altistut kaikille tuhansille tupakan haitallisille aineille. Niin yksinkertaista se on.

Tässä taas huomaa miten tupakoitsijat ovat kouluttamattomia elämänkoululaisia, joilla ei riitä älykkyys ja viisaus edes näin yksinkertaisten ilmiöiden ymmärtämiseen.

Vierailija
28/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen savutonta kerrostaloa, niin ainakin kotiaan voi tuulettaa.

Minä ihmettelen tupakoijia, jotka vetävät viimeisen henkäyksen tupakastaan ja kaamea tupakanhaju leviää kuljettajaparan nenään bussissa ja koko bussi löyhkää. 

Yllättävän monet tupakoivat katosten alla, bussipysäkeillä tai ovensuussa - ja tupakoimattomat joutuvat kärsimään heidän tappavasta harrastuksestaan.

Eiväthän yksinkertaiset ihmiset enää pärjää ilman tupakoitaan, mutta tupakoimattomille tilanne on erittäin ikävä.

Vierailija
29/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Yksi oksettavimmista asioista kun toisen hengittämä röökinsavu tupruaa kasvoihin. Siinä lähtee suihkunraikas fiilis kyllä heti. Miksi meidän muiden pitäisi kestää saada ne jätelöyhkät päälle esim. kauppaan mennessä ovilla tai bussipysäkillä seistessä?

Vierailija
30/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totta puhutaan, olisin iloinen jos tupakointia rajoitettaisiin yhä enemmän. Hintoja voisi nostaa reippaasti ylöspäin, koska ei olisi kaikilla varaa ostaa niin paljoa, niin usein ja siitä tulisi ehkä enemmänkin luksusta.

Kuin kuoharipullo tai sikari silloin tällöin nautittuna.

T: Aski päivässä, haisen paskalta, henki ei kulje,  mutta rakastan polttamista ja se minut vielä tappaa.  Henkinen riippuvuus on suuri. :/

Vierailija
31/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käyttää parvekettani, koska jostain leijailee aina se tupakankatku. Olen niin täynnä tätä helkutin savustamista!!!! ap

Minulla on astma ja alakerran asukas polttaa parvekkeella, usein kavereidensa kanssa. Joudun ottamaan kohtauslääkettä usein, lisäksi saan päänsärkyä, mutta asialle ei voi mitään.

En ymmärrä näitä alapeukutuksia, koska tämä ei ole mielipideasia, vaan tosiasia. Mutta täällä löytyy alapeukuttajia, vaikka sanoisi, että maapallo on pyöreä. Huoh.

Minä alapeukutin, koska tosiasia on, että asialle voi jotain heti kun uusi tupakkalaki tulee voimaan. Viestistäsi saa käsityksen että sille ei voi koskaan ikinä tehdä mitään.

Puhuin tästä hetkestä. Asia ei parane kyllä sittenkään, kun parveketupakointi kielletään. Kun naapuri alkaa polttamaan sisällä, jos vuokranantajansa sen sallii (ja luultavasti sallii), savu tulee rappukäytävän kautta ja lisäksi rappukäytävä tulee haisemaan. Tiedän tämän, koska samassa alemmassa kerroksessa on asukas, joka juodessaan polttaa sisällä, koska hänellä ei ole parveketta ja savu tulee eteisen kautta asuntooni.

Höpö höpö, ei ole vielä tullut vastaan vuokranantajaa, joka sallisi omistamassaan asunnossa tupakoida sisällä. Oikeastaan jokaisessa vuokrasopimuksessa taitaa nykypäivänä olla "tupakointi kielletty"-kohta. Eri asia on sitten nämä "yleishyödyllisten" vuokrakasarmien vuokranantajat, jotka eivät ole yksityisiä vuokranantajia. Eivätkä näidenkään asuntojen omistajat sitä sisäröökaamista hyvällä katso, vaikka tupakointia ei vuokrasopimuksissa oltaisikaan kielletty. Tekevät mieluusti helvetin kalliita remontteja vuokralaisen piikkiin, kun moinen pintojen tuhoaja on saatu häädettyä :)

Vierailija
32/56 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passiivinen tupakointi on haitallista, sitä ei kukssn kiellä. Siksi olisi kiva nähdä tilastoja 60-70 luvun lapsista ja heidän hengityselinsairauksista versus 2000 luvun lapset. Luulisi niiden olevan hyvin suuret, koska silloinhan lähes kaikki vanhemmat poltti sisällä.

Vanhempani polttivat sisällä ja minulla oli aina korvatulehdus. Veljeni sairastui heinänuhaan ja atooppiseen  ihottumaan.  Yksitoista vuotiaana sairastuin astmaan. Isä kuoli keuhkoahtaumatautiin ja äiti on lähes sokea, hänellä on silmän pohjan rappeumatauti, joka on monesti tupakoinnin aikeuttama. Sukulaisissa on myös erilaisiin tupakasta johtuviin tauteihin kuolleita. Olemme veljeni kanssa syntyneet 60-luvun alussa.

Vierailija
33/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käyttää parvekettani, koska jostain leijailee aina se tupakankatku. Olen niin täynnä tätä helkutin savustamista!!!! ap

Minulla on astma ja alakerran asukas polttaa parvekkeella, usein kavereidensa kanssa. Joudun ottamaan kohtauslääkettä usein, lisäksi saan päänsärkyä, mutta asialle ei voi mitään.

En ymmärrä näitä alapeukutuksia, koska tämä ei ole mielipideasia, vaan tosiasia. Mutta täällä löytyy alapeukuttajia, vaikka sanoisi, että maapallo on pyöreä. Huoh.

Minä alapeukutin, koska tosiasia on, että asialle voi jotain heti kun uusi tupakkalaki tulee voimaan. Viestistäsi saa käsityksen että sille ei voi koskaan ikinä tehdä mitään.

Puhuin tästä hetkestä. Asia ei parane kyllä sittenkään, kun parveketupakointi kielletään. Kun naapuri alkaa polttamaan sisällä, jos vuokranantajansa sen sallii (ja luultavasti sallii), savu tulee rappukäytävän kautta ja lisäksi rappukäytävä tulee haisemaan. Tiedän tämän, koska samassa alemmassa kerroksessa on asukas, joka juodessaan polttaa sisällä, koska hänellä ei ole parveketta ja savu tulee eteisen kautta asuntooni.

Höpö höpö, ei ole vielä tullut vastaan vuokranantajaa, joka sallisi omistamassaan asunnossa tupakoida sisällä. Oikeastaan jokaisessa vuokrasopimuksessa taitaa nykypäivänä olla "tupakointi kielletty"-kohta. Eri asia on sitten nämä "yleishyödyllisten" vuokrakasarmien vuokranantajat, jotka eivät ole yksityisiä vuokranantajia. Eivätkä näidenkään asuntojen omistajat sitä sisäröökaamista hyvällä katso, vaikka tupakointia ei vuokrasopimuksissa oltaisikaan kielletty. Tekevät mieluusti helvetin kalliita remontteja vuokralaisen piikkiin, kun moinen pintojen tuhoaja on saatu häädettyä :)

Minä tunnen vuokralla asuvan tupakoivan pariskunnan, joiden yksityinen vuokraisäntä sallii sen. Asunnossa ei ole parveketta, en tiedä, vaikuttaako tämä asiaan, mutta mainitsempahan kuitenkin.

Vierailija
34/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piha ja parveke ovat omaa aluetta,tupakointia ei ole kriminalisoitu.Suomi on kohta sarvikuonojen maa.Seuraavaksi kielletään krillaus,hajuvedet,alkoholi,tarkoitan kohtuukäyttö jne. nm.AAVAN MEREN TUOLLA PUOLEN JOSSAKIN ON MAA.

Vierailija
35/56 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä todella toivon, ettei alakerran vuokranantaja salli, mutta aiempien kokemusten perusteella en ole kovin optimistinen. Edelliset ja nykyinen asukkas ovat tehneet yhtä sun toista, mutta vuokranantaja ei ole puuttunut kaikkeen, ja silloinkin kun ovat, vuokralaista on puolusteltu ja selitelty ja muita syytetty tapahtuneista. En halua kertoa yksityiskohtaisesti, koska jos joku asiasta tietävä lukee, on erittäin helppo tunnistaa. Joku varmasti alkaa nillittää, ettei varmasti lue, mutta hassumpiakin sattumuksia ollut. (Mm.  useamman kerran olen sattumalta ulkomailla tavannut jonkun tuntemani suomalaisen tai toisinpäin.) Eli pointtini on, että vuokralainen saa vuokranantajan puolesta tehdä aika paljon. Olen myös aika maassa, koska nyt lämpimillä keleillä olen pitänyt parvekkeen ovea auki ja tänäänkin heräsin astmavinkunaan, -yskään, päänsärkyyn ja pahoinvointiin, alakertalainen oli tupakalla. Ei ole ainut kerta.

Vierailija
36/56 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin istun ulko-oven luona, terassiani kauempana ja haistan kun naapuri kessuttaa jotain pahanhajuista tupakkaa. Vituttaa. Maksan asumisesta enkä voi pitää makuuhuoneen ikkunaa auki.

Vierailija
37/56 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakansavusta on hirveästi haittaa, mutta silti nää älypääpäättäjät torppaa sähkötupakan lähes täysin, vaikka sivullisille siitä ei pahemmin haittaa ole. Torppaisivat tupakan ja suosisivat vaikka  tupakoitsijoiden siirtymistä sähkötupakkaan. Mua ei ainakaan häiritse, jos /kun naapuriparvekkeelta tälläkin hetkellä tulee vieno päärynäntuoksu.

Vierailija
38/56 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mutta onko se sähkötupakankaan haju vaaratonta?

Vierailija
39/56 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö suomalaisista (57 %) on wt-kansaa. Siksi kielto ei onnistu.

Vierailija
40/56 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kämppä haisee just nyt ihan röökille naapurin takia. :( Ite en polta ja ärsyttää, ku pitää tästä kärsiä. Ja ei tarvi ehottaa muuttamaan pois, se syöpäsavun levittäjä vois, kun ei pärjää elämässä ilman röökiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä