Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö tupakanhajua pääse karkuun minnekään? Miksei polttamista kielletä kaikkialla?!

Vierailija
25.06.2016 |

Rautatieasemalla junaa odottaessani nenääni tuli tupakankatku. Juhannuskokolla nenääni tuli tupakankatku. Kadulla, puistossa, luonnon helmassa löytyy AINA niitä tupakoitsijoita. Pari päivää sitten päiväkotolaiset olivat retkellä ja yksi opeista meni kauemmaksi röökille.

Emmekö voisi alkaa kerätä nimiä adressiin: savuton Suomi ja vaatia tupakoinnin täyskieltoa. Ja olen muuten tosissani!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mutta onko se sähkötupakankaan haju vaaratonta?

Voisin väittää, että passiivisessa höyryttelyssä se tuskin on vaarallista. Se sisältää kuitenkin vain sellaisia aineita, joita ihmiset käyttävät jokapäiväisessä elämässä.

Vierailija
42/56 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä sairaalassa ensimmäisessä kerroksessa. Huoneessa työskentelee viisi ihmistä ja ilmanvaihto riittämätön. Ei voi pitää ikkunaa auki, koska urpot tupakoi ikkunan edessä. Työnantajan ja työsuojeluvaltuutettu vain sanoneet ettei asialle voi tehdä mitään. Oikeasti eivät vain halua, koska vartijatkaan eivät noudata alueen tupakointi kieltoa... miks sitten muut...Näin yliopisto sairaalassa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakansavusta on hirveästi haittaa, mutta silti nää älypääpäättäjät torppaa sähkötupakan lähes täysin, vaikka sivullisille siitä ei pahemmin haittaa ole. Torppaisivat tupakan ja suosisivat vaikka  tupakoitsijoiden siirtymistä sähkötupakkaan. Mua ei ainakaan häiritse, jos /kun naapuriparvekkeelta tälläkin hetkellä tulee vieno päärynäntuoksu.

Tässä olisi järjellinen ratkaisu. Olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä siitä, että normirööki haisee ihan h...tin pahalle ja sen haju myös tarttuu tekstiileihin sekä sisätilojen pintoihin. Mutta täyskielto ei tule onnistumaan yhtään sen enempää kuin kieltolakikaan aikoinaan. Sillä saadaan vaan aikaan valtava salakuljetus- ja laiton myyntibisnes. Vanha nyrkkisääntö on, että älä tee sääntöä, jonka noudattamista et voi valvoa. Poliiseilla ei takuulla ole aikaa juosta puskissa kyttäämässä jonkun tupakanpolttoa ja täyskiellolla saataisiin varmasti aikaan myös ennenkuulumaton määrä inhottavia naapuririitoja.

Eli kun se tutin imeminen on ilmeisesti keskeinen osa nautintoa (vs. vaikkapa nikotiinipurkka), miksei sähkötupakan hintaa voisi tuntuvasti laskea samalla kun normitupakan hintaa nostaa.

Vierailija
44/56 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä sairaalassa ensimmäisessä kerroksessa. Huoneessa työskentelee viisi ihmistä ja ilmanvaihto riittämätön. Ei voi pitää ikkunaa auki, koska urpot tupakoi ikkunan edessä. Työnantajan ja työsuojeluvaltuutettu vain sanoneet ettei asialle voi tehdä mitään. Oikeasti eivät vain halua, koska vartijatkaan eivät noudata alueen tupakointi kieltoa... miks sitten muut...Näin yliopisto sairaalassa....

Miten siellä voi olla huono ilmanvaihto? Se pitää laittaa kuntoon. Sairaaloiden osastoilla säilytetään lääkkeitä, joiden pitää olla sopivan viileässä. Se on ihan turvallisuuskysymys!

Enemmän kuin tupakansavu minua haittaa kun naapurit grillaa. Se hirveä sytysnesteen katku laukaisee migreenin. Ja se haju tunkee sisään, vaikka olisi ikkunat kiinni! Sytytysnesteen käyttö tulee kieltää!!!

Vierailija
45/56 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs muuta ne natsit olis valmiit kieltämään tupakanpolton lisäksi? Mitäs ne natsit meinas tehdä sitten, kun kielletään jotain sellaista mikä koskettaa teidän omaa elämää? Tuleeko sit mieleen et kannattiko alunperinkään natseilun totaalikieltolinjalle lähteä?

Vierailija
46/56 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käyttää parvekettani, koska jostain leijailee aina se tupakankatku. Olen niin täynnä tätä helkutin savustamista!!!! ap

Minulla on astma ja alakerran asukas polttaa parvekkeella, usein kavereidensa kanssa. Joudun ottamaan kohtauslääkettä usein, lisäksi saan päänsärkyä, mutta asialle ei voi mitään.

En ymmärrä näitä alapeukutuksia, koska tämä ei ole mielipideasia, vaan tosiasia. Mutta täällä löytyy alapeukuttajia, vaikka sanoisi, että maapallo on pyöreä. Huoh.

Minä alapeukutin kommenttiasi sen takia, että en usko kenenkään oikeasti saavan astmakohtausta sen takia, että jonkun toisen parvekkeelta leijailee tupakan HAJUA sinun partsillesi. Olen itse moniallerginen astmaatikko, enkä ole ikinä saanut astmakohtausta tupakanhajusta. Kuten en myöskään esim. kaalilaatikon tai naapurin pierun hajusta. 

Myös minun naapurissani on tupakoitsijoita. En tiedä ovatko ylhäällä, alhaalla vai vieressä, mutta jostain sitä tuhkakupin hajua aina välillä leijailee. En jaksa asiasta sen kummemmin enää ärsyyntyä, laitan oveni kiinni ja se siitä. Oikeasti paljon ärsyttävämpää olisi se, että joku porukka ravais rappusissa röökimatkalla koko ajan.

Vierailija
47/56 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaivaa hajuveden tuoksu. Jotenkin ottaa nieluun saakka. Kielletään tupakan ohella nuokin.

Vierailija
48/56 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koirat ja kissat kerrostalossa on sata kertaa vakavampi asia. Ne haisee ja on kuvottavia.

Naapurin koirakin paskoo pitkin pihaa ja keväällä sitten saadaan ihanat tuoksut sieltä hangen alta.

Kiva käydä röökillä siinä pihalla kun on joka kerta kengän pohjissa paskaa ja kengistä se sitten kulkeutu ympäri rappukäytävää...

Elkää ihmiset oikeesti ottako niitä elukoita jos ette pysty niistä huolehtimaan niin kuin kuuluu.

Ja te tupakasta kitisiät voisitte vaikka vetää naapuria hihasta siinä rappukäytävässä ja kysyä, että oisko mitenkään mahdollista mennä pihalle savuttelemaan, koska se käry tulee meille sisälle?

Vierailija
49/56 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on asia jota en voi lakata ihmettelemästä. Jos bussipysäkille tulee lisäkseni yksikin ihminen niin takuuvarmasti pistää tupakaksi. Töihin mennessä alaoven edusta on täynnä tupakoitsijoita. Kun kävelen kadulla niin jostain sivukadulta eteeni kaartaa ihminen kessu käryten ja vaihtoehtoni on joko haistella ja hengittää sitä myrkkyä tai pysähtyä ja myöhästyä sieltä minne olenkin menossa. Välillä tuntuu että olen maailman ainoa savuton ihminen. Luojan kiitos asun savuttomassa kerrostalossa.

Vierailija
50/56 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei bensaa ja dieseliä kuluttavaa autoilua kielletä kaikkialla. Miksei kielletä edes nykyään jo  täysin turhia ralleja ja formula-kisoja. Miksei alkoholinkäyttöä kielletä kokonaan?  Miksei kielletä ampuma-aseita ?(puhumattakaan sodista)? Miksei kielletä muotilehtiä jotka vain edistävät turhaa kulutusta ja resurssien tuhlausta? Miksei kielletä turistimatkoja ja turhia lentoja? Miksei kielletä makeisia? Miksei kielletä elintarvikemyymälöissä myytäviä,vain  turhia kaloreja sisältäviä tuotteita? Miksei kielletä sex-shop myymälöitä? Miksei,miksei,miksei...

Vierailija
51/56 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan sitte addressia vääntämään! Katsotaan mitä siitä seuraa ja voiko sitä hallita. :) keskittysit säkin ap enemmän viinaa ja huumeiden vastustamiseen, kuin tupakin joka on suht pieni paha maailmassa.

Vierailija
52/56 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee partsitupakointi:( muuten ei haittaa, mutta vois sitä silti aina vähän kattoo missä polttaa.

Vierailija
53/56 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä maailmanparannusvouhottajia. Kukaan ei voi täydellisesti hallita mitään asiaa. Meitä ihmisiä on maailmassa liikaa ja oppi siitä, että ihmisoikeudet on jokaisen oikeus ja valinnanvapaus vaan lisää itsekkyyttämme hyökätä sellaisia ihmisiä vastaan kuten ap...

Vierailija
54/56 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mitä olisinkaan ollut valmis antamaan, jos vanhempani olivat vain polttaneet tupakkia eikä imenyt viinaa minun lapsuudessani...

Vierailija
55/56 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on tupakansavu haitannut vain lapsena, kun yhden kaverin luona vanhemmat ketjupoltti pienessä asunnossa ja siellä silmät kirveli siitä savusta välillä. En edelleenkään koe, että sinänsä terveysnäkökulmasta siitä mitenkään kärsin. (kaverin kohdalla eri asia, kun eli siinä savussa koko ajan) Kysymys oli lähinnä kiusasta ja tietysti oma äiti sitten louskutti vaatteita pesukoneessa, jos olin ollut yökylässä. Olen kai jotenkin vähän pösilö, mutta en usko, että omatkaan lapset siitä sairastuu tai vahingoittuu, jos joskus haistavat savua hetken. Yhtälailla ympäristömyrkyt, lisäaineet ja sen semmoiset tuhoavat lasteni terveyttä ja enemmänkin.

Enkä ole aikuisiällä kärsinyt koskaan esim. ulkoilmassa savusta, ellei joku puhalla savua naamalle. Haju on epämiellyttävä, muttei häirisevästi sitäkään. Esimerkiksi kissanpissa haisee hirveämmälle. Kumpikaan ei mielestäni ole silti mikään terveysriski sen enempää kuin mikään muukaan tässä elämässä.

Enkä ole tupakoinut kuin teininä satunnaisesti parin vuoden ajan. En jaksa silti juosta karkuun, jos lapseni lähellä joku tupakoi ulkoilmassa, enkä jaksa siitä mitään metakkaa nostaa, koska en oikeasti koe sitä merkittävänä ongelmana. Toivon toki, että bussipysäkille sateella ei tule isoa porukkaa tupakoimaan, mutta aika vähän sitä nykyään tapahtuu. Jos joku polttelee 15 metrin päässä, niin siitä vaan.

Vierailija
56/56 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa paska tuoksuu ruusulle tupakan hajuun verrattuna.

No kyllä minusta esim. "Clan"-piipputupakan toffeinen tuoksu ilmassa, (hienoista sikareista nyt  puhumattakaan) aina jonkun krapulaisen puliukon johonkin porttikongiin vääntämää läjää paremmalle tuoksuu.En ihan ruusuihin vertaisi,  enkä välttämättä huolisi sitä ruusujen lannoitteeksikaan pihalleni.... (Vaikka saisihan sen läjän kuka haluaisi,ihan ilmaiseksikin pois sieltä kuskata )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä