Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat hohoi! Luettu kesällä Wilmaa tai tavoittaako sinua sähköpostilla?

Vierailija
25.06.2016 |

Nimimerkillä olisi suht tärkeää asiaa.

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia juuri sinun lapsesi opettajan pitäisi olla tavoitettavissa lomallaan?

Eikö opettajat ole oikeutettuja samaan lomaan kuin muutkin?

Ai niin, juuri Sinun "kullanmurusi" on niin niin tärkeä, että kaikkien pitää keskeyttää lomansa.

Kasva aikuiseksi ja kasvata ihan itse oma jälkikasvusi

Vierailija
102/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minut ainakin saa kiinni kesälläkin ja pitääkin saada. En ymmärrä niitä katkeroituneita kollegoita, jotka eivät suostu vastaamaan mihinkään viesteihin lukukausinakaan työajan ulkopuolella. Olen yläkoulun ope, miespuolinen

Miksi ihmeessä pitäisi saada? Ja miksi se,että haluaa olla lomalla tavoittamattomissa, olisi merki katkeuudesta? Minä ainakin nautin lomastani ja olen hyvin kiitollinen siitä, en katkea.

Olen se lukion lehtori ja minullakin on penis.

Ihan vaikka siksi, että pidän oppilaitani ihmisinä, ja minua pitää olla helppo lähestyä. Ei wilman ja työsähköpostien vilkaisusta niin paljon vaivaa ole, vaikka joka päivä katsois. Työpuhelin jäi kotia, kun mökille läksin juhannukseksi. Tietty mun asema on vähän erilainen, kun oon erityisluokan erikoisopettaja

Työpuhelin? Erikoisopettaja?

T: Tavallinen opettaja, jolla ei ole työpuhelinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajasiskoni ja autonasentajaveljeni eivät vilkaisekaan työpaikkojensa suuntaan lomilla. Minun ilmeisesti pitää. Menen heti, palaan kohta. T. Yläkoulun ope

Vierailija
104/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule eipä voisi sinun ja lapsei "suht tärkeä asia" vähempää kiinnostaa näin mökillä ja lomalla ollessa. Palaa päivää paria ennen koulun alkua asiaan niin katsotaan mitä on tehtävissä.

Minä olen lomani ansainnut, ihan kuten kaikki muutkin. Se on tämän työn yksi (ainoista) eduista ja en missään tapauksessa tingi siitä teidän perheen sooloilujen vuoksi. Muissakin ammateissa on omat etunsa. On työsuhdeautoa, liukuvaa työaikaa, korvauksia ylitöistä, työt voi jättää työpaikalle, vain muutama työpäivä viikossa ja loput toivutaan, merellä viikko-viikko-systeemi (vai 2 ja 2 viikkoa?), alennuksia firman tuotteista, yhteistyötahoja, lounasseteleitä jne...... Opettajien etu nyt sattuu olemaan pidemmät lomat. Turhaan olet katkera.

Kun on koko vuoden taltuttanut teitä "minä-minä-minun jälkeläiseni ja meidän perheen asiat aina ykkösenä"-vanhempia, lomansa todellakin tarvitsee. Mutta joo, rähjää nyt alkuun vaikka reksille kun et lomalta saa minua kiinni.

Tässä vielä koottu lista asioista, jotka eivät kiinnosta näin juhannuksena:

- lapsesi todistusnumerot ja maailman suurin epäoikeudenmukaisuus kun lapsukainen saikin sen 7, vaikka tosin kokeestakin tuli 7 ja tuntiosaaminen 0.

- kiusaamisen selvittely. Käänny kesällä niiden kiusaajan vanhempien tai hemmetti vaikka poliisin puoleen jos et saa itse asiaa loppumaan. Minua ei (anteeksi nyt vaan) kiinnosta setviä lomani aikana näitä kuvioita.

- luokan whatsup-ryhmät muuten eivät ole minun ideani, enkä ole missään tekemisissä niiden kanssa. Älä viitsi vaivata niillä minua. En kuulu ryhmään.

- kadonneet villasukat, uimapuku, sukset, monot, saappaat, crocsit yms. eivät myöskään kiinnosta nyt eikä syksyllä

- paska ope- haukut voit ohjata suoraan roskapostiksi tai reksille, sama asia

- muuttonne ei hetkauta lomalla, mutta olen siitä toki iloinen kun saan uutisen syksyllä!

- lapsesi sairaus ei kuulu minulle lomalla. Vai miksi arvelit sen muuttavan lomasuunnitelmiani? Hänhän ei itse asiassa ole minun lapseni, vaikka usein tunnuttekin niin ajattelevan.

- avioeronne, huoltajuuskiistat yms. eivät ole minun asioitani nyt eikä syksyllä, en ole perheterapeuttinne

- lapsesi juuri todettu aivan erityinen erityisherkkyys, adhd, se ja tämä ja tuo diagnoosi ja lääkitys eivät todella kiinnosta juhannuksena. En tee istumajärjestyksiä nyt. Enkä varsinkan eriyttävää materiaalia. Juuri tämän sinun mussukkasi vuoksi kaipaan sitä LOMAA nyt. Kiitos.

Vierailija
105/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajasiskoni ja autonasentajaveljeni eivät vilkaisekaan työpaikkojensa suuntaan lomilla. Minun ilmeisesti pitää. Menen heti, palaan kohta. T. Yläkoulun ope

Minäkin olen aina ihmetellyt että miksi meidän opettajien pitäisi herkeämättä tehdä opettajan työtä kaikki vapaa-ajat ja lomat mutta esim sukulaiset jotka on siivooja ja keittäjä eivät siivoa ja keitä ruokaa kaikille kun ovat lomalla.

Vierailija
106/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kiusaamisen selvittely. Käänny kesällä niiden kiusaajan vanhempien tai hemmetti vaikka poliisin puoleen jos et saa itse asiaa loppumaan. Minua ei (anteeksi nyt vaan) kiinnosta setviä lomani aikana näitä kuvioita.

Tämähän on nyt ihan itsestäänselvää kun ei se kiusaaminen tunnu opettajien kiinnostavan edes lukuvuoden aikana omassa luokassa nenän alla. Saati sitten lomalla.

Vierailija
107/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei. valitettavasti Wilma on suljettu kunnassamme koko loman ajan. Ja en lue työsähköpostiani lomalla.

Hyvää lomaa toivottaen ope

Vierailija
108/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tavoita. Elokuussa palaan töiden pariin.

Ok. Jos satut olemaan minun lapseni opettaja, niin varaudu siihen että viesti tulee sitten rehtorin kautta.

rehtorinkin saat kiinni vasta elokuussa..

Vierailija
109/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl kans eikoisopettaja 😂😉😄. Työluurini akku pysyy tyhjänä niin kaun kun menen koululle. Eli suunnittelupvään. Palstan innoittamana tsekkasin wilman. Kaksi ilmoitusta luokkaa vaihtaneista oppilaista, ei koske mua. Spostissa muutama ei työhön liittyvä viesti. Jatkan nyt kalljan juontia. Terkut tutuille!

Vierailija
110/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lomalla luen päivittäin ammattikirjallisuutta, katson sähköpostit muutaman pv:n välein. Nuoremmat ja kokenemattomammat töissä olevat kollegat soittelevat ja neuvon heitä -jopa keskellä yötä. Olen erikoislääkäri hyvin pienellä erikoisalalla ja meitä on vähän ja meillä sellaista kapea-alaista osaamista, jota voi joku ihmishenki vaatia vaikka juhsnnusyönä. Opettajallekin, jos itselleni alani harvinainen henkeä uhkaava sairaus sattuu iskemään , niin ymmärtää Opekin, että LOMALLA voi olla myös töissä.

Vierailija
111/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Rehtorilla on normaali kuukauden vuosiloma. Ei 10 viikkoa kutenopeilla. Rehtorin saat kiinni. Koulun kansliassa myös hlökuntaa, heiltä voit kysyä tekstin loman.

Vierailija
112/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Rehtorilla on normaali kuukauden vuosiloma. Ei 10 viikkoa kutenopeilla. Rehtorin saat kiinni. Koulun kansliassa myös hlökuntaa, heiltä voit kysyä tekstin loman.

Kyllä ne rehtorit on nyt jääneet lomalle. Samoin koulusihteerit. Luuleeko joku että koulusihteereillä ei ole lomaa?

Vierailija
113/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassuja vastauksia: täällähän opet yleensä aina korostaa, kuinka "loma on saman pituinen kuin muillakin, muu kesä on töitä mutta opetuksetonta aikaa"...

höh. olet ymmärtänyt väärin. Kun kulu loppuu, niin opeilla alkaa siivoustyöt sekä esim puutyöopeilla huoltotyöt laitteille yms. Mutta opettajan palkka on niin alhainen koska se on jaettu 12 kuukaudelle. Eli jos saisivat opetuksen ajalta kk-palkkaa ja sitten 1kk loma, niin palkka olisi paljon isompi. Nyt ollaan suostuttu OAJ:issa tällaiseen kompromissiin, kun kerran oppilaillakin on Suomessa pitkä loma. Koulun aloittaa moni ope jo hyvissä ajoin ennen koulun alkua.. tietty.

yt kesälomalainen

Vierailija
114/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Lomalla luen päivittäin ammattikirjallisuutta, katson sähköpostit muutaman pv:n välein. Nuoremmat ja kokenemattomammat töissä olevat kollegat soittelevat ja neuvon heitä -jopa keskellä yötä. Olen erikoislääkäri hyvin pienellä erikoisalalla ja meitä on vähän ja meillä sellaista kapea-alaista osaamista, jota voi joku ihmishenki vaatia vaikka juhsnnusyönä. Opettajallekin, jos itselleni alani harvinainen henkeä uhkaava sairaus sattuu iskemään , niin ymmärtää Opekin, että LOMALLA voi olla myös töissä.

Älä ainakaan tänä yönä neuvo ketään. Viestistäsi päätellen olet humalassa.

Vierailija
115/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun muistutit, pitääkin huomenna soittaa Iidamilriinan kynästä, kun hän kaipaa lempikynäänsä ja uskoo sen jääneen kouluun. Jos ope voisi käydä katsomassa, kun hänellä kuitenkin on avaimet sinne luokkaan.

Vierailija
116/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän opettaja ole lomalla, opettajalla on vain opetuksetonta aikaa. Näinhän he aina perustelevat, kun muut kateellisena valittavat opettajien pitkistä lomista.

Sori olet myöhässä! Nyt on jo lomaa!

Vierailija
117/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun muistutit, pitääkin huomenna soittaa Iidamilriinan kynästä, kun hän kaipaa lempikynäänsä ja uskoo sen jääneen kouluun. Jos ope voisi käydä katsomassa, kun hänellä kuitenkin on avaimet sinne luokkaan.

Ja meillä nuuttinoonamiina tarvitsisi juuri nyt sitä lippistä joka hänen mukaansa on jäänyt viime syksynä todennäköisesti luokkaan roikkumaan pulpetin koukkuun. Yritin jo soittaa opettajalle mutta ajatelkaa opettaja ei vastannut! Palkkaa kyllä nostaa mutta töitänsä ei tee. Mitä niin tärkeää opettajalla muka oisi että ei nyt illalla voi oppilaansa vanhemmalle vastata?

Ja mekin viime jouluna annoimme opettajalle lahjaksi paketin juhlapöydän konvehteja. Pitääpä pyytää takaisin.

Vierailija
118/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut aina olemaan kiinni saatavissa lomalla, kuten puolisonikin. Minulle on soitettu, lähetetty sähköpostia, pyydetty käymään työpaikalla, keskeyttämään lomani etc. Ehkä olisin voinut kieltäytyä. Enkä saa mitään extra maksua. (Toki loma siirretään myöhemmäksi, jos pystyy pitämään.)

Meillä esim lukion opettajat antoivat kesäosoitteensa käyttöönsä. En ikinä kyllä tarvinnut.

Olisihan se ihana olla vaikka 4 viikkoa omassa kuplassaan, miettimättä töitään. Kaikissa ammateissa se ei ole mahdollista!

Opettajissa on ihmeen paljon porukkaa, joka naukuu jokaisesta ylimääräisestä tehtävästä ja työstä! Ovat tosi stressaantuneita pienistäkin asioista.

Vierailija
119/149 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutettuna ihmisenä osaat varmasti lukea, ettei kellään opettajalla täällä ole siitä epäselvää, etteikö joku jossakin ammatissa joutuisi päivystämään lomallaan. Sehän on selvää, että näin on. Nämä ovat ammatinvalintakysymyksiä, kuten monet muutkin. Itse opettajana en esimerkiksi ole ikinä kadehtinut teidän lääkäreiden korkeita palkkoja. Tuollaisesta erikoisosaamisesta ja jatkuvasta päivystämisestä sietääkin maksaa moninkertaista palkkaa meihin opettajiin verrattuna, ja se on aivan oikein! Toivottavasti sinulla kuitenkin on joku kollega, että joskus voit nauttia kesästä ja antaa hänen vastailla puhelimeen.

Vierailija
120/149 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut aina olemaan kiinni saatavissa lomalla, kuten puolisonikin. Minulle on soitettu, lähetetty sähköpostia, pyydetty käymään työpaikalla, keskeyttämään lomani etc. Ehkä olisin voinut kieltäytyä. Enkä saa mitään extra maksua. (Toki loma siirretään myöhemmäksi, jos pystyy pitämään.)

Meillä esim lukion opettajat antoivat kesäosoitteensa käyttöönsä. En ikinä kyllä tarvinnut.

Olisihan se ihana olla vaikka 4 viikkoa omassa kuplassaan, miettimättä töitään. Kaikissa ammateissa se ei ole mahdollista!

Opettajissa on ihmeen paljon porukkaa, joka naukuu jokaisesta ylimääräisestä tehtävästä ja työstä! Ovat tosi stressaantuneita pienistäkin asioista.

Hetkinen, kukas tässä nyt naukuu työstään? Pitäisikö vaihtaa ammattia, jos siinä on noin paljon huonoja puolia? Mikä olisi hyvä ammatti? Hmmm... opettaja? Nämä ovat katsos ammatinvalintakysymyksia nau nau.