Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat hohoi! Luettu kesällä Wilmaa tai tavoittaako sinua sähköpostilla?

Vierailija
25.06.2016 |

Nimimerkillä olisi suht tärkeää asiaa.

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä luen työsähköpostiani lomankin aikana koko ajan, sillä ne tulevat suoraan kännykkääni. Vastailenkin niihin tai lähetän eteen päin. En kyllä yritä tavoitella opettajia loman aikaan. Tosin lähetin wilma-viestin pe 3.6. illalla, sillä la 4.6. oli vielä työpäivä. Vastuksen sain 7.6. eli ope vastasi lomaltaan. Kysymys oli asiasta, jonka selvittämättä jättäminen olisi pilannut lapsen ja minunkin kesän. Onneksi pe vastasi.

Vierailija
62/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuussa luen. Mä valmistelen aina seuraavan vuoden juttuja kesäkuun, että saan heinäkuun olla ihan rauhassa lomalla ja samalla tulee sitä wilmaakin välillä katsottua. Heinäkuussa oon ihan lomalla ja elokuussa taas ennen koulujen alkua oon taas tavoitettavissa.

Minkälaisiin valmisteluihin saa kulumaan kuukauden? Ihan kollegiaalisesta uteliaisuudesta kyselen. Itse olen pitänyt pari henkilökohtaista valmistelupävää elokuussa ennen koulujen alkua.

Samaa kysyn. Kuukausi??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän opettaja ole lomalla, opettajalla on vain opetuksetonta aikaa. Näinhän he aina perustelevat, kun muut kateellisena valittavat opettajien pitkistä lomista.

Kyllä opettajillakin on ihan normaalit vuosilomapäivät, kuten kaikilla muillakin.

Opettajilla ei todellakaan ole vuosilomaa, jos nyt puhutaan tavallisista peruskoulu/lukio-opettajista. Mutta opetuksettomasta ajasta ei makseta, eivätkä opettajat koe mitään tarvetta päivystää ilmaiseksikaan.

Kyllä on, laskennallinen vuosiloma, joka ajoitetaan yleensä 16.6. eteenpäin.

Vierailija
64/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän opettaja ole lomalla, opettajalla on vain opetuksetonta aikaa. Näinhän he aina perustelevat, kun muut kateellisena valittavat opettajien pitkistä lomista.

Kyllä opettajillakin on ihan normaalit vuosilomapäivät, kuten kaikilla muillakin.

Opettajilla ei todellakaan ole vuosilomaa, jos nyt puhutaan tavallisista peruskoulu/lukio-opettajista. Mutta opetuksettomasta ajasta ei makseta, eivätkä opettajat koe mitään tarvetta päivystää ilmaiseksikaan.

Kyllä on, laskennallinen vuosiloma, joka ajoitetaan yleensä 16.6. eteenpäin.

Laskennallinen vuosiloma liittyy lähinnä lomarahan, joka opettajalle maksetaan. Todellinen vuosiloma kertyy vuoden varrella, ja ne voi esim työsuhteen lopussa käyttää. Yritäpä opettajana käyttää vuosilomasi, jos työsuhteesi päättyy vaikkapa huhtikuussa.

Vierailija
65/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuussa luen. Mä valmistelen aina seuraavan vuoden juttuja kesäkuun, että saan heinäkuun olla ihan rauhassa lomalla ja samalla tulee sitä wilmaakin välillä katsottua. Heinäkuussa oon ihan lomalla ja elokuussa taas ennen koulujen alkua oon taas tavoitettavissa.

Minkälaisiin valmisteluihin saa kulumaan kuukauden? Ihan kollegiaalisesta uteliaisuudesta kyselen. Itse olen pitänyt pari henkilökohtaista valmistelupävää elokuussa ennen koulujen alkua.

Samaa kysyn. Kuukausi??

Ehkä kyseessä on vastavalmistunut. Toki itsekin yritän uudistaa opetustani ja keksiä vuoden varrella uutta, mutta näin 20 vuoden kokemuksella perusasiat hoituu kyllä ilman kuukauden vatvomisia.

Vierailija
66/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa opeista toimii niin, että valmistelee projektien materiaalit ja tehtävät jo kesällä. Talveksi jää tällaista puuhaa vähemmän.

Olisihan se kiva, jos vähemmän mentäisiin ovenkahvaopetussuunnitelmalla ja enemmän opetus olisi pedagogisesti perusteltua.

Uusi ops ohjaa pois kirjasidonnaisuudesta, joten luulisi, että kaikilla opeilla olisi ensi vuodeksi valmisteltavaa. Onhan ops luettu?

Alkuperäiseen kysymykseen:

Olen lomalla. Poistin 20.6-31.7. väliseksi ajaksi sekä s-posti että wilma-sovellukset, jotta en vahingossa niitä lue :)

Vierailija
67/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minut ainakin saa kiinni kesälläkin ja pitääkin saada. En ymmärrä niitä katkeroituneita kollegoita, jotka eivät suostu vastaamaan mihinkään viesteihin lukukausinakaan työajan ulkopuolella. Olen yläkoulun ope, miespuolinen

Vierailija
68/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minut ainakin saa kiinni kesälläkin ja pitääkin saada. En ymmärrä niitä katkeroituneita kollegoita, jotka eivät suostu vastaamaan mihinkään viesteihin lukukausinakaan työajan ulkopuolella. Olen yläkoulun ope, miespuolinen

Miksi ihmeessä pitäisi saada? Ja miksi se,että haluaa olla lomalla tavoittamattomissa, olisi merki katkeuudesta? Minä ainakin nautin lomastani ja olen hyvin kiitollinen siitä, en katkea.

Olen se lukion lehtori ja minullakin on penis.

Vierailija
69/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa opeista toimii niin, että valmistelee projektien materiaalit ja tehtävät jo kesällä. Talveksi jää tällaista puuhaa vähemmän.

Olisihan se kiva, jos vähemmän mentäisiin ovenkahvaopetussuunnitelmalla ja enemmän opetus olisi pedagogisesti perusteltua.

Uusi ops ohjaa pois kirjasidonnaisuudesta, joten luulisi, että kaikilla opeilla olisi ensi vuodeksi valmisteltavaa. Onhan ops luettu?

Alkuperäiseen kysymykseen:

Olen lomalla. Poistin 20.6-31.7. väliseksi ajaksi sekä s-posti että wilma-sovellukset, jotta en vahingossa niitä lue :)

En minä ainakaan voi laittaa kaikkia projekteja vuoden kemian tunneille minnekään valmiiksi, ei tilat ja välineet riitä, jos joka viikko on vaikka 5 erilaista tutkimusta. Ja kaikkia liuoksiakaan ei voi sekoittaa valmiiksi, ja oppilaillekin tekee hyvää mitata ja laimentaa itse. Lisäksi ideoillekin pitää olla tilaa. En silti pidä opetustani kirjasidonnaisena, vaan ihan päin vastoin. Uuden opsin juttuja on jo keväällä suunniteltu, tosi mielenkiintoisia projekteja luvassa.

Vierailija
70/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan vaihda kirjasarjaa ja maeteriaalejani joka vuosi. Vaihdan vain sen, mikä ei toimi. Siihen riittää muutama suunnittelupäivä. Tuntisuunnitelmat teen opetusta edeltävänä päivänä, en koskaan kuukausia etukäteen. Olen mitoittanut työni niin, että se onnistuu normaalin työviikon puitteissa.

Vierailija
71/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä tietenkään mitään täyttä työpäivää tee. Mutta olen luokanopettajan lisäksi käsityön opettaja, ja esim. neulejututhan, vaikka joku tietty lapasmalli tms. mun täytyy ensin opetella itse, että osaan neuvoa oppilaita, käydä läpi koulun varasto että tarvitaanko jotain kankaita ja ompelu lankoja lisää yms ja koneiden perus huoltokin on mun vastuulla. On siinä ihan riittävästi hommaa kun puhdistaa sen 20 ompelukonetta sen lisäksi, että suunnittelee normaalit tunnit.

Vierailija
72/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä asia on muka niin tärkeä, että pitää kesälomalla saada opettaja kiinni?

Aina palkkakeskustelun yhteydessä muistetaan, että ei se ole lomaa, vaan mitä lie taukoa. Eduskunnallakin on istuntotauko, mutta ne sentään kutsutaan kokoon Brexitin takia. Mitäköhän opettajat tuumaisivat, jos tulisi kutsu saapua työpaikalle tauon aikana.

Vierailija
73/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue. En edes pääse Wilmaan enää. Määräaikainen työsuhde. Wilma aukeaa uuden työsuhteen alkaessa.

ope joka kesät työtön

Vierailija
74/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä asia on muka niin tärkeä, että pitää kesälomalla saada opettaja kiinni?

Aina palkkakeskustelun yhteydessä muistetaan, että ei se ole lomaa, vaan mitä lie taukoa. Eduskunnallakin on istuntotauko, mutta ne sentään kutsutaan kokoon Brexitin takia. Mitäköhän opettajat tuumaisivat, jos tulisi kutsu saapua työpaikalle tauon aikana.

Sillä, kutsutaanko taukoa lomaksi vai kesäkeskeytykseksi, ei kyllä ole mitään merkitystä tämän asian kannalta.

Vierailija
75/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tavoita. Elokuussa palaan töiden pariin.

Ok. Jos satut olemaan minun lapseni opettaja, niin varaudu siihen että viesti tulee sitten rehtorin kautta.

Hui, nyt pelottaa.

Vierailija
76/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi saada? Ja miksi se,että haluaa olla lomalla tavoittamattomissa, olisi merki katkeuudesta? Minä ainakin nautin lomastani ja olen hyvin kiitollinen siitä, en katkea.

Ihan vaikka siksi, että pidän oppilaitani ihmisinä, ja minua pitää olla helppo lähestyä. Ei wilman ja työsähköpostien vilkaisusta niin paljon vaivaa ole, vaikka joka päivä katsois. Työpuhelin jäi kotia, kun mökille läksin juhannukseksi. Tietty mun asema on vähän erilainen, kun oon erityisluokan erikoisopettaja

Vierailija
77/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaikka siksi, että pidän oppilaitani ihmisinä, ja minua pitää olla helppo lähestyä. Ei wilman ja työsähköpostien vilkaisusta niin paljon vaivaa ole, vaikka joka päivä katsois. Työpuhelin jäi kotia, kun mökille läksin juhannukseksi. Tietty mun asema on vähän erilainen, kun oon erityisluokan erikoisopettaja

Minäkin pidän opiskelijoitani ihmisinä, mutta minua ei kyllä tarvitse olla helppo lähestyä lomani aikana. Osaan tehdä eron työn ja vapaa-ajan välillä, ja se on eräs syy, miksi olen niin hyvä työssäni.

Vierailija
78/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilmaan en kirjaudu, mutta sähköpostia vilkuilen silloin tällöin lomallakin. Loman alussa sitä tulee vahdattua tottumuksesta lähes päivittäin, heinäkuussa katson postit ehkä tuurilla pari kertaa kuussa. Jos joku nyt lähestyisi selvästi tärkeäksi kokemansa asian kanssa, taatusti vastaisin joutaessani, vaikka palaan töiden pariin vasta elokuussa. En tokikaan toivo, että kaikki haluavat saada asiansa läpi juuri loma-aikaan. Opetan lukiossa.

M39

Vierailija
79/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään kukaan ei ole keksinyt mitään asiaa mikä ei voisi odottaa elokuuhun. Ja nyt siis ollaan kesäkuun lopulla eikä tilanteessa, jossa koulu juuri loppunut.

Vierailija
80/149 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei sähköpostiin edes pääse kuin yhdellä koulun koneella, eli en lue. Enkä lue myöskään wilmaa. Wilmasta tulee kyllä seurattua ensi lukuvuoden työjärjestyksen rakentumista, mutta opiskelijoiden viestejä en lue.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi