Opettajat hohoi! Luettu kesällä Wilmaa tai tavoittaako sinua sähköpostilla?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Heh, juuri alkuviikosta laitoin rehtorille viestiä Wilman kautta ja muutaman tunnin päästä sain vastauksenkin. Asia ei todellakaan olisi voinut odottaa syksyyn eikä kyllä liittynyt mitenkään lapsiini...
Pyysitkö treffeille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, juuri alkuviikosta laitoin rehtorille viestiä Wilman kautta ja muutaman tunnin päästä sain vastauksenkin. Asia ei todellakaan olisi voinut odottaa syksyyn eikä kyllä liittynyt mitenkään lapsiini...
Pyysitkö treffeille?
Ap, haitko töitä?Avustajan tai siistijän? Tai sitten halusit raportoida opesta, jonka olet nähnyt lomailemassa poikaystävänja kaljakassin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän opettaja ole lomalla, opettajalla on vain opetuksetonta aikaa. Näinhän he aina perustelevat, kun muut kateellisena valittavat opettajien pitkistä lomista.
Kyllä opettajillakin on ihan normaalit vuosilomapäivät, kuten kaikilla muillakin.
Opettajilla ei todellakaan ole vuosilomaa, jos nyt puhutaan tavallisista peruskoulu/lukio-opettajista. Mutta opetuksettomasta ajasta ei makseta, eivätkä opettajat koe mitään tarvetta päivystää ilmaiseksikaan.
http://flash.kuntatyonantajat.fi/ovtes-2014-2016/html/files/assets/basi…
Kesäkuussa luen. Mä valmistelen aina seuraavan vuoden juttuja kesäkuun, että saan heinäkuun olla ihan rauhassa lomalla ja samalla tulee sitä wilmaakin välillä katsottua. Heinäkuussa oon ihan lomalla ja elokuussa taas ennen koulujen alkua oon taas tavoitettavissa.
Jos se opettaja on ollut määräaikainen, niin hän on kesällä työttömänä, eikä hänellä ole edes oikeuksia Wilmaan ja työsähköpostiin.
Nyt kun on kesä ja edeltävä lukukausi on laitettu purkkiin lauantaina 4.6.2016 niin opettaja ei ole nyt kenenkään opettaja ennenkuin vasta elokuussa.
Opetukseton aika on tehty urakkatyönä pitkinä työpäivinä ja sunnuntai ja yötöinä lukuvuoden aikana. Opettajan loma on heinäkuussa.
Sille joka sanoo ottavansa rehtoriin yhteyttä niin että saa sitä kautta opettajan kiinni niin voin sanoa että ei onnistu. Ihan rehtorin käskemänä olen esim estänyt yhden vanhemman kännykkääni nyt kesällä kun vanhempi ei osaa jättää rauhaan. Ja rehtori on sanonut vanhemmalle että ottaa yhteyttä sitten elokuussa jos asialla on oikeasti tekemistä koulun kanssa. Perheen sisäiset kasvatusasiat ei kuulu koululle sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuussa luen. Mä valmistelen aina seuraavan vuoden juttuja kesäkuun, että saan heinäkuun olla ihan rauhassa lomalla ja samalla tulee sitä wilmaakin välillä katsottua. Heinäkuussa oon ihan lomalla ja elokuussa taas ennen koulujen alkua oon taas tavoitettavissa.
Minkälaisiin valmisteluihin saa kulumaan kuukauden? Ihan kollegiaalisesta uteliaisuudesta kyselen. Itse olen pitänyt pari henkilökohtaista valmistelupävää elokuussa ennen koulujen alkua.
Odotan yhä vastausta siitä, mikä on niiiiin tärkeä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisiin valmisteluihin saa kulumaan kuukauden? Ihan kollegiaalisesta uteliaisuudesta kyselen. Itse olen pitänyt pari henkilökohtaista valmistelupävää elokuussa ennen koulujen alkua.
Itsekin ihmettelen lähinnä sitä, että miten pystyy jo kesäkuussa suunnittelemaan, vaikka olisi miten perfektionisti. Ehkä alakoulussa pystyykin. Itse olen yläkoulun opettaja ja opetan useampaa ainetta. Vaikka haluaisin, en tiedä opetusryhmistäni vielä mitään. En tiedä edes, opetanko kaikkia niitä kursseja, joita opetin tänä vuonna, joten en viitsi tuhlata aikaa suunnitteluun. Lukujärjestykset tulevat meidän koulussa noin viikkoa ennen koulun alkua, sitten pääsee suunnittelemaan. Ehkä jossakin muualla on paremmin organisoitua toimintaa, mutta toisaalta - eipähän tarvitse stressata :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei tavoita. Elokuussa palaan töiden pariin.
Ok. Jos satut olemaan minun lapseni opettaja, niin varaudu siihen että viesti tulee sitten rehtorin kautta.
Rehtori on onneksi opettajan työn vahvin lenkki ja pitää opettajan puolen.
Eli otahan iisisti sen asiasi kanssa ja ota kouluun yhteys elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän opettaja ole lomalla, opettajalla on vain opetuksetonta aikaa. Näinhän he aina perustelevat, kun muut kateellisena valittavat opettajien pitkistä lomista.
Se on maksupoliittinen perustelu (alun perin talven palkkaa vyörytetty kesäkuulle, että silloinkin tulee rahaa). Ei tarkoita sitä, että töitä pitäisi tehdä opetuksettomana aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti luokanope.
T. Aineenope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti luokanope.
T. Aineenope
Ei, opetan lukiossa oman aineeni kaikki kurssit. Olisin silti kiinnostunut.
Itse ainakin käyn katsomassa Wilman ja s-postin pari kertaa viikossa. Ja olen sanonut opiskelijoille, että rästejä saa palauttaa kesälläkin, mikäli inspiraatio iskee. Eipähän sitten kaikki kasaannu syksylle. Niin, ja siis opetan amiksessa.
Meillä onneksi luki kesäkuussa. Oli tullut ongelmaa luokkaretkirahaston kanssa ja sain wilman kautta opettajan kiinni, että ehti selvittää erään epäselvyyden, ennen kuin seuraava yhteydenottaja oli poliisi. Toki olisi poliisinkin kanssa voinut asian lomallaan selvittää, mutta näin oli helpompi hänen hoitaa moka pois.
Saako sua ap vaivata kesälomalla työpaikan asioilla? ja vielä ihan ilmaiseksi?
Opettaja on ansaitulla lomallaan. Nyt on kasvatusvastuu sulla tai kääntyä perhetekijöiden suuntaan.
Jos lapsesi on kuriton ota mielummin yhteys vaikkapa sossuihin kuin opettajaan. Ei opettaja voi kaikesta olla vastuussa.
Olen pitkän uran tehnyt lukion ope. En lue lomalla wilmaa tai s-postia. Suunnittelen kaikki uudet kurssit aina kesälomalla: Sään mukaan heinäkuussa tai elokuun alussa. Koko vuoden lukujärjestykset saan aina jo keväällä. Nyt ops vaihtuu ja oppikirjat myös. Olen aina ollut tällainen tunnollinen tyyppi. Lomalla saa tehdä rauhassa ja luovuus kukkii. Myös vieraskielistä sähköistä materiaalia etsin kesällä netistä.
No eipä näköjään ap pysty itsekään keksimään sellaista asiaa. (koska sellaista ei ole)