Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamuisin monta kertaa ulostaminen?

Vierailija
25.06.2016 |

Voin kuvitella, miten kaikki juhannuksesta krapulaiset teollit eksyvät tänne, mutta kysyn silti: eli yleensä heti herättyä täytyy jo välittömästi päästä vessaan. Sitten aamupalan jälkeen kakalla on käytävä vielä ainakin kaksi erillistä kertaa.

Onko kellään muulla tällaista? Tosi rasittavaa, kylässä ollessa nolohkoa. Mistähän voisi johtua, mitään allergioita tjm minulla ei ole.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettamalla päädyin tähän keskusteluun. Sama taipumus minulla eli käyn aamulla ulostamassa 1-3 kertaa ennen klo 12. Tämän jälkeen suoli hiljenee.

Ennen minua häiritsi tämä ulostamisen määrä. Nyt kun ymmärrän asian säännöllisyyden, niin pidän tätä normaalina minulle. Syön kuitupitoista ruokaa ja nähtävästi minun suoli haluaa puskea ison määrän ulostetta aamun aikana ja sitten seuraavan kerran tulevana aamuna.

Olen aloittanut juoksuharrastukseen ja todennut, että lenkkeily onnistuu kunhan ymmärrän milloin suoli on aktiivinen.

Vierailija
22/36 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä on hyvinkin normaalia. 1-3krt päivässä on normaalia, jos useammin, pitäisi jo mennä tutkimuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii normiaamuina vatsa kerran, mutta jos on vähääkään mitään jännittävää(jännitystä ei tartte edes tuntea, riittää, kun on joku meno tiedossa aamusta), niin täytyy käydä useamman kerran vessassa.

Vierailija
24/36 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin erittäin kuitupitoisella ruokavaliolla minulla oli vastaava 3 x aamussa ja paljon tilanne. Tuotos oli normaalia potköä, jota tuli yhteensä noin metrin verran.

Nykyisin syön enemmän lihaa ja vähemmän kuitua, ja toiminta on vähemmän säännöllistä eikä niin runsasta.

Vierailija
25/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan myös tämän jännittämisen vaikutuksen.

Minulla siis toimii suoli aamuisin 3 kertaa ennen klo 12.

Jos olisi jännitystä niin voimakkaasti eli olisi kiirehdittävä vessaan.

Onneksi teen työtä kotitoimistolla :)

Aamu alkaa niin että heti herättyäni menen 1. paskalle. Suolisto on varmaankin yöaikana pitänyt paskatehdasta päällä.

2. kerta on selkeästi aamupalan jälkeen.

3. kerta on on jo pieni ja tapahtuu ennen klo 12.

Näin ollen ei ole mitään saumaa käydä lenkillä aamulla.

Vierailija
26/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IBS.

Ei ole, jos ei liity kipua, ripulia, ummetusta tms.

Vierailija
27/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli on märkää kakkaa.

Vierailija
28/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama homma. Muuten kiva, mutta en viitsi lähteä minnekään ennen puolipäivää, ellei ole pakko. Koska välillä vessaan on tulipalokiire muuallakin. Kuitenkin välillä unohdan tämän ominaisuuteni, ja on tullut muutama turhan hankala tilanne. 

Vierailija
29/36 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee kakka kans heti herättyä ja heti aamiaisen jälkeen uudelleen 1-2 kertaa. Sitten yleensä illalla ennen nukkumaanmenoa vielä yhdesti.

Vierailija
30/36 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii vatsa pääsääntöisesti 1 x päivässä, mutta usein aamulla joutuu käymään kahdesti peräkkäin ja illemmalla tulee vielä 3 kerta. Tänään tuli neljäskin ja siksi päädyin googlen kautta tähän keskusteluun. 2 ekaa kertaa on muuten yleensä normikakkaa ja kolmas sekä joskus sattuva neljäs ihan ripulia. Kyllä rajottaa elämää jatkuva kakkahädän pelko jos on liikenteessä. Onneksi on Imodium keksitty.

Vierailija
31/36 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimii vatsa pääsääntöisesti 1 x päivässä, mutta usein aamulla joutuu käymään kahdesti peräkkäin ja illemmalla tulee vielä 3 kerta. Tänään tuli neljäskin ja siksi päädyin googlen kautta tähän keskusteluun. 2 ekaa kertaa on muuten yleensä normikakkaa ja kolmas sekä joskus sattuva neljäs ihan ripulia. Kyllä rajottaa elämää jatkuva kakkahädän pelko jos on liikenteessä. Onneksi on Imodium keksitty.

Jatkan tähän omaan kommenttiin, että voikohan olla IBS, kun vatsakipujakin on? Kuidut tuntuu vain pahentavan. Hernekeittoa ja kaaliruokia ei kestä syödä. Eikä kovin mausteisia ruokia. Muut syyt poissuljettu tutkimuksissa.

Vierailija
32/36 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-300

Vierailija
33/36 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei niin päivän päälle milloin käyn tyhjentämässä.

Vierailija
34/36 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnäherkkyys aiheuttaa minulle.

Vierailija
35/36 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskean talon touhuja.

Vierailija