Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhannus yksin. Kohtalotovereita?

Vierailija
24.06.2016 |

Mies jätti minut toissavuonna ja on nyt viettämässä juhannusta lasten kanssa. Kaikki ystävät myös omien perheidensä kanssa. Surullinen olo. Löytyykö täältä kohtalotovereita?

Kommentit (383)

Vierailija
221/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta kaikki

Nyt olisi vielä juhannuspäivä edessä itsekseen. Sää näyttää pilviseltä että sinänsä ei niin paljon harmita tämä kotona kökkiminen.

Mitkäs on tunnelmat muilla?

ap

Ihan hyvä fiilis, sää näyttää paranevan, tänään paistaa täällä etelässä aurinko. Iltapäivälehtien otsikot näyttävät vahvistavan sen, että moni idylli särkyi tänäkin juhannuksena. Oletan, että sinulla ap, on ihan ok fiils ja olet siis voiton puolella moniin muihin nähden :-)

25

Vierailija
222/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaakin näyttää nyt siltä, että päivästä taitaakin tulla ihan kaunis. Ulos siis täältä sisätiloista on lähdettävä. Muutoin käy niin, että kurjuus maksimoituu. Oma pää kun on sellainen, että yksinollessa alkaa turhaan miettimään liikaa...

Huomasin myös, että tänäänhän on jopa marketitkin auki. Siellähän sitä aika vierähtää, kun joka hyllyn välin tutkii :D

Koittakaa muutkin vähän edes liikkua johonkin, on oikeasti yllättävää huomatta kuinka edes pieni happihyppely vie ajatuksia muualle. Luonto on nyt kauneimmillaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta kaikki

Nyt olisi vielä juhannuspäivä edessä itsekseen. Sää näyttää pilviseltä että sinänsä ei niin paljon harmita tämä kotona kökkiminen.

ap

Huomenta vain!

Heräilin tuossa 12 maissa kun tosiaan katselin tv:tä tuonne aamu viiteen-kuuteen. Ja sanotaanko näin kevyesti ilmaistuna, että aamulla olisi tehnyt mieli herätä jonkun vierestä ja... no tiedätte kyllä mitä aamu saattaa tuoda tullessaan miehille.

Pilvistä täälläkin, mut ajattelin käydä lenkillä ennen kuin jalkapallo pyörähtää käyntiin. En o syöny lihaa nyt melkein 3 viikkoon ja ajattelin, jos kävis jonkun pihvin ostamassa ja keittelis perunaa ja pinaattia sen kanssa. Sopiiko pinaatti lihan kanssa? *mietiskelevä*

- m30

Vierailija
224/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla ero siinä, että onko itse valinnut olla yksin vai ei. Musta olisi tavallisesti ihanaa olla yksin, rauhassa, lukea vaikka, ja salillakin olisi tyhjää. Mutta kun nyt se mies jätti, niin tuntuu vaan aika paljon pahemmalta :(

(Olen siis se, jonka mies jätti jokunen tunti sitten...)

Juuri näin, hyvin tiivistetty. Tsemppiä sulle!

Mun tilanne on se, että lapseni ovat isänsä kanssa meidän yhteisen ystäväperheen kanssa ja minun tilallani on miehen uusi vaimo. Siinä on jonkin verran sulateltavaa. 

ap

Minä en anna ex-miehen naisystävien tavata meidän lapsia ollenkaan enkä tulevan vaimon. Mieluummin olen yksinhuoltaja 24/7. Ja tulevaisuudessa haluaisin toki parisuhteen mutta mikään perheenrikkoja ei minun lapsia tapaa vaikka vapaailtoja silloin saisin. Onneksi ei ole ihan pienistä lapsista kyse vaan se 12 v lähenee että ei tarvitsekaan mennä sinne. Kurja sinun tilanne, olisin hajalla sijassasi. Tsemppiä!

Tuota yllä mainittua toimintatapaa en ymmärrä enkä hyväksy alkuunkaan. Kyse on vallankäytöstä ja kiusaamisesta. Jos ja kun sitä esiintyy eron jälkeen, sitä on luultavasti ollut suhteen aikanakin. Aivan samoin parisuhteessa ollut väkivalta jatkuu eron jälkeen lasten kautta kiusaamisena: Lapsia ei tavata tai yritetään hakea heitä sopimuksesta poiketen milloin sattuu. Empatiat alkavatkin olla miehen puolella enkä ihmettele eroa yhtään. Rakastava puoliso ymmärtää antaa puolison mennä, sillä suhde perustuu vapaaehtoisuuteen. Kukaan ei ole toisen omaisuutta. Sääli lapsia, jos eivät näe isää.

Vierailija
225/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta kaikki

ap

Huomenta vain!

Heräilin tuossa 12 maissa kun tosiaan katselin tv:tä tuonne aamu viiteen-kuuteen. Ja sanotaanko näin kevyesti ilmaistuna, että aamulla olisi tehnyt mieli herätä jonkun vierestä ja... no tiedätte kyllä mitä aamu saattaa tuoda tullessaan miehille.

Pilvistä täälläkin, mut ajattelin käydä lenkillä ennen kuin jalkapallo pyörähtää käyntiin. En o syöny lihaa nyt melkein 3 viikkoon ja ajattelin, jos kävis jonkun pihvin ostamassa ja keittelis perunaa ja pinaattia sen kanssa. Sopiiko pinaatti lihan kanssa? *mietiskelevä*

- m30

Pohdintoja trigonometrian kaavoista? Ajatuksia uudeksi reseptiksi raparperille? ;-)

(pihville kaveriksi palsternakka tai bataatti pyree).

25

Vierailija
226/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on aivan ihana. En vietä juhannusta yksin, mutta täällä mökillä lueskelin kirjaa ja selasin myös taas tätä palstaa ja jäin lukemaan ketjua. Olette tosiaan ystävällisiä ja herttaisia ihmisiä täällä. Tämä ketju jotenkin tuntui niin lämpimältä, kannustavalta ja hurmaavalta. Suorastaan loistoketju täynnä loistotyyppejä <3 Paljonhan tääl kirjotetaan, että av-mammat sitä ja tätä (negatiivista) tai palstalla olevat miehet sitä ja tätä (negatiivista), mut ei. Tää on hirmu kiva ja herttainen ketju, joka toi hymyn huulille. Ihanaa loppujuhannusta teille kaikille.

Vierailija
227/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

n48 kirjoitti:

Täällä alkaakin näyttää nyt siltä, että päivästä taitaakin tulla ihan kaunis. Ulos siis täältä sisätiloista on lähdettävä. Muutoin käy niin, että kurjuus maksimoituu. Oma pää kun on sellainen, että yksinollessa alkaa turhaan miettimään liikaa...

Huomasin myös, että tänäänhän on jopa marketitkin auki. Siellähän sitä aika vierähtää, kun joka hyllyn välin tutkii :D

Koittakaa muutkin vähän edes liikkua johonkin, on oikeasti yllättävää huomatta kuinka edes pieni happihyppely vie ajatuksia muualle. Luonto on nyt kauneimmillaan :)

Olen myös suuntaamassa ulos ja ehkä myös Cittariin, joka on auki tänäänkin. Auki oleva kauppa on jotenkin tosi lohdullinen juttu. Ympärillä on elämää. 

Vierailija
228/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta kaikki

ap

Huomenta vain!

- m30

Pohdintoja trigonometrian kaavoista? Ajatuksia uudeksi reseptiksi raparperille? ;-)

(pihville kaveriksi palsternakka tai bataatti pyree).

25

Brexit ja Lontoo, mikäs muukaan ;)

http://www.london-attractions.info/images/attractions/the-gherkin1.jpg

- m30

Vierailija
229/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on aivan ihana. En vietä juhannusta yksin, mutta täällä mökillä lueskelin kirjaa ja selasin myös taas tätä palstaa ja jäin lukemaan ketjua. Olette tosiaan ystävällisiä ja herttaisia ihmisiä täällä. Tämä ketju jotenkin tuntui niin lämpimältä, kannustavalta ja hurmaavalta. Suorastaan loistoketju täynnä loistotyyppejä <3 Paljonhan tääl kirjotetaan, että av-mammat sitä ja tätä (negatiivista) tai palstalla olevat miehet sitä ja tätä (negatiivista), mut ei. Tää on hirmu kiva ja herttainen ketju, joka toi hymyn huulille. Ihanaa loppujuhannusta teille kaikille.

Ehkä kaikki ilkeilijät ovat juhannusjuhlissa ja mukavat ihmiset istutvat yksin kotona?

25

Vierailija
230/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla itekseen! Maalaamista, syömistä, nettiä - kävelylläkin saatan käydä! 

N26

Vierailija
231/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olla itekseen! Maalaamista, syömistä, nettiä - kävelylläkin saatan käydä! 

N26

Mitä maalaat?

Vierailija
232/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pannarin ja odotan jäähtymistä ennen kuin hyökkään sen kimppuun kermavaahdon kanssa. Katselen tuossa Sveitsi-Puola peliä ja Puola johtaa, jee.

Ulkona ollu pilvistä koko päivä ja harmaata, lämmintä on kuitenkin.

- m30

Vierailija
233/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaikki ilkeilijät ovat juhannusjuhlissa ja mukavat ihmiset istutvat yksin kotona?

25

Miten paradoksaalista tuo olisikaan ;) Mutta voihan siinä olla hiukan perää. Ensinnäkin ajattelisin, että yksin olevissa ihmisissä on enemmän introverttejä ja he ovat usein kait ekstroverttejä empaattisempia. Näin ollen täälläkin nyt kirjoittaa suuri joukko empaattisia juhannuksen viettäjiä toisiaan kuunnellen ja tukien. 

Vierailija
234/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans ollut yksinäinen juhannus. Olen 33v mies ja naimisissa masentuneen naisen kanssa (masentui 2 v sitten mm. vaikean ja kylmän lapsuuden takia). Oi niitä ensimmäisiä yhteisiä juhannuksia, ne ovat mennyttä. Mietin onko se tätä loppuelämän. Vaikka toinen on asunnossa, tuntuu välillä olevan 100 km:n välimatka. Lähinnä kuoret jäljellä toisesta. Mikään ei huvita tai innosta, kuulemma ei saa iloa oikein enää mistään. Tänään kuitenkin otti kädestä kiinni ja silitti vaikka ei enää osaa/halua puhua oikein mistään. Apua ei suostu hakemaan. Kuulemma ei halua eroakaan kun vielä on tunteita mua kohtaan. Nyt puoliso lähti käppäilemään ulos ja laitoin kakun uuniin. Syön sen yksin, puolisolla syömishäiriö ja pelkää lihovansa. Kyseessä hoikka nainen. On tullut itkettyä ja fiilisteltyä hyviä aikoja. On tämäkin kohtalo. En tiedä kauanko jaksan enää.

Vierailija
235/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää.

Vierailija
236/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25

Miten paradoksaalista tuo olisikaan ;) Mutta voihan siinä olla hiukan perää. Ensinnäkin ajattelisin, että yksin olevissa ihmisissä on enemmän introverttejä ja he ovat usein kait ekstroverttejä empaattisempia. Näin ollen täälläkin nyt kirjoittaa suuri joukko empaattisia juhannuksen viettäjiä toisiaan kuunnellen ja tukien. 

Harmi, etteivät löydä toisiaan ja kasvata onneaan.

25

Vierailija
237/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoittaa tosi monta kivan oloista ihmistä, harmi että tuolla livemaailmassa ei sattumalta koskaan törmää sellaisiin jotka toivovat uusia ihmisiä elämään. Eipä sitä vaikka kaupassa ala juttelemaan muille ostoksilla olijoille. Monesta naisesta täältäkin saisi varmaan hyvän ystävän ja mikä ettei joidenkin parisuhde voisi vauvapalstan kautta alkaa. Jäi esim. eilen mieleen N26/M30/N25 jutustelu :). Itse olen jo viettänyt useamman juhannuksen itsekseni lasten ollessa isällään. Joka vuosi oon myös luvannut itselleni että ensi vuonna teen jotain sen eteen etten olisi yksin. Kuinkas sitten kävikään... Olisi ihanaa kun olisi myös sellaisia tuttuja joiden kanssa voisi ex tempore lähteä lasilliselle tai kahville tai kutsua kylään mutta omat ystäväni ovat yleensä perheidensä kanssa ja treffit sovitaan kalenteri kädessä kuukausia etukäteen. :)

Olisi hienoa jos netin kautta voisi tutustua muihin muutenkin kuin menemällä deittipalstoille. Täälläkin oli joskus ketju "kavereita yksinäisille" tms ja se oli hirveän suosittu, mutta en tiedä tapasiko sitä kautta loppujen lopuksi kukaan.

N40+

Vierailija
238/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans ollut yksinäinen juhannus. Olen 33v mies ja naimisissa masentuneen naisen kanssa (masentui 2 v sitten mm. vaikean ja kylmän lapsuuden takia). Oi niitä ensimmäisiä yhteisiä juhannuksia, ne ovat mennyttä. Mietin onko se tätä loppuelämän. Vaikka toinen on asunnossa, tuntuu välillä olevan 100 km:n välimatka. Lähinnä kuoret jäljellä toisesta. Mikään ei huvita tai innosta, kuulemma ei saa iloa oikein enää mistään. Tänään kuitenkin otti kädestä kiinni ja silitti vaikka ei enää osaa/halua puhua oikein mistään. Apua ei suostu hakemaan. Kuulemma ei halua eroakaan kun vielä on tunteita mua kohtaan. Nyt puoliso lähti käppäilemään ulos ja laitoin kakun uuniin. Syön sen yksin, puolisolla syömishäiriö ja pelkää lihovansa. Kyseessä hoikka nainen. On tullut itkettyä ja fiilisteltyä hyviä aikoja. On tämäkin kohtalo. En tiedä kauanko jaksan enää.

Voimia sinulle ja  vaimollesi. Raskas tilanne. Tuo kuulostaa tosi raskaalta, ettei vaimosi hae apua. Koeta saada hänet ammattiauttajalle. Eihän tilanne muuten kohene varmaankaan. Minulla ei ole kokemusta masentuneista ihmisistä, mutta voin kuvitella, kuinka voimaton olosi on.

Vierailija
239/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kirjoittaa tosi monta kivan oloista ihmistä, harmi että tuolla livemaailmassa ei sattumalta koskaan törmää sellaisiin jotka toivovat uusia ihmisiä elämään. Eipä sitä vaikka kaupassa ala juttelemaan muille ostoksilla olijoille. Monesta naisesta täältäkin saisi varmaan hyvän ystävän ja mikä ettei joidenkin parisuhde voisi vauvapalstan kautta alkaa. Jäi esim. eilen mieleen N26/M30/N25 jutustelu :). Itse olen jo viettänyt useamman juhannuksen itsekseni lasten ollessa isällään. Joka vuosi oon myös luvannut itselleni että ensi vuonna teen jotain sen eteen etten olisi yksin. Kuinkas sitten kävikään... Olisi ihanaa kun olisi myös sellaisia tuttuja joiden kanssa voisi ex tempore lähteä lasilliselle tai kahville tai kutsua kylään mutta omat ystäväni ovat yleensä perheidensä kanssa ja treffit sovitaan kalenteri kädessä kuukausia etukäteen. :)

Olisi hienoa jos netin kautta voisi tutustua muihin muutenkin kuin menemällä deittipalstoille. Täälläkin oli joskus ketju "kavereita yksinäisille" tms ja se oli hirveän suosittu, mutta en tiedä tapasiko sitä kautta loppujen lopuksi kukaan.

N40+

Totta, itsekin kaipaisin seuraa esim. ravintolaan syömään (varsinkin kokeilemaan uusia paikkoja). Osaan toki mennä yksinkin, mutta ruokailu on mukavampaa, kun voi keskustella ruoasta (ja muustakin) jonkun kanssa. Ystävissä ja sukulaisissa ei niin paljon ole "foodie":ita, tai vaatii järjestelyjä lähteä.

25 (joka on 40+ mies)

Vierailija
240/383 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinkin ollut yksin. Hirveä morkkis, en enää ikinä lähde kenenkään kanssa "juhlimaan".