Miksi naisista tulee metatyömarttyyreita?
Itse halutaan pitää kaikki langat käsissä ja sitten valitetaan, kun joutuu tekemään kaiken eikä kukaan auta tai arvosta. Esimerkiksi siskoni. Hänen miehensä ei enää edes yritä ottaa vastuuta lapsista tai kodista, kun kaikki menee kumminkin väärin. Lapsilla on väärä väriset vaatteet, pöytä on katettu eri tavalla kuin sisko on ajatellut, on ravistettu ensin matot ja sitten vasta pesty vessa kun olisi pitänyt toisin päin. Ja sitten sisko marttyyrina hokee, kuinka hänen pitää tehdä kaikki eikä kukaan arvosta hänen tekemäänsä metatyötä.
Miksi naisista, varsinkin äideistä, tulee tällaisia?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Miehet muuttuvat alun jälkeen passattaviksi imbesilleiksi. Harkitsen parhaillaan eroa ja olen sanonut asian miehelle. Hän ei tajua sitä.
Ehdotti juuri mökin hankintaa. Kysyin mitä me sillä tehtäisiin. Vastaus oli että siellähän on kuva grilllata ja kalastaa ja rentoutua. Kysyin kuka siellä siivoaa ja laittaa paikat kuntoon kesät talvet. Vastaus oli murahtelua eli mies ei edes ajattele että mökkiin liittyy em asioita. Olen sanonut jo vuosia sitten että minä en mökkiä hanki koska en todellakaan ala siivota ja huolehtia vielä mökistäkin.
Etkö voisi ajatella ensin niitä mukavia asioita elämässä, ne siivoilut ehtii kyllä tehdä, mutta ajattelisit joskus elämän nautintojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet muuttuvat alun jälkeen passattaviksi imbesilleiksi. Harkitsen parhaillaan eroa ja olen sanonut asian miehelle. Hän ei tajua sitä.
Ehdotti juuri mökin hankintaa. Kysyin mitä me sillä tehtäisiin. Vastaus oli että siellähän on kuva grilllata ja kalastaa ja rentoutua. Kysyin kuka siellä siivoaa ja laittaa paikat kuntoon kesät talvet. Vastaus oli murahtelua eli mies ei edes ajattele että mökkiin liittyy em asioita. Olen sanonut jo vuosia sitten että minä en mökkiä hanki koska en todellakaan ala siivota ja huolehtia vielä mökistäkin.Etkö voisi ajatella ensin niitä mukavia asioita elämässä, ne siivoilut ehtii kyllä tehdä, mutta ajattelisit joskus elämän nautintojakin.
Luuletko että en ensin ajattele mukavia asioita nautintoja? Se vaan että kun joutuu taantuneen imbesillin vuoksi tekemään jo käytännössä kaiken kotona niin mitä he...tin nautintoa olisi lähteä tekemään sitä samaa mökille? Eikä se siivous ole ainoa asia mitä kotona tai mökillä pitää tehdä. Jokainen aikuinen tietää sen.
Ja kun vaikka jollakin porukalla mennään mökille niin kyllä siinä jo mennessä mietitään milloin aletaan sitten tekemään ruokaa yms ja jopa sitä että missä kohtaa pitää alkaa tehdä loppusiivousta että ehtii. Ja jos porukassa on joku joka on mökillä ja sotkenut niinkuin kaikki muutkin eikä osallistu yhteisiin hommiin siivoukseen yns niin kyllä hänelle siitä sanotaan. Mutta moni mies lähtee sinne mökille niinkuin pikkulapsi.
Minun mieheni mielestä mökkeily on kaikkinensa sitä että hän menee ja sytyttelee takkaa grilliä ja saunaa ja syö.
Vierailija kirjoitti:
Johtuisko siitä että aika harvoin tapahtuu perheessä yhtään mitään jos nainen ei ole homman alulle panija.
Ja jossain vaiheessa vaan väsyy ainaiseen piikana olemiseen.
Ainakin minun ex-mies oli täysi tumpula ja kaiken lisäksi oikein mielellään jätti kaiken minulle. Kun sä osaat paremmin. Välillä kyllä tuntui että esim puki vaatteet lapsille tahallaan väärin, jos perheessä 100cm poika ja 80cm pitkä tyttö, laitatko pojalle 80cm vaaleanpunaisen röyhelöpaidan ja farkut, jotka ei mene kiinni ja ulottuu polveen, luulin niitä uusiksi shortseiksi ja onhan pojilla vaaleanpunaista. Tytön farkut taas oli niin pitkät että päätettiin laittaa pelkästään mekko eli pojan t-paita.Nyt kun joutuu kaiken tekemään yksin on paljon vähemmän stressaavaa kun ei odota että toinen tekisi jotain, eikä ainakaan tarvitse korjata toisen tekemisiä.
Uuh mikä uhri. Uli uli.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotti juuri mökin hankintaa. Kysyin mitä me sillä tehtäisiin. Vastaus oli että siellähän on kuva grilllata ja kalastaa ja rentoutua. Kysyin kuka siellä siivoaa ja laittaa paikat kuntoon kesät talvet. Vastaus oli murahtelua eli mies ei edes ajattele että mökkiin liittyy em asioita. Olen sanonut jo vuosia sitten että minä en mökkiä hanki koska en todellakaan ala siivota ja huolehtia vielä mökistäkin.
Kuulostat hirveältä ämmältä. Toivottavasti miehesi pääsee eroon sinusta.
Nainen ei elä ilman huomiota ja tiettyä määrää draamaa. Sitten kun tissit alkaa vähän roikkua ja on ryppyjä niin huomiota ja draamaa ei saa enää niin helposti kuumilta kolleilta. Silloin naiset vaihtavat roolinsa marttyyriksi kotona.
Juuri niin kehittynyttä kuin miltä se kuulostaa.
Ollaanhan siinä jo aikalailla mentaalitapauksen puolella, jos lapsen neuvolakäynti ja siskonkumminkaimanlapsenkaverinlapsen lapsisynttäreiden lahjan ostaminen saa maailman romahtamaan.
Ja kaikki on tietenkin miehen vikaa.
Huonoja molemmat ääripäät eli kontrollifriikkinainen ja saamatonvätysmies, mutta heidän molempien pitäisi tsempata ja tulla toista puolitiehen vastaan, eikä syyllistellä.
Jos kumpikaan ei halua tai pysty esim siivoamaan, niin kannattaa palkata siivooja. Näin on myös työllistävä vaikutus.
Sitäpaitsi ylihygienia on pahasta ja altistaa herkemmin sairauksille (vaikka monet draamakuningattaret eivät joko usko tai välitä) ja loppujen lopuksi tässä elämässä ei kannata stressata liian triviaaleista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Ollaanhan siinä jo aikalailla mentaalitapauksen puolella, jos lapsen neuvolakäynti ja siskonkumminkaimanlapsenkaverinlapsen lapsisynttäreiden lahjan ostaminen saa maailman romahtamaan.
Ei neuvolakäynnit ja synttärit ole isoja asioita, mutta on se lievästi sanottuna vähän perseestä kun mies haluaa lapsia ihan saman verran mutta syntymän jälkeen kaikki hommat delegoituvat äidille.
Vääristyneet arvot. Feminismi on ylikiihdyttänyt naiset kuin yhä nopeampi juoksumatto. Se ei ole hyväksi ihmiselle, onnelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei neuvolakäynnit ja synttärit ole isoja asioita, mutta on se lievästi sanottuna vähän perseestä kun mies haluaa lapsia ihan saman verran mutta syntymän jälkeen kaikki hommat delegoituvat äidille.
Oma moka siinä vaiheessa. Kaikki miehet eivät ole kuten sinun miehesi. Kai olet mielestäsi korvaamaton ja aina oikeassa? Mies ei pärjäisi yksin päivääkään ilman opastustasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotti juuri mökin hankintaa. Kysyin mitä me sillä tehtäisiin. Vastaus oli että siellähän on kuva grilllata ja kalastaa ja rentoutua. Kysyin kuka siellä siivoaa ja laittaa paikat kuntoon kesät talvet. Vastaus oli murahtelua eli mies ei edes ajattele että mökkiin liittyy em asioita. Olen sanonut jo vuosia sitten että minä en mökkiä hanki koska en todellakaan ala siivota ja huolehtia vielä mökistäkin.Kuulostat hirveältä ämmältä. Toivottavasti miehesi pääsee eroon sinusta.
Luuletko sinä, että mies saa laitettua eron vireille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotti juuri mökin hankintaa. Kysyin mitä me sillä tehtäisiin. Vastaus oli että siellähän on kuva grilllata ja kalastaa ja rentoutua. Kysyin kuka siellä siivoaa ja laittaa paikat kuntoon kesät talvet. Vastaus oli murahtelua eli mies ei edes ajattele että mökkiin liittyy em asioita. Olen sanonut jo vuosia sitten että minä en mökkiä hanki koska en todellakaan ala siivota ja huolehtia vielä mökistäkin.Kuulostat hirveältä ämmältä. Toivottavasti miehesi pääsee eroon sinusta.
Luuletko sinä, että mies saa laitettua eron vireille?
Helposti, jos on tajunnut tehdä avioehdon. On niin sääli , että suurin osa suomalaisista miehistä ei tee sitä vieläkään, vaikka naisten lompakkoloisuus on todistettu useammalta taholta, eniten naisilta itseltään.