Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas Juhannus yksin

Vierailija
23.06.2016 |

En edes muista enää kuinka mones tämä on. En kehtaa mennä ulos enää, saati että lähtisin johonkin vaikka tanssipaikalle, kun kaikki katsoo että mitä tuo taas yksin tuolla menee, eikö sillä ole ketään. Nämä juhlapäivät on yhtä helvettiä. Tulisipa jo arki.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, mutta nautin kuitenkin hiljaisuudesta ja rauhasta sillä asun keskustassa levottomassa taloyhtiössä. Nyt on hiljaista - mutta kovin haikea mieli silti.

Vierailija
2/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli paha mieli sun puolesta :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, yksin olen.En kuitenkaan tunne itseäni yksinäiseksi, sillä täällä netissä on seuraa.

Vierailija
4/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa viettää juhannus yksin kotona. Hyvää ruokaa ja herkkuja:)

Vierailija
5/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samassa tilanteessa, mutta nautin hiljaisuudesta, kerrankin liikenne pysähtyy ja kuulee muutakin kuin autojen äänet. Tykkään lähteä pyöräilemään ja ihastelemaan luonnon kauneutta illalla, kun on hiljaista. Saatan tehdä jotain hyvää ruokaa, ehkä avaan viinipullon. Nautin olostani. Tosin olen introvertti, ymmärrän sinua, jos kaipaat seuraa.

Vierailija
6/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sussa ole mitään vikaa eikä yksinäisyyttä tarvitse hävetä. Kurjalta se kyllä silti tuntuu. Mäkin olen koko juhannuksen yksin, mutta en oikeastaan ajattele, että on juhannus, vaan että vietän vaan pidennettyä viikonloppua. Teen itselleni hyvää ruokaa, luen kirjoja ja rentoudun. Facebookista ja instagramista kannattaa pysyä pois, jos yksinäiset juhlapyhät ahdistaa, sen olen huomannut. Ei ole kiva katsella muiden kuvia hauskoista juhlista, kun itse viettää juhannusta yksin kotona.

Mä olen ollut lähes koko ikäni yksin, mutta pikkuhiljaa nyt muutamien viime vuosien aikana on ystäviäkin alkanut löytyä. Itse huomasin, että kun aloin luottaa muihin ihmisiin ja kertoa vähän enemmän itsestäni, ystävyyssuhteitakin alkoi syntyä. Ei se kyllä silti ole juhlapyhien viettoon vaikuttanut, koska ystävät viettävät juhlapyhiä omien perheidensä kanssa.

Toivottavasti sait tästä vähän vertaistukea, muista aina että Suomessa on paljon yksinäisiä ihmisiä, et ole ainoa etkä mitenkään outo.

Vierailija
7/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen samassa tilanteessa, mutta nautin hiljaisuudesta, kerrankin liikenne pysähtyy ja kuulee muutakin kuin autojen äänet. Tykkään lähteä pyöräilemään ja ihastelemaan luonnon kauneutta illalla, kun on hiljaista. Saatan tehdä jotain hyvää ruokaa, ehkä avaan viinipullon. Nautin olostani. Tosin olen introvertti, ymmärrän sinua, jos kaipaat seuraa.

Täällä toinen introvertti:)

Vierailija
8/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen taas yksin juhannuksena. Kuten joka pyhä ja arki. Ei kuitenkaan tarvitse mennä töihin, joten siinä mielessä kivempaa.

Vierailija
9/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksin olen minäkin jussia viettänyt useamman vuosikymmenen ajan. Ei se minua rassaa yhtään. Saan olla pitkin tai poikin eikä tarvitse ottaa kenenkään mielihaluja ja aikatauluja huomioon. Nykyään ei edes arjessa ja pyhässä ole juurikaan eroa. Nyt on kaupatkin auki, jos mieli tekee jollakin shoppailemaan. Minun ei tee. AP, älä suotta kieriskele itsesäälissä, vaan tee jussista mielesi mukainen ja nauti.

Vierailija
10/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vihdoinkin hiljaista, perkele.

Vierailija
11/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka joskus potee yksinäisyyttä. Ap, jos sinua haluttaa käydä jossain iltaelämässä katsomassa vähän muita ihmisiä, niin kannustan, että mene katsomaan. Voi suunnitella, että on vaikka tunnin ja totuttelee fiilikseen, lähdet pois jos ei sitten kiinnosta. Siellä on ihan varmasti muitakin jotka on tulleet yksin, kun malttaa hetken seurailla tilannetta. Eikä siellä tarvi kenenkään kanssa alkaa juttelemaan jos et halua. Vähän käyt katselemassa että onhan siellä muitakin. Tämä omasta kokemuksesta. Hyvää juhannusta!

Vierailija
12/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinäisyys on kyllä ikävä ja kavala juttu. olisikohan se jokin kulttuurinenkin muutos?

mullakin on tullossa aika mones vuosi yksinäistä jussia. ennen se tuntui hirveältä, ihan maailmanlopulta. vieläkin tunnen pientä häpeää. kuitenkin olen päättänyt nauttia jussista ihanana itseni hemmottelun viikonloppuna, onnistuu näin vähävaraisenakin, kun käyttää kekseliäisyyttä. olen hieman säästänyt, niin juhannukseksi oli varaa ostaa viiniä ja hyvää ruokaa. (okei, tuo lause teki hieman surulliseksi, mutta olen päättänyt uskoa, että tämä on vain väliaikaista!) aion katsoa leffoja, tehdä vähän hemmotteluhoitoja (kroppakuorintaa öljyllä ja kahvinpuruilla yms.) juoda teetä ja tietysti ostamaani viiniä - pullo riittää koko pitkäksi viikonlopuksi. tiedän, että yksinäisyyden tuska ei lähde millään asennemuutoksella tai sellaisilla pois, mutta pienillä jutuilla voi ainakin tehdä yksinolostakin mukavampaa :) tsemppiä teille toisille yksinäisille ja kaikesta huolimatta ihanaa juhannusta :)

Vierailija
13/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Tosin en juhannuksen vietosta edes välitä. Yksinäisyys kirpaisee vaikka ei olisikaan juhlapäivä.

Vierailija
14/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys on tehnyt minusta katkeran. Katson pahalla silmällä iloisia ihmisiä jotka toivottelevat hyvää juhlapäivää oli se juhla mikä tahansa. Itse olen aina yksin.

N22

Vierailija
15/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Onneks noi NSA:n tyypit kuikuilee olan takaa, ei tunnu niin yksinäiseltä, kun tietää että joku välittää.

Vierailija
16/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 'pelastus' on se että olen töissä. Siitä saa hyvän syyn miksi en ole missään juhlissa. Kaikki kaverit ovat perheineen ja olen juuri eronnut, eli tässä samalla ystävyyttäkin punnitsen.

Tsemppiä kaikki yksin juhannusta viettävät. On meitä muitakin. :)

Vierailija
17/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Ei se että on joku juhannus tarkoita sitä että kaikki juhlii, tai että pitäisi juhlia. Ja tosiaan, jos haluaa sillä tekosyyllä mennä jonnekin ryyppäämään että on muka joku juhla, niin kaipa sinne saa yksinkin mennä, eikös niissä juottoloissa yleensäkin olla etsimässä kumppania, eikai siellä parisuhteessa olevat riehu?

Vierailija
18/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli metka näky varmaan epätoivoinen ja itkuinen kiinalainen lavatansseissa seinähorsmana.

Vierailija
19/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli metka näky varmaan epätoivoinen ja itkuinen kiinalainen lavatansseissa seinähorsmana.

Vierailija
20/26 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä mulle on ihan kauhea kynnys lähteä yksin baariin, olipa jussi tai tavallinen viikonloppu. en ole hyvä lähestymään tuntemattomia ja mua taas lähestyy enimmäkseen humalaiset örvelöt. kuitenkin tekisi mieli kokeilla sekin. uskaltaisikohan sitä? jostain syystä pelkään, että jos menen ilta-aikaan yksin baariin, ihmiset pitävät mua säälittävänä luuserina, joten en vain kehtaa. pitäisi varmaan opetella pois tuosta ajatuksesta, mitä sillä on väliä, mitä joku ajattelee. ehkä huomenna. kukaan messissä virtuaalisesti? :D