Huonoimmat kokeilemasi kauneuskikat
Öljyt naamalle - kookos, oliivi, argan, mikälie. Itselläni iho vain rasvoittui ja tukkeutui, piti vaihtaa takaisin geelimäisiin öljyttömiin voiteisiin.
Erittäin hieno suomalainen shampoo - hiukset kuivui päähän.
Kommentit (29)
Jossain vaiheessa oli muodissa mineraalimeikit. Naama hilseili ja kutisi, mutta käytin sitkeästi kunnes meni hermot.
Oliiviöljypalasaippuan käyttäminen hiustenpesuun. Ei toiminut ei. Hiukset kuivui ihan takkukasaksi, vaikka käytin etikkaa hoitoaineena. Lisäksi hiukset oli aina enemmän tai vähemmän lähmäiset vaikka sinnikkäästi harjoitin tuota ainakin 4 kuukautta.
Kuulin ystävättäreltä huhun, että Kånken kaunistaa naisen kuin naisen. Laitoin siis tämän myyttisen repun selkääni ja lähdin baanalle. En saanut mitään seuraa, eikä kukaan tullut edes jutulle. Toimi huonosti.
Hammastahnaa finnien päälle yöksi. Yhtäkään finniä en saanut tällä ohjeella kuivumaan, mutta ympäröivän ihon se kyllä teki hilseileväksi. Nykyään puhdistan finnin todella huolellisesti desinfiointiaineella ja laitan Bepanthenia päälle, se yleensä oikeasti auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa oli muodissa mineraalimeikit. Naama hilseili ja kutisi, mutta käytin sitkeästi kunnes meni hermot.
Sama homma! kesti liian pitkään tajuta ettei vain toimi rutikuivalle iholle
Kaikilla muillako kotkotukset toimivat?
Se kun imaisee posket lommolle, pursottaa huulet pörrölleen, venyttää naamansa niin pitkäksi kuin voi ja laittaa silmät ihan tihrulleen.
Uskomattoman tyhmän näköistä.
Ala-asteen luokkakaveri kertoi, että ripset kasvavat pidemmäksi kun niitä leikkaa. Juu, eivåt kasvaneet. :D
Luin joskus muutamia vuosia sitten parikymppisenä hiustenhoitovinkkejä ja näin jokusenkin kerran vinkin, että hiukset tykkää kun niitä pesee oluella. Muistelin että jääkaapissani oli muutama tölkki olutta ja niin oli, joten tuumasta toimeen. Suihkuun ja shampoon sijaan olutta tölkillinen päähän, huuhtelu pienen vaikutusajan jälkeen ja pois suihkusta. Hyi hitto sitä oluen hajua, mikä oli hiuksissa ja kylppärissä! Ihan sietämätön. Ei muuta kun kuuraamaan suihkun lattiaa ja pesemään hiuksia shampoolla, eikä muuten silti ihan heti haihtunut haju hiuksista eikä kylppäristä. Tuon episodin jälkeen päätin että tykkäs hiukset vaikka miten paljon, niin sai olla eka ja vika kerta ja piru periköön tämän vinkin antajat! :D
Kaikki 90-luvun ohjeet kulmakarvojen nyppimiseen. Eivät ole koskaan kasvaneet kunnolla takaisin.
Kaikki markettimeikit superrasvaiselle iholleni. Kaikenlaista vouhotusta olen uskonut ja kokeillut mitälie maybellinen. lorealin, lumenen, garnierin, rimmelin ja mömmelin uutuuksia siinä toivossa että saisin alta parin kympin itselleni kosmetiikkaa - ja paskat.
Jos tuntuu että meikit hiertyvät tai sulavat naamalta koska olet rasvainen tai hikoileva, suuntaa lähimmille cliniquen, diorin tai vähintään clarinsin tiskeille.
Oliiviöljysaippua lisäsi naamani rasvantuotantoa ja kuten yllä, teki hiukset nahkeiksi ja klähmäisiksi. Kookosöljy, vaikkaksin sekoitettuna yö/päivävoiteeseen, sai naamaan tupsahtamaan valkopäitä ja pinnan kiiltämään enemmän kuin nyrkillinen voita siveltynä.
Kuivaharjausta en koskaan ymmärtänyt. Uurastin hamppuharjallani viikottain 6kk toteamatta lainkaan muutoksia: ei tasoittunut keratosis pilaris, ei tasoittunut ihon väri, ei sulanut sellu (miten se voisikaan? Ei rasvakudosta polta mikään muu kuin kalorivaje) eikä tullut muutenkaan hehkeämpi olo.
Mineraalimeikit naamalle ja shampoopala hiuksille...juu ei. Kumpikin ihan kauhea katastrofi.
Kookosöljy kasvorasvana - akne paheni.
Sitruunaa häivyttämään aknearpia ja kirkastamaan ihoa - iho kirveli ja paloi.
Hiusten värjääminen itse - joka kerta epätoivottu lopputulos vaikka olisi vaalea väriaine se muuttuu hiuksissani tummaksi ja vihertäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Mineraalimeikit naamalle ja shampoopala hiuksille...juu ei. Kumpikin ihan kauhea katastrofi.
Mikä shampoopala kyseessä? Itse otin kuukausi sitten käyttöön Lushin shampoopalan ja olen tykännyt kovasti. Hiukset ovat tuuheammat ja pehmeämmät eivätkä rasvoitu yhtä nopeasti kuin jollain marketin perus shamppolla.
"Korosta meikillä vain huulia tai silmiä. Valitse luomiväriksi aina silmien vastaväri" Pah! :D
varsinainen kikka tämä ei ole, mutta tuo luonnonkosmetiikan markkinointiin haksahtaminen. eli kaikki synteettinen on suunnilleen myrkkyä, missä ei ole mitään oikeita ainesosia ja kaikki luonnonkosmetiikka on ihmeitä tekevää. joo ei. etsin ja etsin itselleni sopivia tuotteita, mutta vasta nyt, kun olen vaihtanut osittain ihan normaalikosmetiikkaan, olen taas saanut ihoa parempaan kuntoon. esim. luonnonkosmetiikan säilöntäaineet ja hajut aiheuttavat monissa tuotteissa ärsytystä mulle. eli oma hölmö haksahdus markkinointiin, jota viime vuosina on tuputettu aika monestakin tuutista.
Pimpan pesu Sebamedillä sai kutisemaan ihan kamalasti. En tiedä onko niin kauneuskikka, mutta hygienia ainakin XD
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mä käytän mineraaleja vieläkin, siis meikkipohjaa, poskipunaa ja luomivärejä
Veden juonti. Juu ei vaikuttanut mihinkään muuhun kuin siihen että kusella sai ravata alvariinsa.
Pelkän palasaippuan käyttö ja kosteutusvoiteen jättäminen pois saivat naaman hilseilemään, niin ne monet vaan puhuu yksinkertaisen ihonhoidon puolesta...