Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö parisuhteessa olla yhteiset harrastukset?

Vierailija
23.06.2016 |

Minusta ei tarvitsisi, kunhan muuten on samantyyppinen arvomaailma ja on kemiaa. Mutta mies valittaa, ettemme tee mitään yhdessä muuta kuin vain harrastetaan aina illalla seksiä. Seksiä on usein ja se on käsittääkseni hyvää molemmille. Miten tällaisesta voi edes valittaa?

Hänellä on pitkät työpäivät ja aikaavievä harrastus, joka on hänelle intohimo. Ei siis vietetä hirveästi aikaa yhdessä, mutta jos on hoito lapselle, niin käydään siloin tällöin ns treffeillä.

Hän painostaa minua aloittamaan sen saman harrastuksen, jotta tehtäisiin sitä yhdessä, mutta minua ei kiinnosta se ollenkaan. En ole ikinä calitranut hänen menoistaan vaan pikemminkin tukenut hänen harrastustaa. Myöskään minä en vaadi häntä omaksumaan minun harrastuksiani.

Kommentteja, onko tämmöinen yleinen syy ihan jopa eroon asti?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Mutta yrittäkää löytää enemmän aikaa olla yhdessä.

Vierailija
2/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhdessä tekeminen on miehelle noin tärkeää, niin ehkä hän voisi joustaa ja voisitte tehdä yhdessä jotain, mistä olette molemmat kiinnostuneita? En ihan ymmärrä, miksi sinun pitäisi aloittaa harrastus, joka ei kiinnosta. Eikö löydy jotain muuta yhteistä kivaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein sellaista yhteistä pitäisi tehdä suhteessa, kun on lapsi ja aikaavievät työt ja harrastukset?

Ap

Vierailija
4/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pitää. Haluan viettää aikaa yhdessä puolisoni kanssa, haluan että voidaan jutella harrastuksesta joka kiinnostaa meitä kumpaakin. Pelkkä "kemia" ei minulle riitä parisuhteessa, täytyy voida jakaa asioita ja olla kiinnostuneita samoista jutuista.

Vierailija
5/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.  Liikaa yhdessä.

Vierailija
6/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein sellaista yhteistä pitäisi tehdä suhteessa, kun on lapsi ja aikaavievät työt ja harrastukset?

Ap

Ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa. Viettäkää aikaa yhdessä sen verran että molemmat ovat tyytyväisiä. 

Mulle tärkeää olisi tehdä jotain yhdessä joka päivä. Edes illalla katsoa telkkaria pari tuntia sylikkäin jos ei muuta. 

Vierailija
7/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä harrastus se on?

8/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla yhteiset peppuharrastukset

Vierailija
9/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitää olla ainakin joitakin yhteisiä mielenkiinnonkohteita, jos ei nyt ajoitettuja harrastuksia.

Vierailija
10/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa. Viettäkää aikaa yhdessä sen verran että molemmat ovat tyytyväisiä. 

Mulle tärkeää olisi tehdä jotain yhdessä joka päivä. Edes illalla katsoa telkkaria pari tuntia sylikkäin jos ei muuta. 

Mies tulee kotiin n klo 20 illalla ja mulla on kotityöt ja lapsen iltatoimet. En muista milloin olisin edes katsonut telkkaria viimeksi. Ei ole aikaa tuollaiseen, mies kyllä katsoo telkkaria, kun mä puuhaan.

Vierailija
11/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Mutta yrittäkää löytää enemmän aikaa olla yhdessä.

Lainaan, kun en onnistu peukutus.

Vierailija
12/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies tulee kotiin n klo 20 illalla ja mulla on kotityöt ja lapsen iltatoimet. En muista milloin olisin edes katsonut telkkaria viimeksi. Ei ole aikaa tuollaiseen, mies kyllä katsoo telkkaria, kun mä puuhaan.

No mä en suostuis tollaseen elämään. Kotityöt ja lapsen hoito jaetaan tasan. Yhdessä voi viettää aikaa esim. tiskaamalla. Se on tosi kivaa ja sivussa voi halailla ja suudella. Kun siivoaa yhdessä, kaikki menee nopeammin ja jää aikaa sitten istahdaa alas ihailemaan kaunista kotia. 

Vierailija
13/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla yhteiset harrastukset ja käydä lenkillä usein puolison kanssa ja ostaa samanväriset tuulipuvut ja sauvakävellä yhdessä auringonnousuun päivittäin. Se on hyvän parisuhteen perus edellytys ja muuten voi tulla huono suhde ja avioero. Siittä johtuu se kun tulee niin paljon avioeroja että puolisot ei harrasta yhdessä reippailua.

Vierailija
14/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään harrastuksia mutta yhteisiä kiinnostuksen kohteita meillä kyllä on - matkustelu, talon rakentaminen (3. haaveissa), hyvä ruoka ja ystävien kestitseminen, lukeminen, sisustaminen jne. Arvomaailman samankaltaisuus.

Leffamaku on täysin erilainen, samoin kirjallisuus mitä luetaan on täysin erilaista mutta siitä keskustellaan paljon puolin ja toisin, mies käy salilla ja minä pilateksessa tai fasciassa. Pihalla minä rapsutan puutarhaa ja nautin kukista ja mustikoista, mies väsää jotain muuta. Yhden talven kunnosti vanhaa jenkkiautoa kun minä olen aina haaveillut moottoripyörän kyytiin pääsystä.

Vierailija
15/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole samoja harrastuksia. Ihan hvvyä jos löytyy joku erityinen yhteinen harrastus mutta ei se pakollista ole. 

Vierailija
16/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juodaan ukon kanssa kaljaa päivittäin yhdessä ja välillä mennään myös pupiin tapaamaan tuttuja ja lauletaan karaokea. Minun suosikki on Laura Voutilaisen Kerran ja ukko laulaa yleensä Irwiniä. Nyt kun on nätit ilmat kesällä pihalla, niin mennään myös puistoon piknikille monesti kaveriporukalla.

Vierailija
17/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on miehen kanssa paljon yhteisiä kiinnostuksenkohteita. Muuten kummallakaan ei ole erityisesti harrastuksia, mutta tehdään kyllä paljon asioita yhdessä kuten käydään lenkillä, kävelyllä, rannalla, yhdessä kaupassa, uimassa, leffassa, matkoilla, tai sitten ollaan yhdessä kotona ja maistellaan viiniä ja keskustellaan yms. Mieheni on oikeastaan paras ystäväni. Lapsia ei ole eikä tule, joten aikaa riittää enemmän. Muunlaista suhdetta on vaikea kuvitella, koska tämä toimii niin hyvin. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettenkö ymmärtäisi muiden ihmisten kaipaavan jotain muuta. Ei kai kukaan ulkopuolinen voi määritellä, milloin sinun parisuhteesi on hyvä. Mutta ei sinun missään nimessä tarvitse tehdä sellaista, mitä et todella halua. Kyllä harrastuksia harrastetaan siksi, että se on kivaa, ei siksi, että joku määrää niin tekemään. Keskustelun paikka, yrittäkää löytää kompromissi.

Vierailija
18/18 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten teillä on jaettu kotityöt? Ymmärrän että mies haluaisi olla enemmän sinun kanssasi. Mutta mistä aika? Voisitteko etsiä uuden yhteisen harrastuksen vaikka ruuan laitto hienommin. Tekisitte sitä yhdessä ja samalla tulisi yksi kotityö hoidettua yhdessä. Kannattaa jutella oikeasti miehen kanssa asioista. Suhteenne voi parantua jos löydätte teille sopivan ratkaisun. Mielestäni se ratkaisu ei voi olla toisen pakottaminen oman harrastuksen pariin jos toista ei kiinnosta.

Kiva jos on yhteisiä asioita oli ne sitten harrastuksia rai kiinnostuksen kohteita. Mutta ei ne ole pakollisia. Kuuntelen kyllä miehen juttuja auton rassaamisesta ja autan nostamaan konepellin paikalleen jne. Mutta en ala harrastamaan autoja. Mies vastaavasti auttaa minua harrastuksessani ja kyselee siitä joskus mutta ei se ole hänen juttunsa. Yhdessä rakennetaan, tehdään polttopuita, hoidetaan perhettä jne. Eli on yhteisiä ja erikseen tehtäviä juttuja kiinnostusten mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan