Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison kuolema ei ole taloudellinen katastrofi, mutta avioero on.

Vierailija
22.06.2016 |

Mitä mieltä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen kannattaa varautua.

Niin. Älkää allekirjoittako avioehtoa ja ottakaa miehelle korkea henkivakuutus. Näillä pärjää pitkälle.

Jos meillä ei olisi avioehtoa, mies saisi erossa kesämökkini ja toisen sijoitusasuntoni, mutta saisi pitää koko oman omaisuutensa (arvo vähän yli 2 milj. e, joka on testamentilla suojattu avio-oikeudelta). Siksi meillä on avioehto - jotta minäkin saisin pitää oman omaisuuteni.

Vierailija
22/32 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Ottaako joku nykyään itseään köyhemmän tai huonommin ansaitsevan miehen? No huh huh. Siinä tapauksessa avioehto lienee tarpeen. Enpä ole ennen tällaisesta kuullut, mitä lie betanaisia.

Kyllä ottaa, me betat kun ei olla maksullisia naisia.

Betat on niitä, joista erotaan. Siksi korkeat avioeroluvut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Ottaako joku nykyään itseään köyhemmän tai huonommin ansaitsevan miehen? No huh huh. Siinä tapauksessa avioehto lienee tarpeen. Enpä ole ennen tällaisesta kuullut, mitä lie betanaisia.

Eikö se sitten ole vaan hyvä, että meillä on ne avioehdot :D?

Vierailija
24/32 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sitten ole vaan hyvä, että meillä on ne avioehdot :D?

Onhan se teidän kannalta. En kyllä ylpeilisi olevani beta, saa taas riesakseen hikisen ja köyhän inssin.

Vierailija
25/32 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beetat on niitä jotka pärjää yksin.

Vierailija
26/32 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erossa tienasin todellakin. Minä jopa saan elarit  ja minun tilini ei tyhjene miehen typeriin päähänpistoihin. Ero todellakin kannatti, mutta kieltämättä leskenä pärjäisin paremmin, eikä tarvitsisi turhia rutinoita kuunnella. 

Eli tyylillä ei ole minun tapauksessa väliä, koska taloudellisesti pärjään huomattavasti paremmin ilman miestä..lompakkoloisen puuttumisen huomaan joka päivä.

Vierailija
27/32 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/32 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mies lompakkoloisena täälläkin. Kaikkia tyhmiä hankintoja ja onnistui käyttämään perheen kaikki rahat.

Vierailija
29/32 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/32 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että on eri asia jäädä vanhana leskeksi kun hyväpalkkainen / hyväeläkkeinen mies/vaimo kuolee,  Lesken saama eläke riippuu aivan lesken omista tuloista.  Jos leskellä on reilu oma eläke (eikä kummoinen tarvitse olla) niin ei saa mitään puolison jälkeen tämän eläkkeestä.  Kaikki saavat tuloihin katsomatta ensimmäisen puoli vuotta  muutaman satasen brutto Kelalta.  Sen jälkeen leski saa vain jos on lähes tuloton itse.  Reilu tonni kuussa, niin ei saa mitään.

Toinen juttu on että yleensä ei ole enää velkoja silloin vanhana. 

Kannattaakin ottaa henkivakuutus joka korvaa sitten  asuntolainojen verran.  Ei tarvitse ottaa pankista vaan voi ottaa ihan suoraan vakuutusyhtiöstä niin silloin vakuutus ei lopu sitten kun lainat on maksettu jolloin on jo sairauksia eikä enää niinvain henkivakuutusta saa ja vanhana sen ottaminen on kallista, koska maksut nousevat niin paljon, että ottaminen ei kannata.  Nuorena otetut vakuutukset pelittävät kuitenkin.

Vierailija
31/32 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen kannattaa varautua.

Niin. Älkää allekirjoittako avioehtoa ja ottakaa miehelle korkea henkivakuutus. Näillä pärjää pitkälle.

Minä kannatan avioehtoa. Ja meillä on sellainen. Mies on suurituloinen mutta en halua erossa hänen tuloistaan hyötyä vaikka avioliitossa ovat yhteisiä. Itse olen ihan hyvätuloinen eikä mielenkiintoa viedä kenenkään omaisuutta erossa.

En ymmärrä miksi  henkivakuutus on otettava vain miehelle miksi ei myöskin naiselle.  Jos perheessä on lapsia ja naiselle käy jotakin niin miten mies muka nykyään pystyy paremmin elättämään lapset kuin nainen.

Jos henkivakuutus otetaan niin otetaan molemmille.  Älytöntä ottaa vain toiselle.  Mitä elätettäviä naiset on sen kummemmin nykyään kuin miehet ja vielä siten että omanarvontunto säilyy.

Vierailija
32/32 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän