Miksi läskit ei laihduta vaikka niillä on diabetes?
Kommentit (22)
Samasta syystä kuin muutkaan läsöt eivät laihduta: typeryyden, välinpitämättömyyden ja tahdonvoimattomuuden erilaisia yhdistelmiä.
Ei laihdutus diabetestä enää paranna jos on kerinnyt jo puhjeta.
Siksi, että minua on kohdeltu kaltoin lihavuuden vuoksi, sairastuin vaikeaan masennukseen ja nyt vain odotan kuolemaa.
Diabetes ei poistu vaikka laihtuisi mutta sokeriarvot voi normalisoitua. Mulla siihen ei tarvittu kun 5 kg pudotus kun diabetes todettiin. Tosin laihduin kaikenkaikkiaan 30 kg ja diabeteslääkkeet olen jättänyt pois. Mulla sukurasite ja stressi sai diabeteksen puhkeamaan, oli toki painokin syynä
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, mutta oikea ruoka auttaa pääsemään lääkkeistä.
VHH-ruokavalio hoitaa diabetesta, mutta eihän sitä kukaan usko, ellei oikeasti ala syömään vhh.
Mulla on satamiljoonakymmentä kertaa mukavempi olo, kun olen jättänyt hiilarit minimiin. Ei oo turvotuksia.
Ainut miinus on se, että henki haisee pahalle :D
Vierailija kirjoitti:
Ei paranna, mutta ruokavalion ja liikunnan laiminlyönti varmuudella pahentaa.
Hyvää juhannusta vain sinullekin, hernekeppi. Häkyykö korvat kepin takaa?
Ykköstyypin diabetes ei laihduttamalla parane, mutta insuliinin määrää monet ovat voineet vähentää. Kakkostyyppi on siinä mielessä erilainen tauti, että moni laihduttanut on päässyt eroon lääkkeistä ja hoitaa sairauttaan pelkällä terveellisellä ruokavaliolla.
uppotukki kirjoitti:
VHH-ruokavalio hoitaa diabetesta, mutta eihän sitä kukaan usko, ellei oikeasti ala syömään vhh.
Mulla on satamiljoonakymmentä kertaa mukavempi olo, kun olen jättänyt hiilarit minimiin. Ei oo turvotuksia.
Ainut miinus on se, että henki haisee pahalle :D
Lopeta ketoosi, niin henki ei haise.
Mitä on oikea ruoka? Minä syön sen mukaan mistä pidän, ja mikä maistuu parhaiten, ja se on kasvisvoittoinen ruoka. Kasvisten lisäksi paljon hedelmiä ja marjoja, leipää (ei valkoista), hapanmaitotuotteita. Hyvin harvoin lihaa, mutta sanon kuitenkin itseäni sekasyöjäksi, koska voin syödä kananmunia, ja joskus jotakin lihaa, mutta naudanlihaa ei koskaan. Leivon pullaa yms., mutta syön niitä vain rajoitetusti. Jos rasvaa tarvitaan, niin se on voi ja oliiviöljy. Olen oppinut syömään säännöllisesti, ja diabeteslääkkeen kanssa sokeriarvot pysyneet hyvissä lukemissa. Muuten olen terve, erittäin energinen aamusta iltaan, veren kolesteriarvoni ovat erinomiset, nukun erittäin hyvin. Ikä on tuonut joitakin nivelvaivoja, mutta ei mitään vakavaa. Nautin joka päivä tuoretta inkivääriä, ja uskon, että se on auttanut pitämään nivelvaivat vähäisinä. Joskus vieläkin venyy ruokailuväli liian pitkäksi, ja se ei ole hyvä. Rasittavaa on se, että koko ajan pitää olla ruoka mielessä, ja terveellistä syötävää käden ulottuvilla aina. Ennen saatoin olla koko päivän syömättä, ja olinkin, mutta enää en voi. Ylipainoa on, mutta en näe tarvetta laihduttaa, enkä usko pystyvänikään. Olen elämääni ja itseeni tyytyväinen, enkä osaa muuta haluta tai toivoa.
Minulla todettiin vasta 2diabetes. Kävin ravintoterapeutilla.
Uskomatonta miten vähätteli vhh ruokavaliota ja Antti Heikkilän oppeja.
Pitäisi kuulemma kiltisti vaan syödä aamupuurot ja ottaa kahvin kanssa pullaa...
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kuulemma kiltisti vaan syödä aamupuurot ja ottaa kahvin kanssa pullaa...
Vhh-ruokavalio on ainut, joka pitää diabeteksen kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että minua on kohdeltu kaltoin lihavuuden vuoksi, sairastuin vaikeaan masennukseen ja nyt vain odotan kuolemaa.
Minä olen tämä ihminen ja tämä on totuus, vaikka kuinka alapeukutatte, eli ette usko minua tai mitä ne syyt sitten ovatkaan. Tunnen monia lihavia, jotka ovat sairastuneet haukkumisen jne. vuoksi, monet pysyvästi. Eli kaikki te, jotka haukutte tai muuten ilkeästi kohtelette lihavia ja tietysti se on aina meidän omaksi parhaammekse ja kansantalouden vuoksi tietysti, saatte itseasiassa aikaan vain suurempaa vahinkoa ja kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tämä ihminen ja tämä on totuus, vaikka kuinka alapeukutatte, eli ette usko minua tai mitä ne syyt sitten ovatkaan. Tunnen monia lihavia, jotka ovat sairastuneet haukkumisen jne. vuoksi, monet pysyvästi. Eli kaikki te, jotka haukutte tai muuten ilkeästi kohtelette lihavia ja tietysti se on aina meidän omaksi parhaammekse ja kansantalouden vuoksi tietysti, saatte itseasiassa aikaan vain suurempaa vahinkoa ja kuluja.
Mikä olisi "se oikea" tapa?
Palstalla loppuisi puheenaiheet, siksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei lääkäri ole mikään jumalasta seuraava auktoriteetti. Jokainen saa syödä tasan sellaista ruokaa, mikä omalle verensokerille sopii. Jos haluaa vähentää lääkitystä, niin pullat ja muut vs. heilauttavat ruoat kannattaa jättää erikoistilaisuuksiin. Eikä Heikkiläkään ole mikään sen erikoisempi auktoriteetti diabetes-asioissa.
12 jatkaa
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että rasvainen ruoka ja ylimakeat herkut aiheuttavat huonovointisuutta, enkä itse pysty niitä edes syömään. Alkoholia en juo ollenkaan, en tupakoi. Silti nautin herkuttelusta, mutta kohtuudella. Esim. mansikkakakku kesällä, pala silloin tällöin kesän aikana, aahhh, ihanaa elämää :). Tai uuniomenat syksyllä jäätelön kanssa. Tai pala taatelikakkua jouluna. Ei diabetikon elämän tarvitse olla sen "synkempää" kuin muiden, ns. terveiden ihmisten elämän. Itse en tällä hetkellä harrasta liikuntaa, mutta liikun kyllä. Olen huomannut omalla kohdallani, että vähemmällä liikuntamäärällä pystyn pitämään ruokamäärät kohtuullisina ja nälän kontrollissa, ja veren sokeriarvot tasaisina.
Vierailija kirjoitti:
12 jatkaa
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että rasvainen ruoka ja ylimakeat herkut aiheuttavat huonovointisuutta, enkä itse pysty niitä edes syömään. Alkoholia en juo ollenkaan, en tupakoi. Silti nautin herkuttelusta, mutta kohtuudella. Esim. mansikkakakku kesällä, pala silloin tällöin kesän aikana, aahhh, ihanaa elämää :). Tai uuniomenat syksyllä jäätelön kanssa. Tai pala taatelikakkua jouluna. Ei diabetikon elämän tarvitse olla sen "synkempää" kuin muiden, ns. terveiden ihmisten elämän. Itse en tällä hetkellä harrasta liikuntaa, mutta liikun kyllä. Olen huomannut omalla kohdallani, että vähemmällä liikuntamäärällä pystyn pitämään ruokamäärät kohtuullisina ja nälän kontrollissa, ja veren sokeriarvot tasaisina.
Ei sokerinen elämä ole mitenkään nautittavaa.
Liikunnan lisääminen auttaa moneen vaivaan, vaikkei varsinaisesti laihduttaisikaan. Mutta kyllä silloin pitäisi tietenkin pudottaa painoa, jos ylipaino aiheuttaa sairauksia. Eräs sairaalloisen ylipainoinen tuttavani laihdutti vasta, kun lääkäri sanoi suoraan, että tuolla määrällä ylipainoa kuolee viimeistään viisikymppisenä.