Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2018

22.06.2016 |

Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.

Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.

Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)

Kommentit (583)

301/583 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo123  Täällä tupakoiva... Mullakin tarkoitus lopettaa heti kun yrittäminen alkaa. Ei ole motivaatiota nyt lopettaa. Oon niin kauan kuumeillu vauvasta, että aattelin että jos se olis sitte helpompaa lopettaa kun yrittäminen alkaa.  

Mä en nyt oikein tiedä mitä tehdä, haluaisin että yrittäminen alkaisi Toukokuun alussa. Mutta olen ollut vasta vajaan vuoden tässä nykyisessä työpaikassa, ja en jotenkaan kehtaisi jäädä vielä äityyslomalla, niin en tiedä siiretäänkö me vielä vuodella... (miten malttaisin??) Tosin silloin raha tilannekkin olisi parempi, kun ei olisi autolainoja. En tiedä... Haluaisin jo niin kovasti, mutta en uskalla/kehtaa jäädä töistä pois . Onko muilla työpaikan kanssa niin ettei kehtaisi/uskalla jäädä pois?  ja kauan olette olleet nykyisissä työpaikoissa? 

Mulla oli vielä niin kuin hain nykyistä työpaikkaani, niin minulta kysyttiin haastattelussa (tiedän ei ole laillista) että olenko miettinyt lapsia. Silloin tietysti sanoin en ole, koska paikan halusin. .  Nyt olisi niin noloa jotenkin sanoa että jäisin pois...... tiedän kaiken lisäksi että paikalleni olisi vaikea löytää sijainen :/ niin ja vielä hankalampaa minusta jotenkin tekee se että olen koko firman ainoa nainen..

302/583 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein meinasi täälläkin paniikki iskee, kun ei keskustelua löytynytkään enää ekalta sivulta! 

Raskausvitamiineista - Foolihapon käytön aloittelin jokin aika sitten, kun sitä ei ainakaan oman ruokavalion kautta riittävästi saa. Muuten olen pyrkinyt sellaiseen perusterveelliseen syömiseen ja monipuolisuuteen, muuten arvelisin ruokavalion kautta saatavilla vitamiineilla pärjääväni. 

Kristalli kyseli suunnitelmista ennen raskautta: Itsellä nyt lähinnä aktiivista liikuntaa, jotta on sitten mahdollisimman hyvässä kunnossa, jos raskausaika koittaa. Muutaman kilonkin voisi saada karistettua ennen, niin voisi sitten paremmalla mielellä ottaa niitä raskauskiloja. :D Miehen kanssa on pohdittu, että tehtäisiin vielä jokunen reissu ihan kahden kesken. Sellaisia paikkoja, mihin ei sitten mahdollisesti vauvan kanssa tulisi ihan ensimmäiseksi lähdettyä. 

Itsellä alkaa pienoinen paniikki iskeä, kun aika menee niin vauhdilla ja vielä hetki sitten niin kaukaiselta tuntuneet aikataulusuunnitelmat alkaa ihan oikeasti olla todellisuutta! Yhtenä aamuna havahduin miettimään hyvin nukutun yön jälkeen, että pystyykö sitä enää ikinä nukkumaan kunnolla. :D Silti kuitenkin innostus on paniikkia suurempi ja mieskin alkaa olla aika täpinöissään. Tällä hetkellä menee viimeinen pillerilaatta ja sitä on jäljellä kaksi viikkoa, sitten toivotaan nopeasti tasaantuvaa kiertoa, koska kesäkuuhun ja suunniteltuun aloitukseen olisi nyt se pari kuukautta. :) 

Te, jotka olette jo pillerit lopettaneet, niin vaikuttiko jotenkin ihon kuntoon? Vähän nimittäin jännittää, että alkaako naama kukkia ja millaisessa mittakaavassa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/583 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko muilla työpaikan kanssa niin ettei kehtaisi/uskalla jäädä pois?  ja kauan olette olleet nykyisissä työpaikoissa?"

Mä oon ollut nykyisessä elokuusta asti ja voisin jäädä vaikka heti äippälomalle. Olen tosin päiväkodissa töissä eli naisvaltainen ala muutenkin. Tiedän tosin, että sijaista on todella vaikea saada (etsivät kolmisen kuukautta viimeksi ennen kuin löysivät), mutta ei ole mun ongelma. :D Mun mielestä näissä asioissa ei vain tarvitse ajatella ketään muuta kuin itseään, jokaisella on ihan oikeus jäädä äippälomalle, jos niin käy. Toki rahatilanteet ym. ovat sitten eri asia. Mutta kun eihän sitäkään ole sanottu, että heti tulisi raskaaksi.

"Te, jotka olette jo pillerit lopettaneet, niin vaikuttiko jotenkin ihon kuntoon?"

Mulla oli ennen pillereitä todella hyvä iho ja pillereiden aikana varsinkin. Lopettamisen jälkeen iho selvästi rasvoittuu helpommin (kiiltelee, mitä ei tehnyt ikinä pillereiden kanssa). Leukaan tuli rykelmä jotain punaisia läikkiä, jotka ei kuitenkaan ole finnejä (hormoninäppyjä ehkä), mutta ne saa peittoon. Leuassa muutenkin muutama finnin alku lähes koko ajan. Ehkä kolme tai neljä sellaista kunnon valkopääfinniä ilmestynyt koko aikana lopettamisen jälkeen. Aika helpolla pääsin, kun pelkäsin jotain hirveää aknea. :D

304/583 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta työpaikka-asiasta kans vielä: Jokin aika sitten kirjottelin pohtivani, että miten töissä pärjätään, jos jäisinkin äitiyslomalle, mistä löytyisi sijainen ja miten kaikki asiat muuttuu loman aikana. Nyt on aihetta tullut enemmän pyöriteltyä ja yritän suhtautua asiaan, kuten chem suhtautuu eli en ajattele ketään muuta kuin itseäni. Voisin itsekin jäädä pois vaikka heti! :) Olen myös naisvaltaisella alalla, joten äitiyslomille jääminen ei ole esimiehillekään mikään uusi juttu. Olen ollut nykyisessä työpaikassani pian kaksi vuotta ja paikka on vakituinen. Ainoa, mikä tässä jännittää on se, että miten sitten aikanaan sille esimiehelle kertoo. :D

305/583 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei meinaa toimia edes toi, että valitsee "suosituimmat" keskustelut etusivulta, näyttää keskusteluja vuodelta 2013! :D Mutta onneksi hakutoiminto ainakin toistaiseksi toimii!

Pepsimax kirjoitti:

Onko muilla työpaikan kanssa niin ettei kehtaisi/uskalla jäädä pois?  ja kauan olette olleet nykyisissä työpaikoissa?

Mulla on aika saman ajatukset kuin chem:llä. Oisin valmis jäämään äitiyslomalle vaikka heti! Olen ollut tässä työpaikassa nyt reilu kaksi vuotta. Tiedän kyllä, että mun tilalle olisi myös haastavaa saada uutta työntekijää mutta ei se tosiaan oo mun päänvaiva. Mä oon kohta kolmekymmentä ja vakaassa parisuhteessa, niin en kuitenkaan usko, että tulisi ihan täytenä yllätyksenä. Vaikka töissä mä kyllä osaan hämätä aika hyvin kun tulee puhe lapsista. Puhun hyvin ympäripyöreesti, että siiitten joskus vasta! :D Työkaverit myös tietää  etten ole mikään lässyttäjä lapsille, varsinkaan vieraille, vaan mua enemmänkin ärsyttää ja häiritsee jos pieniä lapsia kiljuu ja juoksee ympärillä. Tämähän ei nyt sitten tietenkään tarkoita sitä etten pitäisi lapsista tms! Mutta juuri esim. töissä en vaan jaksaisi kuunnella sitä kiljumista, tai vaikka täydessä bussissa! Voi olla, että sitten jos sen oman lapsen joskus saa, nämäkin ajatukset muuttuu :) Toivottavasti joku edes ymmärsi mitä yritän sanoa :D

Tällä viikolla pitäisi kuukautisten alkaa, tai viimeistään ensi viikon alkupuolella. Eilen juuri hieman juteltiin miehen kanssa, ja sanoin hänelle että ensi kuussa sitten "pannaan menemään" :D Hän oli vähän hämmentynyt kun sanoin, että ensi kuussa laskettu aika olisi silloin tammikuussa 2018 (hän kun toivoo sitä alkuvuoden vauvaa). En tiedä millaisella laskukaavalla hän oli laskenut mutta ilmeestä huomasi, että hieman taisi yllättyä :D Saa siis nähdä miten parin viikon päästä käy ;)

Vierailija
306/583 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut nykyisessä työpaikassani joulukuusta lähtien, toki minulla määräaikainen työsopimus syyskuun loppuun. Mutta en kokisi ongelmaksi jäädä näinkin pian pois, sillä menin lyhyen sairasloman sijaiseksi ja nyt tilanne on niin muuttunut, että töitä on siis ainakin syksyyn asti :) ja meillä on niin reilu esimies, että vaikka raskautuisinkin niin tuskin hän uutta sopimusta raskauden vuoksi jättäisi kirjoittamatta (eihän niin saakaan tehdä mutta valitettavan yleistä kyllä).

Hei onkohan noi "normivitamiinit" jotenki haitallisia sit raskautta ajatellen kun on kerran näitä raskausvitamiineja? En ole nimittäin vielä niitä vaihtanut kun ei olla puhuttu miehen kanssa tästä yrittämisestä kenellekkään! Haluaisin pitää sen ja mahdollisen raskautumisen salassa varmoihin aikoihin asti :)

Ja sekin vielä, että miten toimisitte itse: ollaan siis tässä säännöllisesti lapsen tekoa harjoiteltu kaikki sisään periaatteella ja ollaan pääsiäisenä lähdössä minun vanhempien kanssa mökille. Ei siinä, mutta kun perinne melkein on ottaa minttukaakaota siellä pääsiäisen aikan sekä muutama saunajuoma! Ja mulla pitäs menkat alkaa viikko pääsiäisen jälkeen, eli kannattaisko tikuttaa varalta ennen reissua? Vai meenkö ihan huoletta ja elän normisti saunajuomien yms kans?

Kun vanhemmat heti kyllä arvaa mistä on kysymys jos en mitään ota koko reissun aikana :D

Mää en tiiä miten noin tummennettuna saa nimen merkittyä mut pepsimax:lle tsemppiä kans tupakoinnin lopetukseen! Täällä ei oikein oo käyntiin vieläkään lähtenyt, nyt täytyy ottaa itseä niskasta kiinni!

307/583 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasiaan kommentoin kanssa täältä. Olen ollut monta vuotta samassa paikkaa töissä ja työ on vakituinen. Olen tavallaan esimiehen oikea käsi, eli hiukka hirvittää mitä tuo tuumaa, jos raskaudun :-O

Minulla on myös sellaisia työtehtäviä, joita en saa välttämättä raskaana ollessa tehdä, joten joutuisin heti alkuvaiheessa jo kertomaan asian pomolle.

Täälä ei edelleenkään oireita oviksista, eikä muustakaan. Pillereiden jälkeisestä vuodosta on kulunut 29 pvää

308/583 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun täällä on taas näin aktiivista keskustelua :)

Mulla ei ole mitään paineita työpaikan kanssa, oon ollut samassa paikassa töissä yli viisi vuotta, joista vakituisena reilu puolet tuosta. Molemmat pomot on tietoisia mun vauvakuumeesta, joten ne odottaa plussaa varmaan melkein yhtä paljon kuin minä :D Kaikille teille, jotka tuota asiaa pähkäilee, tahdon toivottaa tsempit! Ei kannata potea huonoa omaa tuntoa, olette jokainen äitiyslomanne ansainneet sitten kun sen aika on :)

Joopajoo123, yritysaikana normivitamiinit on iha ok, mutta foolihappoa pitäisi saada jo enemmän.. A-vitamiini taas on kiellettyjen listalla raskausaikana. Eli kannattaa kuikuilla vähän millainen vitamiinipurkki sulla on käytössä jo nyt. Tuosta pääsiäisenä juomisesta ei ole mitään haittaa! Jos raskaaksi tulet, niin tuossa kohtaa munasolu on vasta matkalla kiinnittymään tai kiinnittymässä kohdun seinämään. Testikään ei näytä mitään vielä tuossa kohtaa, eli sinuna vaan nauttisin pääsiäisestä ja hyvästä seurasta :)

Vierailija
309/583 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä siis tsekata noi vitamiinit mitä syön :) käytän monivitamiinia sekä c- ja d-vitamiinia ja tarvittaessa magnesiumia!

Noniin hyvä että voi huoleti olla pääsiäisenä! Tänään ja eilen ollu vähän oviksen oireita (womanlogin mukaan pitäis olla huomenna ovis) ja sunnuntaina ollaan viimeks vauvaa harjoiteltu, pitää varmaan huomenna vielä yks laukaus tehdä :D

Huomenna alkaa sit myös savuttomuus! Tupakat loppuu tänä iltana ja uutta askia en oo ostanut! Saa nähdä kuinka kiukkupussi oon! Onneksi mies ei polta ja työpaikkakin on savuton nii sen suhteen pitäis olla helppoa! Oon muutenkin loppuviikon töissä huomista lukuunottamatta niin jospa se savuton elämä lähtis käyntiin kivuttomasti :)

310/583 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo123, kannattaa ostaa stumppaa tähän kirja! Sain sen avulla helposti kerran lopetettua, oikeasti helposti. tyhmänä sorruin uudelleen. Mutta ajattelin alottaa sen lukemisen nyt uudelleen. Suosittelen! ja pokkarina kun ostaa niin ei montaa euroa maksa :)  Ja kyllä mäkin nauttisin vielä rauhassa pääsiäisestä, jos ei vielä halua puhua. 

Ehkä munkin vaan pitää ottaa asenne, että jokaiselle naiselle kuuluu äityysloma jos sitä "tarvitsee".  Ja koittaa ajatella vaan itseäni. Voi että kumpa yrittäminen alkaisi jo !

Olin niin onneissani kun huomasin että miehenikin oli jo lämmennyt vähän vauva ajatukselle. Kun sanoin että parin viikon päästä mulla loppuu pillerit ja resepti ja en mene enään uusimaan vaan ehkäsy jää nyt sit täysin sun vastuulle,   mies tokas siihen että ehkä me ei sitte enään tartteta mitään :)) 

311/583 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lopettanut tupakan polton noin vuosi sitten. Itse käytin (ja käytän silloin tällöin edelleen) nikotiinitabletteja. Itse en olisi ilman näitä selvinnyt. Toki moni haluaa olla käyttämättä mitään vieroitushoitoa ettei sitten jää siihen koukkuun, mutta mun mielestä paljon pienempi paha :)

Täällä oli aiemmin puhetta siitä, että miten "valmistautua" raskauteen ja vastaukset oli enemmän sellaisia terveellinen ruoka ja liikunta- tyylisiä, mutta onko teillä mitään "to do"- listaa? Eli siis sellaisia asioita joita haluaisitte tehdä ennen raskautta/vauvaa? Siis tyyliin joku matka puolison kanssa vielä kahdestaan, benji-hyppy tms? :)

Vierailija
312/583 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

luumu_ kirjoitti:

LanaBanana, kuulostaa niin tutulta toi, että mies on tarkkana aikatauluista! Meillä on ihan samanlainen tilanne! Itse voisin aloittaa yrityksen vaikka heti, mutta kun ollaan sovittu huhtikuun menkkojen jälkeen, niin siitä ei jousteta :D Paitsi ihmettelen kyllä, että vaikka mies noin tarkkana onkin, ei sitä kyllä ole haitannut nyt viime aikoina olla keskeyttämättä. Vaikeita noi miehetkin on välillä ymmärtää :D

Mihellä oli tarkoitus olla 3kk ilman alkoholia ja tupakka. Sen takia aloitus ens kuussa menkkojen jälkeen. Ovis varmaan kuukauden keskitienoilla. Huhh, en malta enää odottaa. 

Olen ostanut jo raskaustestejä, digitaalisia ovulaatiotestejä ja tavallisia liuskatestejä. Olen hullu, tiedän :D

To-do-listassa olit papa ja hammaslääkärikäynti. Papa oli eilen ja hammaslääkäri huomenna. Yleislääkäriin meen uudestaan käymään, koska ihottuma vaan pahenee. Ei muuta.

Vierailija
313/583 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on to do-listalla tarkoitus käydä hammaslääkärissä! Pitänee heti huomenna soitella, täällä kun ajan saanti voi venyä useamman kuukauden.

Tänne iski ilmeisesti jonkin sortin mahatauti, aamulla kun heräsin oli pää todella kipeä menin töihin kuitenkin. Päänsärky helpotti mutta etova olo tuli tilalle ja paheni vain, lähdin sitten kotiin kesken päivän ja sen jälkeen ollut ylävatsa kipeä, tulee aaltomaisina kivut ja maha löysällä (ei mikää juoksu ripuli,hyvin ehtii vessaan) :( ja oon nukkunut nyt 2 päiväunet jo, silloin ei satu mahaan, mutta heti kun herää, nousee ylös ja liikkuu niin silloin sattuu :(( jospa tää menis tässä tän päivän ja ens yön aikana ohi!

Oviskipuilua täällä ollut myös 3pvää! Saapa nähdä miten käy! Epätietoisuus ja odottaminen tuntuu niin pitkältä!!

Pepsimax: mulla on tuo stumppaa tähän- kirja ja oon sen kerran jo lukenu ilman mitään vaikutusta mut aloitin sen lukemisen eilen uudestaan! :) jospa nyt onnistuis!

314/583 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täällä 2018 vuodelle vauvasta haaveileva. Olen 23-vuotias ja mieheni kanssa yhtä pitänyt 7 vuotta. Naimisissa oloa tulee kesällä kaksi vuotta. Kovasti olen vauvakuumeillut ja vihdoin on se aika, että jätämme ehkäisyn pois kesän alussa. Vuoden alusta olen laihdutellut ylimääräisiä kiloja pois ja vielä olisi jäljellä 14 kg. Femibion ravintolisää olen alkanut juuri syömään. On tämä kyllä jännittävää, kohtahan se kesä jo on!

315/583 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi hammaslääkäri oliki hyvä! En olis ite tajunnu! Pitääkin soitella ja varailla tarkastukseen aikaa.

Hammaslääkärit vaan pelottaa mua ihan kauheesti, mulla on ihan hirvee kokemus lapsena ja siitä asti inhonnu käydä siellä. Ja tietenkin mulla on vähän ongelmia hampaiden kanssa ja mulle tulee reikiä tosi helposti.

Mutta mulla, tai meilläkään ei ole hirveästi mitään asioita mitä haluaisi tehdä ennen raskautta tai vauvaa. Mies haluaisi jonnekin reissuun vielä kahdestaan ja eiköhän me sellainen tossa kesälomalla toteuteta.

Nyt ne kauan odotetut huhtikuun kuukautiset alkoi. Näitähän mä odotin, mutta kyllä silti pikkasen masensi ettei taaskaan käynyt vahinkoa :D

Mulla on puhelimessa sovellus jonne merkkaan aina kuukautiset ja nyt viime kuussa merkkasin myös ovulaation kun sen kerta tikutin. Sovellus laskee sitten automaattisesti luteaalivaiheen keston ja mulla se oli nyt 12 päivää. En ollu tähän edes perehtynyt ennen kuin nyt, ja siis yleensä luteaalivaihe kestää 14 päivää ja jos tämä vaihe on liian lyhyt voi olla hankaluuksia raskautua. Nythän tää tietenkin lisää mun jo ennestään tuttua pelkoa ja tunnetta siitä etten raskautuisi helposti. Ja joo, tiedän kyllä että ihan turhaan mä näitä edes mietin vielä ja että 12 päivää on parempi kuin 8 päivää, mutta minkäs itselleen mahtaa. ÄH! :D

Vierailija
316/583 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

luumu_ kirjoitti:

Toi hammaslääkäri oliki hyvä! En olis ite tajunnu! Pitääkin soitella ja varailla tarkastukseen aikaa.

Hammaslääkärit vaan pelottaa mua ihan kauheesti, mulla on ihan hirvee kokemus lapsena ja siitä asti inhonnu käydä siellä. Ja tietenkin mulla on vähän ongelmia hampaiden kanssa ja mulle tulee reikiä tosi helposti.

Mutta mulla, tai meilläkään ei ole hirveästi mitään asioita mitä haluaisi tehdä ennen raskautta tai vauvaa. Mies haluaisi jonnekin reissuun vielä kahdestaan ja eiköhän me sellainen tossa kesälomalla toteuteta.

Nyt ne kauan odotetut huhtikuun kuukautiset alkoi. Näitähän mä odotin, mutta kyllä silti pikkasen masensi ettei taaskaan käynyt vahinkoa :D

Mulla on puhelimessa sovellus jonne merkkaan aina kuukautiset ja nyt viime kuussa merkkasin myös ovulaation kun sen kerta tikutin. Sovellus laskee sitten automaattisesti luteaalivaiheen keston ja mulla se oli nyt 12 päivää. En ollu tähän edes perehtynyt ennen kuin nyt, ja siis yleensä luteaalivaihe kestää 14 päivää ja jos tämä vaihe on liian lyhyt voi olla hankaluuksia raskautua. Nythän tää tietenkin lisää mun jo ennestään tuttua pelkoa ja tunnetta siitä etten raskautuisi helposti. Ja joo, tiedän kyllä että ihan turhaan mä näitä edes mietin vielä ja että 12 päivää on parempi kuin 8 päivää, mutta minkäs itselleen mahtaa. ÄH! :D

12 pv on super! Älä murehdi liikaa :) 10-16 pidetään normaalina. 

317/583 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LanaBanana, kiitti! :D Mäki vähän tutkin tota lisää ja tuskin tosiaan mulla on oikeasti mitään ongelmia tän asian kanssa. Mulla vaan on tapana "vähän" ylianalysoida ihan kaikkea ja tää vauvaprojektihan on ihan loistava tilanne miettiä näitä aivan turhia juttuja liikaa omassa mielessä :D

Vierailija
318/583 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Täällä vauvakuumeileva 25-vuotias... Mies on hyväksynyt vauvakuumeen ja on ehkä ottanut taktiikakseen että ei sano ei, mutta ei kyllääkään :D Itselläni on haaveissa vauva 2018. Olen asiantuntijana miesvaltaisella alalla ja ainoa mikä tässä pelottaa on se että tipahdan työpaikalla kelkasta täysin. Haluaisin kuitenkin kovin nauttia vauva-ajasta nyt nuorempana kun riittää energiaa vielä enemmän, uraa ehdin luoda kyllä myöhemmin. Onko muita saman ongelman kanssa kamppailevia?

319/583 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikki! Täällä 28-vuotias esikoissuunnitelmia tekevä nainen. Neljä vuotta tulee miehen kanssa pian mittariin (hänellä tytär edellisestä suhteesta) ja nyt todettiin että olisi aika siirtyä vauvahaaveilusta suunnitteluasteelle. Hormonaalinen ehkäisy jää viidentoista vuoden käytön jälkeen pois jahka liuska loppuu ja kesällä aletaan sitten toden teolla yrittämään. En ole koko ketjua vielä lukenut, mutta luen sitten paremmalla aikaa! :) Mukava päästä jakamaan ajatuksia, kun ei tuo mies jaksa ihan yhtälailla innostua kuten minä!

Vierailija
320/583 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille. :)

"ainoa mikä tässä pelottaa on se että tipahdan työpaikalla kelkasta täysin. Haluaisin kuitenkin kovin nauttia vauva-ajasta nyt nuorempana kun riittää energiaa vielä enemmän, uraa ehdin luoda kyllä myöhemmin. Onko muita saman ongelman kanssa kamppailevia?"

No siis joo, mä vähän tätä pelkään. Mun alalla ei nyt sinällään voi tipahtaa kelkasta, kun ala ei oikeastaan mene vauhdilla eteenpäin. Ja koska oon tosiaan päiväkodissa, niin siinähän samalla tulee treenattua kotona. :D Mutta oon siis lastentarhanope, niin lähinnä jännittää, että miten sitten enää osaa ottaa sellaista pedagogista otetta touhuun ja saa taas kiinni suunnitteluista, tavoitteista jne... Enemmän ehkä mua kuitenkin jännittää, että jos työkuviot ehtii muuttua ihan täysin: ne ihanat tutut työkaverit vaikka vaihtuu saatika että mun tuleva sijainen olisikin joku super ihana ja tehokas ja täydellinen ja sitten kaikki olis ihan suu mutrullaan, kun mä palaisin ja se lähtisi taas joskus. :D No joo, ihan typeriä ajatuksia miettiä jo nyt! Varsinkin, kun oon itsekin saanut töissä vaan hyvää palautetta ja koen olevani ihan tavallisen pidetty henkilö siinä missä muutkin.

Me muuten ostettiin nyt oma asunto sitten ♥ Kesällä muutto, en malttaisi odottaa! Katselin myös jotain vauvakomediahömppää telkusta ja mies sanoi, että pitäiskö huolestua, kun tollasia vaan katson. :D Totesin sitten vitsillä, että niin, voitashan me se vauva laittaa tulille vaikka tänä vuonna. Mies siinä virnuili itsekseen ja totesin sitten, että no ehkä ensi vuonna. Mies siihen, että katsotaan sitä sitten. Kyllä mä luulen, että se siitä lämpenee vielä ajatukselle. :) Vielä ehkä vitsin tasolla molemmin puolin, mutta kyllä se tästä. Mä jotenkin uskon, että miehelle tekee paljon se, kun päästään muuttamaan siihen omaan asuntoon ja saadaan se laitettua. Sitten on kaikki elämän isot palikat kunnossa.