Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2018

22.06.2016 |

Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.

Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.

Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)

Kommentit (583)

221/583 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja edelleen mainostan tätä fb ryhmää, jota siis en ole perustanut vielä, koska ryhmäläisiä olisi vain muutama. Olisikin siis kiva saada vielä pari ilmoittautujaa, niin saataisiin ryhmä pystyyn ja rullaamaan!

Ryhmä olisi siis salainen, eli kukaan ei voi nähdä että kuulut siihen, eikä sitä voi löytää hakukentän kautta etsimällä. Lähetä siis minulle sähköpostia osoitteeseen fbpallot@luukku.com ja lisään sinut ryhmään.

Vierailija
222/583 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu kovasti haleja ja osanotot, syksysi kuulostaa tosi raskaalta. Varmasti pelottaa myös tuleva menneen pohjalta, minuakin pelottaisi :( Toivottavasti kuitenkin pääsette yritykseen ja plussan puolelle pian! :)

Mulla on tänään lääkäri jossa pyydän apua näihin epäsäännöllisiin kiertoihini ja tiputteluvuotoon ennen menkkoja. Hermostuttaa, jos se ei ota tosissaan että tästä olisi haittaa perheenlisäysasioihin, vaikka haluan asian kuntoon myös itseni kannalta (1,5vk kestävät menkat ei oo kiva juttu). Sovimme miehen kanssa että menen sitten suoraan yksityiselle gynelle, jos tämä lääkäri ei laita asiaa eteenpäin tai ota tosissaan. Itsellä siis painaa ikä eikä sen vuoksi olisi aikaa vaan odotella ja yrittää puoltavuotta tai vuotta kun on selkeästi oireita potentiaalisesta ongelmasta. Pitäkää peukkuja :)

Selaisin muuten juuri pikkuisia vauvanvaatteita, Kapp Ahlilla näyttää olevan tosi nättejä vastasyntyneiden juttuja, ja etenkin poikien vaatteita. Se mitä tähän asti olen selaillut nettikauppoja on hieman harmittanut että pojille on tosi tylsää valikoimaa ja jäykät valikoimat (vaaleansinistä ja that's it). Pääsispä jo hypistelemään tarkemmin...

Mä tosiaan kaipaan ja odotan jo kovasti raskausaikaa ja äitiysvapaata vaikkei ole tikussa vielä plussaa, hoivavietti on kova (läheisistä huolehtiminen on aina ollut se mun juttuni). Oisin niin valmis jäämään töistä pois, kun uraa on luotu jo hyvän aikaa enkä koe muutenkaan olevani mikään uraohjus. Teen toki itselleni mielekästä työtä ja tiedän olevani hyvä siinä mitä teen, töissä menee hyvin, mutta mitä enemmän asiaa mietin, sitä vähäpätöisemmäksi koen työn merkityksen kun vertaan sitä perheen saamiseen. Mitenkäs muut, odotatteko innolla uutta elämänvaihetta? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/583 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun ootte ottanut porukkaan näin hyvin <3 Kiitos! Mukava päästä tännekin seuraamaan keskustelua. Mulla menee varmaan hetki kun opettelen ketä täällä on, ja pääsen perille siitä mikä on kenenkäkin tilanne. Onko täällä kuinka monta, jotka yrittävät ihan jo aktiivisesti saada vaavia alulle?

224/583 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan taas ihmiset! Kierukka on nyt poistettu. Luin kauhutarinoita poistosta julkisella puolella (tosiaan ne langat oli kadonnut eli ei ihan helppo homma) joten päädyin perumaan sen neuvola-ajan ja kävin yksityisellä poistossa alkuviikosta. Ihana vanhempi naishenkilö napsaisi sen pois alle minuutissa ja nipisti vaan vähän. Varoitteli kovasti että just nyt on ovulaatio, että jos vauvoja ei haluta niin pitäis olla tarkkana kuin porkkana. Nyt siis pitäis alkaa hommiin :D

Jotenkin en pidä tätä asiaa niin todellisena että ees miettisin mitään hankintoja vielä.. Tekis mieli kertoa about kaikille tästä vauvahankkeesta, mutta yritän malttaa olla hiljaa.

Oletteko lopettaneet jo vauvaa yritteässä alkoholin käytön kokonaan? Tässä helmi-maaliskuun aikana olis yhdet synttärit, tuparit ja jo joulukuussa sovitut random illanistujaiset, joissa totta kai suomalaiseen tapaan pitäisi juoda. Jos ootte jo absolutistilinjalla niin millä tekosyillä olette tilanteista selvinneet? Voisinhan muodon vuoksi ottaa yhden juoman käteeni ja hörppiä&hukata sen johonkin, mutta ei tunnu kivalta ajatukselta juoda yhtään. Vaikkei vauvaprojekti ole vielä edes niin pitkällä että voisi raskaustestiinkään tulla mitään näkyviin.

Haluisin myös tonne ryhmään, mutta pelkään että siellä on tuttuja ja mulla ei ole vielä mitään vauvaa mistä kertoa. :D

Vierailija
225/583 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mila_: Toivottavasti gyne on ymmärtäväinen! Kyllä hänen ainakin kuuluisi ymmärtää huoli myös vauvanhankintanäkökulmasta, naistentautien erikoislääkäri kun on. Ja onhan tuollainen tiputteluvuoto muutenkin tosi ärsyttävää! Pidän peukut pystyssä että saat ongelmaan toivomasi avun :)

Juukelis: Kiva kuulla että kireukan poisotto sujui suht kivuttomasti! Nyt ei muuta kun hommiin sitten kun oviskin on "bongattu" ;D Ja mitä tulee tuohon alkoholiin..sitten kun yritys todenteolla alkaa niin varmaan jätän aika lailla kokonaan pois. Ainahan voi sanoa että on jokin lääkekuuri päällä (esim antibiootti, jonka kanssa ei voi juoda) tai sitten ostaa holittoman kaljan/siiderin ja kaataa vaikka lasiin, eipä erotu niin joukosta :)

Vierailija
226/583 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kyllä alkoholia pienissä määrin. Kuitenkin yritystä takana "tosissaan" jo 8 kuukautta, niin kun ei voi olla satavarma onnistaako ollenkaan niin tuntuisi tyhmältä lopettaa kaikki ekstrakiva (viininjuonti, teenjuonti, ulkomaanmatkat, särkylääkkeet, juustot...). Oon kuitenkin tehnyt niin etten oviksen jälkeen oo enää juonut alkoholia, oottanut et alkaako menkat vai ei, etten siten tee vahingossakaan hallaa lapselle. Mun käsittääkseeni alkoholista nyt ei oo haittaa jos vaikka menkkojen aikaan lasillisen juo? :D Tietty liikakäyttö nyt on vaarallista ihan kelle tahansa. 

Vierailija
227/583 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempanneille. Lääkäri oli ihana ja ymmärtäväinen, laittoi lähetteen paikalliseen sairaalaan gynelle. En siis asu Suomessa ja täällä on vähän eri systeemi. Omalääkärini on ensisijainen kontaktini ja harvemmin joutuu erikoislääkärille asti, mutta hän ymmärsi hyvin huolen perheenhankinnan näkökulmasta. En oikein tiedä mitä stressasin, etteikö tämä tyyppi kuuntelisi, kun on ennenkin ollut tosi ihana tyyppi. Joten sairaalan kirjettä odotellessa, niin pääsen sitten sinne ultraan ja verikokeisiin. Alustavat verikokeet otettiin jo yrityksen alussa ja hormoneissa yms ei silloin näkynyt mitään poikkeavaa. Peukutellaan että kaikki on ok :)

Pieninyuu mäkin käytän alkoholia täysin samalla periaatteella, lasi silloin tällöin on ok, oviksen jälkeen ehkä hieman varon ettei tule otettua. Juustoista ja sushista en luovu ennenkuin on pakko! :D

Juukelis, ihana että kierukanpoisto meni hyvin. Itseä tuo kapistus (laitto ja poisto) pelottaa, joten on ihana kuulla onnistuneita toimenpidetarinoita! :)

228/583 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mila_ tosi kiva kuulla että oli ymmärtäväinen lääkäri! Olishan se tosi turhauttavaa yrittää ekaksi vuosi ja sitten saada kuulla että olisikin tarvinnut esim. jonkun lääkityksen tms. Hyvä se on saada hoidettua nuo asiat heti alta pois :)

Alkoholista Monet hoitoalan ihmiset sanovat ettei alkoholista ole haittaa ennen plussaa! Eli ei kannata liikaa rajoittaa elämäänsä ennen kuin on raskaana, sitä kun ei ikinä tiedä meneekö plussaamiseen kuukausi vai vuosi. Ja ovulaation jälkeen menee noin viikko ennen kuin alkio (vai mikälie solurykelmä on siinä vaiheessa) kiinnittyy kohtuun ja senkin jälkeen menee jonkin aikaa ennen kuin alkion ja äidin verenkierrot yhdistyvät. Eli voit Juukelis ihan rauhassa käydä noissa sovituissa riennoissa . Ja puhuitko muuten tuosta facebook ryhmästä? Kun siis nimenomaan kuumeiluryhmä sekin on (sähköpostiosoite on ehkä vähän harhaanjohtava :D ), ei ole vauvoja meillä vielä kenelläkään tulossa.

Ja muillekin tiedoksi, tuo facebookryhmä on nyt perustettu! Sitä ei tosiaan löydä hakemalla, joten laita minulle sähköpostia fbpallot@luukku.com niin lisään sinut ryhmään :)

229/583 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihmiset kommenteista alkoholiin(kin) liittyen. Ihanaa kun saa ns. Vertaistukea ja varmistelua omiin ajatuksiin muilta, jotka on samassa tilanteessa. Ehkä siis uskallan juoda muodon vuoksi sen yhden.

Mulla tuntuu menevän koko homma jo pakkomielteen puolelle. Mulla on siis tapana etten voi olla mistään vaan vähän kiinnostunut, vaan se on joko pakkomielteistä mielenkiintoa tai sit ei kiinnosta yhtään.

Eilen päädyin googlailusession lopuksi katsomaan vauvan mahahierontavideoita. Sitten tein kunnon siivouksen kaikkiin kosmetiikkatuotteisiini CosmEthics-sovelluksen avulla ja heivasin esim. alumiinia sisältävät dödöt ja formaldehydillä höystetyt shampoot mäkeen. Sitten kävin vielä ostamassa ibuprofeenin tilalle parasetamolipohjaisia särkylääkkeitä ja päätin myös aloittaa säännölliset ruokailuvälit (aiemmin ateriaväli ollut 4-28h eli ei mitään rotia). Onneksi maailma on täynnä sovelluksia jotka auttaa kaikessa. :D

Ps. Kikke89 laitoin viestiä tosta ryhmästä! Rohkaistuin.

230/583 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi tänne on tullut ihanasti viestejä kun en oo pariin päivään ehtinyt käymään. Tervetuloa Pieninyuu ja kovasti jaksamisia sinne! Täällä on yrittäjiä jo muutama, pari sivua jos kelaa taaksepäin niin löytyy lista, jossa on yrittäjät ja kuumeilijat aikajärjestyksessä. Tosin nyt listaa voisi jo päivitellä ainakin Juukelin ja teidän muutaman uuden kohdalla :)

Tosta alkoholiasiasta oon Kikke89n kanssa samaa mieltä. Turhaa rajoittaa elämäänsä jo yritysvaiheessa, kun on todettu, ettei alkoholi tuossa vaiheessa vielä vaikuta alkioon mitenkään (kun ei sitä tuossa kohtaa vielä ole). Eli hyvällä omalla tunnolla kannattaa lähteä noihin rientoihin ja juoda sen verran kuin mieli tekee. Kyllä sitä ehtii sitten raskaana ja imettäessä olla kuivin suin jo ihan riittävän kauan :D

Mila_, kiva kuulla, että lääkäri otti asian tosissaan ja kaikki lähtee rullaamaan. Toivottavasti syy selviää pian ja voitte yrittää vauvaa ilman ylimääräisiä huolia :)

Juukelis, nyt pääsette yrittämään! Onko ovis jo käytetty hyödyksi? Toivottavasti oot kahden viikon päästä meidän seuraava plussannut ;)

Ai nyt tuo faceryhmä olisi luotu! Luulen, että tulen sinne kuikuilemaan, mutta en kylläkään lopeta täällä forumilla käymistä, koska viihdyn täällä hyvin. Olen iloinen, että ollaan yhdessä saatu tästä näin kannustava ja lämminhenkinen keskustelu. Tänne on aina mukava tulla lukemaan toisten uusimmat kuulumiset ja höpötellä tai avautua itsekkin aiheesta kuin aiheesta :)

231/583 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä oon Syssy tästä meidän keskustelusta täälläkin, aion myös hääriä täällä koska tää ilmapiiri on vaan niin ihana. Oispa kaikki äidit (ja tulevat äidit) näin kannustavia toisiaan kohtaan.

Ovulaatiota on yritetty hyödyntää gynen suositusten mukaan joka toinen päivä ja rennolla fiiliksellä :) ei tässä muuten mitään, mutta luulen tuntevani heti jotain oireita. Joku mainisi metallin maun suussa täällä keskustelussa ja mulla on heti ekasta yrityskerrasta asti maistunu metalli suussa. Helkkarin pelottavaa tää yritysvaihe kun toivoo että tärppää heti mut samalla pelkää että mites jos se on nyt menoa heti!

Tosi outoa ajatella että kohta kehossa ei oo enää mitään ylimääräsiä hormoneja ja pelottaa ajatus normimenkoista. Tavalliset kuukautiset oon kokenu viimeksi joskus 16-vuotiaana ennenkun aloitin e-pillerit aknen hoitoon. Tää elämä on pelkkää jännittämistä.

232/583 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille ja pahoittelut, että kirjoittelussa on ollut vähän taukoa. Minulla on ollut todella kiire kouluhommien ja töiden kanssa. Lisäksi minulla oli ne babyshowerit järjestettävänä. Juhlat onnistuivat loistavasti ja kyllä siellä oma vauvakuume ampaisi taas aivan uusiin svääreihin :D

Toisaalta hyvä, että on ollut kiire, niin on saanut ajatukset pois "kuumeilusta". Yritys kun voidaan vasta aloittaa keväällä/kesällä, miehen työmatkojen ja mun kouluhommien takia. 

Tervetuloa uusille! ja pieninyuu, osanotot kokemistasi menetyksistä <3 En voi kuvitella, miten kovaa surua olet joutunut käymään läpi. Toivotaan parasta kuitenkin tästä eteenpäin! (meille kaikille!) 

Juukelis, Hyvä että kierukka on nyt irti! Nyt vaan sitten hommiin ;) Pidä meidät ajan tasalla kaikista oireista (kuvitelluistakin :D). Mä olen kanssa lukenut tuosta alkoholin käytöstä, että ei pitäisi olla vaaraksi ennen plussaa. Tässä oli selityksenä joku juttu, että ihan alkuvaiheessa äidin ja alkion verenkierrot eivät ole yhdistyneet. Mutta en ole varma, pitääkö tuo paikkansa. Itse en juo alkoholia ollenkaan (en toki ole absolutisti, eli saatan joskus harvoin ottaa puoli lasia viiniä) joten en ole tuota asiaa kauheasti miettinyt. Mutta kun vauvaa aletaan yrittämään, niin en varmaan ota puolta lasiakaan, koska en vaan koe tarvitsevani alkoholia :) Ja kaikki tutut ja vähemmän tutut tietävät suhteeni alkoholiin, eivätkä täten ihmettele, miksi en juo. Minulle pahempi ongelma onkin sitten kahvi,tee,lakritsi,salmiakki,juustot yms. :D En oikein tiedä, miten niiden kanssa pitäisi menetellä?  Pitäisikö lopettaa jo, kun alkaa yrittämään lasta? 

Kikke89, Mä kyllä voisin liittyä tuohon fb-ryhmään :) Laitoinkin jo sulle sähköpostia!

Hankinnoista, Mulla on kyllä nyt ihan kauhea tarve päästä kirpputorille ostamaan vauvanvaatteita. Mutta pelkään manaavani huonoa onnea :D. Mutta en vain pysty olemaan, pakko päästä edes katselemaan ja hipelöimään niitä. Ehkä suuntaankin kirpparille tänään ja vain KATSELEN ja tunnustelen niitä vaatteita... Mutten kuitenkaan osta mitään. 

233/583 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Uskaltaudun minäkin tänne joukkoon. :) Ollut kiva lueskella keskustelua.   Täälläkin haaveissa vauva. Ehkäisynä käytössä hormonikierukka, jonka poistoon on ajatuksissa varata aika loppuvuodelle 2017, josko vauva sitten ehtisi vuoden 2018 loppupuolella tulla maailmaan. :) Olen 25-vuotias, mieheni muutaman vuoden vanhempi. Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta, naimisissakin kohta 3v. Valmistuin 2v sitten, jonka jälkeen ollaan ostettu oma koti, pihalla ja kolmella makkarilla. :)  Olen vakituisessa työssä, kuten myös mieheni. Kaikinpuolin elämäntilanne siis hyvä ja pikkuhiljaa valmistaudutaan vanhemmuuteen. Lähipiirissä on pieniä lapsia, joita ollaan aktiivisesti oltu hoitamassa. Ollaan siis nähty lapsiperheen arkea. Hieman jännittää kuitenkin mitä kaikkia muutoksia se omaan elämään tuo. Tuttavapiirissä on myös lapsettomuutta, joten sekään puoli ei ole unohtunut. Eihän sitä lasta välttämättä niin vain tehdä..  Tällä hetkellä on vielä olo, että hetken voisin nauttia tästä vapaudesta, kuten nukkua vkl pitkään, käydä elokuvissa ja tehdä asioita joita pariskunnat tekevät. Tiedättekös, ollaan hetki vielä ihan vaan kahdestaan.. Kuumeilu on kuitenkin pikkuhiljaa kasvanut ja kasvanut.. Ehkäpä sitten marras-joulukuussa ehkäisy lopetetaan ja katsotaan mitä tapahtuu. :) 

Vierailija
234/583 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä oon iloinnut ensimmäisistä luomumenkoista ehkäisyrenkaan poiston jälkeen! Olin nimittäin lähes satavarma että mun kroppa ei pysty itsestään käynnistämään normaalia hormonitoimintaa, mut olin näköjään väärässä. Vähän sain toivoa siitäkin että aika varmasti pongasin ovulaation. Mitään muuta kivaa näissä luomu jutuissa ei olekkaan. Olin jo unohtanut miten pahasti naama voikaan kukkia ja miten epä seksikkääksi itsensä tuntee kun turpoaa metrin joka suuntaan. Noh, ehkä se taas tästä. Kesää ja yritystä siis odotellessa. 

Meidän koiralauma kasvaa tässä keväällä, mikä on sen puolesta ihan mahtavaa, ettei ole aikaa koko ajan miettiä vauvaa :D 

235/583 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa valua ensimmäinen ovulaatio vessanpönttöön kirjaimellisesti :( tosiaan kiltisti on vauvantekoa harjoiteltu joka toinen päivä ennen ovista ja sen jälkeen. Nyt on menossa neljäs päivä kierukan poistosta ja kolmas siitä kun munasolu virallisesti nipisti lujaa lähdön merkiksi.

Eilen tuli ihan pienenpientä veristä vuotoa (mitä oon myös aiemminkin ovuloidessa havainnut), mutta tänään vessassa käydessä on pönttöön lirissyt aina verta ja alavatsa on ihan superkipeä. Tuskinpa tuommoisen punaisen kosken kohinaan tarttuu sitkeinkään alkio.

Tervetuloa joukkoon Mymmeli92! Ymmärrän täysin myös noi ajatukset vapaudesta. Olin juuri melkein viikon lomalla tekemättä kirjaimellisesti mitään! Oon maannut sohvalla niin patalaiskana että selkääkin jo särkee ja makuuhaavat ei ole kaukana. Teidän tilanne kuulostaa oikein hyvältä :)

236/583 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja onnea jo plussanneille sekä yrityksen aloittaneille! :)

Kiva lueskella muiden mietteitä ja valmistautumista raskauteen ja vanhemmuuteen. Toivon mukaan omalla kohdalla yritys alkaisi n.puolen vuoden kuluttua ja siihen liittyen varasin ajan hammastarkastukseen. Itselleni on tärkeää varmistua,että suun terveys on kunnossa ennen raskautta,ettei sitten tarvitsisi raskauden aikana stressata siitä(kin). Olin odottanut,että aika menisi useamman kuukauden päähän,mutta sainkin sen jo parin viikon päähän. No ei se mitään!

Vierailija
237/583 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin ostamassa eilen sellaisen superkalliin clearbluen ovistestipaketin. TOn menkkakalenterin mukaan mikä mulla kännykässä on, niin oviksen paras päivä ois ollu eilen, mutta se testi näytti pelkkää tyhjää ympyrää... Tuntuu et mun elämä on ylipäätään yhtä tyhjää ympyrää :'D Veikkaan siis et ovis on mun kierrossa kai sit aikaisemmin, kuin silloin neljäntenätoista päivänä. Laitoin paketin tonne nyt odottelemaan ens kuuta sit, että voi alkaa tosissaan testailemaan milloinka se ovis sit oikeesti on :) Mut oli kyl kipee hinta, muistin et noi testipaketit maksaa sen 30€, mut eikä mitä 51€! Et kyllä harmittaa jos en saa ees ovispäivää selville nyt ens kierrossa!

Mut on kyl miettinyt, onko se mahdollista ettei ovuloi? Vaikka mulle menkat tuleekin aina säännöllisesti? KUn noi halvimmat ovistestit näytti mulle aina negaa, kun testailin joskus syksyllä. Oon pistänyt sen sen piikkiin et ne nyt vaan on huonoja testejä, mut aloin miettii et jos tääkin kallis testi antaa mulle negatiivista joka päivä ni jo on kumma!

238/583 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu, on ovuloimattomuus vissiin mahdollista, mutta mahdollista on myös se, että se hormonihuippu tulee ja menee niin nopeasti ettei sitä ehdi saada tikkuihin kiinni. Mutta jos alkaa huolettamaan niin kannattaahan siitäkin kysäistä, kun sen ilmeisesti pystyy kuitenkin suht helposti tutkimaan :)

Tiiu84, hyvä että hoidat tunnollisesti suuhygienia-asioita, neuvolatäditkin jaksaa siitä sitten muistutella :) Ja raskaudenkin aikana kuuluu käydä hammastarkastuksessa, ja se on ymmärtääkseni ilmainen raskaanaolevalle (ja ehkä jopa isälle? Itse kävin opiskelijaterveydenhuollossa silloin niin ei tullut otettua selvää).

Toivottavasti täälläkin keskustelu taas vilkastuu, facebookin puolella on hieman vilkkaampaa :) Mutta käy(dää)n kyllä täälläkin säännöllisesti lukemassa mitä ihmisille kuuluu!

239/583 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin nyt ajattelin uskaltautua kirjottamaan.

Tosiaan oon 23v. ja mies 25v. Ensimmäistä lasta olisi tarkotus alkaa yrittämään ensi talvena. Todennäkösesti joulu-helmikuun aikana, riippuen siitä mikä on häämatkakohde joulukuussa.

Häät on syyskuussa ja sit on molempien opinnot loppu. Toivottavasti sitten ois vaikka jo vakkarisoppari ainakin mulla.

Vauvakuume mulla on ollu jo tosi pitkään ja tuntuu että koko ajan pahenee. Mieskin vauvaa haluaa, mut koska haluaa olla sekä koko raskauden mun tukena että tietysti vauva-ajan Suomessa meijän kanssa, ei olla voitu aiemmin yritystä alottaa. (Mies lähtee noin viikon päästä saksaan viideksi kuulaudeksi opiskelemaan) Ja haluttiin mennä naimisiin kuitenki ennen lapsia ja koska unelmien häämatka olis Karibian risteily ja sen sais parhaiten joulukuulle no siksi tollanen aikaväli yrityksen alotukselle.

Ps. Laitoin viestiä siihen fb-ryhmään liittymisestä

240/583 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti keskustelu ei nyt täällä ihan tyrehdy fb-ryhmän perustamisen myötä. Pitänee sitä sitten itsekin sinne liittyä, jos juttelu täällä loppuu. Mielelläni vielä kuitenkin sinne yrityksen alkuun asti pysyisin anonyyminä :D

Tuli muuten mieleen, että ootteko käyny/ aiotteko käydä ennen yrityksen aloittamista gynellä? Mulla olis tarkoitus käydä ikään kuin tarkastuksessa ja samalla vois sit vähän yritys- ja raskausasioita jutella. Ens kuulle meinasin aikaa varailla. Itse yrittäminen meillä alkaa sitten heinäkuun alussa.