Vauva vuodelle 2018
Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.
Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.
Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)
Kommentit (583)
Heippa kaikki ja tervetuloa uudet! Aina mahtuu lisää porukkaa joukkoomme kuumeilevaan!
On kieltämättä ollut nyt lähiaikoina hiljaista, mistähän johtuu? Omalla kohdallani kuume on hieman hellittänyt, jostain syystä nyt kun neiti1v on alkanut nukkumaan kunnolla niin päivistäkin on tullut niin mukavaa aikaa (=en ole itse niin väsynyt) ettei toisen vauvan hankinta käy niin usein mielessä. Toisaalta syynä saattaa olla myös se, että joka viikko on ollut jotain mukavaa puuhailtavaa ja kesäkuu ja yrityksen aloittaminen lähenee kovaa vauhtia! Tuossa maalis-huhtikuussa ajattelin vaihtaa vitamiinit niihin raskausvitamiineihin niin on sit sitä floolihappoa kropassa jo valmiina tulevaa pientä varten :)
Kyllä sitä välillä ihmettelee että mihin sitä on taas ryhtymässä, kun tästä rankasta vauvavuodesta ei ole vielä montaa kuukautta aikaa. Mutta niin se kroppa ja pääkoppakin vaatii jo seuraavaa pientä masuun asustelemaan. Ollaan me naiset outoja!
Ja loppuun tietenkin mainostan sitä (salaista!) fb ryhmää, johon voi liittyä laittamalla sähköpostia osoitteeseen fbpallot@luukku.com. Musta tuntuu että siellä olisi helpompi olla aktiivisempi, kun siellä tulee muutenkin käytyä useamman kerran päivässä.
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Ehdottomasti mahtuu mukaan tähti! Tervetuloa! Meillä onkin ihan sama ajoitus vauvapuuhien suhteen :) Ja meillä kans olis haaveissa useampi lapsi jossain vaiheessa. Olisi niin ihanaa olla äitinä omalle lapsikatraalle, ja nähdä mies heidän isänään <3
Aloitin tosiaan vasta uudessa työpaikassa, joka on pitänyt minut todella kiireisenä. Luulin olevani tällä hetkellä suht maltillisella mielellä vauvakuumeeni kanssa, mutta mitä vielä! Yksinäisen lauantaipäivän kunniaksi innostuin sitten laatimaan listan kaikista vauvatavaroista ja vaatteista, jota oletan meidän tarvitsevan. Listailin myös vähän tavaroiden hintoja ja vaatteiden kappalemääriä. Että joo, kuume on ja kova!! :D
Oman kuumeilun lisäksi myös mies osaa näköjään yllättää. Se toi nimittäin ihan yllärinä mulle tässä yks päivä kaksi Vauva-lehteä kaupasta(!!!) Lisäksi huomaan, että hän on alkanut nyt ottamaan vauva-asiaa ihan oma-aloitteisesti puheeksi aina silloin tällöin. Ilmeisesti yrityksen läheneminen alkaa sielläkin suunnalla sitten konkretisoitumaan. Hyvä niin.
Meidän vauvaprojektin alkuun on tosiaan nyt se vajaa 5kk. Ekaa kertaa huomaan myös vähän jännittäväni sitä. Tähän mennessä fiilikset ovat olleet mallia "kuluispa aika nopeasti" ja "olispa jo heinäkuu". Nyt huomaan välillä myös miettiväni, että herranen aika, jos oikeasti olen puolen vuoden päästä raskaana! Miten paljon elämä sitten muuttuu ja se on sitten oikeesti ihan peruuttamatonta. Ja tämä ei siis tarkoita sitä, että en lasta haluaisi! Mutta varmaan tällaisten ajatusten pyörittely on ihan normaaliakin, kun lähestytään yritysajankohdan alkua.
Ihan mahtavaa, että jo kaksi tässä ryhmässä ollutta on raskautunut! Toivottavasti plussatuulia riittää ihan sinne vuoden viimeisimpään yrityksen aloittajaan asti :)
Hei
Täällä kans yks kroonista vauvakuumetta poteva yhden lapsen äiti terveppä terve.
Eli minä olen 26v sijaisuuksia tekevä lähihoitaja ja mieheni on 25v vakituisessa työssä. Asuntoa ollaan kateltu ja elämä on pikkuhiljaa alkanut pyöriä omalla painollaan eteenpäin.
Mieheni hieman vielä empii, mutta mun vauva kuume on jo "ostan pientä kivaa kirpparilta" vaiheessa. Alustavasti miehelle jo sopi että lopetan pillerit kesällä, mutta tässä on pillereiden kans ollu ongelmia niin heitin ne nurkkaan.
Vauvaa ei nyt aleta kuitenkaan tekemällä tekemään vaan olen ajatellut tutustua luonnolliseen ehkäisyyn.
Onko teillä kokemusta ovulaatioiden seuraamisesta? Mielestäni tämä olisi hyödyksi myös kun raskaus olisi ajankohtaista. Ehkä sitten kesällä.
Mullakin fiilikset vaihtelee nyt, kun yritysajankohta lähenee (syksy). Tähän asti oon ollut ihan varma asiasta ja malttamaton, mutta nyt kun mies selkeästi on mukana ja vakavissaan tän kanssa, niin tilanne tuntuu konkreettisemmalta. Ihan oikeasti ens vuonna voisin olla tähän aikaan raskaana. Onko tämä nyt oikea hetki, onko tämä sittenkin huono idea hankkia lapsi kesken opiskeluiden, kun rahaa ei muutenkaan ole paljon. Olenko kuitenkin liian nuori, enkö kykenekään tarjoamaan hyvää elämää. Vaikuttaako tämä opiskelumenestykseen tai työtilanteeseen negatiivisesti? Toisaalta tämä lienee normaalia pohtia tällaisia ennen yrittämistä, kuten joku tossa yllä sanoikin. Olisi ihanaa olla äiti ja nähdä oma mies isänä ja kaikkea ihanaa siihen liittyen. Mutta entä jos koenkin vauvan jälkeen hukkaavani itseni? Moni kuitenkin kokee synnytyksenjälkeistä masennustakin...
Eipä ole taas tullut vähään aikaan käytyä täällä, ihana nähdä niin monta uutta naamaa joukossa :)
Mulla seilaa fiilikset vähän vuoristorataa, ajattelin että tästä kierrosta tulee lyhyt kun alkoi ihme tiputteluvuotoa joskus kp23 tienoolla. Mulla on siis tiputellut 3-5pv ennen menkkoja nyt about vuoden, hommaa jopa tutkittiin mutta "kaikki ok". Nyt on tiputellut jo viikon, menkkoja ei kuulu, eikä kyllä edelleenkään hajua miksi tiputtelee ja huoli siitä että kaikki ei olekaan hyvin. :/ Buukkailinpa sitten lääkärin niin saan homman tsekattua, mutta ristiriitasin fiiliksin kohti kolmatta yrityskiertoa. Ärsyttää kun oma kroppa on niin sekaisin ettei tiedä missä mennään.
Tervetuloa kaikki uudet kuumeilijat!
Ilopitkästäitkusta, mä oon tehnyt samanlaista listaa pikkuhiljaa. Lista alkaa jo odotusajan äitiysvaatteista ja dopplerista ja siinä on kyllä kaikkea turhaakin, kuten vaikka imetyskoru :D Millaisen hinta-arvion sait kaiken kaikkiaan? Itse en ole uskaltanut sellaista vielä tehdä..
Mila_, toivottavasti kierrot tuosta tasoittuisivat ja tiputteluvuodot loppuisi.. Mulla tiputteli e-pillereiden kanssa usein tietyssä kohtaa kiertoa, nyt ei oo ainakaan vielä tiputellut ilman pillereitä onneksi. Mutta eipä oo menkkojakaan näkynyt, ties vaikka alkaisi tuolla tiputtelulla taas. Tsemppiä lääkäriin, tuuthan kertomaan miten käynti meni?
Ajattelin tehdä huomenna aamulla varmuuden vuoksi taas raskaustestin. Kohta joudun tilaamaan jo uusia testejä kun ensimmäiset viisi on tullut uitettua tämän pitkän kierron kanssa :D
Yrityksen aloittaneet vauvakuumeilijat:
Mila_: +30v/ya 12-16/1.lapsi
Syssy: 25v/ya 12-16/1.lapsi
Littlemama: 30v/ya 1-17/1.lapsi
Yrityksen aloittavat vauvakuumeilijat:
Juukelis: 25v/ya 2-17/1.lapsi
Naenne: 25v/ya 4-17/ 1.lapsi
Käyttäjä3976: 20v/ya 4-17/1.lapsi
Liila: 25v/ya kevät -17/1.lapsi
SweetPeaPeachy: 27v/ya kevät -17/1.lapsi
lillamyy: 22v/ya kevät-kesä -17/1.lapsi
Kikke89: 27v/ya alkukesä -17/ 2.lapsi
Kupliz: 22v/ya alkukesä -17/1.lapsi
LanaBanana 31v/ya 6-17/1.lapsi
Neppe: 26v/ya 6-17/1.lapsi
Ilopitkästäitkusta: 24v/ ya kesä -17/ 1.lapsi
Freya88: 28v/ya kesä -17/1.lapsi
Lyytikäinen: 26v/ya kesä -17/2.lapsi
tähti: 24v/ya 7-17/1.lapsi
Näsiä: 23v/ya syksy -17/1.lapsi
Omanelämänsäsankari: 22v/ya syksy -17/1.lapsi
Annimari: 23v/ya syksy -17/1.lapsi
vinchina: ya syksy -17/1.lapsi
Nuuk: 29v/ya -17/6.lapsi
Käyttäjä3959: ya -17/1.lapsi
holla@: 24v/ya -18/1.lapsi
Tintu: 20v/ya -18/1.lapsi
Tiiu84: 32v/ya -18/1.lapsi
Menninkäinen: 25v/ya syksy -18 / 1.lapsi
Plussanneet vauvakuumeilijat:
Netttteo: 27v/ya 11-16/1.lapsi/plussattu 1-17
Sustenpass79: 37v/ya 1-17/3.lapsi/plussattu 1-17
Nyt ois jonkunlainen päivitetty lista tehtynä! Muutama väli ei näemmä halunnut onnistua, mut ei mahda mitään. Onko kaikille ok, että laitoin meidät yrityksen aloittamis-järjestykseen? :)
Syssy, sain budjetiksi kaikille tavarahankinnoille n. 2500e. Tuosta summasta varmaan yli puolet menee yhdistelmävaunuihin ja turvakaukaloon. Lisäksi esim. vaunujen, turvakaukalon ja sängyn kohdalla valitsin hyvälaatuisen ja itseäni miellyttävän tuotteen hinnan. Halvemmallakin voi ehdottomasti päästä ja käytetyt tavarat ovat vielä asia erikseen! Vaatteita en tuohon laskenut (listasin vain kappalemääriä), sillä niiden hintaa on vähän vaikea ennustaa, kun jotain voi ostaa alesta ja jotain kirpparilta ym. :) Lisäksi listassa ei ollut esim. syöttötuolia, jota tarvitaan vasta sitten vähän myöhemmässä vaiheessa.
Mila_ ikävää tuo tiputtelu. Mulla oli kans joskus paljon nuorempana ihmeellistä tiputtelua menkkojen välissä. Kävin sillon lääkärissä, ja totesivat, että keltarauhashormonia oli niin vähän, että se ei riittäny pitämään vuotoa poissa. Kuulemma yleistä nuorilla tytöillä. Sain sillon e-pillerit ja problem solved. Nyt tiputtelua ei ole näkynyt, vaikka en oo hormonaalista ehkäisyä yli vuoteen käyttänyt.
Lyytikäinen, joo on kokemusta ovulaation bongaamisesta, ja uskaltaisin sanoa, että oon tullu siinä aika hyväksi, vaikka koskaan en oo ovistestillä asiaa varmentanu. Ihan valkovuodon koostumuksesta oon oppinut huomaamaan. Ja sit ovulaation jälkeen kipeytyy rinnat, mikä kestää menkkoihin asti. Oon kyllä superilonen, että oon oppinu kroppaani tämän verran tuntemaan. On varmasti hyötyä sitten kun päästään vauvapuuhiin :)
Syssy joo tuun raportoimaan, ties vaikka siitä ois muillekin apua. Mulla on siis ollut pillerit poissa yli 2v, mut noin vuosi sitten alko tämä 3-5pv ennen menkkoja rusehtava tiputtelu. En silloin siitä niin huolehtinut, mutta nyt kun halutaan perhettä päätin tsekkauttaa asian. Kävin syksyllä lääkärillä (yleis), joka sanoi että ei syytä huoleen ja otettiin verikokeet "ei ole mitään vikaa, olet kunnossa". Nyt kun sitten on ollut sen jälkeen 2-3 kiertoa joista 2 on yritystä, joista toinen oli friikin pitkä ja toinen tosi lyhyt, tajusin etten silloin edes kysynyt lääkäriltä että mitä minulta testattiin ja mitkä mun tulokset oli. Kaipa sen lääkärin pitäisi osata kertoa tarkemmin, ilman että potilas kysyy... Buukkasin nyt sit saman tien uuden käynnin, en halua miettiä tätä enää yhtään enempää kun asia vaan alkoi stressaamaan. :S
Syssyn tekemä lista näyttää hyvältä, meitä kuumeilijoita on jo ihan mukava määrä. :)
Ilopitkästäitkusta, mä en oo uskaltanu laskea mitään tarkkaa summaa, ettei ala kauhistuttaan ja kaduttaan. :D
Hankintalistaa tosin olen tehnyt ja pikkusen katsellut yhdistelmävaunuja ja turvakaukaloitakin netistä. Mieli tekis lähteä liikkeisiinkin vaunuja testaamaan, mutta ihan vielä en kehtaa. :D Imetyskorujakin olen katsellut, mutta listalle ne ei päätynyt, kun materiaalit on pääsääntöisesti sellaisia, mitkä ei omaan käyttöön sovi. :( Tosin muita koruja tilaillessani päädyin tilaamaan raskausajan napakorut. Perustelin sen sillä, ettei sitä sitten välttämättä enää myöhemmin muistaisi... :) Ovulaatio- ja raskaustestien ostoakin yhtenä päivänä suunnittelin, mutta sitten aloin miettimään niiden "parasta ennen"-päiväyksiä. Onko niissä yleensä kuinka pitkälle päiväystä? Esim. jos jotakin Clearbluen viikkonäyttöistä-raskaustestiä miettii?
Oon tässä viime aikoina huomannut miettiväni, että miten työpaikka selviää, jos jään äitiyslomalle. Varmaan liian tunnollinen työntekijä! :D Pakko vaan yrittää totuttautua ajatukseen, että äitiysloma-ajan töiden hoitaminen ei ole mun ongelma. :D
Ilopitkästäitkusta, ei tuo summa kovin pahalta mun korvaan edes kuulosta! Uutena ostetut tavarat voi myydä kun niille ei enää ole käyttöä ja osan tavaroista voi itsekkin ostaa käytettynä ja säästää. Olen pikkuhiljaa säästänyt jo rahaa vauvaa varten, nyt alkaa olla kasassa sen verran, että päästään muutamaan maksulliseen ultraan ja synnyttämään sairaalaan :D Seuraavaksi alan säästää noihin hankittaviin tavaroihin. Katsotaan nyt kuinka pitkälle ehdin jo säästää kunnes vauva ilmoittaa tulostaan :)
Mila_, yritä olla stressaamatta lääkärikäyntiin asti, vaikka se voikin olla helpommin sanottu kuin tehty :/ Oon jonkun verran lueskellut kaikkia vauvafoorumeita ja monella on ihan normaalia, että menkkoja ennen tiputtelee, eikä sille ole löydetty mitään syytä.. Tsemppiä lääkäriin!
Neppe, ainakin niissä mun raskauskeijulta tilaamissa testeissä oli n. 1,5 vuotta käyttöaikaa. Tosin ne oli ihan tavallisia testejä, eikä noita viikkonäytöllisiä.. Jos aloitatte yrittämisen kesällä, niin kyllä sä uskallat testit jo tilata ihan hyvällä omalla tunnolla ;)
Mulla on sama himo kuin Neppellä, että haluaisin mennä jo johonkin lastentavaraliikkeeseen testaamaan vaunuja ja niiden ominaisuuksia toisiinsa :D Onneksi olen tähän asti onnistunut olemaan menemättä, tuntisin varmaan itseni vähän hölmöksi siellä tässä kohtaa kun yritystä on takana pari kuukautta eikä vauvasta vielä tietoakaan :D
Kikke89, laitan sulle viestiä fb-ryhmästä! :)
Syssy kiitos, eiköhän siellä hyvin mene, pitää vaan tentata tarkemmin vastauksia ja vaatia että sekava kierto tutkitaan. Oli tässä yritys päällä tai ei, en halua 1,5vk kestäviä menkkoja jatkuvaksi riesaksi. Kiitos tsempistä <3
Ei muuten minunkaan korvaan Ilopitkästäitkusta tuo summa pahalta kuulosta, mahtuuhan siihen paljon kaikkea tarpeellistakin. Ja tietyt asiat pitää tietty hommata vaan kerran ja menevät sitten pikkukakkoselle kun/jos sen aika on. ;)
Hitsi haluaisin myös päästä jo hypistelemään tavaroita ja fiilistelemään raskautta, en ihan ajatellut että stressaisin yrittämistä jo näin pian. Mutta kun huolettaa, niin huolettaa. En oikein salli itselleni sitä tavarahypistelyä ennenkun on tikussa plussa. Kaikkein eniten odotan sisustuspuolta ja pienten vaatteiden hankintaa. Meillä on talo rempassa ja lastenhuone suunnitteilla, ja tuntuisi ihanalta suunnitella ko. huonetta kun olisi hieman konkreettisempaa tuo asukaspuolikin. :)
Nuuk: näin olen tosiaan ymmärtänyt, että kierron tasoittumisessa voi mennä aikaa. Toisaalta jostain luin että joillakin on se ”hedelmällisin aika” juuri pillereiden lopettamisen jälkeen. Pillerit kun on niin helppo ehkäisykeino...toisaalta jos siirtyy kondomeihin, niin voi olla että lapsi tulisi sattumoisin jo aiemmin, jos kortsu unohtuisi ;D Päätin nyt varata ajan vielä gynelle helmikuun loppuun perus tarkastukseen ja tiedustelen häneltä samalla onko hänellä vinkkiä miten kannattaisi toimia.
Ilopitkästäitkusta ja Näsiä: osaan niin samaistua! Meilläkin on yritys tarkoitus aloittaa kesän lopulla ja pääsääntöisesti tuntuu että aika matelee, mutta toisaalta ajatus siitä, että olisi raskaana jo ensi syksynä on ihan epätodellinen! Vähän myös luulen että kesän koittaessa todellisuus lyö vasten kasvoja ja se voi olla vähän pelottavaakin. Mutta onhan se ihan luonnollista, että nämä asiat myös mietityttävät, onhan sentään kyse isosta elämänmuutoksesta.
Puhuin tuossa miehen kanssa muutama päivä sitten ja huomasi kyllä hyvin tämän naisen ja miehen eron tässä vauvahaaveilussa. Hän jotenkin mieltää että vauvan tuloon (=syntymäään) on vielä piiiiitkä aika, eikä ollut ajatellut sitä että naista(minua) se koskettaa jo paljon aiemmin, koska raskaus vaikuttaa minuun niin paljon aiemmin ja etenkin henkisesti puoleen aivan eri tavalla jo ihan raskauden alkumetreillä.
Moikka, uskaltauduin nyt sit kirjoittelemaan tännekin! Olen ollut aktiivisempi tuolla vauvahaaveilijoissa, mutta nyt ajattelin sitten tännekin kirjoitella.
Olen nyt 21-vuotias ja esikoista tässä kovasti yritetään. Pillerit jäi pois kesäkuussa, ja aloitettiin yrittäminen. Raskauduin elokuussa, sain keskenmenon syyskuussa. Suru oli kova ja oli kyllä viime loppuvuosi ihan kamalaa aikaa. Heti alettiin yrittämään toista kertaa ja raskauduin lokakuussa, olin varovaisen iloinen. Keskenmeno tuli kuitenkin joulukuussa, ja oltiin ihan musertuneita. Nyt pidettiin sitten kolmen kuukauden paussi ja nyt yritetään taas, jokseenkin pelottaa ihan kamalasti mitä tapahtuu: Jos menkat alkaa, tulee suru, jos menkat ei ala tulee ahdistus.
Toiveenahan oli että meillä olisi vauva 2017 jouluna jo, mutta näin se elämä opettaa ettei ikinäkoskaan saa mitään toivoa ja haaveilla. Mä yritän olla täällä vähän vähemmän ankea, mut pikkuisen on jo positiivinen ote tästä touhusta alkanut hiipumaan, vaikkei vielä tietenkään saisi. Nyt alan jo henkisesti valmistautumaan siihen että vauva tulee vasta ensivuonna, jos silloinkaan.
Mäkin ajattelin nyt uskaltautua kirjoittamaan...
Oon 20v, mies 24v, ollaan oltu yhdessä kolme vuotta. Hormonikierukka poistettiin marraskuussa -15, ja lasta alettiin yrittämään tulee jos on tullakseen -periaatteella. Ensimmäinen olisi molemmille.
Aloitin syksyllä opiskelun uudessa oppilaitoksessa, mistä aiheutuva stressi ei ainakaan auta kierukan jäljiltä epäsäännölliseksi jäänyttä kiertoa :D häitäkin on suunniteltu reilu vuosi, mutta näillä näkymin ne tulee siirtymään vielä ainakin ensi kesälle mahdollisen tulevan muuton vuoksi.
Tilanne ei siis välttämättä ole tasaisin mahdollinen, mutta kovasti kaipaisin omaa pikku kääröä syliin ja aivan mahtavaa olisi nähdä tuo mies isänä - seurustelun alusta asti on mun vanhemmat kehuneet mulle salassa kuinka hyvä vävyehdokas on mun siskon lasten kanssa :D
Pieninyuu: Olen pahoillani, kuulostaa ihan älyttömän raskaalta syksyltä. Voin vain kuvitella miten suuri suru ja pelko tuollaisen koettemuksen jälkeen on. Niinhän se on, että vaikka on "nuori ja terve" niin ei kaikki asiat siti ole itsestään selvyyksiä :( joskus elämä potkii päähän oikein kunnolla ja pitää vaan jaksaa puskea eteenpäin ja uskoa että lopussa kiitos seisoo! Asioilla on tapana järjestyä, niin kliseiseltä kun se kuulostaakiin :)
Voi Pieninyuu, olen todella pahoillani puolestasi! Vauvan menettäminen on varmasti uskomattoman rankkaa, vaikka se tapahtuisi ensimmäisillä viikoilla. Ei auta yhtään vaikka tietää että suuri osa raskauksista keskeytyy, sitä aina kuitenkin ehtii toivoa ja miettiä tulevaa vauvan kanssa. Voimia siis sinulle ja toivotaan että saat seuraavan plussan nopeasti ja että se päättyy vasta vauvan syntymään :)
Hankinnoista... Me ostettiin käytännössä kaikki käytettynä, mutta laadusta tinkimättä. Nopeasti arvioituna yhdistelmävaunut, matkarattaat, turvakaukalo telakoineen ja sänky tulivat maksamaan alle 500e, ja tullaan käyttämään kyllä seuraavallakin lapsella jos sellainen meille siunaantuu. Eli jos se uudenkiiltävyys ei ole prioriteetti niin ei ne "pakolliset hankinnat" tule edes tuhatta euroa maksamaan. Toki kaikkeen saa törsättyä, ja mun paheena onkin vaatteitten ostaminen. Olisin varmaan meidän vaatteilla pukenut kokonaisen päiväkotiryhmän, mutta nekin on suurin osa ostettu käytettynä joten tilanne voisi olla pahempikin :D
Monet ovat nyt elelleet hiljaiseloa, kiinnostaisi tietää mitä kaikille "vanhemmillekin" kuumeilijoille kuuluu?
Heippa kaikille, vieläkö mahtuu mukaan?
Olen 24-vuotias nainen, ja haaveilen vauvasta vuodelle 2018. Olemme puhuneet mieheni kanssa, että lopetetaan ehkäisy heinäkuussa 2017, ja toivotaan kesävauvaa -18. Lapsi olisi molempien ensimmäinen. Olemme mieheni kanssa puhuttu lapsen hankkimisesta jo suhteemme alusta lähtien, ja nyt alkaa vauvakuume jo todella kuumotella. Minä olen alkanut jo suunnitella tulevaa raskautta ja perheen kasvua: miten ja missä vaiheessa kertoa läheisille, mitä ravintolisiä tarvitsen, millaiset vaunut haluan... Minun suurin haaveeni on olla kotiäiti lapsilleni, ja mieheni on yhtä mieltä siinä että hän elättää pääasiassa perheemme ja minä hoidan kodin ja lapset. Haaveissa siis useampi lapsi pienillä ikäeroilla, mutta jospa sitä saataisiin ensi edes yksi ;)