Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esikoistyttärellä alkoi vuoto, oletteko huomioineet asian jotenkin tyttären kanssa?

Vierailija
22.06.2016 |

Siis tyyliin kahden kesken "naisten kahveet" tai jotain kuva "naisten " kesken?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär on kohta 30 vuotta, siis pitäisikö ottaa asia nyt puheeksi öö?

Vierailija
22/31 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tyyliin kahden kesken "naisten kahveet" tai jotain kuva "naisten " kesken?

Minä vein 7 vuotta nuoremman pikkusiskoni kiinalaiseen (sai itse valita) sen kunniaksi, että hänellä alkoi kuukautiset :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärellä olisi 7 vuotta nuorempi sisko, pitäisikö vinkata, että kun ajankohtaiseksi tulee...

Vierailija
24/31 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että pitäis kutsua kotiinsa joku akkalauma kirkumaan, kuinka hienoa se naiseus onkaan. Hokea 11 v:lle, että tervetuloa naiseksi ja nyt voit saada vaikka omia lapsia.

Vieraat tuo lahjaksi sidekakkuja ja buranaa. Kahvipöydässä on tarjolla menkka-aiheinen kakku. Akat kittaa viiniä ja alkavat loppuillasta kiusallisesti halailla tätä uutta naiseksi vihittyä, joka jo siinä vaiheessa suunnittelee itsemurhaa.

Ai, että mä oon onnellinen, että oma äitini oli asiallinen tyyppi.

Vierailija
25/31 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka juhlistaa kun tyttärellä alkaa kuukautiset... juhlistatteko te kun pojalla tulee ensimmäinen siemensyöksy nukkuessa tms?

Menkat on aika rutosti vaikeempi ja inhottavampi juttu kun se että pikkumage alkaa tuottaa spermaa. Eiköhän nää munkkikahvit yms menkkojen kunniaks oo vähän myös sitä että yritetään saada ikävä asia (toki myös tärkeä) tuntumaan vähän kivemmalta. Oman tyttären kanssa juteltiin, käytiin syömässä ilman isää ja veljiä ja annoin isomman kk-rahan niin pääsi shoppailemaan kavereiden kanssa. Yritin tehdä tytön ylpeäksi siitä, että on kasvamassa terveeksi naiseksi, koska naiseus on hienoa ja siitä sietääkin olla ylpeä :)

Vaikea ja inhottava? Minun neljä tytärtäni ovat suhtautuneet kuukautisiin hyvin neutraalisti. Ne ovat osa elämää ja se siitä. Nähtävästi olen osannut puhua asiasta hyvin, naiseksi kasvaminenkaan ei tarvitse rohkaisua meillä.

Vierailija
26/31 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi vaikeaa ja inhottavaa olla. Itse vuosin kuin seula, vuosittaisia päiviä oli noin 5-7 kuussa. Vuoti oli todella runsasta, tuli suuria hyytyminen joukossa. Piti tarkkaan miettiä, mihin voi mennä, max 2 tuntia ja vessaan oli päästävä, vaikka käytin kaikkein suurimpia siteitä. Silti saattoi falskata, mustat housut oli ainoa mahdollinen vaate. Hb laski, oli noin 70. Maha oli muutamana päivänä kuussa todella kipeä. Eli kyllä se voi vaikeaa ja inhottavaa olla, asia ei ole vain pään sisässä.

Vierailija
27/31 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kun tulee teidän jutuista mieleen nämä uussuomalaiset ja vastaavat kamelikemelit, joilla tytär on vaimo ja vaihtokelpoista valuuttaa heti kun on ekat menkat.

Kyllä tytär on vähän muutakin kuin vuotava pimppi.

Vierailija
28/31 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Miksi niitä pitäis juhlistaa?

Vierailija
29/31 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mä sitten tein: juttelujen jälkeen lähdimme normisti kauppaan, kaksin tällä kertaa. Ostimme mm. lusää terveyssiteitä, niitä kun ei varastossa ollut kovinkaan paljon, kun ei ole ollut käyttäjää. Sitten vein tyttären kahvilaan. Sai ottaa mitä halusi. En puhunut mitään, miksi sinne menimme. Arvasi varmaan. Eli en paisutellut asiaa. Tytär taisi tykätä tuosta kahvilakäynnistä.

Joku täällä kertoi, että jos on tapana juhlia. Meidän perheessä näin on ollut, kaikenlaista on tullut juhlittua ainakin omalla porukalla. Huomaamme pienetkin päivät.

Vierailija
30/31 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain äidiltä halin, onnittelut (en kyllä ymmärrä miksi, menkat on perseestä) ja pari neuvoa. Tämä riitti hyvin, mutta jos tyttö haluaa kahvit/bileet niin anna mennä.

Vierailija
31/31 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kerroin mun äitipuolelle, että alkoi menkat, ja hän antoi mulle siteitä ja neuvoi, mistä kaapista niitä jatkossa löydän, ja puhui hyvin lämpimään sävyyn ja nimitti minua herttaisesti  X-neidiksi (x=mun etunimi), mikä tuntui minusta hyvälle. Olin astumassa aikuisen maailmaan. Kertoi, että menkat on hyvin luonnollinen juttu, kuuluu naiseksi kasvamiseen ja minusta on kehittymässä nainen, enkä ole enää pikku tyttö. Kaikki oli hienotunteista, lempeää ja huolehtivaista. Tiesin, että asia menisi myös isäni tietoon, mutta isä ei puhunut minulle mitään. Kerran hän antoi kipulääkettä, kun mahaan koski ihan hirveästi, ja uskon, että tiesi miksi, mutta ei kysellyt.

Minulle ei jäänyt menkoista minkäänlaista negatiivista asennetta, niin kuin kuulin myöhemmin joidenkin naisten kiroavan menkkojen olemassaoloa.

Nyt se aika on jo ohi, olen yli 60v.