Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini oli mennyt lupaamaan että osallistun hänen puolestaan yksiin juhliin

Vierailija
21.06.2016 |

Äitini on ulkomailla reissussa, kun eräs sukulainen täyttää 70 ja pitää juhlat. Minua ei oltu alunperin edes kutsuttu enkä odottanutkaan kutsua, koska en ole juurikaan ollut tekemisissä kyseisen sukulaisen kanssa (joskus lapsena olen viimeksi nähnyt). Äitini oli nyt sitten ilmoittanut, että ei itse pääse paikalle, mutta että minä menen hänen sijastaan. Olen aivan ihmeissäni ja aika vihainen. Olen ainoa lapsi ja perheetön, mutta siis aikuinen ihminen (yli 40). Mielestäni äidilläni ei ollut mitään oikeutta ilmoittaa minua hänen "edustajakseen", kuten hän asian ilmaisi. Juhlat ovat vielä eri kaupungissa ja keskellä lomaani. Voin tietysti ilmoittaa, että en tulekaan, mutta ärsyttää, kun joudun ottamaan yhteyttä tällaisen asian takia puolituntemattomaan sukulaiseen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täälläkin tulee vain alapeukkua. :/

Vierailija
2/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäättäisin menemättä, enkä edes ilmoittaisi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin minäkin menemättä mutta ilmottaisin etten ole tulossa.

Vierailija
4/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakoon äiti asian loppuun = ilmoittaa, että Sinä et saavu paikalle.

Vierailija
5/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä ilmoittaisit vieraille ihmisille, että et osallistu juhliin, joihin sua ei ole kutsuttu?

Vierailija
6/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäättäisin menemättä, enkä edes ilmoittaisi mitään.

Et arvaa, miten mieleni huojentui, kun ajattelin tuota mahdollisuutta. Se ei nimittäin tullut mieleenikään. Ainoa heikko kohta on ehkä se, että se sukulainen tai hänen sukulaisensa saattavat kysellä vielä, olenko tulossa, lähinnä tarjoilujen takia. Mutta kai tässä pitää vain jättää vastaamatta kaikkiin outoihin numeroihin lähiviikkoina. Ap.

Vierailija
7/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene, ja jos joku kyselee perään, niin ihmettele että ethän sinä ole ollut edes kutsuttu tai tietoinen koko juhlista. Ja jos sinulle yritetään sanoa että äitisi lupasi, niin jatkat ihmettelyä että Mitenkäs se silleen on mun puolesta luvannut, eipä oltu minulta kysytty mitään.

Vierailija
8/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä ilmoittaisit vieraille ihmisille, että et osallistu juhliin, joihin sua ei ole kutsuttu?

Äitini sanoi, että sieltä sukulaiselta on tulossa vielä kutsukorttikin. Hän oli ilmoittanut yhteystietoni. Olen tosin sanonut, että yhteystietojani ei saa antaa kysymättä lupaani, mutta kuulemma sukulaisten kohdalla hän ei tajunnut asiaa. Minulla on tietyt syyni, miksi en halua, että tällaiset kaukaisemmat sukulaiset tietävät asioitani tarkemmin. Ap.

Vierailija
9/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ilmoittaa edellisenä päivänä olevasi sairaana. Itse saattaisin mennä käväisemään juhlissa, mutta minulla on ihan ok suku vaikkei läheisiä ollakaan.

Vierailija
10/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot äidillesi, että hän saa itse ilmoittaa sukulaiselle, että et pääse. Keksikööt vaikka jonkun tekosyyn. Sanot, että itse et aio olla yhteydessä sinnepäin, koska asia ei sinulle kuulu.

Vierailija
11/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene, ja jos joku kyselee perään, niin ihmettele että ethän sinä ole ollut edes kutsuttu tai tietoinen koko juhlista. Ja jos sinulle yritetään sanoa että äitisi lupasi, niin jatkat ihmettelyä että Mitenkäs se silleen on mun puolesta luvannut, eipä oltu minulta kysytty mitään.

Minulle on siis tulossa kuulemma kutsu postitse sinne juhliin. Minua ei tosiaankaan huvittaisi vastata tällaiseen kutsuun mitenkään, mutta jos en vastaa, se tulkitaan varmaankin epäkohteliaisuudeksi. Ap.

Vierailija
12/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ilmoittaa edellisenä päivänä olevasi sairaana. Itse saattaisin mennä käväisemään juhlissa, mutta minulla on ihan ok suku vaikkei läheisiä ollakaan.

Ensin siis kiittäisin kutsusta ja ilmoittaisin, että olen tulossa, ja sitten peruisin? Menisi liian hankalaksi. etenkin kun en haluaisi sanoa niille ihmisille yhtään mitään. Ap.

Vierailija
13/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään mene, jos et halua. Äitisi voi puolestasi ilmoittaa, että tuli lupailtua liikoja.

Vierailija
14/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään mene, jos et halua. Äitisi voi puolestasi ilmoittaa, että tuli lupailtua liikoja.

Ainakaan en mene, mutta olen vain jo etukäteen ärsyyntynyt siitäkin, että nyt niillä sukulaisilla on yhteystietoni. Sieltä voidaan alkaa lähetellä kutsuja kaikkiin mahdollisiin pippaloihin, kun heillä on useampi lapsi ja lapsenlapsi ja usein kaikenlaisia juhlia. Puistattaa ajatuskin, että joudun sitten ilmoittelemaan, että kiitos mutta en nyt pääse tulemaan, kun tekisi mieli sanoa, että älkää vain toiste kutsuko minua mihinkään.

Nyt harmittaa niin paljon, että harkitsen ensimmäisen kerran rekisteröitymistä, että pääsen vuodattamaan tänne vielä klo 23 jälkeenkin. Heh. Ap.

Vierailija
15/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan en mene, mutta olen vain jo etukäteen ärsyyntynyt siitäkin, että nyt niillä sukulaisilla on yhteystietoni. Sieltä voidaan alkaa lähetellä kutsuja kaikkiin mahdollisiin pippaloihin, kun heillä on useampi lapsi ja lapsenlapsi ja usein kaikenlaisia juhlia. Puistattaa ajatuskin, että joudun sitten ilmoittelemaan, että kiitos mutta en nyt pääse tulemaan, kun tekisi mieli sanoa, että älkää vain toiste kutsuko minua mihinkään.

Nyt harmittaa niin paljon, että harkitsen ensimmäisen kerran rekisteröitymistä, että pääsen vuodattamaan tänne vielä klo 23 jälkeenkin. Heh. Ap.

Tuskin ne mitään kutsuja alkaa lähetellä, jos olet melkein tuntematon tyyppi. Älä mene ja anna äitisi hoitaa peruminen. Saat olla jatkossakin rauhassa.

Vierailija
16/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini sanoi, että sieltä sukulaiselta on tulossa vielä kutsukorttikin. Hän oli ilmoittanut yhteystietoni. Olen tosin sanonut, että yhteystietojani ei saa antaa kysymättä lupaani, mutta kuulemma sukulaisten kohdalla hän ei tajunnut asiaa. Minulla on tietyt syyni, miksi en halua, että tällaiset kaukaisemmat sukulaiset tietävät asioitani tarkemmin. Ap.

Jätät avaamatta ja laitat siihen kuoreen päälle: Vastaanottajaa ei tavoitettu. Ja pudotat lähimpään kirjelaatikkoon, mutta vasta 2-3 päivää ennen juhlaa. Homma kunnossa. Posti palauttaa kortin, mutta se on perillä vasta kun juhlat on ohi. Jos täti soittelee ja vastaat niin heti kun äkkäät kuka siellä on, tokaiset että "akku loppuu" ja katkaiset puhelun ja suljet puhelimen pieneksi hetkeksi. Jos toistuu, teet saman uudestaan.

Vierailija
17/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne mitään kutsuja alkaa lähetellä, jos olet melkein tuntematon tyyppi. Älä mene ja anna äitisi hoitaa peruminen. Saat olla jatkossakin rauhassa.

Täytyy tehdä noin, vaikka äitini todennäköisesti pitää sitä jonain kenkkuiluna ja heittäytyy marttyyriksi.

Nuo sukulaiset eivät ehkä pidä minua niin vieraana, koska he kuulemma kyselevät aina minusta. Mutkan kautta olen myös kuullut heidän juoruiluistaan, mikä on yksi syy siihen, etten välitä heidän juhlistaan. On tullut kurja mieli. Mitä tahansa kertoisin, he odottaisivat vain päästä jakamaan sitä eteenpäin. Tavallaan tällaisena etäisenä sukulaisena olen heille jonkinlainen mielenkiintoinen tapaus sinänsä, koska minusta voi kehitellä juttuja ilman, että olisin oikaisemassa niitä. Ap.

Vierailija
18/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, niille sukulaisille tämä asia saattaa olla yhtä kiusallinen kuin sinullekin. Eivät ehkä kehtaa olla lähettämättä kutsua sinulle, koska äitisi on sanonut sinun olevan hänen edustajansa ja että tulet juhliin. Ehkä hekin noituvat kotonaan, että hitto kun nyt on pakko kutsua se "Pirkko". Saattavat olla helpottuneitakin kun ilmoitat, etten pääse.

Itse vaan vastaisin, että kiitos kutsusta, mutta minulla on silloin menoa, josta äitini ei ole tietoinen. Tai älä vastaa mitään jos siltä tuntuu.

Vierailija
19/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätät avaamatta ja laitat siihen kuoreen päälle: Vastaanottajaa ei tavoitettu. Ja pudotat lähimpään kirjelaatikkoon, mutta vasta 2-3 päivää ennen juhlaa. Homma kunnossa. Posti palauttaa kortin, mutta se on perillä vasta kun juhlat on ohi. Jos täti soittelee ja vastaat niin heti kun äkkäät kuka siellä on, tokaiset että "akku loppuu" ja katkaiset puhelun ja suljet puhelimen pieneksi hetkeksi. Jos toistuu, teet saman uudestaan.

Heh :) En tosin usko, että kutsukortin kuoressa on lähettäjän osoitetta. Ap.

Vierailija
20/22 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, niille sukulaisille tämä asia saattaa olla yhtä kiusallinen kuin sinullekin. Eivät ehkä kehtaa olla lähettämättä kutsua sinulle, koska äitisi on sanonut sinun olevan hänen edustajansa ja että tulet juhliin. Ehkä hekin noituvat kotonaan, että hitto kun nyt on pakko kutsua se "Pirkko". Saattavat olla helpottuneitakin kun ilmoitat, etten pääse.

Itse vaan vastaisin, että kiitos kutsusta, mutta minulla on silloin menoa, josta äitini ei ole tietoinen. Tai älä vastaa mitään jos siltä tuntuu.

Mikään vaihtoehto ei nyt tunnu täydelliseltä, koska äitini pelasi tämän kuvion tällaiseksi. Miten hän voikin olla niin nolo? Hän on kuitenkin rakas äitini. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi