Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen lapsi voi leikkiä ulkona yksin tai kaverien kanssa ilman aikuista?

Vierailija
21.06.2016 |

Olettaen tietenkin, että piha on turvallinen eikä mikään moottoritien varsi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen ole mitään tiettyä ikää, kun kaikki lapset ovat niin omanlaisia. Sinun pitää tuntea lapsesi ja tietää koska se pärjää yksin.

Vierailija
2/6 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan annettu 6-vuotiaan leikkiä kavereiden kanssa kerrostalon pihalla. Käydään välillä kurkkimassa parvekkeelta, että pysyy pihassa. Yksin ei viihdy ulkona, mutta kavereiden kanssa kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan lapsesta, mutta mun mielestä sellainen about-sopiva alaikäraja on 5-6v.

Asumme kaupungissa kerrostalossa, varmaan aidatulla omakotitalon pihalla voivat pienemmätkin olla yksin, koska silloin tilanne on enemmän kuin lapset olisivat toisessa huoneessa. Mutta toisaalta mielestäni alle 5-6v:n ei ylipäätään ole hyvä olla kauhean kauan ilman aikuista.

Vierailija
4/6 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu luonteesta, ymmärtääkö että ei saa poistua pihasta ja tosiaan minkälainen asuinalue. Meillä 3.5v voi päästää esim etukäteen ulos kun olen pienemmän kanssa tulossa perässä. Myös voin antaa olla vaikka 20min kodin ympärillä, niin että voin ikkunasta tai ovelta tarkistaa missä on. Vastaa kun huudetaan. Saatan näin kesällä esim päästää ulos ja sania että kohta syömään. pysyy siinä pihamaalla ihan hyvin. Asutaan rivitalossa.

Vierailija
5/6 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pieninä lapsina leikimme kavereiden kanssa porukalla ilman jatkuvaa aikuisten valvontaa, tämä tapahtui 1980-luvulla. Leikimme jopa metsässä ja kiipeilimme puihin, talvella hiihtelimme noissa metsissä, asuimme pienessä kylässä keskellä korpea. Olimme ehkä ensimmäisellä luokalla tai nuorempiakin, olin ehkä 6-vuotias ja sitä vanhempana leikit jatkuivat luonnollisesti. Ja mieti, tuolloin ei ollut kellään kännyköitä! Oli vain lankapuhelin kotona sisällä, siis sellainen jota ei voinut ottaa mukaan, eikö kuulostakin uskomattomalta? Säilyimme kaikki hengissä silti, vaikka noilla seuduilla asusteli/asustelee karhuja ja susia ynnä muita PETOJA. M34

Vierailija
6/6 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pieninä lapsina leikimme kavereiden kanssa porukalla ilman jatkuvaa aikuisten valvontaa, tämä tapahtui 1980-luvulla. Leikimme jopa metsässä ja kiipeilimme puihin, talvella hiihtelimme noissa metsissä, asuimme pienessä kylässä keskellä korpea. Olimme ehkä ensimmäisellä luokalla tai nuorempiakin, olin ehkä 6-vuotias ja sitä vanhempana leikit jatkuivat luonnollisesti. Ja mieti, tuolloin ei ollut kellään kännyköitä! Oli vain lankapuhelin kotona sisällä, siis sellainen jota ei voinut ottaa mukaan, eikö kuulostakin uskomattomalta? Säilyimme kaikki hengissä silti, vaikka noilla seuduilla asusteli/asustelee karhuja ja susia ynnä muita PETOJA. M34

Itse olin ekaa kertaa yksin yön yli kotona seitsemän vuotiaana vuotta vanhemman kaverin kanssa. Tämä lähes 30 vuotta sitten. Tänään sitä rapsahtaisi lasu.