Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuristani kuuluu jatkuvasti lapsen itkua ja kuulin äidin uhkaavan lyödä lasta remmillä -mitä teen? :(

Vierailija
21.06.2016 |

Asun kerrostalossa, meillä on olematon äänieristys. Yläkerrassa asuu pariskunta, jolla on yksi taapero ja yksi vauva. Lapsen itkua olen kuullut useasti mutta lapsethan voivat itkeä monesta syystä. Nyt kumminkin kuulin äsken, kuinka äiti kiljui "lopeta se riehuminen tai saat remmistä" ja kiroili myös monta kertaa (saatana ja jumalauta ainakin). Itse järkytyin ihan hirveästi. Lapset voivat käydä hermoille mutta ei niitä pitäisi noin uhkailla.
Meillä menee siis keittiössä putkistot ja patterit jotenkin kummasti ja niitä pitkin kuulee tosi hyvin vähänkin kovemmat äänet.
Olenko vain puuttumatta asiaan? Ihan kamalaa lapsille ja tuli hirveän huono olo.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se oli ennenkin.

Vierailija
2/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy soittamassa ovikelloa ja kysy, onko siellä kaikki hyvin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko mennä käymään naapurin ovella ja varmistaa onko lapsilla kaikki hyvin?!

Kerro, että kuulit asunnollesi uhkaavaa käytöstä äidiltä ja huolestuit lasten puolesta.

Onko ap useinkin tuollaista menoa naapurissa?

Vierailija
4/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy soittamassa ovikelloa ja kysy, onko siellä kaikki hyvin?

Ehkä kerään rohkeuteni ja käyn...

Nämä samat naapurit aiheuttivat kyllä ennenkin päänvaivaa, mies oli viskellyt pari vuotta sitten naisen tavaroita pitkin rappukäytävää ilmeisesti riidan jälkeen ja yrittänyt viskata jotain myös naista kohti. Nainen istui rappukäytävässä itkemässä ja toinen naapuri oli soittanut poliisit. Toivon usein että he muuttaisivat pois, ennen heitä täällä oli paljon rauhallisempaa, vaikka eivät he tietenkään edes joka kuukausi aiheuta häiriötä, mutta silti.

Vierailija
5/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät tietenkin lapun alakerran ilmoitustauluun.

Vierailija
6/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaista useinkin, voithan tehdä lasun. Silloin ainakin jollaintapaa joku puuttuisi äidin käytökseen ja

lapsiparkojen elämään.

Vierailija
7/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samankaltaista menoa naapurissa ja tein lasun. Asiaan puututtiin melko pian.

Vierailija
8/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soittaisin poliisille. Sanoisin että lapsille huudetaan ja niitä uhkaillaan. Jos ovat ennenkin käyneet niin tuon soiton jälkeen saisivat varmasti sosiaalipuolelta apua. Tuntuvat tarvitsevan.

Vierailija
9/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollaista useinkin, voithan tehdä lasun. Silloin ainakin jollaintapaa joku puuttuisi äidin käytökseen ja

lapsiparkojen elämään.

En ole kuullut aikaisemmin.... nyt olen kesälomalla ja oltiin ilmeisesti molemmat keittiöissämme samaan aikaan kun noin hyvin kuului, muualta asunnosta voi toki kuulla ääniä mutta ei erota kyllä sanoja.

Vierailija
10/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kysymässä tarvitseeko sun tehdä lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
11/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on riehumisia ja fyysistä väkivaltaa taustalla, ei kannata lähteä ovella käymään. Soita vaikka nyt poliisiasemalle tai sosiaalivirastoon, ammattilainen osaa neuvoa miten toimia.

Vierailija
12/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siellä onneksi hiljeni..

Vierailija
13/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita silti. Lasten kehityksen vaarantava elinympäristö.

Vierailija
14/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, perun puheeni. Nyt ne lapset taas ulvoo ja äiti huutaa. En kestä, eka kesälomapäivä ja koko aamupäivä kuulunut tätä..

Vierailija
15/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.. ? Hiljaisuuskin voi olla pahanenteinen.

Selvitä nyt joka tapauksessa (vaikka kaupungin sosviraston nettisivulta) mitä tehdä jos toistuu, tai olet kohta samassa tilanteessa kuuntelemassa lapsen itkua ja aikuisen uhkailua. Jos jotain tapahtuu, koet takuulla olevasi vastuussa koska olet ollut tietoinen siitä ettei siellä (ehkä) kaikki ole kunnossa etkä tehnyt mitään.

Vierailija
16/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Ymmärrän, että tuollaisessa tilanteessa voi olla vaikea puuttua, mutta eivät ne lapset itsekään osaa itseään auttaa...

Vierailija
17/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerran ollut tuossa tilanteessa. 3 vuotta sitten. Yläkerrassa oli Joulun aikoihin lapsi (normaalisti ei ollut), joka itki 24/7. Olin itse lomalla ja hirveän ahdistunut. En vaan jotenkin osannut toimia. Vieläkin vaivaa minua tämä asia ihan hirveästi, ja toivon että olisin soittanut jonnekin tai tehnyt jotakin. Oli vielä Joulu, rauhan ja ilon aika, lasten juhla. Vieläkin ahdistaa.

Vierailija
18/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata puuttua ellet näe/kuule, että niitä lapsia hakataan. Ei uskottu lapsena koskaa hyvällä rauhottua. Sitte ku vanhemmat vähä ääntä nosti nii meni vasa perille, että tosiaa pitää rauhottua. Eikä meitä koskaan lyöty, vaikka välillä uhkailtiin. Eikä ole jäänyt tuosta traumojakaan. Turhan ilmoitukset poliisille ja lastensuojeluviranomaisille vie vain aikaa oikeista ongelmatilanteisa.

Vierailija
19/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt minne soittaa niin soitin hätäkeskukseen. Viimeinen pisara oli, kun kuuli äidin kiljuvan, että vauvalla on nälkä, vie sille maitoa (ilmeisesti kiljui toiselle alle kouluikäiselle) ja sitten kuului jotain astioiden paiskomista.

Asiallinen nainen sitten kyseli kaikenlaista (kuinka pitkään jatkunut, monta kertaa olen kuullut ja niin edelleen) ja sanoi että poliisit tulevat tarkistamaan asian. Meillä on rapussa ovikoodi mutta sanoin sen puhelimessa kun en halua mennä avaamaan itse ovea jottei minua yhdistetä tähän. Ei kai naapuri saa selville, että se olin minä, joka soitti? Vai tulevatkohan poliisit vielä itse kyselemään jotain minulta?

Vierailija
20/40 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tietysti ole nähnyt mitään, kuullut vain. Ja viime kerralla asia oli pariskunnan, ei lasten välinen ja en ollut paikalla, joten mitä silloin tapahtui tiedän vain kuulopuheista.