Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tottuuko kihomatoihin (voiko niiden kanssa elää)? Nimim. VÄSYNYT!!!!

Ei enää pyykkiä kiitos
21.06.2016 |

En enää jaksa (eikä kohta pyykkikonekaan) tätä tuloksetonta pyykkirumbaa. Meiltä ei kihikset lähde sitten millään ja haluaisin alkaa nauttia kesästä ennen kuin sekin on ohi.

Terveyskirjaston mukaan kihomatoihin ei liity muita oireita kuin peräaukon kutina. Olen sen valmis sietämään eikä ainakaan minulla mitenkään erityisen paljon kutise. Kutinaan ei kuole.

Mietin vain että toisaalta päätöksemme on ikävä niitä kohtaan, jotka haluavat madoista eroon, mutta nyt olen saanut tarpeekseni tästä turhasta matosodasta.

Onko tietoa voivatko oireet kuitenkin pahentua ajan saatossa?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te olette lääkkeet ottaneet kahteen kertaan?

Vierailija
2/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää provo!? Viimeksi kuullut noita olevan 20 vuotta sitten. Peset 90 asteessa! Onko teillä muita perheessä? Mistä olet moiset saanut????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

teoriassa kihomatokierre lakkaa kun sen elämänkierto estetään, eli älä uita sormea perseessä ja sen jälkeen suussa.

Vierailija
4/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petivaatteet, pehmot jne. kankainen saunaan vaikka monta vrk peräkkäin. Sitten kamat jätesäkkeihin ja imuroit ne. Pintojen pyyhkimiset, kynsien leikkaukset, lääkkeet jne. normit... kyllä ne vaan on hävitettävä! Kiitos.

Vierailija
5/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa ne lääkkkeet. Pelkällä pyykkäämisellä ne eivät lähde.

Meillä ei mitään erityisiä pyykkirumbia edes tehty, vaan lääkkeet naamaan vaan kahteen kertaan.

Vierailija
6/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lääkäriltä reseptillä saatavaa lääkettä ja sitten kunnon pesut, siis kaikki pestään väh. 60 ja ne mitä ei voida pakastetaan. Patjat imuroidaan ja viedään vaikka saunaan kuumentumaan. Kai tajuat, että ne madot vaan lisääntyy jne. rumasti sanottuna lopulta kakit matoja.

Vierailija
7/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lääkärist tujummat lääkkeet niiden häätöön. Onko sulla varmasti vielä matoja, vai kutina psyykkistä"jälkikutinaa" ?

Vierailija
8/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkää ysikympissä ja saunota. Pakasta pehmolelut tai saunota nekin. Jos on riski että tartunnan saanut on koskenut verhoihin niin myös ne. Kylppäritekstiilit saunotettava myös.

Minuutin saippuapesu aina vessakäynnin jälkeen ja pesu ennen kuin koskee käsillä kasvoja. Kynnet lyhyeksi. Ja koko perhe lääkittävä pyrvinillä x2, ei vain sairastunut!!!

T. Samassa rumbassa ollut

Vierailija
9/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrvin kuuri koko perheelle kaksi kertaa kahden viikon välein. Meillä ollut 2 kertaa ja molemmlla kerroilla lähti, eikä vuosiin takaisin tule.

Vierailija
10/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekuuri neljä kertaa peräkkäin 10-12 päivän välein.

Vierailija
11/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrviniä voi syödä useammankin satsin, esim. viikon välein 3 kertaa. Tällöin eri kehitysvaiheessa olevat munat/toukat eivät ehdi peräaukolle. Mitään haittaa tästä ei ole, sillä Pyrvin ei imeydy elimistöön. 

Käsipyyheet vessasta pois. Tilalle kertakäyttökäsipyyhkeet (sellaiset, mitä yleisissä vessoissa). Kylpypyyhkeet joka käytön jälkeen pyykkiin. Nukutaan pikkarit jalassa.

Vierailija
12/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et asialle mitään niin pysy tasan tarkkaan kotona perheesi kanssa.

Vierailija
13/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nähnyt matoja?

Luulin itse, että on matoja, koska kutina oli järkyttävää.

Pyrivinit söin, ei ollut apua. Laitoin sitten hydrokortisinia pesujen jälkeen "kutinakohtauksissa". Kutina on helpottanut.

Minulla on varmaan ihan vessapaperiärsytystä.

Vierailija
14/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet Pyrviniä käyttänyt ja varmistukset tehnyt ja matoja vaan tulee niin lääkäri antaa tujummat lääkkeet. Jos Pyrviniä käyttää väärin, voi madot sille tulla immuuniksi.

Itse veisin kuukaudeksi lasten lelut joita ei voi pestä/pakastaa kellariin tai säilöön johonkin. Munat voi odottaa leluissa odottamassa että pääsee elimistöön. Jos uusi tartunta tulee, olette uudessa kierrossa.

Madot kuolee oman elinkaaren jälkeen. Jos muna ei mene uudestaan elimistöön, loppuu kirous. Lääke tappaa madot ihmisessä. Uusinta lääkitys tappaa munista muuttuneet madot.

Mutta jos matoja vaan on niin joko ne sietää lääkkeen tai munia on jossain.

Siivoukseen riittää imurointi, huonetekstiilien vaihto ja niiden pesu. Sekä pintojen joihin kosketellaan siivoaminen rätillä ja tiskiaineella tai yleispesuaineella. Kunhan on perusteellinen!

Olen itse siivonnut paikat joihin lapset ylttää ja mihin koskevat, myös pleikka, telkkari, kaukosäätimet, kännykät kodin kiinteiden osien kuten valkokatkaisin, ovet/ikkunat, ovipielet lisänä.

Verhot on hyvä vaihtaa koska lapsi saattaa käydä ikkunalla ja munat tarttuneet yöunen aikaan sormiin jääneinä.

Kun vaihdat tekstiilejä tai siivoat pölyä niin varo, munatartunta tulee myös hengitysteiden kautta!

Eli ei puhuta siitä että syö sormiaaan joissa piilee munia vaan riittää että mato tekee munat sinne pyllyn ulkopuolelle ja leviää sänkyyn. Ne ovat pitkin sänkyä, unileluissa ja leviää pitkin kotia.

Madot tulevat jättämään munia päivälläkin pyllystä ulkopuolelle, kutinaa ei ehkä huomaa päivällä kuten illalla.

Lääkitys ei ole pakollinen, mutta yksi mato pelkästään tekee mahdottoman määrän munia. Ne eivät saa päästä kehoon.

Vierailija
15/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saatte ne aina uudelleen? Toisiltanne, koulusta, päiväkodista, tuttavilta...?

Vierailija
16/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hele sua ap! Ajattele edes lapsias, vaikka itse voisitkin elää matoperseenä haluatko lapsilles samaa?!

Vierailija
17/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen järkeä moisessa rumbassa, kun maahanmuuttajapäiväkodissa tai -koulussa on ihan varmasti perheitä, jotka ovat jo kotimaassaan tottuneet loisiin eivätkä edes tunnusta kantavansa matoja???

On niitä pahempiakin murheita tässä maailmassa kuin kihot!!!

Jotenkin sairasta, että terveyden tuhoavaa ylipainoa tai liikunnan puutetta ei kammoksuta, mutta jotku hemmetin madot saa ihmiset ihan paniikkiin ja pistämään koko huushollinsa ylösalaisin.

Olen 100% varma, että 10 vuoden päästä suomalaisetkaan eivät enää jaksa häätää kihomatoja. Niihin totutaan niin kuin maailmalla.

Vierailija
18/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on kans tehnyt pariin otteeseen mieli luovuttaa. Mutta meillä pätkii niin pahasti unta minulla ja kahdella lapsellani, etten halua ongelman pääsevän sille tasolle ollenkaan. Iso päiväkotiosasto ja koko ajan löytyy joltain. Tasaisin välein alkaa kutina meilläkin

Vierailija
19/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut madot nyt noin 8 vuotta. Häädän aina, kun alkaa kutista eli noin 4kk välein. Ennen pyrvin tehosi, nyt ei enää. Sain reseptin vermoxiin. Nyt oon ottanut sitä 2viikon välein parin kuukauden ajan. Aion neljä kuukautta syödä sitä, vaikka matoja ei tuntuisi olevan. Meillä on tosi siisti koti ja aika vähän tavaraa, ei verhoja, ei juuri mattojakaan. Kellään muulla perheessä ei matoja ole, vain minulla. En käsitä, miksi näin on. Jostain luin, että munat voivat elää nenän onkaloissa. Olenkin nyt vermox-kuurini aikana aloittanut säännölliset nenähuuhtelut. Josko pikkuhiljaa pääsisin eroon madoista. Mutta ap:n kysymykseen vastaus:ei totu. Minua kutina on kiusannut ihan joka kerta ja häätämisen hyväksi olen tehnyt kaikkeni.

Vierailija
20/36 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jännä kun olen monesti miettinyt. Mulla oli penskana matoja. Vuosia. Kutisi ( ei mitenkään järjettömästi mutta tajusin itsekin että oli matoja (kerran pyyhkiessä niitä pyöri siinä paperissa kun katsahdin löytyisikö kutinan syy)) mutta en ikinä kehdannut asiasta äidilleni kertoa. Jossain vaiheessa (teini-iän kynnyksellä) kutina loppui.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi