Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako tällä iällä edes yrittää tulla raskaaksi?

Vierailija
20.06.2016 |

Mä olen ollut nuoresta asti sitä mieltä, etten halua lapsia ja se päätös on pitänyt aina tähän saakka. Nyt on kuitenkin alkanut tuntua, että haluaisin ehkä kuitenkin yhden lapsen, mutta ikäni puolesta alkaa olla kiire ellei jo liian myöhästä. Olen siis 39v ja mies saman ikäinen. Miehen kanssa keskustelin tästä ns. vauvakuumeestani ja mieskin oli suostuvainen.

Toisaalta mietityttää miten sitä tässä iässä jaksaa pienen lapsen kanssa? Tai millä todennäköisyydellä edes enää tulisin raskaaksi, kun ikää nyt jo on enkä enää hedelmällisimmilläni.

Paljon myös miettinyt, miten lapsi sitoo, rajottaa elämää jne, mutta tästä huolimatta mä haluaisin vauvan, jos sattuisi vielä tärppäämään ja tulisin raskaaksi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mnä sain ainoan lapseni 39- v, ja olen ollut tosi onnellinen lapsestamme. Hyvin olen jaksanut vauvavuoden ( koliikki kyllä meinas viedä mehut), hiekkalaatikkovuodet yms. Olemme matkustelleet paljon lapsen kanssa, ja tehneet paljon asioita yhdessä. Nyt lapsi menee jo lukioon, ja on edelleen mukava ja avoin nuori.

Vierailija
2/23 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itsekin miettinyt... Ei kai mikään estä yrittämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esikoisen 41 -vuotiaana ja on ollut todella helppoa elämää hänen kanssaan.

Vierailija
4/23 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin ensimmäisestä yrityksestä ilman ehkäisyä raskaaksi 38 vuoden ikäisenä, joten onnistuu varmasti muillakin.

Vierailija
5/23 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janet Jackson on 50v ja raskaana. Yritä ihmeessä :) ties vaikka kerkeät toisenkin hankkia jos haluat

Vierailija
6/23 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipponen oli 56

Vierailija
7/23 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin 39-vuotiaana raskaaksi toisesta kierrosta.

Vierailija
8/23 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut nuoresta asti sitä mieltä, etten halua lapsia ja se päätös on pitänyt aina tähän saakka. Nyt on kuitenkin alkanut tuntua, että haluaisin ehkä kuitenkin yhden lapsen, mutta ikäni puolesta alkaa olla kiire ellei jo liian myöhästä. Olen siis 39v ja mies saman ikäinen. Miehen kanssa keskustelin tästä ns. vauvakuumeestani ja mieskin oli suostuvainen.

Toisaalta mietityttää miten sitä tässä iässä jaksaa pienen lapsen kanssa? Tai millä todennäköisyydellä edes enää tulisin raskaaksi, kun ikää nyt jo on enkä enää hedelmällisimmilläni.

Paljon myös miettinyt, miten lapsi sitoo, rajottaa elämää jne, mutta tästä huolimatta mä haluaisin vauvan, jos sattuisi vielä tärppäämään ja tulisin raskaaksi.

Itse tulin 43 v raskaaksi ihan luonnonmukaisella menetelmällä ilman mitään hokkuspokkus temppuja. Kyllä sitä jaksaa ja en ollut tiennytkään kuinka mahtavaa on seurata lapsen kehitystä ja erilailla järki päässä mitä olisi ollut nk hyvässä iässä saada lapsi. Onnea sulle, pidä mieli positiivisena. 

Vierailija
9/23 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti 26-vuotiaana kaksi vuotta raskaus alulle, että ihan fiksua mielestäni tuolla iällä on varautua myös odottelemaan. Eivät kaikki tule heti ensirykäisyllä raskaiksi, vaikka se joillain onnistuukin.

Vierailija
10/23 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain esikoisen 41 -vuotiaana ja on ollut todella helppoa elämää hänen kanssaan.

Kaikki jotka sanoo vauvan ja uhma-ikäisen kanssa olevan TODELLA helppoa valehtelee itselleen ja muille.

Vierailija
11/23 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-"Minä sain esikoisen 41 -vuotiaana ja on ollut todella helppoa elämää hänen kanssaan."

- - "Kaikki jotka sanoo vauvan ja uhma-ikäisen kanssa olevan TODELLA helppoa valehtelee itselleen ja muille"

-  -  - Ja kuinkan moneen persoonaan Sinä olet jakautunut? - Vai mikä oikeuttaa yleistyksesi koskemaan kaikkia.... ?

Vierailija
12/23 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kesti 26-vuotiaana kaksi vuotta raskaus alulle, että ihan fiksua mielestäni tuolla iällä on varautua myös odottelemaan. Eivät kaikki tule heti ensirykäisyllä raskaiksi, vaikka se joillain onnistuukin.

Meillä taas meni liki kolme vuotta, olin 23 siis kun ehkäisy jätettiin pois.

Jotkut on superhedelmällisiä vielä viisikymppisenäkin, osa taas joutuu odottamaan vuosia vaikka aloittaakin ns ajoissa. Ikävä vaan, että ennen ehkäisyn poisjättöä ei tiedä kumpaan ryhmään kuuluu.

Vierailija
13/23 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös aika vasta ollut jossain tutkimustuloksia, että naisen hedelmällisyys ei laskekaan ollenkaan niin nopeasti kuin on luultu, vaan se jopa nousee yli 40-vuotiaana ja on yhtä korkealla tasolla kuin 25-vuotiaalla. Joten eikun yrittämään! On ihan mahdollista saada lapsi luonnonmenetelmin niin kauan kun on kuukautiset. Suomen vanhin synnyttäjä on muistaakseni ollut 56-vuotias, itse tiedän naisen, joka tuli äidiksi 54-vuotiaana ja hänellä oli jo kuukautisetkin olleet jonkin aikaa pois. Meidän suvun vanhin äiti on 51-vuotias, oma mummoni sai kuopuksensa 46-vuotiaana ja äitini entinen työkaveri ainokaisensa 49-vuotiaana. Lestadiolaisperheissä on ihan tavallista saada lapsia vielä reilusti yli 40-vuotiaana.

Onnea yritykselle!

Vierailija
14/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka sanoo vauvan ja uhma-ikäisen kanssa olevan TODELLA helppoa valehtelee itselleen ja muille.

41- vuotiaalla on elämänkokemusta niin paljon, että lapsen koliikin ja uhman yms. ymmärtää kestävän vain lyhyen hetken elämästä. Silloin osaa nähdä asiat osana kokonaisuutta ja elämä lapsen kanssa voi oikeasti tuntua todella helpolta, vaikka hetkittäin haasteita olisi.

Vierailija
15/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janet Jackson on 50v ja raskaana. Yritä ihmeessä :) ties vaikka kerkeät toisenkin hankkia jos haluat

Ei ehkä luomuna ole raskaus alkanut.

Vierailija
16/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt ihan rauhassa asiaa vaikka kymmenisen vuotta ettet tee hätäisiä päätöksiä. Mitään kiirettä ei ole, saihan Antti Lindmanin rouva lapsen 54-vuotiaana.

Vierailija
17/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

41- vuotiaalla on elämänkokemusta niin paljon, että lapsen koliikin ja uhman yms. ymmärtää kestävän vain lyhyen hetken elämästä. Silloin osaa nähdä asiat osana kokonaisuutta ja elämä lapsen kanssa voi oikeasti tuntua todella helpolta, vaikka hetkittäin haasteita olisi.

Elämänkokemus auttaa monessa tilanteessa, mutta valitettavasti ei lisää hedelmällisyyttä.

Vierailija
18/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt ihan rauhassa asiaa vaikka kymmenisen vuotta ettet tee hätäisiä päätöksiä. Mitään kiirettä ei ole, saihan Antti Lindmanin rouva lapsen 54-vuotiaana.

Heh. Kiirettä nimenomaan on.

Vierailija
19/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, kumpaa katuisit myöhemmin enemmän. Sitä, että lapsi muuttaa elämääsi - ainakin hetkeksi vai sitä, että ette koskaan edes yrittäneet.

Hedelmällisyys voi takkuilla missä iässä vaan. "Iäkkäämpi" ensiodottaja pääsee melko hyvään raskauden seurantaan.

Vierailija
20/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, kumpaa katuisit myöhemmin enemmän. Sitä, että lapsi muuttaa elämääsi - ainakin hetkeksi vai sitä, että ette koskaan edes yrittäneet.

Hedelmällisyys voi takkuilla missä iässä vaan. "Iäkkäämpi" ensiodottaja pääsee melko hyvään raskauden seurantaan.

Viisaasti sanottu. Onko sinulla omaa kokemusta vastaavasta tilanteesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi