Miten hyvin (tai huonosti) noin 30v iho kiinteytyy laihduttaessa?
Mä olen 29v ja aloitin kuukausi sitten laihduttamisen ja painoa on lähtenyt nelisen kiloa, noin kilo viikossa. Olen jättänyt ns. huonot hiilarit pois, lisännyt kasviksia ja hyvää rasvaa ja tietysti myös kiinnittänyt huomiota annoskokoihin.
Alkujaan mulla oli ylipainoa 40kg, nyt siis vielä 36kg. Mietin, että miten hyvin iho kiinteytyy minun ikäiselläni, kun paino laskee? Entä voiko sitä edesauttaa jotenkin? Vai onko kirurgin veitsi ainoa vaihtoehto, kun ylipainoa on näin paljon?
Olen ymmärtänyt, että ainakin kuntosalilla pystyisi kiinteytymisen suhteen jotain tekemään, mutta minun on todella vaikea päästä salille. Se ehkä onnistuisi, että kävisin sen verran, jotta osaan tehdä liikkeet oikein, mutta useamman kerran viikossa ei vaan onnistu. Kotona varmaan voisi jotain liikkeitä tehdä, mutta onko niistä sama tai lähes sama hyöty kun käydessä salilla?
Ylimääräiset kilot ovat tulleet raskauksista sekä lasten kanssa valvomisesta ja tietysti myös liiallisesta syömisestä.
Kommentit (7)
Ei mikään liikunta auta _ihon_ kiinteytymiseen. Siihen kylläkin, että voit kasvattaa lihasta täyttämään mahdollisesti löysäksi jäänyttä ihoa. Tuskin kuitenkaan sen 40 kilon edestä.
Et voi etukäteen ennustaa joka tapauksessa miten sinun ihosi reagoi, se kun tosiaan on suurelta osin kiinni geeneistä ja siitä, kuinka kilot ovat jakautuneet/kuinka paljon jostakin kohden laihdut. On eri asia jos kaikki 40 kiloa on olleet mahassa ( = varmasti jää löysää nahkaa) kuin jos ne ovat olleet tasaisesti ympäri kehoa.
Itse olen laihduttanut 4kkssa 10 kg, olen 30v. Ei ole roikkuihoa jäänyt, mutta laihdutinkin pääasiassa normaalipainon sisällä ja onhan tuo ihan eri luokan laihdutus kuin 30kg. Liikuin paljon ja olin tarkka ruokavalion kanssa.
Hitaasti laihduttaen ja liikuntaa lisäten tai vähintään venytellen varmaan toimii parhaiten tuossa kiinteytymisessä? Tällainen mutu on valitettavasti parasta, mitä on tähän hätään tarjota.
Oisit miettinyt mitä suuhus laitat!
Minä laihdutin reilussa vuodessa 88 kg -> 60 kg. Ikää oli 31-32. Aluksi vatsa, reidet ja käsivarret olivat löysän oloiset. Pikkuhiljaa kiinteytyivät. Nyt ei roiku nahka, mutta en ole mikään timmi ja treenattu, vaan ihan tavallinen. En ole käynyt salilla, olen vain lenkkeillyt ja syönyt terveellisesti. Join paljon vettä, rasvasin ja kuivaharjasin ihoa. Uskon että kosteutettu iho palautuu paremmin kuin rutisevan kuiva, mutta eihän mikään voide ihmeitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Minä laihdutin reilussa vuodessa 88 kg -> 60 kg. Ikää oli 31-32. Aluksi vatsa, reidet ja käsivarret olivat löysän oloiset. Pikkuhiljaa kiinteytyivät. Nyt ei roiku nahka, mutta en ole mikään timmi ja treenattu, vaan ihan tavallinen. En ole käynyt salilla, olen vain lenkkeillyt ja syönyt terveellisesti. Join paljon vettä, rasvasin ja kuivaharjasin ihoa. Uskon että kosteutettu iho palautuu paremmin kuin rutisevan kuiva, mutta eihän mikään voide ihmeitä tee.
Juurikin tuo rasvaus ja kuivaharjaus voi auttaa asiaa, mutta pääasiassa riippuu henkilöstä eli geeneistä, kuten eka kommentoija sanoi.
Se riippuu geeneistä