Mitä mieltä olet nimestä Edla?
Mitä pidät? Tykkäätkö enemmän että lausutaan yhdellä vai kahdella eellä?
Kommentit (24)
Ihan kamala nimi... Miksi turha erikoisuuden tavoittelu?
Kuulostaa jodlaukselta. Eedla joodla jodole-ii-uu!
Ainoa kerta kun olen nimeen törmännyt on yksi Kaari Utrion kirja jossa Edla oli hieman yksinkertainen mutta estoton piika :)
Kuulostaa maitomerkki Arlan pikkusiskolta. Arla ja Edla, voisi olla syksyn uutuus protskurahka.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa maitomerkki Arlan pikkusiskolta. Arla ja Edla, voisi olla syksyn uutuus protskurahka.
Arla Eila Edla Edam.
Ihan nätti kirjoitettuna, mutta liian työläs lausua.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa kerta kun olen nimeen törmännyt on yksi Kaari Utrion kirja jossa Edla oli hieman yksinkertainen mutta estoton piika :)
Ja alapeukuttajalle tiedoksi: kirjan nimi on Rautalilja.
Hyvä nimi. Ollut joskus nimipäiväkalenterissakin, eli mahdollisuus viettää nimipäivää.
Kaunis nimi. Lausutaan tietysti Eedla.
Edla, se tulivuori Etna...vai Edna.. tulee mieleen. Hieman jännä soundi, joutuu lausumaan niin kuin olis ärrävika;kieli tuntuu kankealta 😀
Isoäitini isoäiti, syntynyt 1850-luvulla. KAunis nimi - olen aina tykännyt.
Minä pidän. Mieheni sukulainen oli Edla, ihastuin nimeen kun anoppi puhui suvun historiasta ja nimi tuli esille.
Lausutaan Eedla. Meillä suvussa ollut monellakin, viiimeksi serkuntyttö sai tuon nimen vuonna 2014. MInusta kaunis nimi ja lausuttuna kuullostaa samalta kuin ruotsinkielinen ädel eli jalo monikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamala nimi... Miksi turha erikoisuuden tavoittelu?
Edla on vanha nimi. Olishan se tietysti kiva jos voitais kaikki olla Sofioita ja Annoja ja mitä niitä trendinimiä nyt onkaan, Olivia? Ettei vaan kukaan vaikuta vahingossakaan "tavoittelevansa erikoisuutta". Ollaan kaikki samaa massaa vaan niin ei tuu kellekkään paha mieli. Kaikki nimet ei tietty kuulosta kaikkien korvaan superkivalta, mutta nyt oli kyllä ontuvat perustelut, varsinkaan kun kyse ei ole mistään Jassiinasta ja muista väännöksistä.
Edla Kojonkoski oli erään oppilaitoksen pitkäaikainen johtaja. Sieltä tuon nimen kuulin. Kiva nimi. Itse kyllä suosin enempi kotimaisia nimiä, mutta Edla on siis kiva nimi.
Jodlaus tulee ensimmäisenä mieleen myös. Toisaalta tuota -dla päätettä voi soveltaa moneen nimeen ja saa kivan uudisnimen. Kadla, Nedla, Idla, Madla, Bedla, Sodla ja kaiken voi lausua vokaalit pitkänä.
Edla jos siitä saadaan ädel, niin eikö myös Möbel ? Ja lempparina kävis Dödö.
Ekana tuli mieleen juustonimet ja jodlaus, kuten näköjään muutamille muillekin. En nyt sitten tiedä haluaisinko sellaiset mielleyhtymät oman lapseni nimeen.
Edla on nimenä vielä ihan jees, mutta jos se lausutaan Eedla, se kuulostaa todella huvittavalta. Ja sitä saisi lapsi sitten olla korjaamassa koko ajan, sillä oletus on että sanat lausutaan suomeksi kuten ne kirjoitetaan.
Eetla, perinteinen mummonimi. Mutta älä anna sen häiritä, nätti nimi se on.