Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa päättää haluanko lapsia

Vierailija
29.01.2026 |

Iän puolesta viimeiset hetket alkavat olla käsillä, kun olen jo 34. Mies samaa ikäluokkaa. En vaan osaa päättää haluanko lapsia.

Meillä on periaatteessa kaikki kunnossa. On talo, autot ja vakityöt. Aina ajattelin, että lapsia tulisi "sitten joskus", mutta nyt on se "joskus" enkä silti tiedä. Jos jonain päivänä haaveilenkin lapsista, sen vesittää tehokkaasti yleensä jonkun kaverin valitus omistaan.

Mies on sanonut haluavansa lapsia, mutta ei hänkään osaa sanoa milloin niitä tahtoisi eikä ota asiaa yleensä oma-aloitteisesti puheeksi. 

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että se ei ole sinulle kutsumus.

Vierailija
2/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aivan sama tilanne, minä tosi jo ensi kuussa 36. Voi olla, että luonto on jo päättänyt puolestani että lapsia ei tule, vaikka heti alettaisiin yrittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se auta kuin päättää, ja elää kunnialla lopputuloksen kanssa. Tuossa iässä on jo niin vakiintunut omaan elämäänsä, että kynnys "sotkea" sitä nousee lähes ylitsepääsettömäksi. Painiskelen saman asian kanssa, aina olen ajatellut että lapsen haluaisin, mutta hetki ei tunnu koskaan hyvältä. Pitäisi vain uskaltaa uskaltaa. 

Vierailija
4/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tulevaisuuttasi 10-20 vuoden päähän. Haluatko kokea lapsiperhe-elämän ja aikuisia lapsia, vai elää kahdestaan miehesi kanssa?

Vierailija
5/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä provo-keskustelun aloituksia. Halutaan velat ja lapsiperheet vastakkain.

ÄLKÄÄ lähtekö näihin provo-aloituksiin mukaan.

Jokainen tekee noin henkilökohtaisen päätöksen itse!

Vierailija
6/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hankkii ne sitten seuraavan vaimon kanssa.

Vierailija
7/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista voi kasvattaa sellaisia kuin haluaa. Suosittelen menestyjiä, ei luusereita. Heti kolmevuotiaana pianokouluun ja Dostojevskin tuotanto satukirjaksi.

Vierailija
8/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin et osaa päättää haluatko, ei kannata edes yrittää. Jos päätät haluta ja tulet raskaaksi ja saat elävän lapsen, et voi perua sitä.

Vierailija
9/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se varmaan on. Jos haluaisi lapsia juuri minun kanssani, varmaan tekisi asialle jotain.

T. Ap

Vierailija
10/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on näitä provo-keskustelun aloituksia. Halutaan velat ja lapsiperheet vastakkain.

ÄLKÄÄ lähtekö näihin provo-aloituksiin mukaan.

Jokainen tekee noin henkilökohtaisen päätöksen itse!

Useimmilla riittää järki tekemään päätöksen itse, vaikka kysyisi muilta neuvoa. 

Vierailija
11/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsista voi kasvattaa sellaisia kuin haluaa. Suosittelen menestyjiä, ei luusereita. Heti kolmevuotiaana pianokouluun ja Dostojevskin tuotanto satukirjaksi.

Niin kuin sinut ja sinun lapsesi?

Vierailija
12/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että se ei ole sinulle kutsumus.

Aika harvalle ne lapset on kutsumus. Monet kipuilee näiden kysymysten kanssa, nekin ketkä lopulta päätyvät hankkimaan lapsia 

Vierailija
13/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samaa. Ja päälle ajatus, etten ole valmis kantamaan vastuuta. Ihan kuin en olisi aikuiseksi koskaan kasvanutkaan. Että miten sitä sitten pärjää, kun pitää vielä pienestä ihmisestä huolehtia! Sitten sain burnoutin, pääsin terapiaan ja kas, löytyi posttraumaattinen stressihäiriö. Turvaton lapsuus ja jouduin kantamaan vastuuta aivan liian nuorena, joten en koskaan saanut perusturvan tunnetta ja siksi olo on kuin keskenkasvuisella. Eli kyllä se tunne kertoo, jos jokin on vinossa!

Vierailija
14/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus nopeuttaa vanhenemista. Lasten hankkiminen on luonnollista ja hauskaa ja se kuuluu elämään. 

Älä mieti liikaa, koska lasten hankkiminen vie itsessään asiaa eteenpäin. Muutosta ei tarvitse pelätä, koska se etenee luonnollisesti ilman suuria ongelmia.

Vierailija
15/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko varmasti haluat, että me päätetään sun puolesta?

Vierailija
16/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten? Lapsen hankintaa pitääkin puntaroida tarkasti. Tuollaiset passiivisagressiiviset kommentit ovat aivan naurettavia ja hyödyttömiä. Olet varmaan itse joku mamma joka on vääntänyt kakaroita koska niin kuuluu tehdä ja nyt v ittuilet muille naisille. 

Vierailija
17/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko varmasti haluat, että me päätetään sun puolesta?

En tietenkään! Halusin keskustelua aiheesta ja ilahduttavasti täällä onkin ollut muutama pohdiskelevampi kommentti. -Ap

Vierailija
18/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin et osaa päättää haluatko, ei kannata edes yrittää. Jos päätät haluta ja tulet raskaaksi ja saat elävän lapsen, et voi perua sitä.

Ei kai sitä kukaan yritäkkään, ennen kun on päättänyt haluavansa. Typerä kommentti. Harva on 100% varma ja täysin valmis kun alkavat yrittämään. Muuten olisikin vauvat aika harvassa. Jotkut ei edes yritä ja saavat vahingossa ja ovat onnellisia. 

Vierailija
19/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei kannata hankkia jos ei ole täysin varma. Olen nähnyt useamman elämänsä pilanneen naisen, jotka lisääntyivät ulkopuolisen paineen vuoksi.

Vierailija
20/99 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa päättää silloin ei pidä tehdä lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi