Jumalavita, mä lähdin ilman meikkiä ulos ensimmäistä kertaa 15 vuoteen
No laitoin kyllä aurinkolasit päähän mutta silti. Tämä oli niin erikoista että oli pakko kertoa täällä.
Olen tuntenut ettei mulla ole oikeutta näyttää rumalta ihmisten ilmoilla. Miettikää. Nyt mä ajattelin että kyllä mulla on oikeus, jumalavita!
Kommentit (30)
Ap, hienoa! Itse en myöskään pääse meikittä ulos talosta, en voisi kuvitellakaan. Syy on siinä, että minulla on hyvin vaaleat piirteet (kulmat ja ripset) mutta kuitenkin tosi pitkät ja tuuheat ripset. Hyvin pienellä ehostuksella eli kevyellä ripsi- ja kulmavärillä näytän täysin eri ihmiseltä! Ehostus vie minulta aamuisin noin kaksi minuuttia ja sen olen valmis ajastani uhraamaan :)
Pikkuhiljaa vähemmän meikkiä mutta ilman kajaalia en lähde ulos:)
Hyvä sä!
T nimim lopetin meikkaamisen 30 vuotiaana - vaikka varmaan ois silloin pitänyt vasta aloittaa.
48v
En nyt puhu akneongelmasta tai couperostasta tms. isosta ongelmasta, mutta keskivertonaisen kiiltely, punoitus, läikikkyys ja epäpuhtaudet näkyvät heti meikkauksen lopetettua, mutta kun iho saa olla ilman meikkikerrosta säännöllisesti, sen väri tasoittuu ja kiilto häviää.
Vierailija kirjoitti:
En nyt puhu akneongelmasta tai couperostasta tms. isosta ongelmasta, mutta keskivertonaisen kiiltely, punoitus, läikikkyys ja epäpuhtaudet näkyvät heti meikkauksen lopetettua, mutta kun iho saa olla ilman meikkikerrosta säännöllisesti, sen väri tasoittuu ja kiilto häviää.
Ei pidä paikkaansa. Ihotyyppi on perinnöllinen ja minulla iho muuttui kiiltäväksi/epäpuhtaaksi/jne murrosiässä. Äidilläni on sama ihotyyppi ja hänen ihonsa ei ole muuttunut tasaisen väriseksi tai mattamaisemmaksi vaikka käyttää aniharvoin meikkiä :/ Ruokavaliot, vedenjuonti, jne kunnossa.
Siis mitä vittua! Meikkaako joku oikeasti joka kauppareissulle, roskien vientiin ja uimahalliinkin😂 Ei voi olla totta! 😃 Kaikkea sitä täältä oppii! 😄
En ole ap. Mutta minulla kuuskymppisellä sama juttu. Olen aina ollut hirveän kalpea. Moni on sanonut aikoinaan tosi rumasti kalpeudestani.
Olen värivoiteilla yrittänyt saada itseni terveemmän näköiseksi. Aina.
Tänä keväänä uskalsin etelässä olla muutaman päivän ilman meikkiä, mutta airinkolasit päässä.
Että kalpeusbon se syy ollut ja kierteeseen kun jää, niin siellähän pysyt.
Ai niin ja laitoin tarkoituksella kirsikaksi kakun päälle ikivanhan tuulitakkini ja pieruverkkarit.
Tämä vapaudentunne on mahtava. Tuuli tuntuu iholla ihan erilaiselta, ihanalta.
Vielä kun voisin repäistä ja mennä tällaisena töihinkin.
Tämä resupekka-look tuntuu oikealta mulle. No en nyt muutenkaan mikään fashionista ole mutta kuitenkin. Mitä rennompi sen parempi.
Ap
Mut sä sitten oot niitä "suomalaisnaisia jotka ei laittaidu ja näyttää rumalta " :D sinusta vielä kirjoitetaan täällä.
26. Pelko ilman meikkiä olemista on hiljalleen alkoi kun tapailemani miehet kommentoivat, että näytän paremmalta meikeissä. Eikä sekään, mutta sitten ystäväni kysyivät, että "miten toimin miesten kanssa meikin suhteen, otatko yöksi siis pois?". Osaan vetää johtopäätökset itsekin tästä...
Viesti 12 on kirjoittamani. Ymmärrän ap:ta ja tälläinen pakonomainen meikkaaminen takuulla kuulostaakin karmealta.