Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävät kivut kierukan laiton jälkeen..

Aaaaaaauz
19.06.2016 |

Kauanko näitä voi kestää? Hormoonikierukka asennettiin tiistaina, laitto ihan perkeleestä mutta ei mitään verrattuna edelleen jatkuviin supistuksiin ja nipistyksiin. Kipua siis välillä taukoamatta, välillä aalloittain vähintään 10 kertaa päivässä, alavatsa turvoksissa ja särkylääkkeitä syön enemmän kuin sallitaan. Kokemuksia, milloin lääkäriin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti!

Vierailija
2/21 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei rauhoittunut missään vaiheessa. Ekat pari viikkoa oli kivuttomat ja vuodottomat, sitten oli piru merrassa. Jatkuvia vuotoja, saatanallisia ovulaatiokipuja, supistuksia jotka tuntui alavatsasta reisiä myöten polviin saakka, kohtutulehdus, edelleen se jatkuva vuoto...

Ei tullut ikävä, todellakaan, sen 9 kk helvetin jälkeen kun poistatin koko rotiskon.

Toivottavasti sulla helpottaa 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö? Gyne kyllä sano että loppuviikkona ei mitään raskasta tehdä et kyl se sen verran supistelee😬 -ap

Vierailija
4/21 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin myös kierukan ja kipuja oli muutaman viikon, välillä vieläkin, laitosta 3kk. Mutta kipusi kuulostavat kyllä paljon pahemmilta kuin omani. Edellisen kerran kun kierulla asennettiin, tuli todella paljon kipuja ja supistuksia, kättärille menin, jolloin totesivat että kierukka ei ole paikallaan ja on tulossa jo pois. Voiskohan olla sama tilanne?

Vierailija
5/21 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirenan tuoteseloste:

Ota välittömästi yhteys lääkäriin, jos sinulla on jatkuvia alavatsakipuja, kuumetta, kipuja yhdynnän aikana tai epätavallista verenvuotoa. Pian asetuksen jälkeen alkava kova kipu tai kuume voi tarkoittaa, että sinulla on vakava tulehdus joka on hoidettava välittömästi.

Vierailija
6/21 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia, että muutaman päivän kierukan asennuksen jälkeen on kohdun supistelukipuja.

Vierailija
7/21 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei rauhoittunut missään vaiheessa. Ekat pari viikkoa oli kivuttomat ja vuodottomat, sitten oli piru merrassa. Jatkuvia vuotoja, saatanallisia ovulaatiokipuja, supistuksia jotka tuntui alavatsasta reisiä myöten polviin saakka, kohtutulehdus, edelleen se jatkuva vuoto...

Ei tullut ikävä, todellakaan, sen 9 kk helvetin jälkeen kun poistatin koko rotiskon.

Ja minä siis kävin useasti lääkärissä, jopa sukupuolitautitesteissäkin, kierukkaa ultrattiin edestä ja takaa tyyliin (kaikki oli ok), jollain käynnillä sitten diagnosoitiin tuo kohtutulehdus. Aina sanottiin että eiköhän se tasaannu. En jäänyt odottelemaan, koska jo tuo 9 kk oli pirun pitkä aika odotella, kuvitelkaa nyt kun joka ikinen päivä (välillä 2-7 päivän taukoja) vuotaa verta ja kipuja välillä kuin synnyttämään lähdössä...

Vierailija
8/21 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mut särkylääkkeitä yli sallitun kertonee tilanteesta enemmän ku se et ihmisiä usein sattuu x-ajan kierukan asentamisen jälkeen. Se et suurimmalla osalla menee asiat ihan ok ei tarkota et tossa kiputilassa kannattas odotella. Ei se varmaan mikään maailman suurin synti ole mennä varulta lääkäriin?

Vierailija
9/21 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota teistä nyt sit selvää:D huomenna pitäis alkaa kyllä menkatkin, joten voisko olla et kierukkakivut helpottanu ja heti perään samanlaiset menkkakivut:0

-ap

Vierailija
10/21 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh kuumetta ei onneks ollut joten soitan arvauskeskukseen huomenissa...

-ap

Vierailija
11/21 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

What? Mulla oli pientä kipuilua samana päivänä ja meni ohi. Menisin lekurille.

Vierailija
12/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rajuilta oireilta, ap. Mulla on nyt kolmas Mirena menossa. Laiton jälkeen on ollut n. viikon pientä supistelua / lievää kipua silloin tällöin. Mutta sitten on tasaantunut eikä koko härpäkettä edes ajattele viiteen, kuuteen vuoteen.

Kannattaa käydä tutkituttamassa tilanne. Kierukka voi huonolla tuurilla puhkaista kohdun seinämän tai sen mukana voi mennä pöpöjä kohtuun. Kyllä pitäisi selvittää ettei kivut johdu kummastakaan edellä mainitusta.

Vierailija
13/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli rajuja kipuja ja runsaita vuotoja, kävin gynellä mutta kaikki oli ok. Gyne sitten sanoi että kropalla menee sen 3 kk sen kierukan tottumiseen ja että kierto asettuu. Ja gyne oli oikeassa, sen jälkeen olo on kuin ei kierukkaa edes olisi, sopii minulle erittäin hyvin. Tosin kaikille ei käy.

Vierailija
14/21 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juuri huonoon aikaan ottanut kierukan. Asennuksen ja jälkikipujen pitäisi olla kivuttomimmat, kun kierukan asentaa kuukautisten aikaan tai juuri jälkeen. Mullakin oli asennus ovulaation jälkeen, ennen kuukautisia ja supistuksia tuli muutaman päivän aika kipeästi. Oli ihan synnytyksen jälkeisiin jälkisupistuksiin verrattavissa.

Voit toki soittaa kuntasi terveysneuvontaan, mutta kipeät supistukset on ihan normaaleja. Kokoaikainen, jatkuva kipu on sitten huolestuttavampaa.

Vierailija
15/21 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huonosti asennettu?

Kun otatin nykyisen joka ei tunnu yhtään missään niin älysin että edeltävän on täytynyt olla huonosti paikallaan. Nyt ainut mistä tietää että on kierukka on runsaampi kuukautisvuoto ilman kipuja sekin. Siis kuparikierukka.

Edeltävältä supistelua esim seksin jälkeen välivuotoja limavuotoa selkäkipuja ja kuukautiset runsaat ja vuoto hillitön. Tunsin koko ajan että minulla on kierukka. Nyt ei tunnu missään ja se tuntuma oli heti. Kun menin kotiin laitosta niin olin unohtanut jo missä kävin.

Vierailija
16/21 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa rajuilta oireilta, ap. Mulla on nyt kolmas Mirena menossa. Laiton jälkeen on ollut n. viikon pientä supistelua / lievää kipua silloin tällöin. Mutta sitten on tasaantunut eikä koko härpäkettä edes ajattele viiteen, kuuteen vuoteen.

Kannattaa käydä tutkituttamassa tilanne. Kierukka voi huonolla tuurilla puhkaista kohdun seinämän tai sen mukana voi mennä pöpöjä kohtuun. Kyllä pitäisi selvittää ettei kivut johdu kummastakaan edellä mainitusta.

Mikä oli se älynväläys jonka vuoksi päätit kommentoida 3 vuotta vanhaa asiaa?

Vierailija
17/21 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät vaan osaa asentaa hyvin. Mulla toimi ensimmäinen tavallisen terveyskeskuslääkärin laittama kierukka monta vuotta hyvin, ja vain samana päivänä piti ottaa särkylääkettä. Toinen oli yhtä kamala kokemus kuin ap:ll ja eräillä muilla, ja piti poistaa muutaman kuukauden kuluttua. Seuraava sitten taas onnistui.

Oma kokemuksen perusteella minäkin sanoisin, että älä kärsi enää päivääkään vaan mene lääkäriin. Ei tuo ole oikein eikä ensinkään normaalia, että kivut ovat niin kauheat ja kestävät pitkään.

Vierailija
18/21 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Gyne kyllä sano että loppuviikkona ei mitään raskasta tehdä et kyl se sen verran supistelee😬 -ap

Uskomatonta! Minulla vaihdettiin pillerit kierukkaan, sain aikaa miettiä minuutin yksityisellä gynekologilla. Asia tuli yllättäen, joten edes Buranaa en ollut ottanut etukäteen ja olin palaamassa vielä töihin. Gyneologin mukaan laittaminen tuntuu "vähän", mutta ei maininnut, että jälkikäteen olisi kipua, vaikka siis sanoin, että olin menossa vielä töihin.

Kaksi viikkoa mennyt, edelleen kovia kipuja. Oletan, että naisen kuuluukin kärsiä?

Vierailija
19/21 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta! Minulla vaihdettiin pillerit kierukkaan, sain aikaa miettiä minuutin yksityisellä gynekologilla. Asia tuli yllättäen, joten edes Buranaa en ollut ottanut etukäteen ja olin palaamassa vielä töihin. Gyneologin mukaan laittaminen tuntuu "vähän", mutta ei maininnut, että jälkikäteen olisi kipua, vaikka siis sanoin, että olin menossa vielä töihin.

Kaksi viikkoa mennyt, edelleen kovia kipuja. Oletan, että naisen kuuluukin kärsiä?

Olet väärässä. EI kuulu kärsiä, vaikka Raamattu niin sanoo.

Kuten edellinen kirjoittaja kertoi, vain samana päivänä joutui ottamaan särkylääkettä. Ehkä pätevä gyne uskoi osaavansa laittaa sen niin, että ei tulisi kipua, mutta nyt ei vaan onnistunut.

Vierailija
20/21 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä siis kävin useasti lääkärissä, jopa sukupuolitautitesteissäkin, kierukkaa ultrattiin edestä ja takaa tyyliin (kaikki oli ok), jollain käynnillä sitten diagnosoitiin tuo kohtutulehdus. Aina sanottiin että eiköhän se tasaannu. En jäänyt odottelemaan, koska jo tuo 9 kk oli pirun pitkä aika odotella, kuvitelkaa nyt kun joka ikinen päivä (välillä 2-7 päivän taukoja) vuotaa verta ja kipuja välillä kuin synnyttämään lähdössä...

Sama mulla , lopulta kävin yksityisellä otattamassa pois kun en enää kestänyt.