Kerros-siivoojat joutuvat tekemään tarpeet siivousämpäriin!
Menin kesätyöhön siivoojaksi, kohteina oli pääasiassa kerrostaloja. Parin ekan päivän aikana kohteita opastaessa selvisi, sillä useissa kohteissa ei ole vessoja niin vessahädän iskiessä täytyy mennä siivoushuoneeseen kusemaan siivousämpäriin, näin nätisti sanottuna. Osassa kohteissa siivoushuoneissa on monta tyhjää ämpäriä ja näitä siivoojat käyttää siis pönttönä, kun helppohan se on niissä lavuaareissa sitten huuhdella. Ja joo, kuulostaa varmasti provolta mutta ihan uskomatonta. Tätä ei ole koskaan tullut edes ajatelleeksi että kerros-siivoojilla ei ole vessoja käytössä paljoa, yleensä jossain toimistossa on aamulla vessa mutta sitten loppupäivä kun on vain kerrostaloja ja monessakaan ei todellakaan ole vessaa ja aikataulu on todellakin tiukka eli siivoushuoneita käytetään vessoina ja vielä siivousämpäreitä! Pitäisikö tästä ilmoittaa johonkin? Kertoa taloyhtiöihin mitä siivoojat puuhaavat?
Kommentit (11)
Ei ole laitonta kakkia siivousfirman ämpäriin taloyhtiön siivouskomerossa. En ilmottaisi taloyhtiölle, vaan liittoon.
Mutta firma vetoaa siihen, että aina voi tulla toimistolle vessaan. Sillon vaan ei kerkeä tehdä hommia työajan puitteissa vaan jää joka päivä laittomasti ylitöihin ja saa pian potkut.
Eikö talossa ole saunaa? Sieltä löytyy vessa.
Kaveri on ollut porrassiivoojana eikä koskaan tehnyt tarpeita sankoon.
Mikä olisi hyvä ratkaisu? Avain kaikissa rapuissa johonkin asuntoon?
siivoojille auto jossa on wc-huone?
Miten olen aina ajatellut, että useimmissa kerrostaloissa on ainakin saunatilat, joissa voi käydä?`Yhdessä kerrostalossa, jossa asuin vessa oli myös pyykkituvan yhteydessä.
Kerrostaloissa on yleisissä tiloissa wc:t, vaikkei olisi yleistä saunaakaan. Höpöjuttuja.
Myös Tampereella siivonnut
Kaikissa kerrostaloissa joissa olen asunut on ollut vessa kellarikäytävällä(siellä missä on myös pyykkitupa, sauna, varastot jne.). Sitähän asukkaatkin käyttävät kun omassa vessassa on remppa.
Mitä tähän sanoo Elina Lepomäki? :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tähän sanoo Elina Lepomäki? :)
markkinataloudessa siivoajien juoma ja ruoka neuvotellaan tasolle jossa turhia vessakäyntejä enää ei tarvita.
Eikös jossain työpaikassa pitänyt käyttää vaippoja, taisi olla USA:ssa käytäntö jossain.....
Vessa oli jokaisessa krs-talossa, mutta siivouskomero puuttui joistakin. Ainakin taukotiloissa pitäisi olla vessa.
Tiedän. Olen itse porrassiivooja ja alueeni on tosi laaja. Vessa löytyy ekasta kohteesta, mutta sinne on vikasta kohteesta matkaa kävellen melkein puoli tuntia! Kärsin kaiken lisäksi ärtyneen suolen oireyhtymästä.
Pissat teen sankoon ja huuhtelen. Kakat teen niin, että laitan sankoon päällekkäin kaksi roskapussia ja pyyhin käsipaperilla peppuni. Pussin kiikutan taloyhtiön roskiin samantien.
Että terveisiä vaan niille jotka ihmettelee paskan käryä kellaritiloissa.
Hirveintä on, jos sähköpääkeskus tms on siivouskomeron yhteydessä, on kamala pelko, että huoltomies pärähtää avaimillaan ovesta, kun kyykin sangon päällä ripuloimassa.
T: Siistijä tampereelta