Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö te oikeasti useinkin ruokaa, josta ette pidä lainkaan?

Vierailija
19.06.2016 |

Koko lapsuuden ja nuoruuden kuuntelin sitä, kuinka "aina ei voi syödä hyvää ruokaa". Eikä kyse ollut siitä, että olisin ollut tapanirso jolle ei kelvannut yhtään mikään, vaan että oli yksi raaka-aine, jota en vaan kertakaikkisesti voinut sietää ja joka ei todellakaan ollut mikään sellainen, jota ei voisi kohtuuden nimissä vältellä, jos joku perheenjäsen ei siitä pidä.

Nyt vuosia omillani asuneena en ole kertaakaan valmistanut itselleni pahaa ruokaa, koska miksi ihmeessä minä niin tekisin? Ja jos joskus lapsia saan, niin ehdoin tahdoin en heitäkään aio pakottaa erittäin epämieluisten ruokien äärelle, jos kyse ei ole mistään erittäin laajamittaisesta nirsoudesta, vaan inhosta yhtä tai kahta ruoka-ainetta kohtaan.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tee, mutta myönnettäköön että nirsolle esikoiselleni olen toisinaan sanonut tuon ap:n vanhempien kommentin. Kun se ruokavalikoima supistuisi hyvin pieneksi jos pitäisi varmistaa, että hän saa aina ja varmasti omasta mielestään hyvää ruokaa. Ja kun sama ruoka voi joissain olosuhteissa olla pahaa ja toisissa taas vallan syötävää. Ja matkustaessa voidaan joutua tilanteisiin joissa ollaan jo menty ravintolaan jossa ei sitten ole hänelle mitään mieleistä. Ja tietysti yritän säännöllisin väliajoin totuttaa häntä "hankalampiin" makuihin. jne. Olen todennut tuon kommentin toimivaksi noissa tilanteissa, välttyy jankkaukselta ja riitelyltä. Ja minulla on kaksi nuorempaa jotka syövät reippaasti lähes mitä vain.

Vierailija
42/47 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa jokin herkullinen ruoka, joka on terveellinen, edullinen ja helppo valmistaa. Tahtoo tietää. :)

Laita pasta kiehumaan, fusilli tai tagliatelle.  Paloittele broilerin rintafileet, paista öljyssä, lisää paprikamauste, pippureita maun mukaan, kun on kypsää, lisää kerma ja kiehauta.  Hyvää ja suht edullista. 

Ei ole erityisen terveellistä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin omilleni aloitin projektin että lisään kasvisten syöntiä. Kokeiluissa tuli välillä vastaan myös epämiellyttäviä ruokia. En ollut tottunut syömään esim fenkolia, selleriä tai oliiveja.

Vierailija
44/47 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille hyvä ja paha ruoka tuntuvat tarkoittavan eri asioita. Joillekin hyvä ruoka on sama kuin terveellinen ruoka, edullinen ruoka, maukas ruoka ja paha sen vastakohta. Kuitenkin kyse on usein makuasioista. Yksi tykkää ruusukaalista, toinen inhoaa sitä, sama koskee useita muitakin ruoka-aineita. Miksi niitä inhokkeja pitää hankkia, siksikö, että äiti muinoin opetti, että tämä tai tuo on hyvää, kun se on niin edullista ja terveellistä? Käyttäkää nyt herran tähden omaa päätänne. Tutkikaa kirjallisuutta, jos pelkäätte, että jotain elintärkeää jää puuttumaan, jos jätätte ne ruusukaalit kauppaan. Opetelkaa korvaamaan pahoina pitämänne ruoka-aineet toisilla. En ymmärrä, miksi minun pitäisi ostaa sellaisia ruoka-aineita, joista tiedän, että en pidä tai joista suorastaan sairastun, kuten esim, sienet ja jotkut muut minun vatsalleni sopimattomat aineet. Pyrin tekemään maistuvaa ja samalla edullista normaalia kotiruokaa, oli sitten arki tai pyhä. Kaikesta päätellen olen saanut riittävästi vitamiineja ja hivenaineita, koska mitään puutoksia ei ole havaittu. 

Vierailija
45/47 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa jokin herkullinen ruoka, joka on terveellinen, edullinen ja helppo valmistaa. Tahtoo tietää. :)

Tomaatti-sipuli-linssikeitto höystettynä (kookos)kermalla.

Vierailija
46/47 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en asu Suomessa. Voin syödä sekä arkisin että viikonloppuisin hyvän makuista ruokaa yhdessä perheen kanssa.

Vierailija
47/47 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tehdä hyvää ruokaa, joten pakko syödä pahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän