Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet promoottorin työstä?

Vierailija
19.06.2016 |

Olen miettinyt hakevani promoottoriksi opiskelujen ohessa. Oman alani hommiin on vaikea päästä muuten kuin kesätöihin, mutta lisätienestit lukuvuoden aikana kiinnostavat. Tunnen pari tyyppiä, joilla on verkostoja promofirmojen suuntaan, joten voisin ainakin sitä kautta yrittää päästä hommiin vaikka muutamana päivänä viikossa.

Promoottorin työ vaikuttaa helpolta ja sopivan yksinkertaiselta, että sitä jaksaisi tehdä aivotyötä vaativan opiskelun vastapainona. Ulkonäöstäni sen verran, että vuosien saatossa saadun palautteen perusteella olen kyllä tarpeeksi kaunis nainen näyttämään nätiltä ständillä. Ikää on 22v, olen 168cm pitkä ja painan 56kg.

Tykkään olla ihmisten kanssa tekemisissä ja jaksan seisoskella pitkät ajat paikallaan, olen joskus ollut lipunmyyjänä tapahtumissa ja sehän on aika samanlaista. En usko, että perusasioiden opettelu myytävästä tuotteesta olisi mitenkään kovin haastavaa, minulla on kuitenkin ihan hyvä muisti ja sisäistän nopeasti lukemani asiat. Korkokenkiä käytän välillä muutenkin, joten niissäkään kävely tai seisoskelu ei olisi ongelma.

Minua mietityttää tässä kuitenkin pari asiaa. Ensiksikin, voiko työ todella olla niin helppoa miltä se näyttää, vai liittyykö siihen jotain ns. piilohaasteita? Onko työ oikeasti vain ihmisille hymyilyä, huomion herättämistä ja erilaisten tuotteiden (ja sen huomion vuoksi itsensä) esittelyä kaupoissa ja messuilla?

Toiseksi, onko promoottorin työ ihmisten mielestä jotenkin halveksuttavaa tai noloa, eli näyttääkö se huonolta CV:ssä? Jossain automessuilla ja baareissa "promotytöt" lähinnä keikistelevät paljastavissa asuissa, eikä mitään varsinaisia älynlahjoja tällaiseen hommaan vaadita. Olisiko siis huono juttu, jos työkokemuksessa olisi tuollaista, kun kuitenkin opiskelemani ala on aivan eri (yliopistossa kemiaa) ja todennäköisesti hakeudun teollisuuteen töihin?

Jos on kokemuksia promoottorin työstä tai mielipiteitä promoottoreista, saa jakaa! Tai jos on ehdottaa muuta yhtä helpon oloista työtä opiskelujen ohessa haettavaksi, vinkkejä otetaan vastaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivutyötä koulun ohessa siinä missä mikä tahansa muukin työ. Jos kiinnostaa niin hae. 

Vierailija
2/9 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työn kokee omaksi jutukseen, niin totta kai kantsii hakea! Vaikka en itse jaksaisi yhtään tuollaista hommaa kun vihaan itseni esittelyä enkä jaksa hymyillä tyhjänpäiväisesti koko päivää, niin ei se siitä työstä huonoa tee. Tehköön kukin sitä mikä itselle sopii tai mitä sattuu saamaan, itse olin siivoojana opiskeluaikana ja ihan vaan hyvällä sitä on katsottu työhaastatteluissa kun on edes jotain työkokemusta. 

Ei kai sinne CV:hen tarvitse kirjoittaa "keikistelin tissipaidassa auton kyydissä American Car Showssa kun limaiset amikset ottivat minusta kuvia puhelimiensa taustakuviksi" vaikka olisitkin niin tehnyt? Promoottorin työ on kuitenkin myynninedistämistä ja brändin luomista, asian voi ilmaista ihan neutraalisti niin että se näyttää paperilla jotakuitenkin samalta kuin kassatyöntekijän tai vaikka sen lipunmyyjän duuni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. 

Jos puhutaan esim. nyrkkeilypromoottorista, joka järkkäilee matseja maailman huipuille niin pirun kovahan se on. 

Jos taas puhutaan jostain spermapalkalla tissit tyrkyllä ilmapalloja jakavasta opiskelijatytöstä niin... 

Vierailija
4/9 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän. 

Jos puhutaan esim. nyrkkeilypromoottorista, joka järkkäilee matseja maailman huipuille niin pirun kovahan se on. 

Jos taas puhutaan jostain spermapalkalla tissit tyrkyllä ilmapalloja jakavasta opiskelijatytöstä niin... 

Off topic: vittu sä oot urpo.

Vierailija
5/9 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän. 

No juuri tätä asennetta pelkään. :( Että joku tuleva työnantajaehdokas näkee CV:ssä sanan "promoottori" ja sen mielikuva on tuollainen halventava. Ihan palkkaahan siitä työstä maksetaan, ymmärtääkseni messuista voisi tienata muutaman satasen ja tuntipalkka tuoteständillä 15-20 euron luokkaa. Ja työ itsessään on asiakaspalvelua ja myyntiä, tuskin sellaisesta kokemuksesta haittaakaan on tulevaisuutta ajatellen. Mutta tuo työn maine...

Ajatteleeko vain juntit kuten yllä kommentoinut, vai onko tämä yleinenkin mielikuva työstä??

Vierailija
6/9 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 on siis ap. 

Vierailija
7/9 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siinä mitään erityistaitoja tai ponnisteluja tarvitsee, kunhan jaksaa hymyillä ja puhua tuotteista ystävälliseen sävyyn asiakkaille niin se riittää... eikö ne kaikki tarvittavat tavaratkin tuo paikalle joku valmiiksi, promoottori vaan sitten vetää työvaatteet niskaan ja alkaa esitellä. Tai jos on jotain maistiaisia niin vähän niitä väsäilee siinä ja that's it.

Vierailija
8/9 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/9 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sopivaa hommaa parikymppiselle lisätienestien hankkimiseen, pääasiallisena elinkeinona ei välttämättä pitemmän päälle kestävä ratkaisu. Siitä keikistelystä kun ei kovin pitkäksi uraksi ole, kolmekymppiset on jo vanhoja rupsuja niiden messuilla käyvien amispoikien mielestä... Sen sijaan supermarkettiin voi päästä jogurttia mummoilla maistattamaan vanhempikin rouva tai herra.