Katkeruus äitiä kohtaan
Eikö täällä ole kuin minä, jolle äiti on sanonut kun en tule äitini kanssa toimeen, ettei kukaan muukaan sitten tule minun kanssani toimeen? Tai jos en siivoa, koska äiti vaati liikaa, niin että äiti olisi sanonut, ettei kukaan halua olla sitten ystäväsi tai et löydä kumppania? Sanoin äidilleni, että käytän noita samoja fraaseja omille lapsilleni. Eli jos lapsi ei siivoa, niin saa kuulla, ettei hänen ystävänsä hänestä tykkää, eikä saa elämänkumppani eli Suomeksi toisin sanoen se tarkoittaa: kukaan ei voi sinua koskaan rakastaa, senkin paska. Ja jos lapsi vastustaa minua kun vaadin kohtuuttomia, niin sanon lapsilleni, että älä ihmettele jos sinun ystäväsikin sinut jättävät. Sanoin siis äidilleni aikovani tehdä lapsilleni näin. Ja kun jokin uusi tilanne lapsuudestani tuleekaan mieleen, jossa äiti toimi minua kohtaan väärin, kerron taas senkin äidilleni, että teen lapsilleni niin. Mahtaa mummista tuntua mukavalta. Mutta mitään ei voi tehdä, kokematta, että sama olisi sitten pitänyt tehdä hänellekin, tai mulle, mun ollessa lapsi. Hahhahahhaaa
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sä edes eteenpäin?
Haluan haluan. Se vain on hidasta. Järjestelemme juuri kotia palkatun avun kanssa sen kaaoksen takia, joka tänne on syntynyt ja sekin on osaltaan projekti, jossa oma elämä menee läpivalaisuun, menneisyyskin siis. Toiminnallisena projektina se auttaa käsittelemään tunteita. Siitä se huonommuuden tunnekin nousi käsittelyyn jonka takia viesteilin äidille. Miksi äidin piti haukkua minua, kun en ollut kuten hän halusi? Aikaisemmin ajattelin, että siksi, että mä jotenkin kuitenkin olin vain sen arvoinen. Mun pitää tehdä töitä, etten ajattelisi niin. Helv*tin epäreilua, jos haluan siitä valittaa, niin mähän valitan. Ei se sitä tarkoita, ettenkö ajattelisi, että se työ mun on tehtävä. Eri asia, jos en kykenekään siihen. Silloin äitini pilasi minun elämäni, silti joku luulee, etä mä pilasin sen itse. Aika paksua. Prkl en todellakaan ole oman elämäni pilaaja, jos en onnistu arvostamaan itseäni äitini kanssa asumisen jälkeen, niin invalidisoivaa se oli.
Ap
Tai oikeammin ennen kuin sanoit, etten halua vapautua. Loukkaus, koska en kirjoittelisi tänne jos elämäni ja nykytilani olisi minulle ok. Se, etten voi vapautua samoin kuin sinä ei tee sinusta huonoa auttajaa mutta ei myöskään minusta haukuttavaa autettavaa. Vierastan sanaa autettava muutenkin, en koe, että minua täytyy auttaa, vaan kohdella ihmisenä.
Ap