Koulutuksesi
Selvitetään avmammojen ja lassukoiden koulutustausta
Kommentit (52)
Odotin hieman toisenlaista jakaumaa.
Ihmiset taitavat taas kaunistella todellisuutta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kandi ole aina alempi...?
Ei ole, esim. filosofian kandidaatti ja oikeustieteen kandidaatti ovat ylempiä korkeakoulututkintoja.
Ja lääketieteen myös?
Kiertokoulu, ja sekin väärin päin.
Täällä ei MILLÄÄN voi olla enemmistö maistereita! Miksi huijaatte?
Miten näette tulokset äänestämättä? Kun yritän äänestää, sanoo että olen äänestänyt jo, vaikka olen vain yhteen eri äänestykseen vastannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kandi ole aina alempi...?
Kandi oli joskus aikoinaan ylempi. Ainakin vielä 80-luvulla.
Kyllä. Vastasin itse maisteri, koska sitä olen (FM). Mun isä on kuitenkin kandi ja se on samanarvoinen tutkinto kuin tuo minun. En muista, valmistuiko hän 70- vai 80-luvulla.
Ap olisi voinut tutustua vähän tähän ennen kuin teki gallupin: https://fi.wikipedia.org/wiki/Yliopistolliset_tutkinnot_Suomessa
Puhumattakaan, että olisi myös voinut tutkia alempia tutkintoja, niidenkin nimekkeet ovat muuttuneet.:)
Minä olen diplomi-insinööri, ja ne ovat yleensä suurimpia jehuja tällä palstalla, tosin kunnia on kyseenalainen. Tohtorin hattu jos löytyy, niin se on yleensä humpuukialalta, katson ylöspäin vain tekniikan tohtoreita. Ja siis vaihtoehdoista puuttuu DI, joten laitoin maisterin, se on kyllä alempaa kastia.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä, että vain AMK:n ja yliopiston käyneet kehtaavat kunnolla äänestää. Palstan juttujen perusteella he edustavat todellisuudessa vähemmistöä.
Pitäisikö sun muuttaa käsitystä korkeakoulutetuista tän kyselyn perusteella? Tai oikeammin meidän kaikkien.
Jotenkin ihana toi "Selvitetään avmammojen ja lassukoiden koulutustausta" :D Palstan kannattelijat.
Elämänkoulu ja Valtiotieteellinen.
Olen valmistunut kansanopistosta dekaaniksi.
No, riittääkö täällä maisterintutkinto av-mammalle? Minusta näyttää, että suurin osa täällä kirjoittelevista eivät ole päässeet edes peruskoulusta läpi. Niin tökeröitä kysymyksiä täällä on että itkettää.
Onko alapeukuttaja asiasta eri mieltä?