Toivoton avioliitto?
Mieheni on siis epätavallisen impulsiivinen, tunteeton ja väkivaltaan taipuvainen, vaikka siis perheen ulkopuolisille esittää mitä hauskinta seuramiestä. Tänään hän taas raivosi ja heitteli tavaroita sekä uhkaili mua muutamia kertoja mm. ajoi takaa putki kädessäään ja pakotti muuttamaan mielipidettäni yhdestä asiasta. Sitten hän rysäytti makuuhuoneeni oven sisälle siten, että ovenkarmi irtosi ovenpielestä. Sama ovi oli rikottu jo aiemminkin ja tällä kertaa irtosi sitten koko ovenkarmi. Mies haukkui mua k*rväksi ja p*skakasaksi kymmeniä kertoja tuttuun tyyliin. Ollessani töissä hän oli heitellyt taas tavaroitani roskiin. Aamulla hän raivoaa ja huutaa mut hereille, vaikka olisi vapaapäivä ja kello olisi vasta 8 aamulla. Mulla alkaa olla muistin kanssa ongelmia; päivät menevät sekaisin ja unohdan ihan perusjuttuja. Ahdistaa tämä, kun en tiedä, miten luikertelen miehestä eroon. Mies pitää minua syyllisenä kaikkeen ja olen aina se nolo ja surkea tyyppi hänelle, joka ansaitsee roskakorin aseman perheessä. :(
Kommentit (24)
Ei vaikuta ihan selväpäiseltä touhulta. Kauanko olette olleet yhdessä/avioliitossa? Onko hän aina käyttäytynyt yhtä impulsiivisesti? Onko hän stressaantunut?
Puhut paskaa. Ei kukaan suostu olemaan tuollaisessa suhteessa. Eihän????
Ette oo aviossa ja ei oo lapsia luultavasti. Tuo ei oo normaalia. Hankkiudu eroon.
Mulla on myös raivoava mies. Ei riko eikä oo väkivaltainen, mutta hulluna se raivoaa. Mua harmittaa, kun lapseni joituu kasvamaan noin impulsiivisen seurassa, että saa juosta luokseni turvaan, kun huuto alkaa pelottaa häntäkin. Siis tää ei oo mitään tavallista kiukkuhuutoa, vaan semmoista sekopäistä, missä sit uhkaillaan kaikenlaisella kohtuuttomalla.
Noista parista muovilaatikosta sellainen, että nekin ovat kuulemma liikaa ja niitä pitäisi viedä pois. Ei tällainen ole koti minun makuuni. Mulla oli ennen miehen kanssa yhteen muuttamista noin neljä kirjahyllyllistä kirjoja, niin nyt mulla on vain yksi laatikollinen ja ehkä viitisen kirjaa yhteisessä kirjahyllyssä. Ja siis ne olivat hyviä kirjoja (tiedekirjoja tai kirjallisuuden klassikoita ym.) Mulla oli nättejä ja laadukkaita täyspuisia huonekaluja, mutta nekim piti särkeä/sotkea/viedä pois. Kuulemma ei ole tilaa, kun pitää jumittaa kaksiossa, kun mies on niin pihi. Mun ainoa tapani ilmaista estetiikankaipuutani tässä roskassa on nykyään se, että nukun kauniissa, raikkaissa lakanoissa lattiapatjallani. Muutamia kirjoja on muovilaatikossa vieressäni jemmassa. Perhesyiden vuoksi ei voida erota. Mies uhkailee valehdella jotain aivan kamalaa minusta, jos yritän erota. Jne.
Anteeksi. Luin huonosti. Olettekin jo aviossa. Sitten neuvon menemään paremman avioliiton perheleirille harjoittelemaan kommunikaatiota ja tunteenilmaisua. Viikon leiri ja ens vuonna uusiksi, jos alkaa parantua.
Vierailija kirjoitti:
Ette oo aviossa ja ei oo lapsia luultavasti. Tuo ei oo normaalia. Hankkiudu eroon.
Mulla on myös raivoava mies. Ei riko eikä oo väkivaltainen, mutta hulluna se raivoaa. Mua harmittaa, kun lapseni joituu kasvamaan noin impulsiivisen seurassa, että saa juosta luokseni turvaan, kun huuto alkaa pelottaa häntäkin. Siis tää ei oo mitään tavallista kiukkuhuutoa, vaan semmoista sekopäistä, missä sit uhkaillaan kaikenlaisella kohtuuttomalla.
Kuinka sä kehtaat kasvattaa lapsia tuollaisessa kodissa?
Vierailija kirjoitti:
Noista parista muovilaatikosta sellainen, että nekin ovat kuulemma liikaa ja niitä pitäisi viedä pois. Ei tällainen ole koti minun makuuni. Mulla oli ennen miehen kanssa yhteen muuttamista noin neljä kirjahyllyllistä kirjoja, niin nyt mulla on vain yksi laatikollinen ja ehkä viitisen kirjaa yhteisessä kirjahyllyssä. Ja siis ne olivat hyviä kirjoja (tiedekirjoja tai kirjallisuuden klassikoita ym.) Mulla oli nättejä ja laadukkaita täyspuisia huonekaluja, mutta nekim piti särkeä/sotkea/viedä pois. Kuulemma ei ole tilaa, kun pitää jumittaa kaksiossa, kun mies on niin pihi. Mun ainoa tapani ilmaista estetiikankaipuutani tässä roskassa on nykyään se, että nukun kauniissa, raikkaissa lakanoissa lattiapatjallani. Muutamia kirjoja on muovilaatikossa vieressäni jemmassa. Perhesyiden vuoksi ei voida erota. Mies uhkailee valehdella jotain aivan kamalaa minusta, jos yritän erota. Jne.
Blaablaa. Ovesta ulos.
ehdottomasti eroatte tai lapsenne kantavat traumoja loppuikänsä. Tollasen riehumisen näkeminen on henkistä väkivaltaa heitä kohtaan
Pulu78 kirjoitti:
Ei vaikuta ihan selväpäiseltä touhulta. Kauanko olette olleet yhdessä/avioliitossa? Onko hän aina käyttäytynyt yhtä impulsiivisesti? Onko hän stressaantunut?
Ollaan oltu useampi vuosi yhdessä ja homma on mennyt vuosi vuodelta pahemmaksi. Mies on uraohjus ja nyt on hänen pestinsä uhattuna, joten on alkanut taas muutaman viikon tauon jälkeen purkaa vihaansa minuun. Äsken kuivausrumpu kylpyhuoneessa piippasi, kun vesisäiliö oli täynnä, niin mies sai siitäkin raivarin ja viskasi ne säiliön vedet päälleni...se vesi oli kuumaa ja tunkkaisen hajuista ja paitani kastui, joten oli pakko mennä suihkuun. Mä alan olla niin turtunut siihen raivoamiseen, etten enää jaksa edes reagoida suurimpaan osaan siitä kiusaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Pulu78 kirjoitti:
Ollaan oltu useampi vuosi yhdessä ja homma on mennyt vuosi vuodelta pahemmaksi. Mies on uraohjus ja nyt on hänen pestinsä uhattuna, joten on alkanut taas muutaman viikon tauon jälkeen purkaa vihaansa minuun. Äsken kuivausrumpu kylpyhuoneessa piippasi, kun vesisäiliö oli täynnä, niin mies sai siitäkin raivarin ja viskasi ne säiliön vedet päälleni...se vesi oli kuumaa ja tunkkaisen hajuista ja paitani kastui, joten oli pakko mennä suihkuun. Mä alan olla niin turtunut siihen raivoamiseen, etten enää jaksa edes reagoida suurimpaan osaan siitä kiusaamisesta.
Asutteko missä päin Porvoota?
Soita turvakotiin nyt.
Mikään mitä mies valehtelisi ei ole tuon arvoista. Siis että kestät tuota käytöstä.
Lähde turvakotiin ja järjestä sieltä käsin uusi elämäsi.
Tsemppiä ap. Olet tainnut kirjoittaa ennenkin tänne palstalle suhteestanne.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi. Luin huonosti. Olettekin jo aviossa. Sitten neuvon menemään paremman avioliiton perheleirille harjoittelemaan kommunikaatiota ja tunteenilmaisua. Viikon leiri ja ens vuonna uusiksi, jos alkaa parantua.
Voin koettaa ehdottaa; tosin ainakaan mihinkään pariterapiaan tms. mies ei suostu, sillä kuulemma minä olen ainoa syy hänen raivoamiseen. Mun pitäisi puunata yksin kotia koko ajan ja yrittää lukea hänen tunteitaan paremmin. Pienikin erhe, niin hän haukkuu mua täysin säälimättömästi. Lisäksi mies ei halua matkustaa muualle lomillaan kuin anoppilaan. Mutta siis voin yrittää ehdottaa tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Muista antaa pi##ua.
Mies ei edes halua sellaista. Tämä on kaikem huipuksi kulissiliitto ja mies oikeasti täysin haluton ja impotentti sekä pitää minua epähaluttavana (=liian naisellinen kroppa, vaikka olenkin hoikka).
Vierailija kirjoitti:
ehdottomasti eroatte tai lapsenne kantavat traumoja loppuikänsä. Tollasen riehumisen näkeminen on henkistä väkivaltaa heitä kohtaan
Olen samaa mieltä, mutta en voi kertoa noista asioista ulkopuolisille, sillä mies vetoaa siihen, ettei mulla ole todisteita ja kuulemma kukaan ei kuitenkaan uskoisi minua. Hänellä on sentään parempi ura, koulutus ja itsevarmuus. Mies itse puolestaan ei aio antaa lasten muuttaa kanssani, vaan haluaa pitää heidät yksin tai ainakin 50%/50%.
Lähde, kerää viimeiset tavarasi ja lähde kun mies ei ole kotona. Mene vaikka turvakotiin, hotelliin tai jos vielä hetken kestät niin etsi nopeasti joku asunto, jonka osoitetta et kerro kellekkään. Pakkaa salaa ja lähde kun mies ei ole kotona. Älä kerro kenellekkään mijin lähdit ettei mies kuule. Se on ihan sama mitä se mies sitten tekee mutta pääasia ettei sulle tee mitään. Se mies ei voi valehtelemalla saada niin paljoa vahinkoa aikaiseksi kuin sillä mitä se sulle vielä tulee tekeen jos toi tosta pahenee. Tälläkin hetkellä toi on jo niin sairasta etten ymmärrä mikset ole jo lähtenyt. Ihan oikeasti oot kohta sairaalassa tai haudassa jos jäät ihmettä odottamaan.
Ap ihan oikeasti miksi et lähde tuosta "suhteestanne". Eihän tuossa ole mitään tervettä?
Vierailija kirjoitti:
Lähde, kerää viimeiset tavarasi ja lähde kun mies ei ole kotona. Mene vaikka turvakotiin, hotelliin tai jos vielä hetken kestät niin etsi nopeasti joku asunto, jonka osoitetta et kerro kellekkään. Pakkaa salaa ja lähde kun mies ei ole kotona. Älä kerro kenellekkään mijin lähdit ettei mies kuule. Se on ihan sama mitä se mies sitten tekee mutta pääasia ettei sulle tee mitään. Se mies ei voi valehtelemalla saada niin paljoa vahinkoa aikaiseksi kuin sillä mitä se sulle vielä tulee tekeen jos toi tosta pahenee. Tälläkin hetkellä toi on jo niin sairasta etten ymmärrä mikset ole jo lähtenyt. Ihan oikeasti oot kohta sairaalassa tai haudassa jos jäät ihmettä odottamaan.
Niin ja ota lapset mukaan jos niitä on, ota niin paljon tavaraa että pärjäätte, älä jää suremaan jos jotain jää. Kaupasta saa uutta. Ja tee rikosilmoitus jos on aihetta!
Sekin ärsyttää, kun en saisi omistaa juuri mitään kiinteää omaisuutta, sillä kaikki on turhaa ja mies saattaa rikkoa tai heittää roskiin tavaroitani milloin tahansa. Vaatteilleni on varattu kaksi hyllyä vaatekaapista sekä puolet rekkitangosta. Muutamat kengät saan omistaa. Tavarani ovat muuten parissa muovilaatikossa ja nukun patjalla. Muuttaessani tänne mulla oli todella paljon tavaraa, mutta mies rikkoo tai pakottaa viemään/antamaan niitä pois jne. Mä kuitenkin teen täyspäiväisesti työtä ja oon hoitanut raha-asiani muuten hyvin, mutta nyt oon tällaisessa loukussa. Yritän etsiä/ostaa oman isomman asunnon, jossa mulla itselläni olisi valta päättää asioista, mutta mies haluaakin muuttaa mukanani. :( Mistä tiedän, ettei hän sitten riko sitä mahdollista minunkin asuntoani?