Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

törkeät kommentit uudesta miehestä (ja hänen tasostaan)

Vierailija
17.06.2016 |

Olen ensimmäistä kertaa vuosiin ihastunut. Ja olen jo nyt kuullut sellaisia kommentteja, että pahaa tekee.

Mies on ammattikoulun käynyt rakennusalan yksityis(pien)yrittäjä, minä akateeminen asiantuntijatehtävissä. Tällaisia kommentteja olen kuullut:

Mies on
- liian lyhyt => hän on 165 cm, minä 160. Joo, on lyhyt, en minäkään pitkä ole.
- Liian juntti => kyllä, hän ei siteeraa Kierkegaardia (huono esimerkki, mutta hyvä siitä, mitä kaverit odottavat miehelta), mutta on fiksu ja hauska.
- Ruma => joo, ikä on purrut nelikymppiseen, joka tekee paljon töitä ulkona. Hyvältä näyttää minun silmääni ja on erittäin haluttava.
- Tyylitön => Mies on duunari maalta. Ihmettelisin, jos hän olisi kartalla trendien uusimmista käänteistä. Ihan sama.
- Kielenkäyttö on rumaa => kyllä, hän kiroilee enemmän kuin toivoisin, mutta ei suhde siihen kaadu.

Ja lisäksi se olennaisin, miehen kanssa on todella ihanan helppoa ja ja hauskaa olla ja hänellä myös minun kanssani. Sielu lepää. ^_^ Tuntuu tosi pahalta, että akateemiset kaverit ampuvat suhdettamme alas siksi, että mies ei ole kiiltokuvapoika oikiksesta tms. MIKSI ihmiset eivät voi antaa toisten aloittaa suhteita ilman täysin turhaa mustamaalaamista?

Kohtalotovereita? En tiedä, minne muualle voisin edes avautua. :/

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun ei tarvitse puolustella miestäsi muille. Aloitusviestissä vastasit jo itse noihin arvosteluihin, samoilla sanoilla voit selittää asian kavereillesi ja lisätä vielä että jos mies tekee sut onnelliseksi niin muiden pitää olla iloisia sun onnellisuudesta. Muulla tavalla sun parisuhde ei heille kuulu.

Vierailija
22/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ottaisin kyllä vähintään etäisyyttä tuollaisista "kavereista". Karmeita ja rumasti käyttäytyviä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että naiset eivät välttämättä kaikki edes halua "ystäviensä" onnistuvan parisuhteissa.

Vierailija
24/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuntuu, että naiset eivät välttämättä kaikki edes halua "ystäviensä" onnistuvan parisuhteissa.

Tämä. Olisin pikemminkin sitä mieltä, että ap on löytänyt hyvän miehen ja se ei "ystäville" sovi.

Muistan kun näytin kaverilleni silloin tapailemani miehen kuvaa, kaveri irvisti ja sanoi, että hyi minkä näköinen. No, kas kummaa hän alkoi tapailla alle 6 kk myöhemmin samannäköistä miestä.

Vierailija
25/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole ystävien käytöstä ja kannattaa harkita, haluatko olla heidän kanssaan edes jatkossa tekemisissä. Tai ainakin teet selväksi, että tiedät mitö haluat etkä halua kuulla heidän alhaisia juttujaan. Tuollainen mies on arvokkaampi kuin ilkeät muka-ystävät.

Vierailija
26/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olisin pikemminkin sitä mieltä, että ap on löytänyt hyvän miehen ja se ei "ystäville" sovi.

Muistan kun näytin kaverilleni silloin tapailemani miehen kuvaa, kaveri irvisti ja sanoi, että hyi minkä näköinen. No, kas kummaa hän alkoi tapailla alle 6 kk myöhemmin samannäköistä miestä.

Tuo saattaa hyvinkin olla se syy. Eli jos ap on ollut pitkään sinkkuna ja muut suhteissa, niin tietynlaiset ihmiset saavat tällaisesta nautintoa voidessaan tuntea "onnistuneensa" paremmin kuin tuttunsa. Sitten kun ap löytääkin hyvän miehen, niin tuo asetelma muuttuu. Ja saattaa jopa käydä kateeksi, jos se oma suhde ei olekaan niin hyvä. Sillä ap:n tarinasta saa kyllä vaikutelman, että mies ja suhde ovat aidosti hyviä.

Ap, pidä miehestä kiinni, vaikuttaa tosi hyvältä ja suhteenne myös, siis se miten kuvailet sitä! Ja jos se Kierkegaardin siteeraaminen on niin tärkeää, niin nopeastiko sitä yhden sitaatin opettelee ; -) :-)

Vierailija
27/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ystäviesi käytös liity mitenkään akateemisuuteen tai koulutustasoon ylipäätään. Sun kaverit näkee kuinka onnellinen olet ja kuinka säteilet hyvää oloa. Kateutta se vaan on - joko ovat kateellisia sinkkuja tai sitten istuvat jonkun akateemisen geelitukkaprojektipäällikön kanssa rapujuhlissa piukassa kotelomekossa miettien samalla salaa että vittu tässäkö tämä elämä oli.

Anna mennä ap ja elä elämääsi niin kuin haluat. Onni on katoavaista ja elämä lyhyt - älä tuhlaa sitä miettimällä mitä mieltä muut ovat elämänvalinnoistasi.

Vierailija
28/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen väitellyt, yliopistolla töissä. Olen seurustellut sekä akateemisten, että ihan duunarien kanssa. Yksi yritys duunarin kanssa lopahti alkuunsa, siinä ongelmaksi muodostui miehen heikko itsetunto. Ei oikein kestänyt naisen suurempaa palkkaa ja parempaa tietotasoa, alkoi piikitellä noista. Nykyinen mieheni on keskiasteen koulutuksen omaava mutta edennyt taitojensa ja persoonansa vuoksi korkealle, hankkiikin paremmin kuin minä. Meillä menee hyvin keskenämme, sopivat luonteet ja osaamisemme täydentävät toisiaan. Miehellä myös tarpeeksi hyvä itsetunto, on vain ylpeä osaavasta vaimosta. Akateemiset ystäväni ovat yleensä olleet ihan positiivisa suhteesta, ovat nähneet miten hyvin sovimme yhteen. Mutta on niitä elitistisimpiä joita pidän miehestä hieman kauempana, he kyllä löytäisivät hänen tietotasostaan paljon ivattavaa. Tuo ei minua häiritse, yhtä ilkeitä he ovat myös kaltaisiaan kohtaan, kaikista löytyy ivattavaa jos sillä asenteella ihmisiä ja asioita tarkastelee. Ylikriittisyys kuuluu valitettavasti osaan akateemisia piirejä ja juuri tuosta olen kotona eroon päässyt miehen kanssa, ihana iloita aidosti pienistäkin asioista!

Vierailija
29/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen duunarinainen ja eräällä akateemisella poikaystävällä ei kestänyt itsetunto sitä, että duunarina tienasin häntä paremmin

Vierailija
30/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
31/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kateudesta taitaa olla kyse. Nimittäin ap, jopa tuosta viestistäsi säteili hyvä olosi parisuhteessasi! Kyllähän se helposti kateutta herättää.

Vierailija
32/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, millaisia noiden arvostelevien tyyppien parisuhteet on?

Ja haluatko olla heidän kanssaan jatkossa tekemisissä?

Vierailija
33/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuletko vielä kommentoimaan? Itsellä hieman samanlainen tilanne.

Vierailija
34/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö. .. provo täytyy olla.

En ole koskaan kuullut kenenkään AIKUISEN haukkuvat toisen rakastettua rumaksi... tai liian lyhyeksi... tai ylipäätänsä en ole kuullut kenenkään puhuneen toisen ulkonäöstä muuten kuin positiivisesti tyyliin ' onpa pirkko kaunis' tai 'Pekka on sitten komea mies '....

Ehkä johtuu,että akateemiset ystäväni eivät ole valmistuneet Porvoon yliopistosta....

Ja juu. Urpoja on yliopiston käyneissä. Niinkuin käymättömissäkin.

Vierailija
35/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap? Onko provo?

Vierailija
36/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ensimmäistä kertaa vuosiin ihastunut. Ja olen jo nyt kuullut sellaisia kommentteja, että pahaa tekee.

Mies on ammattikoulun käynyt rakennusalan yksityis(pien)yrittäjä, minä akateeminen asiantuntijatehtävissä. Tällaisia kommentteja olen kuullut:

Mies on

- liian lyhyt => hän on 165 cm, minä 160. Joo, on lyhyt, en minäkään pitkä ole.

- Liian juntti => kyllä, hän ei siteeraa Kierkegaardia (huono esimerkki, mutta hyvä siitä, mitä kaverit odottavat miehelta), mutta on fiksu ja hauska.

- Ruma => joo, ikä on purrut nelikymppiseen, joka tekee paljon töitä ulkona. Hyvältä näyttää minun silmääni ja on erittäin haluttava.

- Tyylitön => Mies on duunari maalta. Ihmettelisin, jos hän olisi kartalla trendien uusimmista käänteistä. Ihan sama.

- Kielenkäyttö on rumaa => kyllä, hän kiroilee enemmän kuin toivoisin, mutta ei suhde siihen kaadu.

Ja lisäksi se olennaisin, miehen kanssa on todella ihanan helppoa ja ja hauskaa olla ja hänellä myös minun kanssani. Sielu lepää. ^_^ Tuntuu tosi pahalta, että akateemiset kaverit ampuvat suhdettamme alas siksi, että mies ei ole kiiltokuvapoika oikiksesta tms. MIKSI ihmiset eivät voi antaa toisten aloittaa suhteita ilman täysin turhaa mustamaalaamista?

Kohtalotovereita? En tiedä, minne muualle voisin edes avautua. :/

Onpa paskamaisia kavereita :( Itse olen jo 10 vuotta seurustellut miehen kanssa,jota lähipiirini ei hyväksy.Ehkä eniten ärsyttää,etten itse ole koskaan sanonut mitään pahaa heidän kumppaneistaan,vaikka en toisten valintoja ymmärräkään,sitä tietysti odottaa samaa hienotunteisuutta muilta.

Törkeiltä kommenteilta oppii ajan kanssa sulkemaan korvansa(tosin jos ne miestä arvostelevat kaverit ovat muissakin asioissa yhtä törkeitä,voi tietysti miettiä mitä järkeä heidän kanssaan on ylipäätään kaveerata.)

Eli,tiedän tunteen kun omissa silmissä ihana mies ei "kelpaa" kavereille,mutta mies kuulostaa hyvältä,pidä hänestä kiinni ja yritä kasvattaa paksu nahka,niin että toisten törkeät kommentit eivät tunnu niin pahalta.(Tietysti voi yrittää sanoa,että "Voisitko lopettaa mieheni mollaamisen",mutta yleensä nämä arvostelijat eivät näe käytöksessään mitään vikaa,hehän ovat vai rehellisiä.Eli voi yrittää puhua ongelmasta niiden kanssa,jotka ongelman aiheuttavat,mutta se on todennäköisesti turhaa.)

Vierailija
37/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika

Kyllä ap:n tapauksessa kaverit on sikoja,ei mies.Tuollaisessa tilanteessa voi pistää kaverit vaihtoon tai sitten vain opetella olemaan piittaamatta heidän mielipiteistään(en ole koskaann tajunnut,miksi ihmiset puuttuvat toisten yksityisasioihin silloin,kun heiltä ei esimerkiksi pyydetä neuvoa,vaan muuten vaan kokevat oikeudekseen esimerkiksi toisten kumppanien arvostelun).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi