Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan huvittavia muotivillityksiä ja ilmiöitä viime vuosikymmeniltä! :D

Vierailija
17.06.2016 |

Siis sellaisia jotka aikanaan tuntuivat todella hienoilta, edistyksellisiltä jne, mutta mitä ei voi nykyään kunnolla edes käsittää olleen olemassa. Tiedätte kyllä mistä on kyse.. Lets go! XD

Kommentit (488)

Vierailija
181/488 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mitä villityksiä sitä onkaan ollut. Onneksi olen aina pukeutunut ajattoman tyylikkäästi, ettei tarvitse hävetä menneisyyttään.

Vierailija
182/488 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana olin pissis. Mulla oli tekoblondi tukka, kireät vaatteet, isot pyöreät korvikset, TP-kengät ja räikeä meikki. Sitten keksin alkaa hevariksi, värjäsin tukan mustaksi ja pukeuduin mustaan ja army-vihreään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/488 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkaisutehosteet farkuissa.

Ä h l ä m i farkut on muotia vieläkin joissain piireissä.

Vierailija
184/488 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin Matti Nykäs -tyyliä takaisin miehille, niin näkisi kummassa lahkeessa ja minkä kokoinen se muna on.

185/488 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ollu 90-luvun ja 2000-luvun käänteessä kun ne leveälahkeiset, lahkeiden keskeltä vaalennetut ja överisti koristellut farkut olivat kuuma juttu. Ja siihen vielä järjettömän paksu toppaliivi ja tupsupipo talvella kaveriksi!

Vierailija
186/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä 80-luvun puolivälissä oli muotia hiirenhäntä hiuksissa takana. Hiukset leikattiin lyhyeksi tai lyhyt polkka ja jätettiin siimahäntä niskaan. Joillakin se oli 10 cm, yleensä 3-5. Joskus rusetti koristeena.

Maalaislääkäri Kiminkisellä oli sellainen vielä tällä vuiosikymmenellä muistaakseni. Nyttemmin lienee jo pois.

Vierailija
187/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskijakaus

Miehillä etujeejee; geelillä hillitön hyppyri otikon kohdalle

Wutangin ja Bronxin lökäfarkut

Skeittikengät

Shokkivärihiukset

Emojutut

Vierailija
188/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinkopeissa käytetyt kortit! Miten käytännöllistä ostaa kortti jossa puheaaikaa verrattuna rahaan jolla pystyy maksamaan suoraan.. En kyllä tajunnut edes aikoinaan.

No oli se kätevää. Itselläni oli tuollainen kortti lapsena, jotta voin soittaa tarvittaessa kotiin kyliltä. Kolikot tuli kuitenkin käytettyä karkkiin tai muuhun turhaan ja jos kolikoilla koitti soittaa kotiin, oli niitä aina liian vähän ja puhelu katkesi kesken.

Puhelinkopit <3 Korttipuhelimella minäkin soitin kotiin ja poikaystävälle vieraalta paikkakunnalta. Ihanan romanttista! Ja vastavuoroisesti lankapuhelun odotus kotona - vatsanpohjassa kihelmöi jännityksestä ja se tunne kun mua tultiin hakemaan puhelimeen jonkun muun vastatessa. Tätä ei nykynuoret valitettavasti ole ikinä kokeneet.

Ja kihelmöinti vaan yltyi melkein itkuksi, kun odotti sitä maailman tärkeintä puhelua, ja joku toinen perheenjäsen piti puhelinta varattuna, kun puhui jotain loputonta ihan turhaa puhelua. Silloin ajatteli, että haenpa puuhalon ja kumautan ton hengiltä.

Vierailija
189/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvun Brigitte Bardot muoti. Isoksi palloksi tupeeratun tukan peitoksi sidottiin huivi niin, että se solmu oli aivan leuan kärjessä. Se oli ärsyttävä, koska se tuppas liukumaan leuan alle ja silloin se näytti ihan mummonhuivilta, mikä taas oli aivan kamalaa. Silmissä oli voimakkaat rajaukset ja huulipuna lähes valkoista. Ilmeen piti olla maailmaa nähneen kyllästynyt.

Vierailija
190/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Afgaanihuivit, muistaakseni 2000-luvun puolivälissä alkoi näkyä näitä, vähintään joka toisella vastaantulijalla oli sellainen.

70-luvulla taas oli afgaaniturkit. Ah, afgaanit, nuo trendiviirit ...

Vierailija
191/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-luvun Brigitte Bardot muoti. Isoksi palloksi tupeeratun tukan peitoksi sidottiin huivi niin, että se solmu oli aivan leuan kärjessä. Se oli ärsyttävä, koska se tuppas liukumaan leuan alle ja silloin se näytti ihan mummonhuivilta, mikä taas oli aivan kamalaa. Silmissä oli voimakkaat rajaukset ja huulipuna lähes valkoista. Ilmeen piti olla maailmaa nähneen kyllästynyt.

Ai se on siinä se huivin jippo!!! Olen yrittänyt käyttää huivia, viimeksi joskus 90-luvulla kun monella naisella oli sellainen pieni söpö huivi päässä. Minä näytän ihan joltain Peräkylän Huldalta huivi päässä ja olen ajatellut, että olen vaan kasvoiltani niin mummo, että huivia ei voi käyttää. Pitääpä yrittää laitta solmu leuan kärkeen. Pelkään kyllä että näytän idioottimummolta sittenkin.

Vierailija
192/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaremihousut 80-luvulla. Ne oli trikoota, kuminauha vyötäröllä, persuksen ja lantion tienoilla oli valtavasti roikkuvaa kangasta, lahkeet kapeni pillimäisiksi. 

Mun tytär ompeli itselleen sellaiset valkoisesta trikoosta, vilkaisi peiliin ja sanoi hieman lannistuneena, että mä näytän ihan hampaalta.

Vierailija
193/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.google.fi/imgres?imgurl=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F_Z…

Siinä on sekä lokin paskat, että nudehuulet tietenkin yhdistettynä duckfaceselfieen. :)

Vierailija
194/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaremihousut 80-luvulla. Ne oli trikoota, kuminauha vyötäröllä, persuksen ja lantion tienoilla oli valtavasti roikkuvaa kangasta, lahkeet kapeni pillimäisiksi. 

Mun tytär ompeli itselleen sellaiset valkoisesta trikoosta, vilkaisi peiliin ja sanoi hieman lannistuneena, että mä näytän ihan hampaalta.

Minulla oli mustat, kiiltävät haaremihousut ja kaverilla vaaleansiniset farkkuhaaremit. Yksi päivä sitten kaverin haaremihousut kohtasivat elinkaaren lopun, kun tarttuivat pyörän satulaan ja repesivät.

Vierailija
195/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä viime vuosina muoti on ainakin ollut ihan hirveä, kun on otettu mallia ties mistä 80- ja 90-luvuilta. Esimerkiksi tällä hetkellä nähtävät alaosasta pikkuhousuja muistuttavat vaaleat shortsit, jotka kuitenkin ylettyvät jonnekin napaan asti. Siihen vielä yhdistettynä joku ruma H&M:stä ostettu napapaita. Ei kyllä miellytä omaa silmääni ei sitten yhtään.

Vierailija
196/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammafarkut. Etenkin nuorten hyväkroppaisten naisten päällä! Kyllä niitä rumia farkkuja ehtii sitten pitämään, kun on ne lapset pyöräytetty ja perse kilometein levyinen :D

Vierailija
197/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Afgaanihuivit, muistaakseni 2000-luvun puolivälissä alkoi näkyä näitä, vähintään joka toisella vastaantulijalla oli sellainen.

Sekoitat nyt 70-luvun afganistanilaisturkit ja palestiinalaiset huivit?

No, nämä 2000-luvun rätit eivät kyllä ole Palestiinaa nähneet, vaan ovat jotain halpaversioita ja muotioikkuja.

Se aito huivi on yhä kannanotto.

Vierailija
198/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leningrad Cowboys -tyyliset saappaat ja pistokkaat vuosituhannen vaihteessa. Siis sellaiset piiiitkä- ja teräväkärkiset. Koron korkeus vaihteli. Saavat siroimmankin jalan näyttämään suurelta ja kömpelöltä.

Vierailija
199/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät suorat hiukset, ja sitten siihen otsalle väännetty pullea tötterö pinneillä ja hiuslakalla tai hiuspannan avulla. Tämä muoti elää edelleenkin jossain pikkukaupunkien kuppiloissa.

Vierailija
200/488 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.google.fi/imgres?imgurl=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F_Z…

Siinä on sekä lokin paskat, että nudehuulet tietenkin yhdistettynä duckfaceselfieen. :)

Kiitos tästä "kauniista" kuvasta :) Oon vissiin vähän vanha jo, kun en osaisi suoralta kädeltä sanoa, mikä oli muotia 2001 ja mikä 2010 ja mikä on jo ihan last season muutenkin. Tuokin lokinpaskamuoti on menny ihan ohi multa, duckface-selfiet tunnistan kyllä.

Kaulahuivin laitto on sellainen, joka vaihtelee ja aina pitää seurata muita ja miettiä, että miten se nyt pitäisi oikeaoppisesti laittaa (jos jaksaa välittää). Jossain vaiheessa (oisko 2000-luvun ekat vuodet) piti kaulahuivin olla 3 metriä pitkä ja laahata melkein maata. Siinä sitten bussissa sai katsoa, ettei istu vieruskaverin huivin päälle. Sitten se 3-metrinen villahuivi keksittiin kieputtaa kymmenen kertaa kaulan ympärille ja siinä se pysyy sitten elokuusta kesäkuuhun, kaiketi kylminä kesinä voi olla läpi vuodenkin :)

Tämä talvipakkanen tai räntäloskasää yhdistettynä converseihin ja paljaisiin nilkkoihin jaksaa mua ihmetyttää. Nilkat voi kuulemma mennä ihan tunnottomaksi kylmästä pakkasessa.

Liian kireät, matalat farkut aikanaan oli kaameat. "Muffin top" oli sellainen näky, josta ei toipunut millään. Vielä jos takamuksesta vilkkui stringit, niin huh huh....Eikös stringeissä ollut pahimmillaan joku koru, kun sen kuuluikin näkyä persvaosta?!

Nyt uusimpana sellaiset edestä peittävät topit ja halter push-up -bikinit saavat muun kuin pienirintaisen ja xs-kokoisen naisen näyttämään sotanorsulta http://litbimg2.rightinthebox.com/images/384x384/201601/gtlntd145274204…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi