Luetellaan huvittavia muotivillityksiä ja ilmiöitä viime vuosikymmeniltä! :D
Siis sellaisia jotka aikanaan tuntuivat todella hienoilta, edistyksellisiltä jne, mutta mitä ei voi nykyään kunnolla edes käsittää olleen olemassa. Tiedätte kyllä mistä on kyse.. Lets go! XD
Kommentit (488)
Vierailija kirjoitti:
Paksupohjaiset kengät
Paksupohjaiset kengät on just siistit. Varsinkin Creepersit :)
Oonkohan sitten ihan outo kun tykkään 70 & 90-luvun vaatteista :)
Lyhyt musta kananpersetukka, etuhiuksiin on vielä kotitekoisesti vedetty pinkki leveä raita. Tätä näkee paljon viisi-kuusikymppisillä naisilla.
Mulla oli vuonna 1991 viisivuotiaana tarhassa farkkutakki, joka oli kauttaaltaan pinssien peitossa. Olin viisivuotias. Sitten varakkaampien perheiden vanhemmat valittivat takistani päiväkodin johdolle ja jouduin luopumaan aatteestani. Ihan kokonaan en mukautunut, sillä minulla oli kotona punkkaribarbeja, joiden tukat leikkasin lyhyiksi ja väritin neonvärisillä tusseilla. Toisella oli pinkki tukka ja toisella vihreä. Puin ne revittyihin kittanoihin vaatteisiin ja korkeakorkoisiin saappaisiin ja varastin pikkuveljen Action Maneilta konekiväärit ja aseistin barbit.
Vierailija kirjoitti:
Joskus reilu kymmenisen vuotta sitten oli ne kammottavat Fiorella-farkut kuuminta hottia. Ne tummansiniset joissa oli isot valkoiset kulutukset reisissä ja jotain isoja kuvioita glitterillä. Ja tietenkin tosi matalalla vyötäröllä, vetoketju oli sellainen 2 cm. Öörgh, hyi.
Nykyisin nimellä "mamufarkut".
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vuonna 1991 viisivuotiaana tarhassa farkkutakki, joka oli kauttaaltaan pinssien peitossa. Olin viisivuotias. Sitten varakkaampien perheiden vanhemmat valittivat takistani päiväkodin johdolle ja jouduin luopumaan aatteestani. Ihan kokonaan en mukautunut, sillä minulla oli kotona punkkaribarbeja, joiden tukat leikkasin lyhyiksi ja väritin neonvärisillä tusseilla. Toisella oli pinkki tukka ja toisella vihreä. Puin ne revittyihin kittanoihin vaatteisiin ja korkeakorkoisiin saappaisiin ja varastin pikkuveljen Action Maneilta konekiväärit ja aseistin barbit.
Olit siis tämä lapsi tästä julisteesta - mulla oli tää seinällä järkyttämässä vanhempia :)
Revityt farkut. Ja tarkoitan ihan tosi revittyjä farkkuja, en sellaisia hillitysti revittyjä. Siis sitä kun jalassa on näkyy enemmän paljasta ihoa kuin farkkua. Tänä kesänä näin kadulla n. 40-vuotiaan naisen, joka oli vissiin taistellut puuman kanssa, kun suurin osa farkuista oli irronnut ja jännyt jonnekin.
tämä muotivillitys ei ole kovinkaan vanha, mutta ansaitsee mielestäni kuitenkin tulla mainituksi; peplum- yläosat. Siis ihan oikeesti suurimmalla osalla naisista (luen myös itseni tähän porukkaan) peräpeili on aivan riittavan iso ilman mitään ylimääräisiä lipareita. Peplum suurentaa lantiota ja persettä tarpeettomasti. Jopa KIm Kardashian on keksinyt venyttää hanuriaan tämän optisen illuusion avulla. Käsittämätöntä.
Jamekset, -60 luvulla ja -70 luvun alussa :)
Putkikassit oli yhteen aikaan muotia, yritän just miettiä että oliko se -90 lukua vai jo -80 lukua?
- 2 toppia päällekkäin (eriväriset), ne oli pitkiä ja vedetty perseen yli ja niissä saatto olla helmassa reikiä kun oli niin kiskottu :D
- tissivyö
- mustat normi legginssit, saatto olla myös läpinäkyvää sukkahousukangasta
- wescin huppari
- lacosten valkoiset kengät
- paul frank t-paidat
- isot korvarenkaat, muoviset
- överi tupeeratut hiukset
- lokinpaskat ja meikkivoidehuulet
- koloja nypitty kulmakarvoihin
- normi sukat balleriinoissa
- normi sukat ja korkokengät
- nenän blurraaminen kokonaan pois irc-galleria kuvissa
- hiuspanta laitettiin niin, että hiukset näyttää sieneltä
- iso tekonahkalaukku
tämmönen oli normityyli meidän yläasteella n. 10v sitten
Laittakaa kuva noista lokinpaskasilmistä?
Vierailija kirjoitti:
Putkikassit oli yhteen aikaan muotia, yritän just miettiä että oliko se -90 lukua vai jo -80 lukua?
80-lukua! Muistan kun kävin lukiota ja putkikassi olall mentiin. Ai herrajee. Hirveän massiivinen kassi, vaikkei harrastanut mitään urheilua. Hyvä ettei jääkiekkokassi.
Kasareilla jättisuuret collegepaidat lepakkohihoilla. Suurin paitani oli miltei polviin ja kuristin sen patellavyöllä. Lisänä tietty isot muovikorvikset, neonvärit, sininen ripsari, otsatukkapermis ja hiihtarit. Chic!
Ysäreillä sivuheitto -otsatukka: Tönkkölakattu, sivulta katsottuna litteä, hurjimmilla jopa 10 cm korkea kaari 😁
Afgaanihuivit, muistaakseni 2000-luvun puolivälissä alkoi näkyä näitä, vähintään joka toisella vastaantulijalla oli sellainen.
Scenetukka pesukarhuraidoilla
Pitkät, suorar hiukset keskijakauksella
Irtokaulukset
Kiiltävät olkalaukut koululaukkuna
Svea-pipot
Kaksi eriväristä toppia päällekkäin + rintsikoiden olkaimet näkyvissä ja alla sukkahousut/legginssit
Talvipakkasilla tiukat, lyhyehköt pillifarkut ja niiden kanssa lyhytvartiset converset nilkkasukilla, paljasa nilkkaa näkyvissä 10-15cm
8-5v sisällä nämä!
Vierailija kirjoitti:
Scenetukka pesukarhuraidoilla
Pitkät, suorar hiukset keskijakauksella
Irtokaulukset
Kiiltävät olkalaukut koululaukkuna
Svea-pipot
Kaksi eriväristä toppia päällekkäin + rintsikoiden olkaimet näkyvissä ja alla sukkahousut/legginssit
Talvipakkasilla tiukat, lyhyehköt pillifarkut ja niiden kanssa lyhytvartiset converset nilkkasukilla, paljasa nilkkaa näkyvissä 10-15cm
8-5v sisällä nämä!
Voi ei, itsekin olen käyttänyt noita kahta eriväristä toppia päällekkäin leggingseihin yhdistettynä! Olet varmaan joku 18-22? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinkopeissa käytetyt kortit! Miten käytännöllistä ostaa kortti jossa puheaaikaa verrattuna rahaan jolla pystyy maksamaan suoraan.. En kyllä tajunnut edes aikoinaan.
No oli se kätevää. Itselläni oli tuollainen kortti lapsena, jotta voin soittaa tarvittaessa kotiin kyliltä. Kolikot tuli kuitenkin käytettyä karkkiin tai muuhun turhaan ja jos kolikoilla koitti soittaa kotiin, oli niitä aina liian vähän ja puhelu katkesi kesken.
Puhelinkopit <3 Korttipuhelimella minäkin soitin kotiin ja poikaystävälle vieraalta paikkakunnalta. Ihanan romanttista! Ja vastavuoroisesti lankapuhelun odotus kotona - vatsanpohjassa kihelmöi jännityksestä ja se tunne kun mua tultiin hakemaan puhelimeen jonkun muun vastatessa. Tätä ei nykynuoret valitettavasti ole ikinä kokeneet.
Kyllä meillä oli lankapuhelin vielä melkein 2010-luvulle asti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit siis tämä lapsi tästä julisteesta - mulla oli tää seinällä järkyttämässä vanhempia :)
Vähän tuon kaltainen olin. Tosin mulla piti olla farkkua, pinssejä ja räikeitä värejä. Olin lapsena ja nuorena kaikkea muutakin, sellainen juppihippipunkkari :-D
Joskus reilu kymmenisen vuotta sitten oli ne kammottavat Fiorella-farkut kuuminta hottia. Ne tummansiniset joissa oli isot valkoiset kulutukset reisissä ja jotain isoja kuvioita glitterillä. Ja tietenkin tosi matalalla vyötäröllä, vetoketju oli sellainen 2 cm. Öörgh, hyi.