Siis joutuuko päiväkodissa ulkoilemaan?
Tytär (15v.) sai kesätöitä päiväkodista, kahden viikon pätkä. Lapussa luki että pitää olla sisäkengät ja ulkovaatteet ja sadevaatteet. Ei kai kesätyöntekijä joudu ulkoilemaan, kun ei tetissäkään joutunut?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sateella ulos väkisin raahaaminen on pelkkää lasten kidutusta. On ihan naurettavaa tämä suomalaisten ulkoilufetissi, että ukkosmyrskyssä ja 30 asteen pakkasessa esim. ala-asteen koululaiset pakotetaan väkisin ulos.
En ole koskaan kuullut lapsien narisevan sateella. Niille se on huippua. Saavat hyppiä lätäkköön ja hiekka on mitä parasta!
Kyllä se ulkoilu asenne lähtee aikuisista, ei lapsista :)
Yleensähän ne onkin äidit, jotka valittaa lasten kuravaatteista, eikä lapset! :)
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisia sadekamoja tarvita erikseen mutta vettäpitävä yleiskäyttöinen kuoritakki/ulkoilutakki ja housut sekä kumpparit tai vettäpitävät lenkkarit pitää nyt jokaisella olla.
Pärjääkö kuoritakilla ja housuilla oikeasti kuivana jos vettä sataa reippaasti ja sateessa pitää ulkoilla 1,5 h? Kyllä luulis että hyväkin ulkoilupuku kastuu läpi ja vesi menee sisävaatteisiin kun kunnon vesisateessa likoaa toista tuntia.
Sun varmaan täytyy kirjoittaa niille tarhan tädeille semmoinen lupalappu, jossa anot, ettei teidän Janicha-Jessikan tarvitse ulkoilla, kun ei kerta tetissäkään tarvinnu.
Siis onko teillä kaikilla päiväkodissa työskentelevillä täysin vedenpitävät ulkoilupuvut? Kun tuntuu että on sää mikä hyvänsä niin ulos mennään eikä haittaa vaikka kaatamalla sataisi. Mun oma ulkoilupukuni ei kestä vettä ja olen ihan läpimärkänä jos joudun menemään ulos vesisateesseen tunniksi tai pahimmassa tapauksessa kahdeksi. t. päiväkotiharjoittelua harkitseva
Vierailija kirjoitti:
Siis onko teillä kaikilla päiväkodissa työskentelevillä täysin vedenpitävät ulkoilupuvut? Kun tuntuu että on sää mikä hyvänsä niin ulos mennään eikä haittaa vaikka kaatamalla sataisi. Mun oma ulkoilupukuni ei kestä vettä ja olen ihan läpimärkänä jos joudun menemään ulos vesisateesseen tunniksi tai pahimmassa tapauksessa kahdeksi. t. päiväkotiharjoittelua harkitseva
Ei kaikilla. Fiksuilla vain. Mulla on kurahousutkin :D
En ole koskaan kuullut lapsien narisevan sateella. Niille se on huippua. Saavat hyppiä lätäkköön ja hiekka on mitä parasta!
Kyllä se ulkoilu asenne lähtee aikuisista, ei lapsista :)