Olen laihtunut 25 kg vuoden aikana. Nyt pitäisi sitten aloittaa kiinteytys! APUA!
Juu, eli olen saanut 25 kg karistettua vuoden aikana. Lähtöpaino oli 88 kg, nyt painoa on 63 kg. Pituus on 164 cm. Tarkoituksenani on laihtua vielä kymmenisen kiloa. Kilomäärä ei sinänsä kuitenkaan minulle enää ole kovin merkityksellinen, vaan nyt on tarkoituksena lähinnä kiinteytyminen ja terveiden elämäntapojen ylläpito.
Ongelmakohtani ovat alavatsa, reidet ja jossain määrin myös takamus. Muualla minulla ei enää ole mitään näkyvää, häiritsevää läskiä. Liikuntani on viimeiset vuodet ollut lähinnä kävelyä vaunujen kanssa mäkisessä maastossa. Kuntosalille minulla ei tässä elämäntilanteessa ole mahdollista mennä.
Eli nyt tarvitsisin mahdollisimman tehokkaita vinkkejä kotitreeniin. Vinkkejä, joilla saisin kiinteytettyä reidet, alamahan ja takapuolen. Laihdutan siis toki edelleen, mutta mielestäni tässä vaiheessa voisin jo aloittaa tuon muokkauksenkin kaveriksi.
Kiitos etukäteen!
Kommentit (31)
Kerrotko vaikka nyt alkuun, mitä se "kiinteytyminen" mielestäsi tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se nyt yleensä tarkoita sitä, että hankitaan lihasmassaa läskin tilalle? Näin olen ainakin aina kuvitellut.
AP
Lihaskuntojumppaa. Netistä löytyy valmiita ohjelmia. YouTubesta löytyy myös aloittelijoille treenivideoita. Helpointa on alkaa käymään ryhmäliikuntatunneilla. Kannattaa treenata koko vartaloa.
Yksi vinkki on mennä kahvakuula-kurssille. Kun liikkeet pn hallussa, voi treenata myös kotona.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tuota mietin, kun laihdutusleikkaus on edessä.
Lueskelin jostakin joskus jostain kankaista/vaatteista, jotka estää raskausarpia ja myös kiinteyttää, mutta en enää löydä infoa niistä. Tietäiskö joku?
Poppakonsteja laihdutukseen ja kankaita kiinteytykseen :D:D:D
Ei voi muuta kuin korostaa sitä lihaskuntoharjoittelun tekemistä laihduttamisen aikana. Ei paljastu läski läskin alta sitä laihaa läskiä. Vaan valmis timmi paketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se nyt yleensä tarkoita sitä, että hankitaan lihasmassaa läskin tilalle? Näin olen ainakin aina kuvitellut.
AP
Hankit voimatelineen, tangon ja limppuja kotiin ja alat kyykätä.
Juokseminen kiinteyttää hyvin reisiä ja takamusta. Mahassa kyse on ymmärtääkseni enemmän ruokavaliosta kuin liikunnasta, jos on siis ns. "laihaläski". Siihenkin kyllä auttaa aerobinen liikunta, toki myös vatsatreeni. Jos haluat tehdä voimaharjoittelua, kannattaa treenata koko kroppaa eikä vain ongelmakohtia :)
Kotitreeninä Jillian Michaelsin 30 day shred on ainakin aika tehokas, löytyy youtubesta.
Valitan, mutta kiinteytyminen noin suuren laihtumisen jälkeen voi olla aika vaikeaa. Ei se venynyt iho palaudu koskaan entiselleen. Voithan kuitenkin yrittää sitä, pilates ja jooga ja kuntosali voi auttaa jonkin verran. Juo paljon vettä ja pysy liikkeessä.
Lihasmassaa saa merkittävissä määrin vain suurilla painoilla. Jos et ole harrastanut liikuntaa, niin alussa voit saada enemmänkin muutosta. Mutta kunto paranee jo ihan kotijumpallakin.
Jatka tuota käveliikuntaa, mutta pidä huoli, että siihen kuuluu myös hengästymiseen. Lihaskuntoon googleta bodyweight fitness -harjoituksia. Alavartaloon on alun jälkeen vaikea saada pelkällä kehonpainolla lihaksia, mutta alkuun ainakin pääsee. Sellaiset säädettävät käsipainot auttavat myös vähän aikaa, mutta heikkokuntoinenkin edistyy niistä parissa kuukaudessa ja alkaa kaivata isompaa vastusta. Ylävartalotreeniin ne riittävät vähän pitemmäksikin aikaa. Jos kotona on tilaa isommalle painomäärälle vaikka autotallissa, niin ilman kuntosaliakin pääsee etenemään tosi hyvin.
Ihan oikeastiko ei salilla käyminen ole mahdollista (tyyliin lähin sali järjettömän matkan päässä) vai onko ongelma aikataulutuksessa enemmän? Kotijumpalla toki voi kiinteytyä, mutta painoja olisi silloin hyvä löytyä enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeastiko ei salilla käyminen ole mahdollista (tyyliin lähin sali järjettömän matkan päässä) vai onko ongelma aikataulutuksessa enemmän? Kotijumpalla toki voi kiinteytyä, mutta painoja olisi silloin hyvä löytyä enemmänkin.
Sali ei ole kaukana, mutta minulla on 1- ja 2-vuotiaat lapset ja olen täyspäiväisessä työssä.
Vierailija kirjoitti:
Valitan, mutta kiinteytyminen noin suuren laihtumisen jälkeen voi olla aika vaikeaa. Ei se venynyt iho palaudu koskaan entiselleen. Voithan kuitenkin yrittää sitä, pilates ja jooga ja kuntosali voi auttaa jonkin verran. Juo paljon vettä ja pysy liikkeessä.
Tässä mielenkiintoinen artikkeli "löysästä ihosta":
http://www.muscleforlife.com/how-to-get-rid-of-loose-skin-after-weight-…
Kannattaa lukea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sali ei ole kaukana, mutta minulla on 1- ja 2-vuotiaat lapset ja olen täyspäiväisessä työssä.
Onko sinulla puolisoa tai tukiverkkoa, ketään joka lapsia hoitaisi? Vai oletko totaali-yh, jolla ei "voi" olla harrastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueskelin jostakin joskus jostain kankaista/vaatteista, jotka estää raskausarpia ja myös kiinteyttää, mutta en enää löydä infoa niistä. Tietäiskö joku?
Poppakonsteja laihdutukseen ja kankaita kiinteytykseen :D:D:D
Pikkupakko, kun kaikki on jo kokeiltu.
En osaa antaa vinkkiä kiinteytymiseen, mutta tahtoisiko ap. Jakaa omat vinkit laihduttamiseen.
Onnittelut huimasta urakasta!
Minä kannustaisin valitsemaan sellaista liikuntaa, josta oikeasti nauttii :) Monella tapaa pystyy kotonakin lihaskuntoa parantamaan, tärkeintä on, että tehdessä tuntuu ainakin joskus ihan raskaalta eli ajoittain on sieltä mukavuusalueeltakin vähän poistuttava. Ja senkin vuoksi kannattaa valita mieluisa sali: jaksaa paremmin ne raskaammatkin vaiheet. Toki sitten kannattaa miettiä lajia/lajeja siten, että tulisi monipuolisesti koko kropalle hommaa :)
Netistä löytyy erilaisia liikuntasivustoja, parhaat yleensä ovat maksullisia, mutta monissa voi kokeilla ilmaiseksi esim.1-4vkoa. Joogaa, pilatesta, kehonpainotreeniä, HIITiä, perinteisempää jumppaa, tanssia...Myös sellaisia treenejä löytyy, joissa lapsi/lapset voi olla mukana.
Tsemppiä!