Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saa kenkää, niin mitä kaikkea tulee ottaa huomioon

Vierailija
19.08.2024 |

Miten lomien kanssa piti tehdä, että ansiosidonnainen ei kärsi niin paljon?

Mitäs muuta kannataa ja pitää tehdä.

Otetaan sellainen vinkkiketju, osataan valmistautua tulevaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomista määrää työnantaja eikä sitä kiinnosta siinä vaiheessa pätkääkään, miten lomat kannattaisi järjestää.

Vierailija
2/14 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa Kenkää, pitää etukäteen pehmustaa takamus pehmukkaalla tyynyllä ettei jää kengänkuva sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengän koko ja malli.

Vierailija
4/14 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kytke herätyskello pois.

Vierailija
5/14 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa kenkää, on huolehdittava siitä, että kengän koko on sopiva. Liian pientä kenkää ei saa hyväksyä. Liian iso on kenties hyväksyttävissä, jos saa kengän mukana paksun villasukan.

Vierailija
6/14 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä irtisanottiin ja hänelle sanotiin vaan, että ota kimpsut ja kampsut ja nyt pitää samantien lähteä. Hänelle maksettiin täyttä palkkaa vielä sen irtisanomisajan ja lisäksi sai jotain ekstra juttuja. Hän oli täydellä palkalla kotona ainakin puoli vuotta ja löysi sitten uuden työn. 

Vierailija
7/14 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut potkuja, mutta uskoisin tilanteen olevan samanlainen verrattuna irtisanoutumiseen. Lopputilin yhteydessä maksetaan kertyneet lomarahat ja mahdolliset muut palkkiot. Silloin ei siis ole pitämättömiä lomapäiviä ja saadut rahat saattavat jopa hieman nostaa ansiosidonnaista.

Korjatkaa, jos olen väärässä.

Vierailija
8/14 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uusi juttu nyt oli lomarahojen kanssa. Ne vaikutti jotenkin negatiivisesti ansiosidonnaisen alkuun?

Vierailija
9/14 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset HUSista siis 

Vierailija
10/14 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä uusi juttu nyt oli lomarahojen kanssa. Ne vaikutti jotenkin negatiivisesti ansiosidonnaisen alkuun?

Ne jyvitetään eli silloin ei vielä liiton rahoja tule.

Vierailija
11/14 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirtää ansiosidonnaisen alkamista eli lomakorvaukset on käytettävä elämiseen ennen kuin saa päivärahoja.

Vierailija
12/14 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä irtisanottiin ja hänelle sanotiin vaan, että ota kimpsut ja kampsut ja nyt pitää samantien lähteä. Hänelle maksettiin täyttä palkkaa vielä sen irtisanomisajan ja lisäksi sai jotain ekstra juttuja. Hän oli täydellä palkalla kotona ainakin puoli vuotta ja löysi sitten uuden työn. 

Niin joo, 4kk irtisanomisaika on minulla. Jospa se työvelvoite päättyy ilmoitukseen. Ei ei kiinnosta kakan vertaa töissä olo, jos nalli napsahtaa 

Vierailija
13/14 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirtää ansiosidonnaisen alkamista eli lomakorvaukset on käytettävä elämiseen ennen kuin saa päivärahoja.

Itse olen vaihtanut lomarahavapaiksu sen 50% jonka voi, vaikka se vuosiansiota laskeekin. Ajattelen, että vapaa-aika on arvokkainta mitä voi ostaa. Tosin jos vapaata tulee nyt liikaa🤷

Vierailija
14/14 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vaihtanut lomarahavapaiksu sen 50% jonka voi, vaikka se vuosiansiota laskeekin. Ajattelen, että vapaa-aika on arvokkainta mitä voi ostaa. Tosin jos vapaata tulee nyt liikaa🤷

Ei pidä sotkea lomarahoja lomakorvaukseen.