Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan myöhästynyt lennolta? Mistä syystä myöhästyit?

Vierailija
17.06.2016 |

En ole koskaan myöhästynyt lennolta. Kun ensimmäistä kertaa matkustin yksin, eikä ollut joku sanomassa, milloin mihinkin pitää mennä, minua jouduttiin kuuluttamaan. Luulin, että lähtöportille pitää saapua vasta vähän ennen koneen lähdön aikaa (kuten vaikka bussipysäkille..). Koneessa kaikki oli jo istumassa ja minua vain odoteltiin. Onneksi kuuluttivat, olisin myöhästynyt!

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran myöhästynyt. Lähdin liian myöhään kentälle enkä löytänyt oikeaa junaa. Tämä siis ulkomailla. Olin kentällä juuri kun kone nousi ilmaan.

Kamalaa! Miten pääsit eteenpäin? Tuliko hirveä lisälasku?

Mä aina pelkään sitä, että myöhästyn koneesta ulkomailla. Hirveä vaiva alkaa järjestää uutta lentolippua, joka tietenkin siinä vaiheessa on kymmenkertainen alkuperäiseen lipun hintaan verrattuna. Jos kotimaassa jäisi jälkeen koneesta, niin jäisi varmaan kotiin säästämään rahojani.

En maksanut uudesta lipusta mitään. Menin viereiselle tiskille, taisi olla BA :n tiski, jossa oli vanhempi mies töissä. Sanoin että myöhästyin koneesta, koska lähdin liian myöhään, mitä mä nyt teen? Tuo mies ei puhunut mulle sanaakaan, otti liput multa ja näpytteli hetken konetta ja ojensi mulle uudet liput seuraavaan koneeseen. Eikä sanonut vieläkään mitään. Outoa, en tiedä mitä siinä tapahtui mut olin todella onnellinen ja kiitollinen tuolle miehelle. Ja ihan oli joku tarjouslippu ilman mitään muutosoikeuksia.

Ihanaa et tälläsii ihmisii on olemassa :-D

No kyllä joo! Tuo oli sellainen kerran elämässä tapahtuva juttu, eikä tee mieli enää koskaan myöhästyä lennolta. Tuosta tapahtumasta on aikaa ehkä 15 vuotta, ei varmasti olis ees mahdollista tänä päivänä. Mutta uskomaton juttu todella.

Hei! Mulla on käynyt sama. Noin 20 vuotta sitten ihan omasta syystä myöhästyin koneesta ulkomailla. Virkailija totesi portilla lippua katsoessani, että saan kyllä korvaavan lipun. Huojennus oli valtava! Ekalle lennolle, joka oli maan sisäinen, ei edes kirjoitettu mitään lippua vaan kehotettiin sitten perillä suuremman kaupungin kentällä pyytämään uusi lippu Suomeen paluuta varten. Näin tein, kaikki meni hyvin eikä maksanut mitään ylimääräistä. Tuohon aikaan lippukäytäntö oli aika erilainen - onneksi! :)

Vierailija
42/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran myöhästyin, syynä edellisen lennon myöhästyminen.

Juostiin siinä muiden suomalaisten kanssa täyttä häkää kohti lähtöporttia Amsterdamin kentällä jatkolennolle Suomeen. Nämä nuoret ihmiset vielä tosi ystävällisesti odottivat minua kun en pystynyt ihan niin kovaa juoksemaan vauva kantoliinassa. Sanoin heille sitten että juoskaa te niin nopeasti kun pystytte ja sanokaa sinne lähtöportille että sieltä on vielä tulossa yksi jolla on vauva mukana eikä pysty ihan niin nopeasti juosta. Eipä sekään auttanut, kaikki myöhästyimme ja minulle ja vauvalle järjestyi lentoyhtiön piikkiin hotellihuone. Muut joutuivat itse maksamaan ja pyytää kustannukset takaisin matkavakuutuksesta.

Kerran odotin portilla lentoani, ja olin hyyyyvin ajoissa siinä. Näin kuinka siinä nukkui penkillä nuori nainen. Sitten hän heräsi, meni tiskille ja kysyi että miten hänen lentonsa, siinä kertoivat että se lähti jo, hän myöhästyi. Hämmästyttävin oli siinä kohtaa hänen reaktionsa, hän vaan lähti siitä sitten. Ei kiroillut, annellut tai muuta ,vaan lähti siitä vaan menemään.

Ei kai se olisi auttanut huutaa, oma moka kun nukkui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyttiin jatkolennolta. Lento Istanbul-Helsinki lähti ilman meitä. Ukko juuttui taxfree myymälään hidastelemaan ja Istanbulin l-kenttä on todella iso. Lähtöportti oli ihan toisella puolella ja kaikenmaailman kaapujoukot oli edessä (pyhiinvaeltajia). Otti päähän ihan sairaasti, kun kaverin häät oli seuraavana päivänä. No lentoyhtiö katsoi, että oli heidän syytään kun edellinen lento Istanbuliin jolla tultiin oli vähän myöhässä. Saatiin ilmanen hotelliyö Istanbulissa ruokineen ja lento seuraavaksi aamuksi. Kirkkoon en sitte kerenny, mut loppujuhlintaan onneksi😀

Vierailija
44/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhästyttiin jatkolennolta. Lento Istanbul-Helsinki lähti ilman meitä. Ukko juuttui taxfree myymälään hidastelemaan ja Istanbulin l-kenttä on todella iso. Lähtöportti oli ihan toisella puolella ja kaikenmaailman kaapujoukot oli edessä (pyhiinvaeltajia). Otti päähän ihan sairaasti, kun kaverin häät oli seuraavana päivänä. No lentoyhtiö katsoi, että oli heidän syytään kun edellinen lento Istanbuliin jolla tultiin oli vähän myöhässä. Saatiin ilmanen hotelliyö Istanbulissa ruokineen ja lento seuraavaksi aamuksi. Kirkkoon en sitte kerenny, mut loppujuhlintaan onneksi😀

Just. Ehkä ei kandee reissata, jos kaapujengi ahdistaa.

Vierailija
45/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, onneksi. Matkustan aika vähän.

Mutta mun tuli tässä mieleeni muut keskustelut, joissa porukka mesoo, etteivät koskaanikinämilloinkaan myöhästy mistään sekuntiakaan vaan varaavat kunnolla aikaa ja ottavat kaikki kauhuskenaariot huomioon aina ja joka tilanteessa. Kuinkahan monta päivää nää tyypit varaa aikaa lentojen vaihtoon, varmuuden vuoksi?

Vierailija
46/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran. Matkustelen työn puolesta aina silloin tällöin, enkä saa itse valita lentojani, vaan joku alihankkijayhtiö buukkaa ne. Vaihtoaikaa on usein hyvin niukasti ja kerran sitten myöhästyin jatkolennolta Saksassa, kun vaihtoaikaa oli varattu puoli tuntia ja eka lento laskeutui myöhässä. Mieluummin odottelisin vaikka useamman tunnin kunnon vaihtoajalla kuin menisin noilla stressaavilla tiukoilla vaihdoilla, koska se on sitten niin kiva jäädä iltahämärissä jonnekin ulkomaille jumiin, kun piti päästä Suomeen kotiin yöksi.

Vierailija
47/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden kerran olen nukkunut lennolta pommiin.

Olin 19-vuotias ja piti lähteä perheen kanssa lomamatkalle, mutta heräsin vasta kun kone oli jo nousemassa.

Muu perhe lähti sillä lennolla, minä tulin seuraavana päivänä perässä (äiti maksoi mulle onneksi toisen lennon, muuten olisin jäänyt Suomeen).

Saako kysyä pommiin nukkumisen syytä? Olitko ollut pitkään töissä edellisenä iltana vai bilettämässä?

Mun täytyy kyllä sanoa että en maksais täysi-ikäiselle lapselleni yhtään mitään jos biletyksen vuoksi nukkuis pommiin...

En töissä enkä bilettämässä, uni ei vaan illalla meinannut tulla ja aamulla oli niin kova väsy ja sikeä uni, etten herännyt kelloon.

Olin teininä todella sikeäuninen ja nukuin paljon sekä myöhään.

Tapauksesta viisastuneena rupesin valvoon koko lentoa edeltävän yön jos en saanut ajoissa unta.

Vierailija
48/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä. Oon menossa elämäni ekaa kertaa yksin Suomesta Manchesteriin ja suora lento.  Miten aikaseen mun pitää olla kentällä takas etten takuulla myöhästy kotiin tullessa?  Kielitaidottomana en viitsis jäädä norkoilemaan sinne eikä rahaakaan niin paljon välttämättä että ylihintoja voi maksaa...Kääk

Vierailija
49/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä. Oon menossa elämäni ekaa kertaa yksin Suomesta Manchesteriin ja suora lento.  Miten aikaseen mun pitää olla kentällä takas etten takuulla myöhästy kotiin tullessa?  Kielitaidottomana en viitsis jäädä norkoilemaan sinne eikä rahaakaan niin paljon välttämättä että ylihintoja voi maksaa...Kääk

Mä oon aina ollut kaksi tuntia ennen koneen lähtöä kentällä, kyllä siellä saa hyvin aikaa kulutettua, eikä tarvitse stressata myöhästymisestä.

Vierailija
50/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöhästynyt. Tilanne oli sellainen, että oltiin kaikessa rauhassa pakkaamassa matkaa varten ja sitten mies vietiinkin ambulanssilla sairaalaan. Jouduttiin miettimään pakkaaminen uusiksi, mikä laukku otetaan vai otetaanko kaksi ja muutenkin meillä oli ollut tietty työnjako, että mies pakkaa tietyt asiat ja minä tietyt. Päästiin kuitenkin ihan ajoissa lähtemään kentälle, mutta kotona ei ehditty syödä kun oli ylimääräistä säätöä. Oltiin portin lähellä ihan ajoissa ja ehdittiin ottamaan haukkapalaa viereisestä kahvilasta. Kun oltiin syöty, katselin vielä tilannetta portilla, että näyttää olevan paljon jonoa, ehditään käydä vessassa. Kun tultiin vessasta, portti oli suljettu ja olin todella ihmeissäni, miten tässä näin kävi. Kone oli muutenkin ylibuukattu, että jos me ei oltaisi jääty pois koneesta, joku muu olisi jäänyt. Saatiin sitten paikka seuraavan aamun koneeseen ja mentiin lentokenttähotelliin yöksi. Ei siinä loppujen lopuksi sattunut muuta vahinkoa kuin että eka yö nukuttiin Suomessa eikä siellä kohteessa. Paitsi tietty mieheltä jäi koko reissu väliin ja koko ensimmäinen päivä tuntui kolkolta, kun lähdettiin ilman miestä. Miehellä oli kuitenkin sitten ihan jees loma kun pääsi sairaalasta ja mekin viihdyttiin alkushokin jälkeen ihan hyvin.

Vierailija
51/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että onnistuin myöhästymään näin:

Matkalla USA:sta Pariisin kentän kautta muualle Eurooppaan. Neljä tuntia aikaa Pariisissa, tuskastuttavaa odotusta. Työkaverini kanssa olimme väsyneitä ja jetlagissa, aika mateli vaikka olisi tehnyt mitä. Kunnes vihdoin neljän pitkän tunnin jälkeen lompsimme läheiselle portille. Vaan kas, se on kiinni virkailija, joka laittoi jo sitä vyöestettä portille melkein nauraa ääneen kun näkee täysin hölmistyneet ilmeemme. En vieläkään tiedä miten onnistun tässä :D

Uskomatonta, että en myöhästynyt:

Matkalla USA:n länsirannikolta Chicago O'Haren kautta Helsinkiin. Yksi maailman kiireisimmistä kentistä. Aikataulun mukainen vaihtoaika 25 min. Olin aivan varma, ettei onnistu millään. Katsoin lehtisestä etukäteen nopeimman reitin uudelle portille (jonka lentoemännät kertoivat minulle jo koneessa). He myös kuuluttivat muita matkustajia odottamaan, niin että pääsin ekana koneesta pois. Mutta voi ei! Kone oli senverran myöhässä, että vaihtoaikaa jäi 12 minuuttia. Pingoin henkeni edestä kohti oikeaa porttia, ja viimeinen häntä matkustajia meni vielä sisään kun sinne ehdin! Tein varmaan ainakin oman juoksuennätykseni.

Vierailija
52/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkolennolta olen myöhästynyt koska edellinen kone oli myöhässä.

Vierailija
53/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä ole myöhästynyt mutta

- lähdin kerran kentälle myöhään kun olin katsonut lähtöajan tunnilla pieleen. Ei muuta kuin heittelin kielletyt nesteet roskiin ja onneksi oli käsimatkatavaksi kelpaava laukku

- Tukholmassa taksi kentälle kesti 1,5 h. Jatkossa aina menen Arlanda Expressillä

Vierailija
54/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta kerran melkein myöhästyin. Kysymyksessä oli Praha. Ensimmäinen ulkomaanreissuni, päivänä jolloin Tsekki ja Slovakia olivat ensimmäistä päivää erossa toisistaan. Oisko ollut 1.1. vuonna jotain. Otin vahingossa kevätvaatteet mukaan. Ja muutenkin oli todellinen epäonnen reissu.

Edellisenä iltana minun säilytyslokero oli varastettu, siinä meni osa vaatteista jotka olin juuri ostanut, osa rahoista, laukku jne. Lähtöpäivän aamuksi olin tilannut herätyksen jota ei koskaan tullut. Sitten kun lähdin kentälle, menin vahingossa väärään suuntaan menevään metroon(?) tai junaan. Kun vihdoin pääsin kentälle niin lähtöselvitystiskillä on karsea jono, ei auttanut kuin juosta ja etuilla. Minulla on couperosaa naamassa joten kun pääsin koneeseen olin kaulaa myöten viininpunainen.

Vierailija
55/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut Manchesterin kentällä yleensä 2h-2h15min ennen lennon lähtöä (olen tullut sinne aina Walesista junalla). Hyvin on tuossa ajassa kerennyt hoidella matkalaukun eteenpäin, mennä turvatarkastuksen läpi, ostaa ruokaa ja syödä se kaikessa rauhassa sekä kiertää vähän eri kaupoissa lentoa odotellessa. 

Vierailija
56/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöhästynyt kerran JFK:lla, kun minulla oli jatkolento Floridaan. En muista paljonko siinä oli vaihtoaikaa, mutta ehkä parisen tuntia. Syy myöhästymiseen oli tämä: passijono mateli. Finnairin kone ei ollut myöhässä, mutta se oli ollut täynnä venäläisiä mitä lie (passittomia?) matkustajia, joiden kanssa virkailijoilla meni aikaa.

Meitä oli monessa jonossa odottamassa passintarkastukseen ja jotkut virkailijat ottivat jonoista porukkaa ja veivät toisiin jonoihin. Minunkin takana oli vaikka miten monta ihmistä, mutta sitten yht'äkkiä olinkin viimeinen! Olin ihan paniikissa, sillä ystäväni odottivat minua Floridassa eikä tuohon aikaan käytetty kännyköitä (ainakaan ulkomaan matkoilla).

Niinhän siinä kävi, että myöhästyin jatkolta, mutta minulle hommattiin ilmaiseksi toinen lento. Se vain harmikseni lähti toiselta kentältä. Sain taksimatkan ilmaiseksi, mutta se kesti iäisyyden ja aloin pelätä, etten ehdi sinnekään. Oli pimeää enkä tiennyt, minne taksi minua vei. Pääsin onneksi perille, kiirehdin tiskille ja pääsin viime tipassa koneeseen.

Kone ei lähtenytkään. Jonkun vian korjaamiseen meni pari tuntia. Lentoemot olivat uskomattoman kilttejä ja soittivat toiselle kentälle, josta kuulutettiin ystävilleni, että olen tulossa, vaikkakin monta tuntia myöhässä.

Loppujen lopuksi minulla oli ihana loma. Näin jälkikäteen tapausta voi jo muistella elämyksenä.

Tutut varmasti tunnistavat minut tästä jutusta, jos av:ta lukevat :).

Vierailija
57/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan myöhästynyt lennolta. Kun ensimmäistä kertaa matkustin yksin, eikä ollut joku sanomassa, milloin mihinkin pitää mennä, minua jouduttiin kuuluttamaan. Luulin, että lähtöportille pitää saapua vasta vähän ennen koneen lähdön aikaa (kuten vaikka bussipysäkille..). Koneessa kaikki oli jo istumassa ja minua vain odoteltiin. Onneksi kuuluttivat, olisin myöhästynyt!

Helsinki-Vantaallahan ei kuuluteta enää!

Vierailija
58/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut Manchesterin kentällä yleensä 2h-2h15min ennen lennon lähtöä (olen tullut sinne aina Walesista junalla). Hyvin on tuossa ajassa kerennyt hoidella matkalaukun eteenpäin, mennä turvatarkastuksen läpi, ostaa ruokaa ja syödä se kaikessa rauhassa sekä kiertää vähän eri kaupoissa lentoa odotellessa. 

Kiitos, tää auttoi paljon. Mä oonmuutenkin sellanen aikataulufriikki, kaikki pitää tietää tarkaan. siksi joku tunnin parin heitto auttaa mua vielä pysyy rauhassa, kun oon olevinani aikataulussa.

Vierailija
59/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole myöhästynyt, mutta lähellä oli. Meillä oli koneen vaihto Frankfurtissa kohti Jenkkejä, aikaa vaihtoon ei ollut paljon. Kaarreltiin pitkään Frankfurtin yllä, koska ei saatu laskeutumislupaa. Vihdoin saatiin lupa ja me juoksimme terminaalista toiseen ihan hirveän pitkän matkan. Vastassa meitä oli kaksi työntekijää, joista toinen sanoi että olemme myöhässä, ette pääse enää koneeseen. No toinen tyyppi onneks katsoi sitä toista kuin halpaa makkaraa ja sanoi että miten niin, kone oli myöhässä että menkää vaan. Huh! No päästiin koneeseen ja huomattiin, että kone oli lähes tyhjä! Odotettiin vielä kauan ennen kuin kone lähti..

Frankfurtin kenttä on kaamea paikka. Iso sekava ja kuvaannollisesti "miljuuna" terminaalia ja aina remontti jossain paikassa ja kulkureittejä muutettu ja opasteet viturallaan. Jos siellä ei myöhästy jatkolennolta, niin sitten ei missään. Hyvä puoli tosin se, että ei sieltä oikein mikään kone tunnu ajoissakaan lähtevän... Terv nro 10

Sulla on kyllä täysin väärä kuva Frankfurtin kentästä. Se on todella selkeä, järjestelmällinen ja toimiva. Sellainen saksalainen insinööritaidon kulmakivi.

Siis olen itsekin kuullut että Frankfurtin kenttä on kamala. Viimeksi kuulin sen eilen Lontoon lennolla eräältä suomalaiselta ja brittimieheltä, edellinen sanoi että saksalaiset ovat tunnettuja järjestelmällisyydestä ja logiikasta, mutta Frankfurtin kentällä näistä ei ole tietoakaan. Brittimies tokaisi tähän että pitää paikkansa, ja että jopa CDG on tähän verrattuna miellyttävä.

Ilmeisesti pitää kokea joskus tuo kenttä itse:)