Oletko koskaan myöhästynyt lennolta? Mistä syystä myöhästyit?
En ole koskaan myöhästynyt lennolta. Kun ensimmäistä kertaa matkustin yksin, eikä ollut joku sanomassa, milloin mihinkin pitää mennä, minua jouduttiin kuuluttamaan. Luulin, että lähtöportille pitää saapua vasta vähän ennen koneen lähdön aikaa (kuten vaikka bussipysäkille..). Koneessa kaikki oli jo istumassa ja minua vain odoteltiin. Onneksi kuuluttivat, olisin myöhästynyt!
Kommentit (59)
Jos on matkalaukut saanut ajoissa kyytiin, niin myöhästyminen on suht vaikeeta. Ne kuuluttelee tosi pitkään, ennen kuin ottaa laukkusi pois (terrorismintorjuntasääntöjä, joskus jotkut terroristit pisti vain laukut ruumaan -> laukuissa pommi -> kone räjähti) ja siinäkin menee aikaa.
Kerran myöhästyin Barcelonassa, kun olin katsonut jatkoyhteyden olevan se varsinainen lähtöaika, joten en ollut vasta kun matkalla kentälle, kun kone jo oli lähtenyt. Ostin sitten uuden lipun samalle päivälle, meno olisi maksanut noin 1000 euroa, ostin menopaluun n. 300 eurolla, ja hommasin siihen ilmaisen vaihtopäivän paluulle. Kävin sitten toisen kerran myöhemmin Barcelonassa, kun kyttäsin halpaa yhdensuuntaista - se "paluu" -puoli kun oli jo hoidettu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran myöhästynyt. Lähdin liian myöhään kentälle enkä löytänyt oikeaa junaa. Tämä siis ulkomailla. Olin kentällä juuri kun kone nousi ilmaan.
Kamalaa! Miten pääsit eteenpäin? Tuliko hirveä lisälasku?
Mä aina pelkään sitä, että myöhästyn koneesta ulkomailla. Hirveä vaiva alkaa järjestää uutta lentolippua, joka tietenkin siinä vaiheessa on kymmenkertainen alkuperäiseen lipun hintaan verrattuna. Jos kotimaassa jäisi jälkeen koneesta, niin jäisi varmaan kotiin säästämään rahojani.
En maksanut uudesta lipusta mitään. Menin viereiselle tiskille, taisi olla BA :n tiski, jossa oli vanhempi mies töissä. Sanoin että myöhästyin koneesta, koska lähdin liian myöhään, mitä mä nyt teen? Tuo mies ei puhunut mulle sanaakaan, otti liput multa ja näpytteli hetken konetta ja ojensi mulle uudet liput seuraavaan koneeseen. Eikä sanonut vieläkään mitään. Outoa, en tiedä mitä siinä tapahtui mut olin todella onnellinen ja kiitollinen tuolle miehelle. Ja ihan oli joku tarjouslippu ilman mitään muutosoikeuksia.
Ihanaa et tälläsii ihmisii on olemassa :-D
Kerran Pariisin välilaskussa mulla oli lippu, jossa välilaskuaika oli naurettavan lyhyt. Ihmettelin sitä jo lippua ostaessani, mut kun kerta möivät ja oheistekstissä takasivat välilaskuajan riittäväksi, niin ostin. Siinä oli siis myös terminaalin vaihto, ja tiesin kokemuksesta Pariisin kentän isoksi ja aikaa vieväksi.
Eka kone saapui ajallaan. Hyväkuntoisena urheilijana juoksin käsipakaaseineni koko pitkän matkan ensin käytäviä ja liukuportaita pitkin terminaalibussiin, joka saapui lähes heti, ja sit taas pingoin mummut kumoon -asenteella täyttä laukkaa uudelle lähtöportille. Jolta myöhästyin muutaman minuutin.
Lähtöportilla arvioivat ystävällisesti mun myöhästymisen ja uuden lipun hinnaksi rapiat kaks ja puolsataa euroa, jee. Marssin sitten ko. lentoyhtiön toimistoon kentällä, ja sanoin, että näyttäkääpäs mulle se useinboltti, joka olis tuon matkan taittanut nopeammin, niistä mummuista nyt puhumattakaan. Sain uuden lennon ilmaiseksi parin tunnin päähän, onneksi oli asiallisempi virkailija kuin lähtöportilla...
Joo, olen myöhästynyt. Olin lähdössä reissuun lasten kanssa ja ennen lähtöä saimme jonkun kauheen riidan exän kanssa aikaiseksi. En onneksi enää muista mihin se liittyi. Jokatapauksessa lähdimme liian myöhään kentälle, emmekä ehtineet koneeseen. Ostin kentältä liput seuraavalle lennolle ja pienen odottelun jälkeen pääsimme matkaan. Kyllä vitutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran myöhästynyt. Lähdin liian myöhään kentälle enkä löytänyt oikeaa junaa. Tämä siis ulkomailla. Olin kentällä juuri kun kone nousi ilmaan.
Kamalaa! Miten pääsit eteenpäin? Tuliko hirveä lisälasku?
Mä aina pelkään sitä, että myöhästyn koneesta ulkomailla. Hirveä vaiva alkaa järjestää uutta lentolippua, joka tietenkin siinä vaiheessa on kymmenkertainen alkuperäiseen lipun hintaan verrattuna. Jos kotimaassa jäisi jälkeen koneesta, niin jäisi varmaan kotiin säästämään rahojani.
En maksanut uudesta lipusta mitään. Menin viereiselle tiskille, taisi olla BA :n tiski, jossa oli vanhempi mies töissä. Sanoin että myöhästyin koneesta, koska lähdin liian myöhään, mitä mä nyt teen? Tuo mies ei puhunut mulle sanaakaan, otti liput multa ja näpytteli hetken konetta ja ojensi mulle uudet liput seuraavaan koneeseen. Eikä sanonut vieläkään mitään. Outoa, en tiedä mitä siinä tapahtui mut olin todella onnellinen ja kiitollinen tuolle miehelle. Ja ihan oli joku tarjouslippu ilman mitään muutosoikeuksia.
Ihanaa et tälläsii ihmisii on olemassa :-D
No kyllä joo! Tuo oli sellainen kerran elämässä tapahtuva juttu, eikä tee mieli enää koskaan myöhästyä lennolta. Tuosta tapahtumasta on aikaa ehkä 15 vuotta, ei varmasti olis ees mahdollista tänä päivänä. Mutta uskomaton juttu todella.
Vierailija kirjoitti:
Yhden kerran olen nukkunut lennolta pommiin.
Olin 19-vuotias ja piti lähteä perheen kanssa lomamatkalle, mutta heräsin vasta kun kone oli jo nousemassa.
Muu perhe lähti sillä lennolla, minä tulin seuraavana päivänä perässä (äiti maksoi mulle onneksi toisen lennon, muuten olisin jäänyt Suomeen).
Saako kysyä pommiin nukkumisen syytä? Olitko ollut pitkään töissä edellisenä iltana vai bilettämässä?
Mun täytyy kyllä sanoa että en maksais täysi-ikäiselle lapselleni yhtään mitään jos biletyksen vuoksi nukkuis pommiin...
Vierailija kirjoitti:
Kerran Pariisin välilaskussa mulla oli lippu, jossa välilaskuaika oli naurettavan lyhyt. Ihmettelin sitä jo lippua ostaessani, mut kun kerta möivät ja oheistekstissä takasivat välilaskuajan riittäväksi, niin ostin. Siinä oli siis myös terminaalin vaihto, ja tiesin kokemuksesta Pariisin kentän isoksi ja aikaa vieväksi.
Eka kone saapui ajallaan. Hyväkuntoisena urheilijana juoksin käsipakaaseineni koko pitkän matkan ensin käytäviä ja liukuportaita pitkin terminaalibussiin, joka saapui lähes heti, ja sit taas pingoin mummut kumoon -asenteella täyttä laukkaa uudelle lähtöportille. Jolta myöhästyin muutaman minuutin.
Lähtöportilla arvioivat ystävällisesti mun myöhästymisen ja uuden lipun hinnaksi rapiat kaks ja puolsataa euroa, jee. Marssin sitten ko. lentoyhtiön toimistoon kentällä, ja sanoin, että näyttäkääpäs mulle se useinboltti, joka olis tuon matkan taittanut nopeammin, niistä mummuista nyt puhumattakaan. Sain uuden lennon ilmaiseksi parin tunnin päähän, onneksi oli asiallisempi virkailija kuin lähtöportilla...
Eikös noissa lue että vaihto omalla vastuulla? Mutta onneks sait uuden lipun
Vierailija kirjoitti:
Lähellä on ollut, ja pahin oli ihan miehen moka (totta kai, heh) kun ei ollutkaan voimassa olevaa passia. Juostiin ympäri Helsinki-Vantaata, ensin passikuvaan, sitten poliisille, sitten takaisin kentälle, sitten passintarkastukseen ja sieltä vielä portille. Oltiin toiseksi viimeiset koneessa.
Toinen oli minun mokani, kun luulin kenttää pienemmäksi kuin se olikaan, ja halusin etsiä erästä laukkua lentoasemalta. Ei löytynyt, enkä kerennyt ostaa eväitä koneeseen ja ostin sitten kalliilla koneesta (kun ilman lapsia reissattiin niin aamupalasta ei nii väliä).
Mä oon miettinyt monesti että mitä sitten jos vasta matkalla kentälle huomaa että passi pirulainen on vanhentunut. Pystyykö sen oikeasti hankkimaan Helsinki-Vantaan kentältä? Vai missä oli poliisiasema missä kävitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähellä on ollut, ja pahin oli ihan miehen moka (totta kai, heh) kun ei ollutkaan voimassa olevaa passia. Juostiin ympäri Helsinki-Vantaata, ensin passikuvaan, sitten poliisille, sitten takaisin kentälle, sitten passintarkastukseen ja sieltä vielä portille. Oltiin toiseksi viimeiset koneessa.
Toinen oli minun mokani, kun luulin kenttää pienemmäksi kuin se olikaan, ja halusin etsiä erästä laukkua lentoasemalta. Ei löytynyt, enkä kerennyt ostaa eväitä koneeseen ja ostin sitten kalliilla koneesta (kun ilman lapsia reissattiin niin aamupalasta ei nii väliä).
Mä oon miettinyt monesti että mitä sitten jos vasta matkalla kentälle huomaa että passi pirulainen on vanhentunut. Pystyykö sen oikeasti hankkimaan Helsinki-Vantaan kentältä? Vai missä oli poliisiasema missä kävitte?
http://www.rantapallo.fi/lennot/unohtuiko-passi-kotiin-nain-saat-uuden-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyy hankkimaan, mutta ainakin meidän tapauksessa kun asia huomattiin myöhään edellisenä iltana, niin tilanne oli tiukka. Passikuvan ottava paikka aukesi muistaakseni vasta seitsemältä (?), ja sen työntekijä oli myöhässä. Sitten juoksimme kentältä kun katsoo sisääntulo-oville, niin niistä katsottuna oikealla on iso, korkea rakennus minkä nimeä en nyt millään muista. Poliisiasema on siellä, ja siellä oli vastassa ymmärrettävästä erittäin nyrpeä poliisimies, jolla ei ollut mikään kiire asian kanssa. Minä juoksin sieltä sitten tsekkaamaan laukut, mutta ei ne ehtineet koneeseen kuitenkaan.
Passi maksoi 80€, ja sen kanssa oli hieman jännää mm. Bosnian rajalla.
Oli kyllä noloa minusta ja opetti nuoret ihmiset tarkastamaan kaiken kolmeen kertaan - ja vielä kerran päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole myöhästynyt, mutta lähellä oli. Meillä oli koneen vaihto Frankfurtissa kohti Jenkkejä, aikaa vaihtoon ei ollut paljon. Kaarreltiin pitkään Frankfurtin yllä, koska ei saatu laskeutumislupaa. Vihdoin saatiin lupa ja me juoksimme terminaalista toiseen ihan hirveän pitkän matkan. Vastassa meitä oli kaksi työntekijää, joista toinen sanoi että olemme myöhässä, ette pääse enää koneeseen. No toinen tyyppi onneks katsoi sitä toista kuin halpaa makkaraa ja sanoi että miten niin, kone oli myöhässä että menkää vaan. Huh! No päästiin koneeseen ja huomattiin, että kone oli lähes tyhjä! Odotettiin vielä kauan ennen kuin kone lähti..
Frankfurtin kenttä on kaamea paikka. Iso sekava ja kuvaannollisesti "miljuuna" terminaalia ja aina remontti jossain paikassa ja kulkureittejä muutettu ja opasteet viturallaan. Jos siellä ei myöhästy jatkolennolta, niin sitten ei missään. Hyvä puoli tosin se, että ei sieltä oikein mikään kone tunnu ajoissakaan lähtevän... Terv nro 10
Sulla on kyllä täysin väärä kuva Frankfurtin kentästä. Se on todella selkeä, järjestelmällinen ja toimiva. Sellainen saksalainen insinööritaidon kulmakivi.
Just olin tulossa kirjoittamaan samaa. Frankfurt on yksi selkeimmistä ja parhaiten toimivista Euroopan isojen kenttien joukossa. Toukokuussa vaihdoin viimeksi Am Mainilla ja sujui kivuttomasti niin kuin aina. Mun "kauhistus" kenttä Euroopassa on Paris CDG, sitä en jostain syystä ole kunnolla hahmottanut koskaan, ja opasteet tuntuu aina loppuvan kesken.
Kymmeniä kertoja. Yleisin syy ollut, että edellinen lento myöhässä. Lisäksi yllättäviä liikenneruuhkia kolarien yms takia, kerran pommiuhka ja lentoasemalle menävät junat pysäytettiin. Kerran ainakin olen täysin omasta syystä. Nukuin krapulassa liian pitkään.
Ensimmäinen lento oli tosi paljon myöhässä, olisiko ollut 8-10 tuntia. Jatkolento oli vieläpä eri lipulla (vaihtoaikaa olisi ollut alkuperäisen aikataulun mukaan muistaakseni 5 tuntia). Onneksi se yhtiö, jonka kone myöhästyi, maksoi meille uudet liput seuraavalle lennolle! :)
Koputan puuta - takana varmasti 250 lentoa (asunut yhdysvalloissa, lähi-idässä ja euroopassa) enkä ole koskaan tainnut myöhästyä. Pari kertaa ollut hyvinkin lähellä mutta hyvä karma ollut vielä puolellani😚
Kerran meinasin myöhästyä. Tukholmassa lähdettiin hotellilta todella ajoissa, mutta ajomatka kesti varmaan kolmekertaa kauemmin kuin normaalisti. Jotain erikoisruuhkaa siinä oli. Lähtöselvitys oli jo kiinni, mutta meille sanottiin, että vielä ehtii kamppeet tunkea erikoismatkatavaroiden mukana. No, kirmattiin sinne erikoismatkatavaratilaan, jossa joku keski-ikäinen, paksu jenkkirouva selvitti jonkun vaasinsa pakkausta. Yritettiin sanoa sivusta, että me vaan jätettäisiin nämä ja olis kiire, mutta tää rouva huusi, että "I was first..." jne. Meinasi itku tulla. Meni siinä vielä 5-10 minuuttia odottaessa, kunnes ruotsalainen virkailija otti meidät tiputtamaan laukut ohi tämän rouvan, joka suuttui vielä siitäkin. Tällä rouvalla ei ollut siis mikään kiire. Sen jälkeen juostiin koko kentän läpi ja kävi ilmi, että kone oli odottanut meitä jo tovin.
Toinen kerta sitten toiseen suuntaan. Vuonna 0 ja 1, 90-luvulla oli Finnairin lento 2 tuntia myöhässä Losista, koska odotimme 300 matkustajaa koneessa 2 (!) tuntia kahta pukuäijää ykkösluokkaan. Mahtoi olla tärkeät tyypit. Tuli meinaa Finskille kalliiksi tuo viivästys. Suurimmalla osalla oli jatkolennot Helsingistä ja se tarkoitti, että Finnair maksoi. Esimerkiksi itse en päässyt Jyskylän koneeseen tämän myöhästymisen takia ja Finnair sitten laitti mut taksiin, koska seuraava lento olisi ollut vasta seuraavana aamuna. Yhdet tyypit kuskattiin Rovaniemelle jne. Joitain ulkomaalaisia oli, joilla oli myös jatkolento ja niillekin Finnair oli myynyt lippupaketin, joten sai säätää aika paljon.
Jenkeissä sisäiseltä lennolta myöhästyin, kun lähtöselvityksessä jatkolento vaihdettiin aiempaan, jottei tulis niin pitkää odottelua. Se eka kone kuitenkin oli myöhässä, jolloin myöhästyinkin jatkolennolta. Pääsin sitten siihen koneeseen, johon se alkuperäinen lippu oli. Yksin matkustin, olin 17-vuotiaana vaihto-oppilaaksi menossa ja aivan äimänä käkenä kaikesta muutenkin, mutta pääsin kuin pääsinkin perille.
Kerran myöhästyin, syynä edellisen lennon myöhästyminen.
Juostiin siinä muiden suomalaisten kanssa täyttä häkää kohti lähtöporttia Amsterdamin kentällä jatkolennolle Suomeen. Nämä nuoret ihmiset vielä tosi ystävällisesti odottivat minua kun en pystynyt ihan niin kovaa juoksemaan vauva kantoliinassa. Sanoin heille sitten että juoskaa te niin nopeasti kun pystytte ja sanokaa sinne lähtöportille että sieltä on vielä tulossa yksi jolla on vauva mukana eikä pysty ihan niin nopeasti juosta. Eipä sekään auttanut, kaikki myöhästyimme ja minulle ja vauvalle järjestyi lentoyhtiön piikkiin hotellihuone. Muut joutuivat itse maksamaan ja pyytää kustannukset takaisin matkavakuutuksesta.
Kerran odotin portilla lentoani, ja olin hyyyyvin ajoissa siinä. Näin kuinka siinä nukkui penkillä nuori nainen. Sitten hän heräsi, meni tiskille ja kysyi että miten hänen lentonsa, siinä kertoivat että se lähti jo, hän myöhästyi. Hämmästyttävin oli siinä kohtaa hänen reaktionsa, hän vaan lähti siitä sitten. Ei kiroillut, annellut tai muuta ,vaan lähti siitä vaan menemään.
Melkein myöhästyin, odottelin lähtöä ja kentällä oli kova meteli. Yhtäkkiä kuulin nimeäni kuulutettavan (viimeinen kuulutus) ja lähtöportin vaihtuneen toiseen, pikajuoksulla portille ja koneeseen, suomalainen äijän käppyrä vit**ili, että tultiinhan sitä! No olen pahoillani, kun en tosiaan kuullut metelin läpi, että portti onkin toisella puolella kenttää...
OHO!