Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan myöhästynyt lennolta? Mistä syystä myöhästyit?

Vierailija
17.06.2016 |

En ole koskaan myöhästynyt lennolta. Kun ensimmäistä kertaa matkustin yksin, eikä ollut joku sanomassa, milloin mihinkin pitää mennä, minua jouduttiin kuuluttamaan. Luulin, että lähtöportille pitää saapua vasta vähän ennen koneen lähdön aikaa (kuten vaikka bussipysäkille..). Koneessa kaikki oli jo istumassa ja minua vain odoteltiin. Onneksi kuuluttivat, olisin myöhästynyt!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran myöhästynyt. Lähdin liian myöhään kentälle enkä löytänyt oikeaa junaa. Tämä siis ulkomailla. Olin kentällä juuri kun kone nousi ilmaan.

Vierailija
2/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myöhästynyt, mutta lähellä oli. Meillä oli koneen vaihto Frankfurtissa kohti Jenkkejä, aikaa vaihtoon ei ollut paljon. Kaarreltiin pitkään Frankfurtin yllä, koska ei saatu laskeutumislupaa. Vihdoin saatiin lupa ja me juoksimme terminaalista toiseen ihan hirveän pitkän matkan. Vastassa meitä oli kaksi työntekijää, joista toinen sanoi että olemme myöhässä, ette pääse enää koneeseen. No toinen tyyppi onneks katsoi sitä toista kuin halpaa makkaraa ja sanoi että miten niin, kone oli myöhässä että menkää vaan. Huh! No päästiin koneeseen ja huomattiin, että kone oli lähes tyhjä! Odotettiin vielä kauan ennen kuin kone lähti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myöhästynyt ikinä. Pahin läheltä piti -tilanne oli joskus 10 vuotta sitten, kun oltiin lentämässä illalla Genevestä Helsinkiin. Me oltiin oltu Ranskan Alpeilla laskettelemassa ja laskettiin, että ajetaan kentälle kahdessa tunnissa. Ja kun kentällä piti olla 2 tuntia aiemmin, lähdettiin vielä varmuuden vuoksi 5 tuntia aiemmin liikkeelle. 

No, matkalla oli aivan tajuton ruuhka lumivyöryn takia ja meidät ohjattiin kietoteitä eteenpäin - jotka nekin tietenkin olivat aivan ruuhkaisia. Itku tuli autossa, kun oltiin vielä 50km päässä ruuhkassa, kun olisi pitänyt jo olla kentällä.

Lopulta juostiin autovuokraamoon, sieltä terminaaliin ja kamalaa vauhtia portille 5min ennen kuin boarding oltaisiin suljettu. Paitsi että kävikin sitten niin, että lento oli myöhässä ja pääsi lähtemään vasta 2,5 tunnin päästä.. 

Vierailija
4/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa, mutta ainoastaan siksi että edellinen lento on ollut myöhässä.

Vierailija
5/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran myöhästynyt. Lähdin liian myöhään kentälle enkä löytänyt oikeaa junaa. Tämä siis ulkomailla. Olin kentällä juuri kun kone nousi ilmaan.

Kamalaa! Miten pääsit eteenpäin? Tuliko hirveä lisälasku?

Mä aina pelkään sitä, että myöhästyn koneesta ulkomailla. Hirveä vaiva alkaa järjestää uutta lentolippua, joka tietenkin siinä vaiheessa on kymmenkertainen alkuperäiseen lipun hintaan verrattuna. Jos kotimaassa jäisi jälkeen koneesta, niin jäisi varmaan kotiin säästämään rahojani.

Vierailija
6/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein sama tarina kun kakkosella, myöhästyin jatkolennolta kun ensimmäinen lento oli myöhässä (vaihtoon oli kyllä varattu hyvin aikaa). Juoksin tuhatta ja sataa toiseen päähän terminaalia (iso keski-Euroopan kenttä) mutta portti suljettiin muutamaa minuuttia ennen kuin tulin.

Vierailija
7/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran myöhästyin jatkolennolta, kun edellinen lento oli myöhässä. Toisen kerran en yksinkertaisesti lähtenyt tarpeeksi ajoissa kotoa. 

Sitten on useita läheltä piti -tilanteita: nukahtanut kentällä, luullut kenttää pienemmäksi kuin onkaan, luullut että turvatarkastuksista pääsee nopeammin läpi jne.

Vierailija
8/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse, mutta veljeni myöhästyi Espanjassa Barcelonassa, koska hänen matkakaverinsa ei suostunut lähtemään kentälle vielä veljeni ehdottamaan aikaan ja viettivätkin sitten juuttunena ruuhkaan niin kauan aikaa, että kone oli lähtenyt jo ennen heidän pääsyään kentälle.

Tulikin sitten kallis paukku, kun kaikkiaan neljän hengen reittiliput ostettiin kahteen kertaan.

Hyvä nyrkkisääntö onkin odottaa mieluummin kentällä kuin lykätä kentälle lähtöä!

Vierailija
9/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli lähellä. Mutta vain siksi, että ei hoksattu että portteja on samalla numerolla 2 (eli tyyliin 22 ja 22a).

Kyllä ne koneet joskus odotteleekin. Iraklionin kentällä muutama vuosi sitten, oli porukkaa jumissa turvatarkastuksessa, oli pitkät jonot ja nämä neropatit halusi vielä käydä tupakalla ulkona. Kone (lomalento, Finnair) sitten odotti kunnes nämäkin saatiin bussilla sinne platalle, jossa kone oli. Ajoissa kuitenkin oltiin Helsinki-Vantaalla.

Vierailija
10/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöhästynyt monta kertaa ja joka kerta on ollut kyse jatkolennosta jonne en ole ehtinyt, kun ensimmäinen lento on myöhässä ihan toivottomasti. Matkustan työssäni ajoittain paljon ja silloin on usein tämä riski olemassa.

Vierailija
11/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen nukkunut lennolta pommiin.

Olin 19-vuotias ja piti lähteä perheen kanssa lomamatkalle, mutta heräsin vasta kun kone oli jo nousemassa.

Muu perhe lähti sillä lennolla, minä tulin seuraavana päivänä perässä (äiti maksoi mulle onneksi toisen lennon, muuten olisin jäänyt Suomeen).

Vierailija
12/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan,mutta 1 todella läheltäpiti tilanne sattui kerran kun olin Nee Yorkista lentämässä Losiin. Majoituin 30kilometrin päässä kentältä ja heräsin 1h5min ennen koneen lähtöä. Olin kentällä 30min ennen. Jouduin vielä erityisturvatarkastukseen, mutta kerkisin kuitenkin. Koneen ovi meni kiinni heti perässäni ja en ehtinyt edes paikalleni istumaan kun konetta jo työnnettiin portilta pois. Laukku tuli seuraavalla lennolla parin tunnin päästä:)

Vierailija
13/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole myöhästynyt, mutta lähellä oli. Meillä oli koneen vaihto Frankfurtissa kohti Jenkkejä, aikaa vaihtoon ei ollut paljon. Kaarreltiin pitkään Frankfurtin yllä, koska ei saatu laskeutumislupaa. Vihdoin saatiin lupa ja me juoksimme terminaalista toiseen ihan hirveän pitkän matkan. Vastassa meitä oli kaksi työntekijää, joista toinen sanoi että olemme myöhässä, ette pääse enää koneeseen. No toinen tyyppi onneks katsoi sitä toista kuin halpaa makkaraa ja sanoi että miten niin, kone oli myöhässä että menkää vaan. Huh! No päästiin koneeseen ja huomattiin, että kone oli lähes tyhjä! Odotettiin vielä kauan ennen kuin kone lähti..

Frankfurtin kenttä on kaamea paikka. Iso sekava ja kuvaannollisesti "miljuuna" terminaalia ja aina remontti jossain paikassa ja kulkureittejä muutettu ja opasteet viturallaan. Jos siellä ei myöhästy jatkolennolta, niin sitten ei missään. Hyvä puoli tosin se, että ei sieltä oikein mikään kone tunnu ajoissakaan lähtevän... Terv nro 10

Vierailija
14/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, useinkin. Mut kyseessä on aina ollut jatkolento, eli lentoyhtiö on hoitanut korvaavan yhteyden ja muut mahdolliset kuluja aiheuttavat jutut. Syitä muun muassa sää, konevika ja yleinen sekoilu (en tiedä kenen). Onneksi en lennä sellaisia ihan superlyhyitä työsprinttejä kovin kauas, jolloin vaijtoehto yleensä löytyy ja matkaan kannattaa vielä lähteä.

Omasta aloitteestani en ole koskaan ollut myöhässä tai edes lähellä myöhästymistä, vaikka suhtaudun noihin 637637 tuntia ennen lentoa kentällä -juttuihin vähän huvittuneesti enkä yleensä mene kentälle kovin aikaisin. Tosin jenkkeihin en ole koskaan lentänyt (siellä pitää vissiin oikeasti varata aikaa), vaan asioin lähinnä Euroopassa.

Vierailija
15/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä on ollut, ja pahin oli ihan miehen moka (totta kai, heh) kun ei ollutkaan voimassa olevaa passia. Juostiin ympäri Helsinki-Vantaata, ensin passikuvaan, sitten poliisille, sitten takaisin kentälle, sitten passintarkastukseen ja sieltä vielä portille. Oltiin toiseksi viimeiset koneessa. 

Toinen oli minun mokani, kun luulin kenttää pienemmäksi kuin se olikaan, ja halusin etsiä erästä laukkua lentoasemalta. Ei löytynyt, enkä kerennyt ostaa eväitä koneeseen ja ostin sitten kalliilla koneesta (kun ilman lapsia reissattiin niin aamupalasta ei nii väliä). 

Vierailija
16/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöhästynyt jatkolennolta edellisen lennon myöhässä olon takis, sain yöpyä hotellissa lentoyhtiön piikkiin ja seuraavalla mahdollisella lennolla jatkettiin.

Vierailija
17/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myöhästyä kotimaan lennolta. Matkalaukkuani en saanut mukaan (siis ruumaan menevää). Siinä sitten paniikissa sulloin vaatteita isohkoon käsilaukkuuni keskellä helsinki-vantaata. Suurin piirtein juoksin turvatarkastusten läpi samalla kun nimeäni kuulutettiin. Pääsin jonojen ohi kun sanoin ihmisille että mua ne kuuluttaa. Onneksi kaverini heitti minut kentälle, joten hän sitten otti matkalaukkuni mukaansa.

Nykyään olen todellakin ajoissa kentällä.

Vierailija
18/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa! Miten pääsit eteenpäin? Tuliko hirveä lisälasku?

Mä aina pelkään sitä, että myöhästyn koneesta ulkomailla. Hirveä vaiva alkaa järjestää uutta lentolippua, joka tietenkin siinä vaiheessa on kymmenkertainen alkuperäiseen lipun hintaan verrattuna. Jos kotimaassa jäisi jälkeen koneesta, niin jäisi varmaan kotiin säästämään rahojani.

En maksanut uudesta lipusta mitään. Menin viereiselle tiskille, taisi olla BA :n tiski, jossa oli vanhempi mies töissä. Sanoin että myöhästyin koneesta, koska lähdin liian myöhään, mitä mä nyt teen? Tuo mies ei puhunut mulle sanaakaan, otti liput multa ja näpytteli hetken konetta ja ojensi mulle uudet liput seuraavaan koneeseen. Eikä sanonut vieläkään mitään. Outoa, en tiedä mitä siinä tapahtui mut olin todella onnellinen ja kiitollinen tuolle miehelle. Ja ihan oli joku tarjouslippu ilman mitään muutosoikeuksia.

Vierailija
19/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frankfurtin kenttä on kaamea paikka. Iso sekava ja kuvaannollisesti "miljuuna" terminaalia ja aina remontti jossain paikassa ja kulkureittejä muutettu ja opasteet viturallaan. Jos siellä ei myöhästy jatkolennolta, niin sitten ei missään. Hyvä puoli tosin se, että ei sieltä oikein mikään kone tunnu ajoissakaan lähtevän... Terv nro 10

Sulla on kyllä täysin väärä kuva Frankfurtin kentästä. Se on todella selkeä, järjestelmällinen ja toimiva. Sellainen saksalainen insinööritaidon kulmakivi.

Vierailija
20/59 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran matkalla Chicagosta Saksaan. Lentoni Chicagosta lähti yli tunnin myöhässä ja muutenkin vaihtoaikaa Saksan päässä oli se about tunti. Jouduin odottamaan monta tuntia seuraavaa lentoa Saksasta suomeen mutta pääsin kuitenkin perille.