kuinka aikaisin lentokentälle ?
Meiltä ajaa hki-vantaalle 2h 30min ja lento lähtee 15.50 niin pitääkö oikeesti olla kentällä jo 13.50???! Eli lähtee joskus 11.15 ajaan kohti kenttää, että vaemasti ehtii ????
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaikeus siinä kentälle ajoissa menemisessä ihmisillä oikeasti on? En ole koskaan tätä ymmärtänyt.
Mulla ainakin työmatkoja lentävänä on paljon väliä joutuuko heräämään tuntia aiemmin aamulla vai uskaltaako nukkua tunnin pidempään. Jos aamulento lähtee klo 8, pitäisi kentällä olla kuuden jälkeen, joten pitäisi herätä noin viideltä. Menen yleensä niin, että olen tuntia aiemmin kentällä, eli saan nukkua tunnin pidempään.
Kun ei ole omat rahat kyseessä, niin lennolta myöhästyminen (jota ei ole koskaan kylläkään tapahtunut) ei olisi niin suuri katastrofi. Seuraavalla koneella sitten eteenpäin.
Hei en viitsi tehdä uutta keskustelua, mutta sopii ehkä tähän, koska minäkin olen kokematon lentomatkustaja.
Saako lentokoneeseen viedä käsitavaroissa Aloe Vera -kasvin? Ajattelin ensin, että totta kai saa, mutta nyt kaverini puhui, että lehdet ovat täynnä nestettä, eli sen vuoksi voi tulla ongelmia? Ruumaankaan ei oikein voi laittaa, koska siellä on ilmeisesti kylmä. Mitä pitäisi tehdä? (Espanjasta Suomeen lento siis)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaikeus siinä kentälle ajoissa menemisessä ihmisillä oikeasti on? En ole koskaan tätä ymmärtänyt.
Mulla ainakin työmatkoja lentävänä on paljon väliä joutuuko heräämään tuntia aiemmin aamulla vai uskaltaako nukkua tunnin pidempään. Jos aamulento lähtee klo 8, pitäisi kentällä olla kuuden jälkeen, joten pitäisi herätä noin viideltä. Menen yleensä niin, että olen tuntia aiemmin kentällä, eli saan nukkua tunnin pidempään.
Kun ei ole omat rahat kyseessä, niin lennolta myöhästyminen (jota ei ole koskaan kylläkään tapahtunut) ei olisi niin suuri katastrofi. Seuraavalla koneella sitten eteenpäin.
Tässä nyt ei puhuttu jatkuvasti työnantajan rahoilla lentävistä työmatkalaisista, vaan tavallisista talliaisista, jotka kerran vuodessa lähtee "etelään". Ihmetyttää ettei tosiaan kerran vuodessa voi sitä tuntia nipistää kiireisestä perhe-elämästä, että olisi hyvissä ajoin siellä kentällä.
Onko finnairilla vielä sellainen perinteinen bag drop tiski, jossa on ihminen auttamassa, johon viedä matkatavarat vai vain automaatti? Lähtöselvitys lienee viisainta tehdä netissä ?
Vierailija kirjoitti:
Hei en viitsi tehdä uutta keskustelua, mutta sopii ehkä tähän, koska minäkin olen kokematon lentomatkustaja.
Saako lentokoneeseen viedä käsitavaroissa Aloe Vera -kasvin? Ajattelin ensin, että totta kai saa, mutta nyt kaverini puhui, että lehdet ovat täynnä nestettä, eli sen vuoksi voi tulla ongelmia? Ruumaankaan ei oikein voi laittaa, koska siellä on ilmeisesti kylmä. Mitä pitäisi tehdä? (Espanjasta Suomeen lento siis)
Kokeile Finavian sivuilla: näyttää vihreää ja punaista (ja selittää syyn) tavarasta riippuen. Kasvin nimeä siellä ei varmaan ole, mutta kirjoita kasvi tai viherkasvi tai kukka.
Veikkaan, että saa.
Kaukoparkin kayttoon erityisesti on hyva varata melkein tunti ylimaaraista aikaa.