Nainen ei löytänyt sopivia housuja H&M:ltä, onko mielestänne lihava? Minusta ei
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154209496612482&set=o.5263729…
Ihan vyötärö erottuu, eikä näy läskiä. Kuvassa kaupan isoin farkkukoko..
Kommentit (125)
Luin ton jutun aikaisemmin.
Eikö tää ollut jotain 42 kokoa.
Aattelen vaan, että jos vähänkin on rintaa, on 42 helposti.
Nostanu ovelasti kätensä ylös ettei sivumakkarat näy.
Sössön mielestä on läski. :D hänen mielestään kun jokainen voi mahtua halutessaan nollakokoon. :D luuston leveyshän ei kasva pituuden kasvaessa.
On niissä housuissa voinut olla väärä kokokin (jos oli tyyliin yhdet alerekissä). Itse olen ainakin lastenvaatteissa huomannut vääriä kokolappuja. Olen siis verrannut vaatteita toisiinsa ja ovat olleet samankokoiset, vaikka muka eri kokoa.
Ketjuliikkeissä kun pitää laittaa ne rajat johonkin. 180 cm pitkä nainen on jo niin harvinainen, ettei heidän vaatettamisekseen kannata tuottaa vaatteita koko ketjun laajudelle. Plussakokojahan on hänellekin tarjolla. Samantapainen ongelma on minullakin usein ketjuliikkeissä. Olen nimittäin pieni ja siro nainen (157 cm/46kg). Naistenosastolla ei ole yleensä istuvia kokoja, lastenosaston vaatteet eivät mahdu rinnoista ja ovat raajoista lyhyitä. Eikä nelikymppisenä viitsisi pukeutua teiniretkuihin.
Ei ole läski. Ihan litteä mahakin. (Tai siis.. mikä maha kun ei tolla ole edes mitään makkaraa.)
Vierailija kirjoitti:
Luin ton jutun aikaisemmin.
Eikö tää ollut jotain 42 kokoa.
Aattelen vaan, että jos vähänkin on rintaa, on 42 helposti.
Rintaa? Farkuissa?
On niissä jotain hyvin outoa mitoituksessa. Itse etsin raskausfarkkuja h&m:ltä ja en meinannut uskoa silmiäni kun nappasin koon 36 farkut rekistä. Ihan kuin lasten farkut, aivan kapeat tikkujalat ja todella kapea vyötärö + mahatuubi. Ööö siis WTF??!? Itse oon käyttänyt 36-38 farkkuja ja näissä mahtui vasta koko 40 (vai 42?) ja sekin jostain ihan stretch-mallista. Pienemmät ja ei-venyvää-denimiä ollet ei menneet reisistä /pakaroista tai ihan soivat päällä ja kiloja ei ole raskauden puoliväliin mennessä tullut kuin muutama. Oikeesti kenelle nämä farkut tehdään??? 14-vuotiaille teiniäideille joilla ei ole kuin kasvava maha? Kyllä kai nyt normaalilla naisella ja varsinkin raskaanaolevalla on vähän muotoja reisissä+lantiolla+takapuolessa....? Mutta ei ilmeisesti h&m:n mielestä.
kyllä mulle mahtui nuo h&m strech raskausfarkut kokoa 38, vaikka se on myös normikokoani, ja lihoin sentään 20 kiloa raskauden aikana.
Itse taas en meinaa löytää H&M:ltä sopivia housuja, siis tarpeeksi pieniä. Housujen pitäisi olla kapeat mutta pitkät, ja H&M:n koko 34 on minulle liian iso housuissa. Sen sijaan esimerkiksi Zaran 34 on juuri sopiva.
Olen lantioton ja perseetön, pitkäjalkainen vielä lisäksi joten housujen malli on tärkeä.
H&m on muuttanut kokojaan, mulla on aiemmin ollut housukoko 38 ja nyt 42 h&m:n housuissa. Muissa liikkeissä edelleen 38 tai 40. Vertasin myös noita uusia 42-kokoisia monta vuotta vanhoihin 38-kokoisiin h&m:n housuihin ja ovat saman kokoiset vyötäröltä. Joko kokotaulukko on vaihtunut tai sitten ne kutistuvat jossain käsittelyvaiheessa tai kaavoissa ei ole saumavaraa, en tiedä mistä kiikastaa mutta jotain on muuttunut
Mä käytän normaalisti vaatteissa kokoa 40-42 mutta henkkamaukan vaatteet on pakko ostaa kokoa 44....
Joku toppi tms menee kyllä päälle oikeassa koossani, mutta housut tai mekko ei.
Noh, eipä tarvii ostaa lapsityövoimalla tehtyä kertakäyttö vaatetta....
Ei ole lihava, mutta isokokoinen on. Varmaan normaalipainon ylärajoilla. En ymmärrä, mitä hän valittaa. On liikkeitä, jotka myyvät vaatteita pelkästään pluskokoa, liikkeitä, jotka myyvät kenkiä vain pienijalkaisille ja sitten on liikkeitä, jotka myyvät vaatteita hoikille teinitytöille. Miksei hän mene johonkin toiseen liikkeeseen?
Vierailija kirjoitti:
H&m on muuttanut kokojaan, mulla on aiemmin ollut housukoko 38 ja nyt 42 h&m:n housuissa. Muissa liikkeissä edelleen 38 tai 40. Vertasin myös noita uusia 42-kokoisia monta vuotta vanhoihin 38-kokoisiin h&m:n housuihin ja ovat saman kokoiset vyötäröltä. Joko kokotaulukko on vaihtunut tai sitten ne kutistuvat jossain käsittelyvaiheessa tai kaavoissa ei ole saumavaraa, en tiedä mistä kiikastaa mutta jotain on muuttunut
No jotain tälläistä vähän epäilinkin. Mulla myös muilta merkeiltä menee vanha koko joten mistään mysteeripaisumisesta ei ole kyse :D t.11
Mä olen sitä mieltä että kauppojen koot on yllättävän isoja. Mietin, mistä ne oikeasti pienet ostaa vaatteensa. Olen synnytyksen jäljiltä vähän löysässä kunnossa ja bmi hieman yli 25, muutenkin olen tosi reitevä (lihaksikkaat jalat). Vedin Cubuksen housut koossa s helposti jalkaan. Muutenkin käytän aina kokoa 34 joka ei ole yhtään liian pieni vaikka en mikään pienin mahdollinen olekaan...
Kokonumerot nyt ovat suuntaa antavia eivätkä ole fakta. Itselläkin joitakin vaatteita peräti lasten puolelta suurinta kokoa ja ovat isompia kuin jotkut S-koon tai peräti M-koon paidat. Itse en numeroista välitä vaan ostan sen mukaan mikä sopii päälle ja tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas en meinaa löytää H&M:ltä sopivia housuja, siis tarpeeksi pieniä. Housujen pitäisi olla kapeat mutta pitkät, ja H&M:n koko 34 on minulle liian iso housuissa. Sen sijaan esimerkiksi Zaran 34 on juuri sopiva.
Olen lantioton ja perseetön, pitkäjalkainen vielä lisäksi joten housujen malli on tärkeä.
Mäkään en löydä tarpeeksi pieniä ja samalla hyvin istuvia housuja h&m:ltä, enkä oikein muistakaan liikkeistä. Olen lyhyt ja pienirakenteinen, mutten mikään erityisen hoikka kuitenkaan.
Nainen oli 180cm että sen takia tarttee ison koon vaikka on normaalipainoinen.