Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä bussikuski tietää jos kuljen Helsingin sisäisellä lipulla esim. Vantaalle?

Vierailija
16.06.2016 |

Siis jos minulla on matkakortissa aikaa Helsingin sisäiseen liikenteeseen ja nousen vaikkapa Rautatientorilta kyytiin bussiin, mikä menee Vantaalle. Eihän kuski minua valvo nousenko Helsingin alueella pois kyydistä vai vasta Vantaalla? Ja busseihin ei tarkastajatkaan tule. Enkö nyt vain ymmärrä jotain vai voinko noin todella tehdä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä matkustan säännöllisesti Helsingin sisäisellä matkakortilla Tammistosta keskustaan. Ei ole koskaan käry käynyt :)

Vantaan puolelta ei kyllä pääse Helsinkiin Helsingin sisäisellä lipulla. Kortti sanoo, ettei ole lippua. Ja kyllä busseissa käy tarkastajia aika useinkin, ja tosiaan mulakin monta kertaa käynyt niin, että kuski on rajalla pysäyttänyt ja muistanut ne, joilla on vain sisäinen lippu. Varmasti kuskeja koulutetaan muistamaan. Olen kerran saanut tarkastusmaksun ja voin sanoa, että se oli äärimmäisen noloa täpötäyden bussin tuijottaessa. Se kyllä opettaa maksamaan kiltisti.

Vierailija
22/25 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereellakin siirryttiin vyöhykeveloitukseen. Tai siirrytään. En tiedä, kun asun keskustan tienoilla enkä yleensä kulje bussilla. Minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista elektronista matkakorttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä busseissakin käy tarkastajia. Toki voit noin tehdä, mutta väärinhän se on ja kiinni jäädessäsi saat sakot.

No ei sentään, sakkoja märää vain oikeus ja poliisi.

Vierailija
24/25 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski näkee kuinka monta milläkin kortilla matkustavaa on. Jos bussissa istuu viimeisellä rajan vaihtumispysäkillä esim 7 ihmistä ja kuskin näyttö näyttää vain 6 seutulippua leimatun niin yksi ei ole maksanut tarpeeksi.

Vierailija
25/25 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kerran tehnyt niin että ostin Vantaalta lähtevästä bussista pelkän sisäisen lipun jolla matkustin Helsinkiin asti. Helsingissä päätepysäkillä kuski sitten sanoi aika vihaisesti että ensi kerralla sitten ostat sen seutulipun. Ja oon kyllä ostanutkin sen jälkeen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän