Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mihin aikaan teidän 9-10v lapsillanne kotiintuloaika nyt kesälomalla?

Vierailija
16.06.2016 |

Meillä pojan 9v pitää olla kotona viimeistään klo 20.00.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta klo: 21:00 jälkeen olen pyytänyt soittelemaan missä menee. Jonain iltoina tulee kotiin jo ennemmin, joskus venyy n. 2:00 asti.

Ei kai nyt sentään. 9-10v ulkona kahteen asti yöllä?

Joskus ovat. Usein ovat siirtyneet jonkun kaverinsa luokse pelaamaan tjtn. Asumme suhteellisen pienellä paikkakunnalla asuntoalueella, jossa ei ole kuin leikkipuisto. Ei ole mitään ostaria, kioskia tai muita baareja että täällä kukaan yöaikaan liikkuisi. Jos haluavat juosta ulkona kuluttaen energiaa, niin sen kuin antavat palaa. Ei täällä sen vaarallisempaa ole kuin klo:14:00 päivälläkään.

Ei mene mun kaaliin tällainen vanhemmuus. Vaikka kuinka on loma, ei se tarkoita, että pikkulasten pitää antaa elää kuin pellossa. En tiedä, kumpaa tässä ihmettelisin enemmän: vanhempaa, joka antaa 9-vuotiaansa notkua kylässä läpi yön vai sen kaverin vanhempia, jotka eivät lähetä sen ikäistä ajoissa kotiinsa. Varmaan tosi pirtsakoita ilopillereitäkin tuon ikäiset mukulat, jos yöt läpeensä pelaavat tietsikalla tai juoksevat ympäri kyliä.

No onneksi ei tarvitse mennekkään sinun kaaliisi. Lapsilla on omat huoneensa missä touhuavat, joten tuskin häiritsevät vanhempien olemista muissakaan taloissa. Pirtsakoilta ja iloisilta kyllä vaikuttavat kaikki tämän asuntoalueen lapset. Tuntuvat olevan keskenään hyviä kavereita, ja ketään ei jätetä porukan ulkopuolelle tai kiusata.

Jännittäväähän se välillä on valvoa vähän myöhempään, ja liikkua kesäyössä. Suosittelen sinullekkin.

Minä olen aikuinen, joten mun valvomiset on mun itseni päätettävissä ja hallittavissa. Ihan tiedoksi sinullekin: 9-vee ei ole aikuinen. Tuon ikäisen aivoille unirutmin totaalinen sotkeminen ja univelka tekee jo melkoista hallaa, mistä normaali vanhempi olisi huolissaan. 

Kerrotko vielä, että jos muksusi on ulkona klo kahteen yöllä, valvotko itse niin kauan, että muksu tulee kotiin? Jos et valvo, niin entäs, jos jotain sattuu ja lapsi on eksyksissä/kaapattuna/loukkaantuneena tuntitolkulla, kunnes vanhempi hoksaa kaipailla kotiin joskus aamulla? Ja mitä tässä tapauksessa selittäisit poliisille, lastensuojelulle yms? Ja jos taas valvot, niin mihin kellonaikaan vedät huolestumisen rajan? Saako lapsi halutessaan olla ulkona vaikka koko yön, kunhan vastailee puhelimeen?

Vierailija
22/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitan kotiin syömään klo 17-18. Silloin on kotona tovin. Jos lähtee ruoan jälkeen kaverille, niin klo 20 pitää tulla kotiin. Jos ovat kavereiden kanssa meillä, niin yhdeksän aikaan alan häätämään kavereita kotiin. Joskus mullekin napistaan tyyliin "äiti sanoi, että saan olla niin pitkään kuin haluan", mutta tähän vastaan aina topakasti, että "voit tulla takaisin huomenna". Yleensä sitten, kun tätä napisevaa lasta saatetaan kotiin, tulee vastaan lapsen äiti, joka ei todellakaan ole antanut lupaa olla niin myöhään kuin huvittaa, vaan on lähtenyt hakemaan lasta kotiin ;)

Valvoa siis saa meilläkin myöhempään, nyt varsinkin, kun on kisat ja lapsi tykkää jalkapallosta, mutta missään ulkona ei viiletetä yömyöhään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä