mihin aikaan teidän 9-10v lapsillanne kotiintuloaika nyt kesälomalla?
Meillä pojan 9v pitää olla kotona viimeistään klo 20.00.
Kommentit (22)
Mä soitan kotiin syömään klo 17-18. Silloin on kotona tovin. Jos lähtee ruoan jälkeen kaverille, niin klo 20 pitää tulla kotiin. Jos ovat kavereiden kanssa meillä, niin yhdeksän aikaan alan häätämään kavereita kotiin. Joskus mullekin napistaan tyyliin "äiti sanoi, että saan olla niin pitkään kuin haluan", mutta tähän vastaan aina topakasti, että "voit tulla takaisin huomenna". Yleensä sitten, kun tätä napisevaa lasta saatetaan kotiin, tulee vastaan lapsen äiti, joka ei todellakaan ole antanut lupaa olla niin myöhään kuin huvittaa, vaan on lähtenyt hakemaan lasta kotiin ;)
Valvoa siis saa meilläkin myöhempään, nyt varsinkin, kun on kisat ja lapsi tykkää jalkapallosta, mutta missään ulkona ei viiletetä yömyöhään.
Minä olen aikuinen, joten mun valvomiset on mun itseni päätettävissä ja hallittavissa. Ihan tiedoksi sinullekin: 9-vee ei ole aikuinen. Tuon ikäisen aivoille unirutmin totaalinen sotkeminen ja univelka tekee jo melkoista hallaa, mistä normaali vanhempi olisi huolissaan.
Kerrotko vielä, että jos muksusi on ulkona klo kahteen yöllä, valvotko itse niin kauan, että muksu tulee kotiin? Jos et valvo, niin entäs, jos jotain sattuu ja lapsi on eksyksissä/kaapattuna/loukkaantuneena tuntitolkulla, kunnes vanhempi hoksaa kaipailla kotiin joskus aamulla? Ja mitä tässä tapauksessa selittäisit poliisille, lastensuojelulle yms? Ja jos taas valvot, niin mihin kellonaikaan vedät huolestumisen rajan? Saako lapsi halutessaan olla ulkona vaikka koko yön, kunhan vastailee puhelimeen?